بازدید 8081
۶
سخنرانی سید حسن نصرالله

اطمینان به آمریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت و جهل است/سقوط اخلاقی غرب در برخورد با آوارگان نمایان شد

هر روز دنیا بیشتر در می‌یابد که اطمینان به آمریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت، جهل و ... است، جهان دید که آمریکا چگونه از افغانستان خارج شد و حوادث فرودگاه کابل رخ داد، رئیس جمهور فراری افغانستان گفت که اشتباهم این بود که به آمریکایی‌ها اطمینان کردم! مقامهای اوکراین گفتند که ما را در جنگ تنها گذاشته اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 08 March 2022

اطمینان به آمریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت و جهل است/سقوط اخلاقی غرب در برخورد با آوارگان نمایان شد

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه به مناسبت یوم الجریح (روز جانباز) سخنرانی کرد.

جنبش حزب الله لبنان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) را به مناسب روز جانباز اعلام کرده و در این روز از نیروهای جانباز مقاومت در لبنان تجلیل می‌کند.

دبیر کل حزب الله در آغاز سخنرانی خود ایام ماه شعبان را تبریک گفت و تأکید کرد که حزب الله به جانبازان خود و صبر و پایمردی آن افتخار می‌کند و این مراسم را به خاطر تشکر از اقدامات آنان برگزار کرده است.

وی افزود: این روز را گرامی می داریم تا از جانبازان تشکر کنیم که این روز، روز شکر نعمت های الهی است، جانبازان شاهدان صادق بر دستاوردهای مقاومت اسلامی در 40 سال گذشته هستند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به تحولات اوکراین گفت: نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت که هر نوع حمله به غیرنظامیان جنایت جنگی است اما درباره جنایات آمریکا در جنگ‌هایش سخن نگفت، جنایات صهیونیستها در فلسطین در 70 سال گذشته و جنایات جنگی اسرائیلی در فلسطین و محاصره 15 ساله غزه چه می شود؟!

وی افزود: محاصره 7 ساله یمن چه می شود؟ از رسیدن سوخت به یمن جلوگیری می شود و دنیا در مقابل آن سکوت می کند زیرا مردم یمن سفید پوست نیستند!

وی با اشاره به اینکه عدم اهتمام به ملت یمن به این خاطر است که مردم این کشور، سفیدپوست نیستند، تأکید کرد: «حتی کسانی که سفید پوست هم باشند، صرفا برای آمریکا کالا و ابزار هستند...لذا باید هزاران جلسه محاکمه برای آمریکاییها و انگلیسها به خاطر جنایاتشان برگزار شود».

نصرالله ضمن انتقاد از سکوت جهان در قبال شهادت نمازگزاران در پیشاور پاکستان که توسط عامل انتحاری به شهادت رسیدند، تأکید کرد: «علت این سکوت این است که این انتحاریها، ساخت آمریکا و سرویس جاسوسی این کشور هستند. و برای پروژه آمریکا کار می‌کنند. به همین دلیل، روز به روز مشخص می‌شود که استاندارهای آمریکا، هیچ ارتباطی به ارزشهای انسانی و اخلاقی ندارد».

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: قبل از آنکه آمریکا، روسیه را به محاکمه تهدید کند باید هزاران جلسه برای محاکمه آمریکا به خاطر جنایات هایش برگزار شود، آمریکا اهمیتی به ارزش‌های انسانی و قوانین بین المللی نمی دهد، آمریکا نه فقط جنایات اسرائیل را محکوم نمی کند بلکه مانع از ورود شورای امنیت به مسئله فلسطین می شود.

وی افزود: هر روز دنیا بیشتر در می‌یابد که اطمینان به آمریکایی‌ها نشانه نادانی، حماقت، جهل و ... است، جهان دید که آمریکا چگونه از افغانستان خارج شد و حوادث فرودگاه کابل رخ داد، رئیس جمهور فراری افغانستان گفت که اشتباهم این بود که به آمریکایی‌ها اطمینان کردم! مقامهای اوکراین گفتند که ما را در جنگ تنها گذاشته اند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا هر روز اعلام می کند که هیچ سرباز یا هواپیمایی به اوکراین نمی فرستد، این درسی باشد برای هر شخصی که به آمریکا دل خوش می کند، آمریکا به اوکراین اعلام کرده است که هرگز به خاطرش نمی جنگد.

نصرالله افزود: رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که آماده بررسی خواسته های روسیه است زیرا دریافته که کسانی که وعده داده بودند در کنارش بمانند در نیمه راه ترکش کرده اند. سقوط اخلاقی غرب در برخورد با آوارگان و تبعیض میان آنان بر اساس دین، نژاد و رنگ پوست نمایان شد.

وی گفت: تسلیم شدن در برابر تهدیدهای آمریکا لبنان را نجات نمی دهد بلکه باعث افزایش مصیبتهایش می شود، نمی تواند آمریکا را راضی کرد زیرا خواسته هایش مرزی ندارد، موضع رسمی لبنان در سازمان ملل متحد رای دادن به نفع آمریکاست اما مصلحت لبنان ایجاب می کند که از را گیری خودداری کنند.

نصرالله تاکید کرد: بیانیه وزارت امور خارجه لبنان در سفارت آمریکا نوشته شده است، آیا این حاکمیت است؟ اگر حزب الله بر تصمیمات حکومت لبنان سیطره داشت ممکن نبود لبنان به نفع تصمیم آمریکا در سازمان ملل متحد رای دهد.

وی با اشاره به مشکلات داخلی لبنان درخصوص خرید برق از همسایگان گفت: آمریکا تا الان به مصر یا اردن تعهد کتبی ارائه نداده که در صورت انتقال برق به لبنان از قانون سزار در امان باشند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و تا حدودی فرانسه نمی‌خواستند که وضعیت اوکراین به اینجا کشیده شود، گفت: «آمریکا و انگلیس، اوکراین را به سمت جنگ سوق دادند؛ زیرا بایدن نیز اعلام کرده بود که اولویت آمریکا، جنگ با روسیه و چین است. نقشه آمریکا این بود که به هر نحوی، اوکراین را به سمت جنگ بکشاند و مانع از هر گونه توافق این کشور با روسیه شود».

نصرالله گریزی به اظهارات رئیس جمهور اوکراین زد که گفته بود غربیها این کشور را به حال خود رها کردند، و در ادامه افزود: «رئیس جمهور اوکراین امروز ناامید شده است؛ زیرا کمکی از سوی آمریکا مشاهده نکرد. آمریکاییها حتی گفتند که یک سرباز هم به اوکراین اعزام نخواهند کرد. لذا رئیس جمهور اوکراین آماده است که مطالبات مسکو را بررسی کند».

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: وقتی درباره نگاه به شرق صحبت می کردیم شرکتهای چینی و روسی آمدند پروژه هایی واقعی تقدیم کردند اما به آنها پاسخ داده نشد زیرا آمریکاییها مانع شدند، روسیه پیشنهاد احداث پالایشگاه‌های نفت در لبنان را ارائه داد اما به آن پاسخ ندادند لذا با این طرز تفکر نمی توان لبنان را نجات داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای جنگ بروز بحران در زمینه گندم، روغن، افزایش قیمتها و احتکار است که دولت می تواند این مساله را حل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۶
عجب نگاه به شرق؟!
آقای نصرالله مطمین باش که پوتین هم قابل اعتماد نیست اصلی پوتین چیزی برای ارائه ندارد صرف داشتن کلاهک هسته ای یک کشور قدرتمند نخواهد بود فعلا پوتین به اکراین تجاوز کرده است و هر انسان خداترسی او را محکوم می کند همانطور که تجاوز آمریکا به هر جای دیگر محکوم است
رییس جمهور افغانستان با اینکه ادعای مسلمانی داشت بزدلانه فرار کرد ولی زلنسکی در کنار ملتش در مقابل پوتین متجاوز ایستاده است و باید کشورهای مسلمان از او حمایت کنند
در دنیا -- اطمینان -- به هیچ کس منطقی نیست. نه چین نه روسیه نه امریکا . منافع ملی باید تعیین کننده سیاست ها باشد. با هیچ کشوری چه آمریکا چه روسیه نباید دشمن بود و طبق همین تعریف به هیچ کشوری هم نمیشود اطمینان کرد. همین روسیه و انگلیس در تاریخ ۱۰۰ ساله ما بارها با هم زمانی نقش رقیب (پیش از انقلاب مشروطه) و سپس رفیق را بازی کردند. (پیمان های ۱۹۰۷ و بعد ۱۹۱۵ در جنگ جهانی اول) و تقسیم ایران. یک سیاستمدا ر ملی و با هوش - با درک این کنش و واکنش میان قدرت های بزرگ همواره سعی در امتیاز گیری برای کشور خود خواهد شد. همین اسراییل هم با چین هم با روسیه و هم با آمریکا روابط کاملا عالی دارد از هر کدام هم یک گونه امتیاز می گیرید.
پختگی سیاستمداران را دقیقا از روش برخوردشان با نیروهای قوی می توان سنجید. البته همان گونه که در جنگ اول و دوم جهانی شاهد بودیم برخی کشور های در حال گسترش خواهان سهم بیشتری از دیگر قدرت ها هستند. (و روسیه در زمان کنونی). کشور های کوچکتر مانند ما باید با بیطرفی خود را وارد این مناقشات نکرده و به فکر استفاده و پیشرفت خود باشند. تاریخ برای ان ها که شاگرادن خوبش هستند دروس اموزنده فراوان دارد.
زنده باد ایران.
متاسفانه این دو کشور اسرائیل و روسیه، دشمن ایران و ایرانیان هستند، صرف نظر از هر گونه شکل حکومتی، الان مشخص شده که روس‌ها در کودتای نوژه و قربانی کردن و کشتن ارتش ایران در زمان انقلاب دست داشتند، و الان هم همسو با اسرائیل، حتی صفرف تحلیل گر روس‌ها هم در مصاحبه گفت نزدیکی ایران و غرب آغاز فرو پاشی روسیه هست و ایران سپر دفاعی ما هست ....
غربی ها که همه جوره در اکراین پیش اومدند. نحوه برخوردشون به گونه نبود که مردم ضرر ببینند. مثل ایران نکردند که حق مردم در سوریه نادیده بگیرند و باعث جنگ و مرگ میلیونها نفر در سوریه بشن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل