بازدید 10950
آخرین تحولات خاورمیانه

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق / انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق، انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه، افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان، سفر آنجلینا جولی به یمن و برگزاری رزمایش دریایی از سوی عمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 07 March 2022

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق، انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه، افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان، سفر آنجلینا جولی به یمن و برگزاری رزمایش دریایی از سوی عمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق

منابع رسمی سوریه، بامداد دوشنبه گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را دفع کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تأیید این خبر اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف دمشق، مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرده است.

ساعاتی پیش از آن، سانا از شنیده شدن صدای چندین انفجار در اطراف دمشق خبر داده بود.

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر چندین بار به خاک سوریه حمله کرده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه بارها در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه چند ماه پس از آن روی می‌دهد که "اسکات ریتر" عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری بموقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار مهیب در پایگاه نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند.

 خبرنگار اسپوتنیک در سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که یک انفجار مهیب در پایگاه نیروهای آمریکا در بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه موسوم به میدان "العمر" در شمال شرق سوریه رخ داد.

منابع محلی در دیر الزور نیز از شنیده شدن صدای شدید انفجار در شهر مسکونی در اطراف میدان نفی العمر خبر دادند.

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

یکی از این منابع گفتف پس از شنیده شدن صدای این انفجار هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان شهرک‌های "الشحیل" و "الحوایج" در نزدیکی میدان نفتی العمر مشاهده شده‌اند.

این منبع در ادامه گفت که ممکن است انفجار ناشی از حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی باشد.

تا بدین لحظه اطلاعات بیشتری درباره این انفجار و تلفات و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.

افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

نخستین دوسالانه نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی در عربستان امروز یکشنبه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه در پی شتاب بخشیدن به پیشرفت‌های صنایع نظامی و دفاعی از طریق به نمایش گذاردن آخرین دستاوردهای فنآوری از سرتاسر جهان است.

این نمایشگاه با حمایت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و از امروز یکشنبه ششم مارس به مدت چهار روز برگزار می‌شود؛ برآورد می‌شود سی هزار بازدید کننده از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گزارش الشرق الاوسط برگزار کننده این نمایشگاه صنایع دفاع، که قرار است هر دو سال یک بار برگزار شود، اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی است.

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

هیات‌های بلندپایه‌ای از ده‌ها کشور جهان از غرفه‌های این نمایشگاه چهار روزه بازدید خواهند کرد و نزدیک به ۶۰۰ غرفه‌دار از بیش از ۴۰ کشور جهان محصولات و فن‌آوری‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

احمد عبدالعزیز العوهلی، ریاست اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی، می‌گوید: «روز ششم مارس نقطه عطفی در مسیر صنایع دفاعی عربستان سعودی است،چون هدف ما این است که تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد بودجه نظامی کشور در صنایع دفاعی داخل کشور هزینه شود. ما شاهد علاقه بین‌المللی گسترده‌ای برای شرکت در این نمایشگاه هستیم و امیدواریم شاهد فضای مساعدی برای شبکه‌سازی و همکاری‌های فرامرزی باشیم که عامل نوآوری در این صنایع است.»

به گزارش ایندیپندنت، اندرو پیرسی، مدیرعامل نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی می‌گوید: «هدف نمایشگاه جهانی صنایع دفاعی این است که به یکی از بهترین رویدادهای جهانی در حوزه دفاع و امنیت تبدیل شود و فضایی برای دیدارهای بین‌المللی و برنامه‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی فراهم کند. ما منتظر شرکت هیات‌ها از بیش از ۸۰ کشور جهان هستیم.»

در روز هشتم مارس، روز جهانی زن، زنان برجسته صنایع دفاعی در رویدادی ویژه گرد هم می‌آیند تا مشارکت بیشتر زنان در این حوزه را تشویق و ترغیب کنند.

سفر آنجلینا جولی به یمن

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کشورهای جهان خواست، اقدامات بشردوستانه این نهاد در یمن را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش آژانس مطبوعات یمن، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود ابراز امیدواری کرد که سفر نماینده آمریکایی اش، نیازهای بشردوستانه فزاینده در یمن را [برای جهانیان] آشکار و به بسیج برای حمایت فوری جهت انجام اقدامات بشردوستانه قبل از کنفرانس سالانه کمک به یمن که در ۱۶ مارس در سطح عالی برگزار می شود، کمک کند.

«آنجلینا جولی» سفیر حسن نیست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امروز (یکشنبه) با هدف آگاه کردن مردم جهان نسبت به درد و رنج مردم یمن که هفت سال است کشورشان مورد حمله قرار گرفته، وارد این کشور شد.

این کمیساریا از طرف های موثر منطقه ای و بین المللی خواست تا به پایان دادن به درگیری در یمن متعهد شوند.

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

پیش از این، «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن (انصارالله) گفته بود که نماینده آمریکایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به زودی به صنعا سفر خواهد کرد.

وی افزود که سفر وی به جلب توجه جهانیان به آنچه دشمنان علیه یمن انجام می دهند و محاصره ای که مردم یمن با آن مواجه شده است و پناهندگانی که در یمن درخواست حمایت و کمک دارند، کمک می کند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر هم پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

برگزاری رزمایش دریایی از سوی عمان

نیروی دریایی سلطنت عمان در منطقه دریایی «الباطنه» این کشور اقدام به برگزاری رزمایش دریایی پنج روزه کرد.

به گزارش رسانه‌های عمان، در این رزمایش دریایی که با تیتر «خنجر حاد» ( خنجر تیز ) از روز (یکشنبه) با حمایت نیروی هوایی این کشور آغاز شده است، تعدادی از ناوهای نظامی دیگر کشورها حضور دارند.

رسانه‌های عمان بدون ذکر نام کشورهای شرکت کننده در این رزمایش نوشتند که ناوهای نظامی متعلق به نیروی دریایی تعدادی از کشورهای دوست در آن حضور دارند.

سفر آنجلینا جولی به یمن/حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق/ انفجار مهیب در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه/ افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی جهان در عربستان

در این پیوند پایگاه اطلاع‌رسانی «أثیر» عمان نوشت: این رزمایش که تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد، در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی سالانه نیروی دریایی عمان و برنامه‌ریزی برای تبادل تجربیات عملیاتی و آموزشی با کشورهای دوست در هر زمینه ای که سطح آمادگی و کارایی نیروی دریایی عمان و زیر مجموعه‌های آن را در زمینه‌های مختلف نظامی دریایی بر اساس چشم‌انداز راهبردی همسو با ماموریت‌ها و وظایف ملی محول شده به آن‌ها حفظ و ارتقا دهد کند، انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، ناوها و خدمه نظامی نیروی دریایی عمان شرکت کننده در این رزمایش ظهر امروز از پایگاه دریایی «سعید بن سلطان» به سمت منطقه مشخص شده برای اجرای این رزمایش حرکت کردند.

در این رزمایش، ناوها و کادرهای شرکت کننده بسیاری از فعالیت‌های مشترک نظامی دریایی را بر اساس برنامه تدوین شده انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
درود بر جولی که یک بانوی قابل احترام در سطح جهانی است.و بیانیه اش در باره پناهندگان غربی و شرقی هم نشان از شعور والای انسانی وی دارد.
خانم جولی فکر نمیکنید برای سفر به یمن کمی دیره .
یمنی ها که مثل اروپایی ها مو بور و چشم آبی نیستند.
انسان های درجه چندم هستند
مگه ارزش دیدار و بازدید و دلسوزی دارند!!؟
بزرگترين پروژه استحمار كردن مردم دنيا توسط آمريكا اين شيطان بزرگ و استكبار جهاني اتفاق افتاده و آن اينكه دست نشانده هاي خودش و به دستور خودش 7 ساله مردم و كشور يمن را آسيب بسيار جدي زدند و حالا نفر خودشونو بعنوان سفير صلح و يا سفير خير خواهي مي فرستن!!! عجب شيره اي ميمالن سر بشر امروزي. تا مردم جهان بيدار نشن وضع همينه
بعد از 6 سال کشته شدن کودکان بی گناه !!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
لطفا مطالعات خودتان را بیشتر کنید. ایشان بارها به افغانستان و منطقه برای حمایت از کودکان مسافرت داشته اند.
آنجلیا جولی بعد لز واکنش مردم به تفاوت قائل شدن بین مردم اوکراین با مردم یمن، عراق و فلسطین این سفر را شروع کرده، چرا قبل از اون به این منطقه نیامده، سازمان ملل برای پوشش کم کاریش در مورد مردم یمن این کار رو کرده، سازمان ملل بهتره نفوذ برخی کشور ها را بر خودش برنتابد.
آیا کشور های دوستی که در رزمایش دریایی عمان شراکت کرده اند ایران اسلامی ماهم هست؟ مسلما خیر اما از طرفی دیگر ایران مرتب دم از دوستی با عمان می زند. تنها کشورهایی که با ایارن کمابیش دوست هستند زیرا ایران ما آنهارا را در جنگ یاری کرده و یا می کنند! متاسفانه کشورهای معاویه صفت مثل سعودی و یا امارات و بحرین هرگز با ایران شیعه صاف نمی شوند و غیر ممکن است که دست برادری و یا همسایگی به ایران شیعه بدهند.

امیدوارم این نظر مرا که نظر اکثر کشورهای را چاپ کنید!
خداوند دست اسرائیل روی،سر سوریه کوتاه نکنه، ،، ،درضمن هیچ رسانه معتبر،خبر انفجار در پایگاه آمرکا را اعلام نکرده تابناک جان،،لا اقل،بیطرفی اطلاع رسانی،را رعایت کنید باتبلیغات،هیچ ثمری به دست نمی آید
دم آنجلی گرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار