بازدید 130067
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

فوری: انریکه مورا: دیگر مذاکرات در سطح کارشناسی و دیدارهای رسمی در کار نیست/ بازگشت باقری به تهران

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 07 March 2022

خطیب زاده: منتظریم توضیحات لاوروف را از مجاری دیپلماتیک بشنویم

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.

انریکه مورا: دیگر مذاکرات در سطح کارشناسی و دیدارهای رسمی در کار نیست
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۲۲:۰۱

انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفته برای پایان دادن به این گفت‌وگوها به اتخاذ تصمیم‌های سیاسی طی روزهای آتی نیاز است.

 انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات وین و نماینده اتحادیه اروپا در واکنش به خبر ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی نوشت: صرفا جهت روشن شدن موضوع. دیگر نه مذاکرات در سطح کارشناسی و نه دیدارهای رسمی درکار نیست. وقت آن فرا رسیده که طی چند روز آینده تصمیمات سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات وین گرفته شود. بقیه فقط سرو صداست.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۲۱:۱۸

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات وین ، تحولات اوکراین و برخی از تحولات بین المللی بحث تبادل نظر کردند.

دو طرف با اشاره به سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشتند که اکنون آژانس در مسیر درست همکاری فنی با ایران قرار دارد و توافق خوبی حاصل شده است.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می کنیم. تاکنون پیشرفتهای خوبی به دست آمده اما با وجود پیشرفتهای حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل و فصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت رفع موثر تحریمها، اظهار داشت: رسیدن به توافق در وین می تواند زمینه همکاری های متنوع جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و از جمله شرکای خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این که ما هم با جنگ و هم با اعمال تحریم مخالفیم، اعلام کرد: روشن است که همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با هیچ‌کشوری از جمله روسیه نباید متاثر از فضای تحریم باشد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت همکاری های ایران و روسیه در زمینه های مختلف، از جمله حیطه های مختلف روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات برگزار شده و حمایت روسیه از خواسته های منطقی ایران، دیدگاه های خود را در این خصوص تشریح کرد.

لاورف با انتقاد از تحریم های اعمالی علیه روسیه بر اهمیت همکاری های دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

دو طرف در این گفتگو درباره برخی دیگر از مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین، روند آستانه برای حل موضوع سوریه و نشست آنتالیا در ترکیه به تبادل نظر پرداختند.

باقري به تهران بازمی‌گردد
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۲۱:۰۷

 

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ايران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت.

جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.

واکنش سفیر روسیه در ایران به اظهارات لاوروف درباره برجام
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۶:۴۵

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در حاشیه مراسم سی امین سالگرد روابط ایران و جمهوری آذربایجان درباره اظهارات منتشر شده از سوی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور که گفته بود، «روسیه از واشنگتن خواسته است تا قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر احیای برجام تضمین کند که تحریم‌های اخیر علیه مسکو به همکاری این کشور با ایران ارتباطی پیدا نمی‌کند.» در پاسخ به تسنیم گفت: سو تفاهم شده است.

وی تاکید کرد: از مردم ایران می خواهیم که به اظهارات رادیوهای بیگانه مانند رادیو دیروز(فردا) گوش ندهند.

وی با اشاره به اینکه دولت این کشور در این باره به تهران پاسخ خواهد داد نیز اظهار داشت: توضیحات لازم را از طریق منابع دیپلماتیک به طرف ایرانی خواهیم داد. ما رسماً به دوستان ایرانی در این خصوص توضیح خواهیم داد.

لاوروف‌، وزیر خارجه روسیه همچنین گفته بود که «از سوی روسیه مشکلاتی وجود دارد. ما از همکاران آمریکایی خود ضمانت‌های کتبی خواسته‌ایم تا تحریم‌ها، بر حق ما برای تجارت کامل و آزاد اقتصادی، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فنی-نظامی با ایران تاثیر نگذارد.»

گروسی: مشتاقانه آماده پیگیری توافق با ایران هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۶:۴۱

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نخستین روز برگزاری دور جدید نشست شورای حکام گفت که این سازمان مشتاقانه آماده پیگیری توافق صورت گرفته با سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی‌مانده مورد اختلاف است.

رافائل گروسی اظهار داشت: بیانیه مشترک توافق شده با ایران در روز شنبه مجموعه ای از گام هایی را که باید طی چند ماه آینده انجام شود مشخص می کند.

وی افزود: آژانس مشتاقانه منتظر است تا ۲۰ مارس توضیحات کتبی از جمله اسناد پشتیبان مرتبط را در مورد سوالات مطرح شده توسط آژانس در مورد موضوعات مربوط به سه مکان خاص را دریافت کند. گروسی ادامه داد: کارهای زیادی پیش روی ماست. ما آماده ایم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه گذشته به تهران سفر کرد تا با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند. در نتیجه رایزنی‌های فشرده صورت گرفته، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی را در خصوص سرعت بخشیدن و تقویت همکاری‌ها و گفت وگوهای بین خود برای حل و فصل موضوعات صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

۱- سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰( ۲۰مارس ۲۰۲۲ ) توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.

۲- ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سووالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌کند.

۳- ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سووال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد. برای هر مکان جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد.

۴- مدیر کل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بندهای ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱(ژوئن ۲۰۲۲ )گزارش کند.

امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم هیچ عامل خارجی منافع ملی را در مذاکرات تحت تاثیر قرار دهد
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۶:۴۰

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست هم اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور یافت. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست آخرین تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی خصوصا در زمینه گفت‌وگوهای وین و همچنین تحولات اوکراین را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص نقطه نظرات نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در این زمینه‌ها به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست هم اندیشی که در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در تشریح تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین، با تأکید بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از نهایی کردن یک توافق خوب و قوی، عزم کشورمان در زمینه رعایت خطوط قرمز تعیین شده و خصوصا تضمین های موثر اقتصادی و حداکثرسازی منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.  

امیرعبداللهیان افزود: ضمن ایستادگی در حفظ و رعایت خطوط قرمز، اجازه نخواهیم داد هیچ عامل خارجی منافع ملی کشور را در مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار دهد.

رایزنی اولیانوف و گروسی در وین

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، از دیدار و رایزنی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایتخت اتریش خبر داد.

در این پیام نوشت: «امروز صبح (دوشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردم. ما درباره موضوع ایمنی و امنیت هسته‌ای در اوکراین و همچنین سفر موفقیت‌آمیز روز شنبه وی به ایران گفت‌وگو کردیم».

خطیب زاده: منتظریم توضیحات لاوروف را از مجاری دیپلماتیک بشنویم

اولیانوف همچنین روز گذشته، در پیامی توییتری، سفر اخیر گروسی به ایران را موفقیت آمیز توصیف کرده بود و گفته بود: «سفر دیروز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسائل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ!»

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت و افزود مذاکرات خوبی در تهران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.

خطیب زاده: منتظریم توضیحات لاوروف را از مجاری دیپلماتیک بشنویم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی و سفر اخیر گروسی به تهران و تاثیر آن بر مذاکرات وین گفت: سفر گروسی در چارچوب توافقاتی بود که در حوزه فنی بین ایران و آژانس طی چند ماه گذشته انجام شده بود. در سفر گروسی به تهران که مقدمه آن گفت‌وگوهایی در وین بین هیأت مذاکراتی ایران و هیأت اعزامی سازمان انرژی اتمی صورت گرفته بود، همکاری‌های جامع فنی بین ایران و آژانس توافق شد که یک توافق چند مرحله‌ای خواهیم داشت. سؤالاتی از سوی آژانس درباره برخی اماکن در ایران مطرح شده بود که ایران پاسخ داده بود ولی لازم بود که در یک بستر زمانی تعیین و توافق شده با یک چشم انداز روش بدانیم در چه زمانی اینها بسته خواهند شد و توافقی که صورت گرفت در همین راستا بود.

وی توضیح داد: بر این اساس، طی یکی دو ماه آینده همه سؤالات با همکاری فنی بین ایران و آژانس و تفوق رویکرد فنی و فاصله گیری از هرگونه رویکرد سیاسی و یا فشارپذیری آژانس پاسخ داده خواهد شد.

خطیب‌زاده با بیان این‌که رابطه مستقیمی بین بسته شدن این سؤالات و توافق در وین است، یادآور شد: ضمن این‌که مسیر فنی این توافق حفظ می‌شود اما روشن است که این توافق باید به صورت همزمان و جزیی از آن توافق لحاظ شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات لاوروف مبنی بر این که تحریم‌های غرب علیه روسیه نباید بر مراودات تجاری روسیه و ایران تاثیر بگذارد و از واشنگتن تقاضای تضمین را کرده و این برداشت وجود دارد که روسیه به دنبال گروگان گرفتن مذاکرات وین به نفع خودش است نیز گفت: اظهارات لاوروف را در رسانه‌ها دیدیم و شنیدیم، منتظر هستیم از مجاری دیپلماتیک جزییات آن را بشنویم.

خطیب زاده: منتظریم توضیحات لاوروف را از مجاری دیپلماتیک بشنویم

وی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها در وین در مسیر خودش در حال پیگیری است. همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران نباید محدود و یا تحت تاثیر هیچگونه تحریمی قرار بگیرد از جمله همکاری‌های صلح آمیز ایران با روسیه و چین و یا کشورهای دیگر. در همین بستر این اظهارات را می‌‌فهیم.

خطیب‌زاده با بیان این‌که رویکرد روسیه تا امروز برای رسیدن به توافق دسته جمعی در وین سازنده بوده است، اظهار داشت: ما در همین چارچوب این را متوجه می‌شویم و منتظریم در وین جزییات بیشتری را اگر دارند به ما بدهند.

وی یادآور شد: مردم بزرگ ایران می‌دانند مذاکره کنندگانشان در وین و دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حداکثرسازی منافع ملت قدم برداشته و در همین راستا نیز کارش را جلو خواهد برد.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر رابطه مستقیم بین توافق ایران و آژانس و مذاکرات وین و بازه زمانی خرداد ماه برای توافق ایران و آژانس و این‌که آیا قرار است توافق احتمالی در وین تا خرداد متوقف شود یا چند مرحله‌ای خواهد بود؟ بیان کرد: توافقی که در وین انجام می‌شود، توافقی است که مسیر بازگشت آمریکا را در ازای پایبندی کامل و انجام تعهدات آمریکا در ذیل برجام تعریف می‌کند و این مسیر یک شبه برای آمریکا نخواهد بود و چند ماهی طول خواهد کشید و بستر زمانی در وین برای آن تعریف شده است. آنچه در تهران بین ایران و آژانس از لحاظ فنی تعریف شده با آن نگاه تعریف شده که همکاری جامع فنی صورت بگیرد و روزهایی که در توافق دیده شده، با هم همخوانی داشته باشد.

این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: آنچه بین ایران و آژانس توافق شده یک حداکثر زمانی دارد و اگر آژانس آماده باشد که در ازای پاسخ‌های ایران زودتر سؤالات باقیمانده را حل و فصل کند قطعا مانعی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره درخواست روسیه و چین برای دریافت تضمین‌ها از آمریکا در مذاکرات وین و این‌که آیا ایران این را از قبل می‌دانست یا شگفت زده شد؟ بیان کرد: ما در میانه مذاکرات سخت و همه جانبه قرار داریم. این مذاکرات بین ایران و ۱+۴ از یک سو و آمریکا و ۱+۴ و ایران از سوی دیگر است. البته با ۱+۴ به یک نحو و با آمریکا به صورت غیرمستقیم این تعاملات انجام می‌شود. ما در روزهای مختلف برخوردهای مختلفی را از سوی کنشگران مختلف دیدیم.

خطیب‌زاده عنوان کرد: به عنوان مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران از مواضع کشورها چه کشورهایی که قبلا برخی مواضعی را اعلام کردند و چه اینکه این روزها می‌شنویم، هیچ وقت نه شگفت زده می‌شویم و نه اظهار تعجب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در میانه مذاکرات، باید هم به اظهارات هم به اقدامات و هم به مواضع اعلامی و هم به مسیر اعمالی کشورها همزمان نگاه کرد. مسیر وین یک مسیر کاملا روشن است. دستورکار آن رفع تحریم‌های غیرمرتبط با برجام و رفع تحریم‌هایی است که به صورت یکجانبه بر ضد ملت ایران اعمال شده است. در طی چند ماه گذشته و ۱۱ ماه گذشته حداکثر تلاش را کرده‌ایم این پرونده از پرونده‌های دیگر بین‌ا‌لمللی با فاصله معناداری حرکت کند. ما با برخی اعضای ۱+۴ پرونده‌های جدی در بسیاری یا در برخی از موضوعات داشتیم. ما حتی در حوزها‌ی دوجانبه نیز سعی کردیم که این پرونده خاص مذاکرات برجام را به عنوان پرونده خاص نگاه کنیم و فکر می‌کنم در همین چارچوب و بستر اجازه دهیم مذاکرات وین حرکت کند. هر اظهارنظر یا هر موضع مذاکراتی باید در وین بیاید و به معنای مذاکراتی در وین تبدیل شود.

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اختلافات باقیمانده روی میز مذاکرات وین و طرح ضرب الأج‌ها اظهار داشت: نقاط اختلافی باقیمانده از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. اگر موضوع جدیدی را کسی اضافه نکند. همه آنها نیز منتظر پاسخ آمریکاست. اگر آمریکا رویکرد منطقی داشته باشد و دغدغه ۱+۴ و ایران را در نظر بگیرد و به این درخواست‌‌ها پاسخ مناسبی از سوی آمریکا داده شود در کمترین زمان توافق در دسترس است.

وی درباره زمان اظهار داشت: چندین بار طی ۱۱ ماه گذشته چندین بار از این زمان‌ها از سوی طرف های مقابل شنیدید و چندین بار صادقانه گفته‌ایم و شما این صحبت را آزموده‌اید که ما هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم. ضمن این‌که توافق در دسترس است ملاک برای ما توافق خوب است، توافقی که حداقل منافع ملت در آن لحاظ شود، اگر امروز لحاظ شود، همین امروز آمادگی داریم در وین توافق را انجام دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سؤال که آیا چین مطالبه جدیدی از سوی آمریکا و یا طرف دیگری روی میز گذاشته است؟ اظهار داشت: آنچه در پشت درهای بسته در وین رخ می‌دهد را اجازه می‌خواهم که در اینجا بیان نکنم. موضع چین یکی از سازنده‌ترین مواضعی بوده که از روز اول تا به امروز داشتیم و موضع حمایتی از گفت‌وگوهای وین و موضع حمایتی از مواضع و درخواست‌‌های مشروع ایران بوده است و فکر می‌کنیم در همین بستر تا روز آخر با چین جلو خواهیم رفت و اطمینان کامل داریم و از رفتار چین هم همه کنشگران بین‌المللی این را برداشت کرده‌اند.

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا و پیشنهادات آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران نیز اظهار داشت: موضع ایران تا به امروز یک موضع تداوم دار بوده است و انقطاعی در آن نبوده است. چه زمانی که ترامپ درخواست ملاقات و گرفتن عکس در دولت قبل داشت و چه امروز که دولت جدید است. موضع حاکمیت این است که ما براساس رفتار آمریکا تصمیم می‌گیریم نه براساس پیام‌های غیرشفاف و یا این‌که بدانیم در نتیجه چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: برجام روشن کرده اعضایش کدام کشورها هستند. آمریکا از آن خارج شده و خواستار بازگشت به برجام است و تعهداتی که باید بپذیرد برای ما و ۱+۴ روشن است. از روز اول گفتیم آنچه آمریکا به عنوان درخواست ملاقات مستقیم با ما دارد تنها و زمانی معنا پیدا می‌کند که ما دلیل آن ملاقات و دیدار را بدانیم. تا به امروز که با شما صحبت می‌کنیم، هیچ تغییری در رفتار آمریکا در میدان ندیدیم، همان تحریم‌های فشار حداکثری که فشار غیرقانونی بر مردم ایران بوده ادامه داشته و چشم انداز هر حرکت و ابتکاری براساس منافع قطعی ملت ایران تصمیم گرفته می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۹
نیش عقرب نه از ره کین است !
پاسخ ها
شفاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
روسیه شما را اصلا قبول ندارد اقای خطیب زاده! حداقل دوران ظریف یه تو دهنی به پوتین و طرفداراش زده شد و معلوم شد بعث بدبختی ایران چه افرادی در داخل و چه کشورهایی یعنی چین و روسیه هستند، ولی پوتین اقای رییسی را چقدر تحویل گرفت که منتظرید وقت بگذارند از کانال رسمی بیان به شما توضیح بدند! عملا گفته ایران گوسفند قربانی است و کله پاچه و جیگرش مال ماست
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
خوب درست گفته ؟؟ سو تفاهم شده است!!! اما چی و کی؟ دقیقا منظورش اینه که ایران در مذاکرات برجام دچار سو تفاهم شده است و فکر می کنه که روسیه به عنوان طرفدار ایران در این مذاکرات حضور داره!!!! روسیه و تمام کشورهای دیگه بر اساس منافع ملی خود وارد مذاکرات میشن اما ما؟؟؟ اگه مسئولین ما زیرک باشن!!! همین الان باید یه پلن بی داشته باشن و در صورت پافشاری روسیه بر خواسته خود ، ایران جداگانه و مخفیانه فقط و فقط با امریکا وارد مذاکره بشه و به توافق برسن. ما برای احیایی برجام و یا یه برجام جدید نیازی به روسیه نداریم. فقط و فقط اگه امریکا از خطر شیطان پایین بیاد کافیه.
هرکسی دنبال منافع خودشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
عیر از ما!!
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دوست عزیز این کاملا طبیعی هست که هر کشوری دنبال منافع خود باشه. روسیه هم تا قبل از جنگ نیازی به توافق برجام و ... نداشت اما الان که تو جنگ اوکراین درگیر شده و دیده که تحریم های جهانی می تونه خیلی خیلی دردناک باشه برای روسیه، دنبال یه سوراخ می گرده که از توافق برجام برای خود کلاهی بسازه و به شکلی تحریم های جهانی رو دور بزنه اما متاسفانه داره با کارت ما بازی می کنه!!!!!!! حالا مسئولین ما چرا باید اجازه بدن که روسیه با کارت ما در این زمان تاریخی بازی کنه؟ الان که به توافق نزدیک هستیم، الان که امریکا دنبال احیایی برجام هست، الان که توجه جهان متوجه روسیه و جنگ هست، چرا ما خودمون رو قربانی سیاست های کرملین کنیم؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
ولی ما به فکر منافع سید حسن نصرا...!؟
هیچ کشوری به اندازه روسیه به ما ضربه نزده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
روسیه به کشور ما ضربه زیاد زده اما آمریکا دشمن شماره یک ایران بوده و هست و هیچ کس جای آمریکا در دشمنی را نمی گیره. حالا هر چه ماله بکشید
اگر هم روسیه در قطعنامه ها یا هر جای دیگر علیه ایران کاری کرده به خاطر باجی بوده که از آمریکا و غرب دریافت کرده.
آمریکا هم خودش ضربه های بسیار اقتصادی به ملت ایران زده و هم با واسطه از دیگران درخواست کرده یا دیگر کشورها را برای ارتباط با ایران تهدید و تحریم کرده . پس همه توطئه ها و خیانت سر آمریکا هست و بس
معلم اخلاق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
روسیه همپیمان ویاورایران بوده وهست زمانیکه ترامپ وپمپوپدرپیمان شکن قاتل نامردت ایرانیهاراسخت ترین تحریمهاکردمیهمان درفرودگاه شهیدکردوبااکراین ورودواکسن به ایران ممنوع کردندپوتین روسبه چین اولین کشورهایی بودندکه به مزخرفات ترامپ یانکی اهمیت ندادندواکسن به ایران ارسال کردندوطن پرستان اصیل ایرانی گویندحلال زاده هاقدرشناسندومحبت بامحبت جواب میدهندنفت راازطریق روسبه هم فروختیم ماحلال زاده ایم ایرانی هستیم نوری زاده منافقین مشارکتیهای نفوذی خاین نامرد وطن فروش نیستیم محبت بامحبت جبران میکنیم حرف روس کاملاصحیح میباشدقراردادی که ماعروسک خیمه شب بازی عرب شوبم باعدم توافق هیچ فرقی نمیکندوقتی توافق شدنبایدبتوانندبگویندحالاباروسبه فرداباچین پس فردا باایکس وایگرگ حق معانله نداریدکاملا شرط متین متطقی است انوقت ان قراردادمعناندارد،حرف روسبه کاملا منطقی است یکبارفریب امریکاخوردیم منفعت طریف دلار۳به ۳۳بود۱۱۰۰درصدتورم واوارگی ،نبایدمجددا ان حرکت طریف تکرارشودمن منم کردوگفتم ایرانی رانهدیدنکن مارامشعول کردوجان کری درنهان به جوادوماخندیدبیچاره دوروز دیگه این حرفهاتوسط ترامپ پمپودیلیت میشودعمل مهم هست نه حرف وحدیث،،عمل کنیم من گفتم توگفتی مال شاگردشو فرهاوجایش درگاراژهست نه درحکومت ،،جوگیرشدن احسا سی شدن درشان یک سیاستمدارنیست ونبوداقاجواد،،
،،جوگیرشدن رفتارشاگردشوفرهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مطمئنی!!!! پس انگلیس چی؟
ناشناس
| Romania |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
و هیچ مزدوری به اندازه شرق گداها به مردم ضربه نزدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
البته خودمان را فراموش نکنید! همه بفکر منافع کشور خود هستند غیر از مسئولین ما که دعوای جناحی و ... باعث ضربه زدن به منافع ملی شد!!!
مگر روسيه قيم كشور ما است كه چنين شرطي گذاشته است " نه شرقي نه غربي "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
تیم مذاکره کننده تغییری نکرده وهمان تیم است
اگر بدانید چه خطاهایی دارند به روسیه حق می دهید وقتی می بینه ایرانیها نمی تون امتیاز بگیرن و تحریمهاشونو لغو کنن خودش برای در آینده برا تجارت با ایرن به مشکل نخوره داره کار می کنه
روسیه همان تصورغلطی که درموردمردم اوکراین داشت رادرمورد
کشورماهم داشت وتصورمبکردمجازبهردخالتی درامورمااست ولی
زودمتوجه‌شدکه اکثرفرهیختگان جامعه باتندی دربرابرخواسته او
ایستادندلذاسفیرآنکشورظاهراًمنکرتقاضای نماینده روسیه در برجام شده البته ماحواسمان جمع‌ است وبایدجمع ترهم باشد
ازمکروحیله دیگران درهرحال انکارایشان رانبایدبسادگی باور
کردودراین موردبخصوص راستی آزمائی واجب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
اکراین یک رییس جمهور جنگجو داره ماهم یا دانش آموز ، حرف گوش کن.
چرا اولیانوف اینقدر برای توافق برجام تلاش میکنه تا جایی که ختی با گروسی هم مذاکره میکند واقعا باید از روسها ترسید زیرا تاریخ نشان داده که روسها حتی از امریکا و اسرائیل هم خطرناکترند .
امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم هیچ عامل خارجی منافع ملی را در مذاکرات تحت تاثیر قرار دهد
واقعااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قاطی پاطی نکنید دیگه!

اتفاقا لاورف یه گوشزد مفیدی کرده. فکر کنید همه مسائل حل شود. ایندفعه تمام مواردی که در برجام اصلی بر عهده روسیه بوده( مثل همکار یهای یش در مورد نیروگاه بوشهر و نیروگا ههای جدید و ...) را با اعتبار قضیه اوکراین و تحریم های جدی غرب علیه روسیه کان لم یکن شوند!!
اتفاقا این ایران است که باید روی این محور بدیع کار کند نه اینکه لاورف آن را باز کند!!
بچه نشوید و از حول حلیم توی دیگ نیفتید. فکر نکنید بشود از در پشتی علیه روسیه با یک پنج منهای یک یا حتی شش منهای یک مرتبط شوید. چون حتما کار به هفت منهای یک خواهد کشید!!
ایکاش بزرگمردان ایران تاریخ پانصد ساله ایران را بخوانند تاکشورهای دوست خودرا بشناسند بفکر کشور ایران وملت درمانده ان باشند چرا دیگرکشورها بجای ملت ایران تصمیم بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مردم هم تاریخ را بدانند بد نیست عثمانی که به سر ایران آورد پس ترکیه نروید
تنها کشورهایی که منطقه کشورهای دیگر را جدا کردن یکی انگلیسی و دیگری روسیه از دوتا کشور دور شوید که هیچ منفعتی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
مخصوصا انگلیس
سو تفاهم شده
روسهای باج گیر فرصت طلب
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
چندان فرقی نمیکنه چون آخرین باقیمونده سوبسید نفتی که به مردم داده میشد هم مجلسو دولت حذف کردن پس حرص نخوریم بخاطره توافقی که درآمدش مال مردم ایران نمیشه و برای منطقس
من بعنوان یک شخص حقیقی نه جنس چینی وروسی میخرم ونه مایل به تجارت باآنها هستم ونه به اون کشورها سفر میکنم.مردم وتجار وشرکتها هم میدانند که این نظر اکثریت مردمه بنابراین بخاطرمنافع ملی ومنافع خودشون هم تمایلی به خرید کالاها وخدمات بنجل آنها نخواهند داشت.مگراینکه اجبار دولت باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
شما هر جنسی می خری چینیه، از ماشین ۲۰۶ و پراید و ال ۹۰
تا مادربرد کامپیوتر و گوشی موبایل

من به جای ماشین ایرانی، چینی می خرم، عربستانی و اماراتی و قطری هم به جای ماشین ژاپنی و امریکایی، ماشین چینی می خرن

تو اروپا هم بالاترین فروش گوشی موبایل مربوط به شیائومی هست

چین گوشی تولید می کنه با شارژر ۲۰۰ واتی و در عرض ۱۲ دقیقه از شارژ ۰ به صد میرسه.

شما کجای کاری؟
بنجل اون کالایی هست که شما می خری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
رحم کن بهشون
جان هرکی دوست دوست دارید تکلیف این برجام رو مشخص کنید ملت خسته شدند دیگه! برجامی که کل زندگی و معاش و اقتصاد ایرانی ها معطل اون شده!!!
اقای سفیر نکند دهن کجی های شما در به اشتراک گذاشتن عکس معروف رهبران متجاوز متفقین در بالکن سفارت روسیه در تهران وبد تر ازان ادای احترام به گریبایدف عامل امضای قرارداد ننگین گلستان وخاک پاشیدن در چشم ملت ایران هم سوتفاهم بود
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
انشالله بتوانیم روزی این سفارت روس که سنگر دشمن است بر سر سفیر ش خراب کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
آقای عبدالله/ آمین برای دغای خیرتان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
همون سفارت آمریکا رو امثال نیلوفر سابق ! ومعصومه فعلی!گرفتن برای هفت پشتمون بس بود
هیچی نگو تابناک جان،ندیدی پوتین جان اومد رفت دیدن مقامات ما،اصلا روسیه خوبه همه مشکلات از غرب هست تا وقتی ما بگیم،فعلا پوتین خودی هستش،دیگه نبینم در مورد روسیه بد بنویسی ها
وقتی از مذاکره مستقیم وحشت دارید وگرگ حقه بازی مانند روسیه را برای مذاکره جلو می اندازید می شود همین البته که آنها اول منافع خود را در نظر می گیرند متاسفانه عده‌ای ساده لو شدن دیپلمات ومنافع کشور عزیز ما با روسیه متجاوز گره زده اند البته چین هم هست اما چراغ خاموش
روسیه همواره خائن بوده و هست. فقط به دنبال منافع خودشه برعکس ایران.
اگر تاریخ را ورق بزنیم خیلی راحت به خیانتها ، زورگوییها جنایات و..روسیه را خواهیم دید حتی الان هم کرملین نشینها وصیت پطر کبیر آویزه گوش دارن که روسیه باید تا آبهای گرم خلیج فارس برود وبه عنوان سواحل جنوبی خودش نیگردارد ، حالا ما دنبال چی هستیم و چه انتظاری ازین خرس کینه ای بی رحم و زخمی دا ریم ؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
شما که خیلی تاریخ رو ورق زدی، یه خورده هم در مورد کارهایی که آمریکا با کشور ما کرده ورق بزن
جان عزیزانتون توافق کنید تموم بشه
نزدیک یک سال است میخوام ماشین بخرم
چون پولم نمیرسه مجبورم از شکم زن و بچه ام بزنم پس انداز کنم، چندر غاز پس انداز میکنم قیمت ماشین چند برابر گرانتر میشه قرعه کشی هم که برنده نمیشم واقعا نمیدانم تا کی باید هرشب با چشم گریان خواهم خوابید
لعنت به همه تون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
حالا مثلا فكر كردين توافق بشه ماشين مفتي به شما واگذار ميكنن؟
سگ امریکا شرف داره به روسیه و انگلیس
این موضوعات ودیکته های گروسی تحویل موادغنی شده به طرف ثالث وانتقال آن وغیره نشان می دهد که تا پاچه فرورفته به ملت ودولت ایران! با خون دل مردم هزینه غنی سازی ===و انتقال به زورگویان !
این هم آخر و عاقبت زیر بیرق روس‌ها رفتن. اونها هم مثل بقیه (آمریکا و …) بفکر منافع خودشون هستند. چرا از تاریخ عبرت گرفته نمی‌شود. در ضمن ایران فقط روزنامه روسوفیلی کیهان نیست.
مرگ بر روسیه شرق طبق فرمایش حضرت امام رحمت الله مرگ برچین وکلیه مستکبرین ووطن فروشان
چرا او انیوم غنی شده اصلا از ایران خارج شود پیشنهاد میشه در یک جزیره ایرانی زیر نظر ایران و فرانسه که قبل از انقلاب هم در همین موارد توافقنامه داشتند نگهداری شود
امروز 16 اسفند 1400 ایران با اعتماد به روسیه از مذاکرات خارج شد، بماند به یادگار، دیر یا زود مشکل روسیه با غرب حل میشه و سر ما هم بی کلاه میمونه،
آخر و عاقبت پریدن تو بغل روسیه همینه
من که بهتون گفتم که دلخوش به مذاکرات نباشید و به این جنازه امید زنده شدن نداشته باشید بچسبید به داخل که کشور از داخل مثل یک بیمار وسواسی است
انسان های وسواسی تلاش فراوان برای تمیزی می کنند اما چون به جزئیات غیر مفید توجه و مشغول بساب بساب هستند از تمیز کردن اصلی کاری ها غافل و لذا از نظر خودشان تمیز ولی از نظر دیگران کثیف تشریف دارند
کشور ما هم دچار چنین بیماری است که گرفتار جزئیات است و لذا از اصلیات غافل است
داستان برجام آیا در تاریخ چیزی برای گفتن دارد که آینده ما را لعن نکنن البته اگر ایمانی باشد
ما که در خصوص یک بودجه هنوز یک برنامه درستی نداریم چرا باید منتظر درست شدن برجام باشیم که اوضاع ما را درست کند

وقتی ما یک آمار درست و برنامه علمی برای اقتصاد نداریم و نمی دانیم که در زمینه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و ... چه مقدار هزینه کرده ایم و چه مقدار قرار است هزینه کنیم و چه مقدار باید هزینه کنیم تا دچار کسری بودجه نشویم
وقتی ما نمی تونیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم و نمی دانیم که آیا واقعاْ بانک های ما ربوی هستند و یا اسلامی است
حالا چه تفاوتی می کند که برجام توافق بشود و یا نشود

دولت مردان ما اول این مسائل مهم را حل کنند و سیاست داخلی و بین الملل را بر اساس منطق کنند من قول می دهم که برجام خود بخود و بدون مذاکره و هزینه کردن حل خواهد شد
یه فرصت طلایی ایران بدست آورده تا با نفت ۱۲۰ دلار بتونه زیرساخت کشور درست کنه، روسیه میدونه این توافق به ضررش تمام میشه چون سلطه نفت و گازش به اروپا تمام میشه دوم با وجود این تحریم ها ادامه مسیر جنگ سخته، دولت مردها ما باید بدونن مسیر هر کشور از منافع ملی اون کشوره ، ما ۵۰ سال جنگ و تحریم قبول کردیم تا به کسی باج ندیم
برجام طوری نوشته شده که بدون حضور فعال روسیه امکان اجرا ندارد. حتی اگر ایران بخواهد روسیه را کنار بگذارد بایستی متن برجام از اول نوشته شده و مجددا چند ماه وقت صرف مذاکرات جایگزین کنند ضمن اینکه بدلیل نحوه حضور ایرانبا کمک روسیه در سوریه امکان نه گفتن به روسیه در برجام وجود ندارد و در غیر اینصورت اینهمه تلاش و زحمت در سوریه یک شبه به باد فنا می‌رود دست ایران در سوریه زیر سنگ روسیه است. مسئولین قبول کنند که همان چند سال پیش توسط پوتین بازی خوردند پوتین از همه جهت راه را بر ایران بسته است. مشخص می‌شود که پوتین برای نجات از مخمصه اکراین چشم امید به لابی اسرائیل دارد و بیخود نیست که در این دو سه روز گذشته نفتالی بنت اینقدر فعال ودر سفر و در حال میانجیگری است و دستاوردهایی هم بنفع روسیه در تحریم نشدن صدور گاز داشته است. خلاصه که عجیب صحنه را باختیم و مضحکه عام و خاص در دنیا شدیم. در بازی بزرگان بازنده بزرگ حتی بزرگتر از اکراین ، ایران است
دربرابر منافع ایران چه هسته‌ای و.. روسیه وانگلیس بیشتر از آمریکا درفکر نابودی آن هستند فقط یکی دو مورد از هزاران درمورد قفقاز خیانت شد درنیروگاه بوشهر چندده برابرهزینه کارایی حداقل درسوریه واس سیصد و.. مردم دل پردردی دارند چرا شما زمانی که ما تحریم بودیم کمک نکردیدولی متاسفانه منافع ملی قربانی گروهی شده ایران پاینده ایرانی سرافراز
آیا ما شهید دادیم که روسیه واسه مون نسخه بپیچه آیا شوروی درجنگ برضد ایران نبود التماس تفکر
امریکا میتواند تحریم های برجامی را رفع کند ولی بعد از توافق قسمتی از انرا در قالب تحریم های روسیه دوباره باز کرداند !!
به جای اینکه نفرت پراکنی کنید و روسیه چین و آمریکا و انگلیس را مقصر بدانید فکر کنید که چرا از ۲۵۰ تا کشور جهان فقط ما طعمه این چند کشوری هستیم که ما بر آنها مرگ می فرستیم و چرا کشورهایی مثل مالزی و سنگاپور و کره جنوبی و یا ژاپن و یا حتی این کشور های حاشیه خلیج فارس طعمه نیستند و روز بروز در حال پیشرفت هستند و ما پسرفت
چون ما تمام توانایی های خودمان را انداخته ایم کنار و آنها را تمسخر می کنیم و یا نگاهمان به کشورهای خارجی است تا برای ما معجزه کنند و یا از طریق کلاه برداری و دور زدن قانون و فریب کاری و کم کاری می خواهیم به جایی برسیم
نه برادر من دنیا قانون خودش را دارد و همه چیز بر محور صداقت و درست کاری می چرخد و هر کس درستکار تر باشد روزگار بر وفق مراد او خواهد بود و اینکه یک عده عکس این موضوع را قبول دارند نمی فهمند که موفقیت و ثروتی ارزشمند است که دائم باشد و عقوبتی پشت آن نباشد
اگر شرکت هایی مثل ایران خودرو دچار ضرر و زیان هستند و یا دولت دچار کسری بودجه و مشکلات است نه کمبود منابع است و هیچ چیز دیگری جز عدم وجود صداقت و درستکاری و هر کس در هر کاری مراعات حقوق مردم را نکرد و بر محور درستکاری حرکت نکرد باید منتظر مشکلات و مصیبت باشد
لطفا یکبار کارنامه همکاری روسیه با ایران را دوباره مرور کنید
از تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر تا فروش اس۳۰۰تا گرا دادن به اسرائیل برای زدن هدفهای ایرانی در سوریه
از روسیه بغیر از خیانت چیزی ندیده ایم
توافق بی توافق الان کار بجایی رسیده که اگر زیر یوق آمریکا هم برویم و با آنها سازش هم کنیم به برجام بازگشت نخواهند کرد چه برسد که بخواهیم خواسته های خودمان را تحمیل و برجام را هم زنده کنیم
چون آمریکایی ها هم مغرور و منفعتی در اجرای برجام ندارند و چه بسا می خواهند با این دست و آندست کردن ایران را برای غنی سازی ۹۰ درصد تحریک و موضوع را به شورای امنیت بکشانند
فقط در یک صورت آنها دست از تحریم ها برخواهند داشت و آنهم وقتی است مسئولین عاقل و اقتصاد را از درون مستحکم و قوی کنند و آمریکایی ها بفهمند که تحریم ها نه تنها به ضرر ایران بلکه بنفع ایران شده است
حالا بعضی ها اعتقاد دارندکه کار این دولت نیست و اینها این کاره نیستند که امیدوارم اشتباه کنند و عده ای دیگر هم نیمچه امیدی دارند که افراد کاردان و دلسوز باید راهنمایی کنند و مطالبه گری مردم را به سمت مسیر درست هدایت کنند
در کل باید امیدوار بود و باید آگاه و دانست که آمریکایی ها هم اگر به جایی رسیدند نه از کشور دیگری کمک گرفته و نه متخصص و مدیر از کره مریخ آورده اند بلکه با تکیه بر علم و دانش و تخصص خودشان و هدایت آنها به جایی رسیده اند و اگر آنها می توانند ما هم می توانیم
پس علی و تیمش عید کجا میرن
این توافق نیست ،توماشینتوبخر،دلارهمین قیمتهاست باید توافق محکم باشدروسبه کاملا منفعت هم ایران هم طبیعی است خودش مدنطرش هست،ایران روسبه چین همپیمان هسنند وطبیعی است نبایدیک یانکی پیمان شکن که برای قراردادش ارز ش قایل نیست فردامجددادستوردهدوهنوزدوماه نشده تحریم کند،وقتی مادربندامریکاباشیم لعوتحربم وتوافق معناندارد اگرا ینگونه چون ظریف میخواستیم امصاکنیم که عیدتمام بود والان مجدداتحربم بودیم،بایدپیمان توافق حقیقی باشدمستحکم باشد چون پاکستان،که فریادش ازدست عهدشکنی امریکا برامدچندبار باسدفریب بخوریم البته فریب واضح دلیلش خیانت اشخاصی ا یرانی است که به انهااعتمادمیکنیم غرب زده هایی که بارقبل ایرانی رافریب دادندوازطرف نوری زاده درحکومت نفودکرده بودندهمانهاالان هم نفوذکردندومزخرفاتی رابلعورمیکنندحرف لاو روف روسبه کاملا علمی منطقی وبه نفع ایران هست مامزخرفا ت خیانتکاران وطن فروش اهمیت نمیدهیم،توافق هم تاثیر چند انی درقیمتهانداردخیالت راحت باشد،،،
انهايى كه با غرب توافق نمى كند استفاده در رابطه با شرق دارند
روسیه مانع از توافق میشه، چون دوست نداره قیمت نفت بیاد پایین

امریکا و اروپا به زودی در میدان مشترک ایران با قطر، ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کنند و گاز پارس جنوبی میره اروپا، و یک
ریال به ایران نمی رسه. اینه فرست سوزی مسئولین بی کفایت

عربستان روزی ۱۳.۵ میلیون بشکه نفت می فروشه که با قیمت هر بشکه ۱۳۷ دلار میشه رقم بی سابقه یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون دلار در روز، یعنی سالی ۶۷۵ میلیارد دلار، یعنی تو ۵ سال می تونه از دم سهام تمام شرکت های ژاپنی و آلمانی رو بخره

ما کجا ایستادیم؟
مجلس و دولت که حقوق بازنشسته ها رو کم می کنه ::::در ارتباط با شرق تنها هم اشتباهی دیگر
بیچاره باقری نتیجه چه خوب و چه بد باشد یک عده به او حمله خواهند کرد
تابناک چقدر بدیم دست از سر این تبلیغاتهای مزخرف بر می دارید
اعصابمان خورد شد
هر صفحه ای را باز می کنیم، کادر این تبلیغات مزخرفتون دوباره باز می شه
بابا ما یک نفر هستیم، چه خبره؟
خوبه کمی شرم و حیا باعث شده از تبلیغات چیزهای زننده دیگر بترسید
روسیه در طول تاریخ ضربات سنگینی به ایران زده
یک راه مانده انهم مذاکره رودر رو با امریکا وسلام ؟.
درود
فعلا این دلقک از خیلی مردها ...مردتر است که جلوی دومین ارتش دنیا ایستاده و از استقلال کشورش دفاع می کند
شما برید ببینید که چرا این همه تحریم غرب علیه روسیه به خاطر جنگ اکراین برای روسیه مهم نیست
اما از آمریکا تضمین می خواهد که منافع روسیه بعد از برجام در ایران تحریم نشود
آخه برجام چه نونی داره برای روسیه که ما و شما بی خبر هستیم
همشون تو فکر منافع خودشان هستند اگر مسئولین هوشیار نباشند سخت متضرر خواهیم شد .قطعا این کشورها در پی اهداف دیگری هستند
روسیه وحشی تر از هر زمان دیگریست
منتطر دستورات پوتین وبرادر چین هستند برای برجام
همه ما سرکار هستیم شاه نامه اخرش خوش است
روحانی هشت سال پیش گفته شاه کلید مذاک ات مذاکره با کدخدا یعنی آمریکاست.تازمانیکه از تاریخ درس عبرت نگرفته اید تاریخ گندمون تکرار میشه.التماس تفکر
شک ندارم اروپاییهای نابخرد شیاد به اشتباهاتشان در حذف ایران مقتدر کانون صلح ودوستی جهانی پی برده اند و اکنون بویژه با بروز ماهیت خشن امپریالیستی پوتین جای هیچ بازگشتیرا برای عدم مقابله وحذف پوتین را ندارند و لاجرم باید از اکراین حمایت کنند وبا ایران کنار آیند
فکر کن. روسیه رو کل جهان تحریم کنه . بعد ایران با برجام از تحریم بیاد بیرون. آیا روسیه می‌ذاره.... نه برجامی در کارهست و نخواهد بود. ارز 4200هم که مجلس محترم حذف کرده ..سال1401وضع ما از اوکراین هم بدتر میشه.
روسیه شما را حیاط خلوت کرده و روزبروز از شما بیشتر سواری میگیره .‌‌روسیه مردم ایران را قربانی تجاوزات خود قرار داده .... وقت آن رسیده با مشت. ملت تو دهن روسیه بزنید و با آمریکاه در و غرب مستقیم مذاکره کنید اگر واقعا به مردم اهمیت میدید
اون کسانی که از خارج از کشور همشون هم نظر منفی دادند خیلی
خیلی غلط می کنند در باره کشور ما اظهار نظر می‌کنند ما مردم
ایران خودمان می‌دانیم که دوستان ما چکسانی هستند ودشمنان
چکسانی هستند وفقط این را بهتر از همه می‌دانیم که بزرگترین
دشمن آمریکاست واین از ذهن هیچ ایرانی پاک نخواهد شد
اگر برجام باشد یا نباشد برای ما فرقی ندا رد ما پشت دوستان خود
را خالی نخواهیم کرد مرگ بر آلبانی نشینها ی بی غیرت ومنافق
وجنایت کار
غرب گداها حالا چرا میسوزیدروسیه حرف حق‌‌را گفته منطقی گفته فردا اگه روسیه تحریم تر بشه بتونه با این قرارداد با ایران رابطه‌ی تجاری داشته باشه که این هم به نفع ایران است شما غرب گداها یا بی سواد هستید یا میسوزید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان