بازدید 19734
۱

برای خانه فرش کلاسیک بخریم یا فرش مدرن؟

این سوالی است که همیشه برای افرادی که قصد تغییر دکوراسیون خود را دارند پیش می آید. با اینکه استفاده از فرش در خیلی از سبک های دکوراسیون داخلی مرسوم نیست، اما در فرهنگ ایرانی ریشه داشته و اکثر ایرانیان حتی الامکان از فرش در منزل خود استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 05 March 2022

فرش در گذشته به صورت دستباف بود و طرح هایی که روی آن جان میگرفت از سنت و آداب رسوم ایرانی نشات می گرفت. اما در دنیای دیجیتال امروز به دلیل افزایش جمعیت و افزایش نیاز، کارخانجاتی جهت تولید فرش های ماشینی افتتاح شده اند تا بتوانند فرش، قالی و گلیم را با سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار دهند.

نکته دیگری که نیاز به توجه دارد این است که با افزایش روابط بین کشورها، فرهنگ ها و سبک های زندگی آنها نیز داخل ایران جای خود را پیدا کرده است؛ دکوراسیون داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همواره یکی از دغدغه های خانم ها ست کردن لوازم منزل از نظر رنگ و طرح بوده و به دنبال بهترین گزینه برای چیدمان منزل خود هستند. با ما همراه باشید تا شما را برای خرید فرش منزل راهنمایی کنیم.

فرش کلاسیک

کلمه کلاسیک از نظر لغوی به معنی کهنه و قدیمی است، ولی منظور از فرش کلاسیک چیز دیگریست. فرش در ایران از دیرباز وجود داشته و طرح های آن با رنگ های گرم و شاد زینت بخش منزل بوده است. از نقش هایی که در فرش کلاسیک به کار می رود می توان به نقش های افشان با گل های شاه عباسی، بته جقه ای، اسلیمی، خشتی و لچک و ترنج اشاره کرد. این نقش ها در گذشته فقط به صورت دست بافت وجود داشت، اما امروزه فرش ماشینی با طرح های کلاسیک نیز بافته و به فروش می رسد. رنگ های غالب استفاده شده در این نوع فرش قرمز، سبز، آبی و زرد است و بیشتر نمایانگر فرهنگ و تاریخ ایرانی است. این فرش ها بسیار شلوغ هستند و طرح آنها بسیار ظریف و دقیق رسم می شود، به طوریکه انگار به بخش زنده ای از طبیعت نگاه می کنید، و یا قطعه ای از یک بنای تاریخی روبروی شماست.

برای خانه فرش کلاسیک بخریم یا فرش مدرن؟

استفاده از فرش کلاسیک در تمامی منزل ها امکان پذیر نیست. ترکیب رنگ و طرحی که دارد قابل تطبیق با همه سبک های چیدمان نیست و بیشتر برای خانه هایی که ظاهر کلاسیک و سنتی ایرانی را حفظ کردند مناسب است. نیت از تولید فرش کلاسیک نیز این است که فرهنگ و تمدن ایرانی را حفظ کرده و به تصویر بکشد.

فرش مدرن

با ظهور سبک های متفاوت و جدید در چیدمان منزل، تولیدات فرش نیز سمت و سوی تازه ای پیدا کرد. فرش های مدرن طرح و رنگ متفاوتی نسبت به انواع کلاسیک دارند و از نظر نقش و اندازه، بسیار منعطف هستند. به طوریکه شما می توانید فرش مدرن را با انواع دکوراسیون ست کنید. فرش ماشینی مدرن نسبت به نوع سنتی از قیمت بهتر و مناسب تری برخوردار است و می توان آن را در سایزها و طرح های مختلفی سفارش داد. یکی از تفاوت های فرش مدرن با فرش کلاسیک در این است که حتما نیازی نیست فرش تمام قسمت های منزل یکسان و از یک طرح باشد، شما می توانید برای هر بخش، طرح و نقش متفاوت و متناسب با آن محیط را خریداری کنید.

برای خانه فرش کلاسیک بخریم یا فرش مدرن؟

فرش مدرن به انواعی مانند شگی، فریز، فرش کودک و ... تقسیم می شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

فرش مدرن فریز

فرش فریز از نظر ساختار ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. این فرش با تراکم کم بافته می شود، به همین دلیل قیمت کم و وزن سبکی دارد. الیافی که در بافت فرش فریز استفاده می شود از جنس پلی پروپیلن یا پلی استر است. در جهت جبران تراکم پایین فرش فریز، از الیافت ضخیم تری استفاده می شود تا استحکام و دوام آن حفظ شود. الیافت ضخیمی که در این فرش استفاده می شود باعث ایجاد حس نرمی و لطافت در هنگام تماس دست با آن می شود و از آن بیشتر برای محیط هایی که تردد و رفت و امد بالایی دارند استفاده می کنند.

فرش مدرن شگی

دلیل اصلی نامگذاری این مدل، وچود پرزهای بلند در آن است. کلمه شگی در زبان انگلیسی به معنی موی بلند است و به همین دلیل به آن فرش پرز بلند نیز گفته می شود. الیافی که در بافت آن استفاده می شود حس نرمی و لطافت ایجاد می کند و پا گذاشتن روی آن حس قدم زدن روی چمن را تداعی می کند. معمولا ابعاد شگی بیشتر از 6 متر نیست و در انواع مختلف طرح های مربع، گرد، مستطیل و ... بافته می شود. الیاف بلندی که دارد محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و عوامل بیماری زا است و همچنین مواد غذایی و زباله های بسیار ریز به راحتی می توانند میان رشته های بلند آن قرار بگیرند. به همین دلیل برای محیط هایی مانند آشپزخانه و اتاق کودک اصلا مناسب نیستند.

جنس الیاف در شگی، پلی استر اکرلیک ضد حساسیت است و ارتفاع نخ خواب آنها گاها به 48 میلی متر نیز می رسد. بیشترین استفاده ای که از این نوع فرش مدرن می شود، برای ست کردن دکوراسیون در قسمت های مختلف است و بیشتر جنبه تزئینی دارد. تنوعی که از نظر ظاهری در فرش شگی وجود دارد باعث می شود به راحتی با انواع سبک و طرح دکوراسیون قابل تطبیق باشد.

فرش کودک

فرش کودک یکی دیگر از انواع فرش مدرن است که اخیرا گسترش زیادی پیدا کرده است. یکی از مواردی که حتما در بافت فرش کودک در نظر گرفته می شود، داشتن الیاف ضد حساسیت است. با توجه به اینکه پوست کودکان خیلی حساس است، از جنسی استفاده می شود که پرزدهی نداشته باشد و یا خیلی کم باشد و در اثر برخورد با پوست حس زبری و خشن ایجاد نکند. برای اینکه با سبک چیدمان و جنسیت کودک تناسب داشته باشد، در طرح ها و نقش های مختلفی تولید می شود. بیشتر از رنگ های شاد و طرح های کارتونی و عروسکی استفاده می شود تا حس شادابی به کودک منتقل کند. اکثر رنگ های به کار رفته در فرش کودک سفید، صورتی، آبی، زرد، نارنجی و سبز هستند.

شما می توانید انواع فرش های ماشینی کلاسیک و مدرن را با تنوع بالا، کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق قالیخانه خریداری کنید.

فرش مناسب برای دکوراسیون منزل را چطور انتخاب کنیم؟

برای خانه فرش کلاسیک بخریم یا فرش مدرن؟

سبک های دکوراسیون داخلی بسیار زیادی وجود دارند که اخیرا در فرهنگ ایرانی جای خود را باز کرده و اجرا می شوند. از جمله آنها می توان به

  • مدرن
  • مینیمال
  • اسکاندیناوری
  • معاصر یا کانتمپرری
  • صنعتی
  • شهری
  • سنتی ایرانی
  • کلاسیک
  • فرانسوی
  • انتقالی یا ترنزیشنال
  • روستیک یا روستایی
  • شابی شیک
  • بوهمیان

اشاره کرد. البته که دکوراسیون داخلی در انواع مختلف دیگری نیز اجرا می شود ولی با توجه به شرایط زندگی در ایران به طور عمده قابل اجرا نیستند. نکته ای که هنگام انتخاب فرش برای منزل باید در نظر بگیرید این است که با ترکیب رنگ و سبک چیدمان شما تطابق و هم خوانی داشته باشد. به عنوان مثال، فرش کلاسیک ایرانی به دلیل داشتن رنگ های گرم و طرح و نقش شلوغ هرگز مناسب سبکی مانند مینیمال نیست و هیچ سنخیتی با آن ندارد. از این فرش برای چینش سنتی ایرانی که المان هایی مانند چوب و ترمه و رنگ های شاد و گرم دارد استفاده می شود تا آن را تکمیل کند.

به طور عمده برای سایر چیدمان های داخل منزل از انواع فرش مدرن استفاده می شود. برای تولید فرش مدرن در انتخاب طرح و نقش و ترکیب رنگ دستمان بازتر است و می توان برای تمام محیط ها و سبک ها، فرش متناسب طراحی و تولید کرد. آنچه اهمیت دارد این است که چینش و انتخاب وسیله های منزل به طوری باشد که هنگام ورود به آن انرژی مثبت و حس شادابی منتقل شود. ماهیت خانه، امنیت و آرامش است و همیشه محل استراحت و حس خوب بوده است.

بهترین های فرش کلاسیک و فرش مدرن را از قالیخانه بخواهید

مجموعه قالیخانه تمام تلاش خود را کرده است که با تمامی برندهای بنام و شناس ایران همکاری کند و بهترین کیفیت از فرش ماشینی را ارئه دهد. منسوجات شناخته شده ترین و با تجربه ترین تولید کنندگان در قالیخانه موجود و قابل سفارش هستند. فرقی ندارد شما به دنبال یک فرش شلوغ با طرح اصیل ایرانی برای پذیرایی خود باشید یا فرش با رنگ های خنثی و ساده برای آشپزخانه، در قالیخانه انواع سبک ها موجود و در دسترس است. با توجه به اینکه قالیخانه با تجربه و پشتوانه سی ساله در زمینه فرش و منسوجات شروع به کار کرده، به خوبی با سلیقه ایرانی و سبک زندگی مردم آشنا هست و طرح، نقش، ترکیب رنگ و جنس هایی که در اختیار شما قرار می دهد جز پرطرفدارترین ها است. کافیست به سایت این مجموعه مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. سفارش شما در کمال صحت و سلامت فیزیکی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال می شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون برای یه خرید مناسب خیلی به درد میخوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها