بازدید 9760

نهاد مردمی رسالت به دنبال تحقق شعار هر خانه یک کارخانه

راهبر نهاد مردمی رسالت گفت: کارآفرینی اجتماعی یک فرایندی است که به صورت شرعی و آسان به اشتغال و کسب و کارهای خرد و خانگی کمک می‌کند تا مردم با عزت نفس روی پای خود بایستند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 01 March 2022

راهبر نهاد مردمی رسالت گفت: کارآفرینی اجتماعی یک فرایندی است که به صورت شرعی و آسان به اشتغال و کسب و کارهای خرد و خانگی کمک می‌کند تا مردم با عزت نفس روی پای خود بایستند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدحسین حسین زاده راهبر نهاد مردمی رسالت در نشست خبری معرفی فعالیت‌های نهاد مردمی رسالت اظهار داشت: نهاد مردمی رسالت با ایجاد تشکل‌هایی مانند انجمن حامیان فرهنگ قرض‎الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، بانک قرض الحسنه رسالت، گروه توسعه کارآفرینی ثمین، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت، شرکت فرداپ (پلتفرم فروش محصولات کسب و کارهای خرد و خانگی) به توسعه فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی کمک می‌کند.
 
وی این فعالیت را یک الگوی بومی و ایرانی- اسلامی برای توسعه کارآفرینی اجتماعی دانست و گفت: این مجموعه مانند نمونه‌های غربی نیست که یک هلدینگ اقتصادی و اجتماعی باشد بلکه مجموعه تشکل‌های مردم نهاد هستند که توقعی از دولت و بودجه دولتی ندارند. هر چند ممکن است دولت بخواهد از این ساختار استفاده کند اما این تشکل‌ها خودگردان و خودکفا هستند.
 
راهبر نهاد مردمی رسالت ادامه داد: کارآفرینی اجتماعی یک فرایندی است که به صورت شرعی و آسان به اشتغال و کسب و کارهای خرد و خانگی کمک می‌کند تا مردم با عزت نفس روی پای خود بایستند. ما به دنبال کار خیریه نیستیم.
 
حسین زاده رویکرد نهاد مردمی رسالت در حوزه کارآفرینی اجتماعی را «هر خانه یک کارخانه» عنوان و اظهار کرد: از دیگر رویکردهای این نهاد «کار پول می‌سازد، پول کار نمی‌سازد و هر عضو یک مربی» است. همچنین دنبال ارتقا مهارت افراد و سواد اینترنتی اعضا هستیم. راهبر نهاد مردمی رسالت با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار کانون همیاری اجتماعی داریم، یادآور شد: کانون‌های همیاری اجتماعی، کانون‌های مردمی هستند که به عنوان زیرمجموعه انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی فعالیت دارند. وی این کانون‌ها را دارای ۵ میلیون عضو در کشور دانست و افزود: تاکنون ۵۰ هزار کسب و کار خرد و خانگی با اقدامات این انجمن شکل گرفته و تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان تبادل کالا و خدمات انجام خواهد شد. همچنین 2 هزار راهنما و رهیار در سطح کشور داریم که همه آنها به 14 سامانه رسالت متصل هستند. 
 
حسین زاده با بیان اینکه بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای خانگی نیاز به وام نداشته اند بلکه مشکل اساسی آنها تأمین نهاده یا فروش محصول بوده که با راهبری رهیاران نهاد مردمی رسالت منتهی به ایجاد شغل شده است، یادآور شد: سقف وام مشاغل خرد و خانگی که به متقاضیان داده می‌شود ۱۰۰ میلیون تومان است. رهیاران نهاد مردمی رسالت نیز مشاوره و راهنمایی به متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی ارائه می‌دهند. راهبر نهاد مردمی رسالت تاکید کرد: تاکنون ۹۳ هزار میلیارد تومان معادل ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده است که حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان آن با احتساب متوسط ۵۰ میلیون تومان برای وام مشاغل خانگی به این دسته از متقاضیان اعطا شده است.
 
حسین زاده تصریح کرد: اعضای کانون‎‌های همیاری اجتماعی می‌‎توانند در قالب سامانه mbazar.ir  محصولات خود را عرصه ‌کنند و یا مواد اولیه خریداری ‌کنند. همچنین خریداران و متقاضیان محصولات هم در این سامانه می‌توانند محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی