بازدید 24175

برنامه‌های پر مصرف اینترنت

کد خبر: ۱۱۰۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 05 March 2022

برنامه‌های پر مصرف اینترنت

به گزارش Bankmycell، تعداد فعلی کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان 6.648 میلیارد است. به زبان دیگر، حدود 84 درصد از جمعیت جهان، صاحب گوشی هوشمند هستند.

این‌روزها تقریباً همه امور روزانه ما به اینترنت گره خورده است. تا جایی که دیگر برای انجام کارهای ساده‌ای مانند خرید، سفارش غذا، درخواست خودرو و حتی مسیریابی از اینترنت استفاده می‌کنیم.

با وجود تنوع شرکت‌های خدمات‌دهنده، هزینه‌های اینترنت می‌توانند سربه‌فلک‌ بزنند. ساده‌ترین روش برای کاهش این هزینه‌ها، شناخت برنامه‌های پر مصرف اینترنت است. از شما دعوت می‌کنیم در این مطلب با ما همراه باشید تا با معرفی پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل، درمانی برای هزینه‌های سرسام‌آور اینترنت پیدا کنیم.

معرفی برنامه‌های پر مصرف اینترنت؛ 5 اپلیکیشن که حجم شما را غارت می‌کنند!

برنامه‌های پر مصرف اینترنت برای همه یکسان نیستند. با این حال 4.62 میلیارد کاربر شبکه اجتماعی در دنیا نشان‌دهنده محبوبیت بالای این دسته از غارتگران اینترنت هستند! در ادامه با 5 اپلیکیشن محبوب شبکه اجتماعی که احتمالاً قاتل حجم اینترنت شما هستند، بیشتر آشنا خواهیم شد.

گوگل کروم، محبوب اما پرهزینه

دنیایی را تصور کنید که در آن امکان جست‌وجو در گوگل برای دریافت پاسخ سؤالاتمان را نداریم. در این دنیای خاکستری، احتمالاً هزینه کمتری برای اینترنت پرداخت می‌کنیم، اما سؤالات حل‌نشده بیشتری هم خواهیم داشت.

گوگل کروم برنامه‌ای در نسخه‌های موبایل و کامپیوتر است که با اتصال به موتورهای جست‌وجو، پاسخ سؤالات ما را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا می‌کند. در شرکت‌های بزرگ و دارای کارکنان زیاد، این وبگردی‌های ساده نه تنها هزینه گزافی در پی خواهد داشت، بلکه سرعت اینترنت اعضا را نیز به‌سادگی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای کاهش مصرف اینترنت برنامه محبوب گوگل کروم کافی‌ست به بخش تنظیمات مراجعه کرده و گزینه Lite mode را فعال کنید. اما کاهش سرعت اینترنت سازمانی، راه حل اساسی‌تری مانند خرید پهنای باند اختصاصی  نیاز دارد. این تکنولوژی نوظهور، با ارائه سرویسی پرسرعت و پایدار، تجربه لذت‌بخشی از اینترنت سازمانی را برای شما فراهم می‌کند.

یوتیوب، محبوب‌ترین اپلیکیشن پخش ویدیو

جالب است بدانید اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌هایی که ویدئو پخش می‌کنند، بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال یک ساعت پخش ویدیو در اپلیکیشن یوتیوب با کیفیت متوسط (720p) حدود 2 گیگ از اینترنت شما را مصرف می‌کند. از طرف دیگر ساختار YouTube به گونه‌ای است که با معرفی‌ ویدیوهای مرتبط، کاربران را تماشای ویدیوهای بیشتر تشویق می‌کند.

یکی از راهکارهای کاهش مصرف اینترنت در یوتیوب، کاهش کیفیت ویدیو هنگام پخش است. اما اگر مایلید فیلم و برنامه‌های مورد علاقه‌تان را با کیفیت بالا تماشا کنید، بد نیست به فکر جایگزین‌کردن یوتیوب با برنامه‌های پخش ویدیوی داخلی مانند فیلیمو و نماوا باشید.

شما می‌توانید با خرید‌ اینترنت ADSL برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در اپلیکیشن‌های ایرانی تماشا کنید و فقط نیمی از هزینه اینترنت بین‌المللی را بپردازید.

برنامه‌های پر مصرف اینترنت

اینستاگرام؛ اپلیکیشن اعتیادآور و بی‌انتها

اینستاگرام را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اینترنت در ایران دانست. به گزارش وبلاگ کلاته، 80 درصد از کاربران ایرانی اینستاگرام، هر روز به این اپلیکیشن محبوب سر می‌زنند.

عکس و ویدیوهایی که در اینستاگرام خواه و ناخواه تماشا می‌کنیم، این شبکه اجتماعی محبوب را به یکی از برنامه‌های پر مصرف اینترنت تبدیل کرده است. اگر جزو آن دسته از کاربران اینترنت هستید که سرعت و حجم بالا را در کنار هم می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه خرید اینترنت TD-LTE ماهان نت یا خرید اینترنت پوینت تو پوینت، با یکی از پرسرعت‌ترین سرویس‌های اینترنتی در کشور آشنا شوید.

برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام راهکارهای متعددی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از تنظیمات اپلیکیشن است. در سه قدم زیر با ما همراه باشید تا مصرف اینترنت اینستاگرام را به حداقل برسانید.

  1. وارد قسمت تنظیمات شوید.
  2. به منوی Mobile Data Usage مراجعه کنید.
  3. گزینه Data Saver را روشن کنید.

اسپاتیفای، اپلیکیشن پرمصرف موسیقی

میان موسیقی و زندگی روزمره، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. به همین دلیل اپلیکیشن‌های متعددی برای دانلود و پخش موسیقی ساخته شده‌اند. در این میان برنامه اسپاتیفای توانسته با در اختیار داشتن آرشیو عظیمی از قطعات موسیقی از سرتاسر جهان، سهم قابل توجهی از حجم اینترنت ما را به خود اختصاص دهد.

برای کاهش مصرف اینترنت این برنامه کافی‌ست گزینه Make Albums Available Offline را فعال کنید تا نیازی به دانلود مجدد موزیک‌های مورد علاقه‌تان نداشته باشید.

تلگرام، پیام‌رسانی کاربردی و محبوب

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دائما در پس‌زمینه موبایل شما فعال هستند. به همین دلیل حتی بدون ورود به فضای اپلیکیشن، عملیات دانلود اطلاعات را انجام می‌دهند.

 برای کنترل میزان استفاده این پیام‌رسان محبوب از اینترنت، می‌توان گزینه‌های مربوط به دانلود خودکار را غیر فعال کرد. در اینصورت صرفا زمانی اجازه استفاده از اینترنت به این اپلیکیشن می‌دهید که خودتان مایل هستید.

برنامه‌های پر مصرف اینترنت

راهکارهای کاهش مصرف اینترنت موبایل

گاهی اوقات ممکن است متوجه مصرف زیاد اینترنت موبایل خود شوید اما دلیل موجهی برای آن پیدا نکنید. راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل وجود دارند که شامل موارد زیر هستند.

  • کنترل مصرف اینترنت در قسمت Data Usage و غیر فعال کردن برنامه‌های پرمصرف
  • کنترل مصرف اینترنت با تنظیمات برنامه
  • غیر فعال کردن اعلانات برنامه‌ها
  • استفاده از مرورگر با حجم کم
  • غیر فعال کردن به روز رسانی برنامه‌ها
  • انتخاب سرویس‌های اینترنتی مقرون به صرفه

شما می‌توانید علاوه بر اقدامات فنی، هنگام تهیه خدمات اینترنت، سرویسی را انتخاب کنید که از لحاظ هزینه و کیفیت، قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

ماهان نت، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی مقرون به صرفه

با گسترش کاربرد فضای وب در زندگی روزمره، شرکت‌های متعددی اقدام به ارائه سرویس اینترنت کردند. هرکدام از شرکت‌ها با خدمات و تعرفه‌های متنوع سعی دارند بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم بزنند.

 ماهان نت، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و پهنای باند، توانسته است با ایجاد تعرفه‌های اقتصادی و امکانات متنوع برای کاربران، بستری مناسب برای وبگردی و استفاده از اینترنت فراهم کند.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ماهان نت به آدرس Mahannet.ir از تخفیف‌های جشنواره مطلع شده و بسته اینترنتی مورد نیازتان را با کمترین هزینه تهیه کنید. همچنین می‌توانید از طریق شماره تلفن کشوری 1514 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب تیم پشتیبانی ماهان نت در ارتباط باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل