بازدید 3625

افزایش خودسرانه قیمت‌ها غیرقانونی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: افزایش خودسرانه قیمت‌ها در آستانه سال جدید غیرقانونی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 04 March 2022

به گزارش «تابناک»، رامین صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ایام پایانی سال در اردبیل اظهار کرد: هیچ یک از صنوف حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را در ایام پایانی سال ندارند و چنانچه تخلفی در این زمینه رخ دهد، با متخلفان به جد برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مردم نگران تأمین مایحتاج و کالا‌های اساسی در ایام پایانی سال نباشند چرا که به وفور این کالا‌ها تهیه شده و از ۲۰ اسفند نیز توزیع گسترده آن‌ها در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار و تأمین مایحتاج ضروری مردم را بر عهده داریم و تلاشمان بر این است تا جلوی اجحاف در حق مشتریان گرفته شده و زمینه عرضه کالا‌ها به قیمت مصوب و حتی پایین‌تر از این نرخ در میادین مختلف فراهم آید.

صادقی افزود: تعزیرات حکومتی با فعال کردن اکیپ‌های نظارتی خود بیش از گذشته در ۲ هفته پایانی سال سعی می‌کند تا بر عرضه کالا‌های اساسی نظارت کرده و با متخلفان برخورد قانونی را انجام دهد.

وی با اعلام شماره ۱۲۴ برای عموم همشهریان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت بروز تخلف می‌توانند از طریق این سامانه هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی را گزارش داده تا در کوتاهترین زمان بازرسان صمت با حضور در محل مورد نظر به شکایات مردمی رسیدگی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با ذخیره‌سازی مناسب کالا‌ها و مایحتاج ضروری مردم در روز‌های پایانی سال مشکلی از لحاظ توزیع و عرضه آن نخواهد بود و ما سعی می‌کنیم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود در سطح استان، عرضه کالا‌ها را حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: گوشت سفید تا ۷۵۰ تن و گوشت قرمز نیز تا ۲۵۰ تن در استان ذخیره‌سازی شده و عرضه آن از ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود.

خلیل نیکشاد تصریح کرد: با ارائه کارت ملی گوشت سفید و قرمز با ۲۵ درصد نرخ پایین‌تر از قیمت مصوب در سطح استان عرضه خواهد شد تا مردم بتوانند به تناسب نیاز خود این کالا‌ها را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مرغ منجمد هر کیلو ۲۰ هزار تومان و گوشت قرمز نیز بین ۱۰۲ تا ۱۰۵ هزار تومان در قالب این طرح عرضه می‌شود، گفت: پرتقال و سیب مورد نیاز نیز ذخیره‌سازی شده و سعی ما بر این خواهد بود تا ۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار این محصول را به مردم ارائه کنیم.

اما گزارش‌های میدانی از وضعیت بازار و فروش ایام پایانی سال نشان می‌دهد که به رغم موجود بودن کالا، توان خرید مردم به شدت پایین آمده و خرید و فروش ایام پایانی سال به نسبت سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است که دلیل عمده آن تورم بیش از حد و کاهش قدرت خرید مردم در رو‌های منتهی به آغاز سال جدید است که به نظر می‌رسد در ۲ هفته پایانی بر شلوغی بازار افزوده شده و شرایط متفاوتی را در خرید‌های نوروزی شاهد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار