بازدید 4967

ادامه جستجو برای یافتن کوهنوردان گمشده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: جستجوها برای یافتن ۲۱ کوهنورد گمشده در ارتفاعات شاه جهان اسفراین که از روز جمعه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 05 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی هلال احمر خراسان شمالی ابراهیم سارمی روز شنبه اظهار داشت: هشت تیم جستجو و نجات در کوهستان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حال جستجوی تیم کوهنوردی در ارتفاعات شاه جهان اسفراین است و چهار تیم تازه نفس جستجو و نجات در کوهستان از جمعیت هلال احمر از شهرستان های اسفراین و شیروان نیز امروز به منطقه حادثه برای جستجو و نجات مفقودین اعزام شدند.

وی درمورد این جادثه افزود: یک تیم۲۲ نفره از کوهنوردان بجنوردی در ارتفاعات شاه جهان گم شده اند که طی تماس تلفنی یک نفر از کوهنوردان در روز گذشته بلافاصله تیم جستجو و نجات جمعیت هلال احمر اسفراین به همراه تیم امداد و نجات خانه هلال روستای نوده بام اسفراین به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی گفت: همچنین به منظور تقویت جستجو در منطقه، ۲ تیم دیگر نیز از شهرستان شیروان و تیم واکنش سریع استان به منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست معاونت سیاسی استانداری و فرمانداران هر دو شهرستان پای کار و پیگیر موضوع هستندو از شهرستان شیروان نیز خودروی راهداری برای بازگشایی مسیر کوهستانی وارد عمل شده است تا دسترسی به محل با خودرو میسر شود.

وی افزود: در حالی که سازمان هواشناسی در چند روز گذشته وضعیت نارنجی آب هوایی اعلام کرده و پیش بینی وقوع بارش و رعد و برق در سطح استان شده بود انتظار می رفت مسوولان تیم ها و باشگاه‌های کوهنوردی توجه لازم به شرایط اب هوایی و هشداری هواشناسی را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مواردی نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل