بازدید 4718
صبح امروز در دو مرکز واکسیناسیون انجام شد؛

انجام مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس در تهران / تزریق نخستین واکسن ایرانی اومیکرون به 210 داوطلب

تست انسانی و مطالعه بالینی نخستین واکسن ایرانی اختصاصی سویه اومیکرون صبح‌امروز در دو محل هتل ارم و فرهنگسرای اشراق انجام شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 01 March 2022
انجام مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس در تهران / تزریق نخستین واکسن ایرانی اومیکرون به 210 داوطلب
 
در این مطالعه که از دو روز پیش آغازشده ، واکسن کوویران برکت پلاس به ۲۱۰ داوطلب که دوز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند ، تزریق میشود .
 
مینو محرز مسئول کارآزمایی بالینی واکسن برکت درحاشیه تزریق واکسن به داوطلبان در هتل ارم درجمع خبرنگاران گفت:
دراین مطالعه به سه گروه 70 نفره واکسن تزریق خواهد شد و دراین مطالعات واکسن‌نما نخواهیم داشت.
 
وی در ادامه افزود: به 140 نفر از کسانی که دو دوز اول خود را برکت یا سینوفارم زده باشند ، واکسن برکت پلاس و به 70 نفر نیز واکسن برکت تزریق خواهد شد.
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از تمام این داوطلبان پیش از تزریق آزمایش‌های لازم گرفته میشود و دوهفته پس از تزریق واکسن نیز در مطالعه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
محرز افزود: به محض آماده شدن نتایج، مستندات را به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر بتوانیم این واکسن امن و مؤثر رابه دست عموم مردم برسانیم.
   
مدیرعامل کارخانه شفافارمد نیز درحاشیه این برنامه گفت:اغلب واکسن سازهای بزرگ دنیا هم مشغول به‌روزرسانی و انجام مطالعه بالینی واکسن‌های ویژه اومیکرون خود هستند و مجموعه شفافارمد هم مانند قبل، پیشتازانه و تنها یکماه پس از شناسایی سویه اومیکرون درکشور، موفق شد نخستین واکسن ایرانی ویژه این سویه را ساخته و مراحل تست حیوانی را با موفقیت 100 درصدی پشت‌سر بگذارد. 
 
حسن جلیلی افزود: تزریق به 210 داوطلب از دوروز گذشته آغاز شده و طی همین روزها پایان می‌یابد تا پس از دو هفته نتایج به وزارت بهداشت ارسال شود.
 
مدیرعامل کارخانه تولید واکسن برکت تأکید کرد: تولید انبوه این واکسن جدید در کارخانه شفافارمد آغاز شده تا به محض صدور مجوز اضطراری ، دراختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و درحجم بالا به دست مردم برسد.
 
گفتنی است داوطلبانی که دو دوز قبلی خود را واکسن سینوفارم زده‌اند همچنان میتوانند ازطریق تماس با سامانه 4030 برای حضور در مطالعات بالینی کوویران برکت‌پلاس ثبت‌نام نمایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر