بازدید 4168

دیدار وزیران خارجه ترکیه و اردن

وزیران خارجه ترکیه و اردن در دیداری مشترک درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و بالاخص مسئله فلسطین رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 03 March 2022

 

به گزارش تابناک، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه اردن اعلام کرد، در دیدار ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه دعوت عبدالله دوم، پادشاه اردن از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای سفر به این کشور ابلاغ شد و اردوغان دعوت وی را برای سفر پذیرفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این سفر با هماهنگی مقامات دو کشور برنامه‌ریزی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط دوجانبه و لزوم تلاش برای تقویت آن تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار ، تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها مسئله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه دو کشور مذاکرات جداگانه‌ای داشتند و طی آن درباره گام‌ها و برنامه‌های لازم برای افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری بین دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌ها تبادل نظر کردند.

دو وزیر همچنین بر لزوم تلاش برای ایجاد چشم اندازهای گسترده‌تر همکاری تاکید کردند و تعدادی از موضوعات بین المللی مهم از جمله بحران اوکراین را مورد بحث قرار دادند.

الصفدی در خصوص مسئله فلسطین گفت: ما بر لزوم تحرک سریع و موثر به منظور ایجاد چشم انداز سیاسی واقعی برای حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری توافق کردیم.

چاووش اوغلو در خصوص پرونده سوریه گفت: ما با اردن در زمینه بازگشت داوطلبانه و امن سوری‌ها به طور مشترک کار می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه نیز کنفرانسی بین المللی در سطح وزیران در ترکیه برگزار کنیم.

وزیر خارجه ترکیه در پایان گفت: همکاری‌های خود را در مجامع مختلف بین المللی به ویژه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی ادامه خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل