بازدید 49041
رحمان قهرمان پور در گفت‌وگو با تابناک

اوکراین به یک زمین سوخته در اروپا تبدیل خواهد شد/ سرنوشت دولت اوکراین و زلنسکی چه خواهد شد؟

جنگ روسیه علیه اوکراین وارد چهارمین روز خود گشته و در این میان، گمانه زنی‌های مختلفی در رابطه با آینده دولت این کشور مطرح شده است.  برخی ناظران برآنند که احتمالا باید شاهد سقوط دولت این کشور و شخص زلنسکی باشیم و برخی دیگر معتقدند در رابطه با سقوط دولت این کشور، زود است پیش بینی خاصی داشت.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 26 February 2022

اوکراین به یک زمین سوخته در اروپا تبدیل خواهد شد/ سرنوشت دولت اوکراین و زلنسکی چه خواهد شد؟

بین الملل تابناک: جنگ روسیه علیه اوکراین وارد چهارمین روز خود گشته و در این میان، گمانه زنی‌های مختلفی در رابطه با آینده دولت این کشور مطرح شده است. برخی ناظران برآنند که احتمالا باید شاهد سقوط دولت این کشور و شخص زلنسکی باشیم و برخی دیگر معتقدند در رابطه با سقوط دولت این کشور، زود است پیش بینی خاصی داشت.

در همین رابطه، تابناک در گفت‌وگو با رحمان قهرمان پور کارشناس مسائل بین الملل به آینده دولت اوکراین پرداخته است. 

رحمان قهرمان پور در پاسخ به این پرسش که سرنوشت دولت آینده اوکراین چه خواهد شد، اظهار داشت: درمورد آینده دولت فعلی اوکراین باید منتظر نتیجه این جنگ باشیم. نحوه پایان جنگ اوکراین در تعیین سرنوشت دولت زلنسکی بسیار مهم است. اگر دولت زلنسکی بتواند از حاکمیت اوکراین دفاع کرده و روسیه نتواند به یک پیروزی قاطع و روشن سیاسی دست پیدا کند، موقعیت داخلی زلنسکی بیشتر از گذشته تقویت خواهد شد و او می‌تواند بر سایر رقبای خود پیروز شود.

گرجستانی شدن محتمل‌ترین سناریو برای آینده اوکراین است؛ یعنی اوکراینی که دو استان‌ خود را از دست داده و در عین حال به دلیل وجود فساد سیاسی ناتوان از تشکیل یک دولت کارآمد است. به تعبیری که من به کار می‌برم، اوکراین به احتمال زیاد به یک زمین سوخته برای اروپا تبدیل خواهد شد؛ زمینی که اروپا حاضر نخواهد بود هزینه پذیرش آن را در ناتو یا اتحادیه اروپا بپردازد، ولی در عین حال، به سمت روسیه هم نخواهد رفت.

 وی افزود: در مقابل، اگر دولت زلنسکی تسلیم یا مجبور به فرار از کی‌یف شود، آینده سیاسی آن در معرض ابهام‌های جدی خواهد بود. در این مورد تصمیمی که مسکو خواهد گرفت، بسیار مهم است. هنوز نمی‌دانیم که آیا تصمیم مسکو این است که با دولت زلنسکی وارد مذاکره شود و امتیازاتی مبنی بر عدم پیوستن دولت اوکراین به ناتو بگیرد یا دنبال آن است که یک دولت دست‌نشانده در کی‌یف بر سر کار بیاورد. با توجه به تجارب سیاسی در سی سال گذشته در اوکراین، تحقق سناریوی دوم قدری دور از ذهن است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: جریان ضد روسی و مخالف روسی در اوکراین، نه تنها یک جریان سیاسی بلکه یک جریان فرهنگی و اجتماعی است و روسیه در حفظ یک دولت دست‌نشانده در کی‌یف با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد و باید منابع زیادی را صرف این کار کند و ممکن‌ است‌ این کار مانع از توجه ویژه روسیه به سایر کشورهای واقع در خارج نزدیک خودش مثل قزاقستان، بلاروس و سایر کشورها شود.

 وی در نهایت گفت: اگر دولت زلنسکی سر کار بماند، به نظر می‌رسد که بعد از جنگ اخیر، جریان مخالف روسیه در داخل اوکراین تقویت خواهد شد و احتمال روی کار آمدن یک دولت طرفدار غرب بیشتر خواهد شد؛ اما در عین حال، شانس یا چشم‌انداز پیوستن اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا ضعیف‌تر از گذشته خواهد شد.

اوکراین بیشتر از گذشته زمین رقابت سیاسی میان روسیه، اروپا و آمریکا باقی خواهد ماند، ولی در عین حال احساسات ضدروسی در اوکراین بیشتر خواهد شد و روسیه همچنان این دو استان دونتسک و لوهانسک را در اختیار خودش خواهد داشت. لذا می‌توان گفت که گرجستانی شدن محتمل‌ترین سناریو برای آینده اوکراین است؛ یعنی اوکراینی که دو استان‌ خود را از دست داده و در عین حال به دلیل وجود فساد سیاسی ناتوان از تشکیل یک دولت کارامد است. به تعبیری که من به کار می‌برم، اوکراین به احتمال زیاد، به یک زمین سوخته برای اروپا تبدیل خواهد شد؛ زمینی که اروپا حاضر نخواهد بود، هزینه پذیرش آن را در ناتو یا اتحادیه اروپا بپردازد، ولی در عین حال به سمت روسیه هم نخواهد رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۳
دمش گرم که لباس رزم پوشید و رفت جلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بازیچه قدرتها شد ومردم کشورش رو بدبخت کرد
زلنسکی برای مردم اکراین و دنیا یک افتخار است. هر رئیس جمهور و سیاستمدار دیگری بود در این شرایط یا پایتخت و کشور را ترک می کرد و یا مانند صدام و قذافی و... در سوراخی پنهان شده بود. ولی این مرد واقعا یک تنه جریان جنگ را به ضرر پوتین و روسیه با استوری و ویدیو هایی که از خود در فضای باز کاخ ریاست جمهوری و خیابانهای اکراین می گذارد عوض کرد. وقتی سرباز و افسر و مردم ببینند که رئیس جمهورشان شجاعانه پای کار و وسط میدان هست انگیزه انها ده برابر می شود. ولی در مقابل همه می دانیم که پوتین حتی از ویروس چه اندازه می ترسد و فقط فرزندان مردم روس را به تنور اکراین ریخته است و خود پنهان شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
از نظر روانشناسی، یکی از دلایل اصلی دیکتاتور شدن حاکمان همچون پوتین

وجود ترس و وحشت در دل و شخصیت انها میباشد

قطعا پوتین قبر خودش را در اوکراین کنده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ببین اخرش جاش کجاست
احتمالا روسیه در یک همه پرسی در اوکراین و بلا روس و خود روسیه رای مردم را برای یکپارچگی سه کشور بدست آورده و روند تشکیل یک کشور جدید کلید خواهد خورد
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگر انتخابات آزاد باشد پوتین در روسیه هم رای نمیاره چه رسد به اکراین
نتیجه اعتماد اوکراین به اروپا و امریکا همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عجله کار شیطان است !!!؟

و صبر کنید و ببینید

که پوتین چطور به غلط کردم

و نابودی و گریه زاری بیفتد

و بیچاره سربازان روس که

عمودی وارد شدند

و افقی در جعبه صادر خواهند شد
هیچ جنگ و کشتار و تجاوزی قادر به تغییر خواسته های مردم اوکرتین نیست متجاوز تنها عرصّ خود می برد و زحمت مردم اوکراین را می دارد ّ
بر پدر پوتین لعنت که باعث این کشت و‌کشتار مردم بی گناه شد
انشالله که امشب سکته مغزی با قلبی بکنی.
زهی خیال باطل پوتین و رعیت هایش محو خواهند شد اوکراین افغانستان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه در زمان ابر قدرتی

شوروی اش

نتوانست افغانستان را نگهدارد

و با سر افکندگی و شکست

خورده و شرمندگی با گریه و

پوشک زرد کرده رفتند

و تاریخ تکرار میشود
روسیه به چی تبدیل خواهد شد با این تحریم‌ها؟ اوکراینیها نه تنها از چشم اروپا افتادن بلکه قهرمان اروپا شدن . چرا وقایع رو وارونه جلوه میدین
پوتین احمق کور خوانده! درست سر بزنگاه در تلهٔ آمریکای جنایتکار و اروپای مکار افتاد و اوکراین بزرگترین تلهٔ پوتین و شاید بتوان گفت گورستان این شغال زرد توسط کفتارهای اروپایی و گرگ های آمریکایی خواهد شد!
خطر بزرگتربرای ایران ! چنانچه فردا آذربایجان ، ارمنستان بخواهند به ناتو بپیوندند چه اتفاقی میافتد. روسیه چه عکس العملی انجام میدهد .
چه بی سوادهایی در حمایت از روسیه تحلیل آبکی می نویسند .
اگر پوتین نتواند اوکراین را اشغال کند که به نظر می رسد نمی تواند و جنگ فرسایشی شود شکست روسیه در اوکراین قطعی است و آنقدر خفت و شکست سنگینی برای روسیه و پوتین است که دیگر نمی تواند جلوی تحولات بعدی اوکراین یعنی پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را بگیرد.
پوتین با حماقتش در تجاوز گستاخانه به اوکراین اگر پیروز نشود باید جواب کشته های سربازان روس را به مردم روسیه بدهد باید پاسخ تحریم های سنگین که اقتصاد ورشکسته روسیه را نابود می کند بدهد باید پاسخ اعتراض های مردم روسیه که مخالف کشور گشایی بودند را بدهد و مهمتر از همه اروپا در مدت این جنگ به فکر تامین گاز و نفت از منابع دیگر می افتد و با قطع یا کاهش شدید واردات گاز و نفت از روسیه ضربه دیگری بر پوتین وارد می شود از سوی دیگر با شکست پوتین در اوکراین چند منطقه ای که پوتین به زور از اوکراین جدا کرده بود باز هم به تصرف دولت مرکزی اوکراین در خواهند آمد زیرا روسیه توانی برای دفاع از آنها نخواهد داشت . بنابراین پوتین همه توانش را برای اشغال سریع اوکراین گذاشته است که تاکنون موفق نبوده و دور از ذهن است که موفق شود زیر سلاح های کمکی به اوکراین از اروپا به راه افتاده است و روحیه مردم اوکراین به مراتب قویتر از سربازان روس و تروریست های چچنی است که به یاری اربابشان پوتین آمده اند.
بنابراین تحلیل آبدوغ خیاری این کارشناس سهمیه ای به درد خودش می خورد.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آبکی یعنی همین که گفتی
پوتین گفته دنیایی که در آن روسیه وجود نداشته باشد، همان بهتر که وجود نداشته باشد. پس بدان اگر همه چیزهایی که گفتی اتفاق بیفته، صددرصد جنگ جهانی اتمی به راه خواهد افتاد.
کار اکراین دیگر تمام است و این کشور زیر پرچم روسیه خواهد رفت در صورتی که رٸیس جمهور ان می توانست از جنگ جلوگیری کند و کشورش را بسازد.حالا نه جزوه ناتو شد و نه یک کشور ازادو باید زیر یوق روسیه زندگی کند و سالها طول می کشد که زیرساخت را دوباره بسازد..؟ یک سیاست پوچ...؟
تحلیل یک ریال هم ارزش ندارد
خیلی بتونه دوام بیاره نهایت چند روز دیگه روسیه رو دست کم نگیرید تا اینجای کار روسیه خیلی تلاش کرده حمله اش وحشیانه نباشه اما خود آمریکا هم میدونه کی یف الان محاصره شده نهایت چند روز بتونه مقاومت کنه هرچی مقاومت شدیدتر بشه شدت عمل روسیه هم بالاتر میده پس بهتره همین فردا تسلیم بشه یا فرار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
با اشغال کامل اوکراین، تازه

نوبت کشتار سربازان روس

توسط مردم و سربازان وطن پرست و باهوش و زیرک
اوکراین شروع خواهد شد

روسیه توسط حماقت های پوتین اشتباه بزرگ احمقانه ای کرد و نابود خواهند شد
آقای به اصطلاح کارشناس در دو روز نزدیک به ۴۰۰۰ سرباز روسیه کشته شده است و اگر دو ماه جنگ طول بکشه این ۲۰۰ هزار نفر ارتش روسیه هم از بین می روند و اروپا هم که دید مردم اوکراین سفت و سخت در برابر روسیه پوشالی ایستاده اند سریع کمک های جنگ افزار به اوکراین را آغاز کردند و شکست روسیه قطعی است و با شکست روسیه در اوکراین همه بخش هایی که روسیه با مزدوران تجزیه طلبش جدا کرده بود دوباره به اوکراین باز می گردد و اوکراین هم به اتحادیه اروپا و ناتو می پیوندد و این حماقت پوتین مثل همه دیکتاتورها که در پایان عمرشان احمق می شوند و تصمیم غلط می گیرند به بهای پایان عمر ننگینش تمام می شود.
پوتین فکر می کرد زلنسکی هم مثل اشرف غنی خیانت کار است اما کور خواند نه اوکراین افغانستان است نه زلنسکی اشرف غنی است اکنون روشن شده پوتین چه اوکراین را اشغال کند یا نکند بازنده است و کشورهایی که دولتمردانشان کمی عقل دارند سریع موضع ضد روسی گرفتند و برخی از روسیه حمایت کردند ترکیه هم تنگه بوسفر را بر روی روسیه بست و کشورهای غربی هم توافق کردند تا دسترسی روسیه به سوییفت را قطع کنند و از هم اکنون طرف بازنده که پوتین است روشن شده است اینها در کنار تلفات سنگین روسیه در اوکراین که تابناک به فرموده نباید رسانه ای کند نشانه های شکست سنگین پوتین و پایان کارش خواهد بود اما شک دارم مثل هیتلر شجاعت خودکشی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آمریکا استاده کشته سازی است و غربگداها استاد تکرار سخنان ارباب
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پوتین دنیای بدون روسیه را نمی‌خواهد. پس شک نکن اگر روسیه کمترین تهدیدی براش ایجاد بشه، جنگ جهانی اتمی شکل خواهد گرفت.
زیرک‌ترین و محتاط‌ترین سیاستمدار دنیا پوتینه!
شک نکنید اگر کوچکترین احتمال ضرر می‌داد، حمله نمی‌کرد!
فعلا اروپا به گاز نیاز داره تا جایگزین پیدا کنه و اگر پا رو دم پوتین بزارن، تو سرما بیچاره می‌شن. برای همین جرات نکردن نفت و گاز روسیه رو تحریم کنند.
مرگ بر جنگ
روسیه باید بفهمد که دوران ، روی کار اوردن یک حاکم دست نشانده بصورت مستقیم و پس از حمله و اشغال یک کشور آزاد
، دیگر در اکثر دنیا و خصوصا در اروپا گذشته است
هیچ
همه رو 50 50 گفت این کارشناس محترم
هیچ
همه رو 50 50 گفت این کارشناس محترم
اوایل مرتب میگفتند که رییس جمهور اکراین یک کمدین و دلقک است و منتظر فرار او بودند همه پیش بینی ها برعکس شد
اوایل مرتب میگفتند که رییس جمهور اکراین یک کمدین و دلقک است و منتظر فرار او بودند همه پیش بینی ها برعکس شد
مردم اوکراین طعم دموکراسی را چشیده اند و قطعا در برابر تجاوز منفوری همانند پوتین از کشورشان دفاع می کنند و اجازه نمی دهند اوکراین به یک مستعمره و دیکتاتوری فاسدتبدیل شود پوتین به زانوی خودش شلیک کرد و پایان عمر ننگینش فرا رسیده است.
یکی از مسببین تحریم و تجزیه قسمتهای شمالی ایران همین روسیه بوده و هست.خدا میدونه چقدر با کارت تحریم ایران تا الان بازی کرده و نگذاشته ایران وارد اقتصاد جهانی بشه.الان وقتشه خودش هم طعم واقعی تحریم رو حس کنه.بله پوتین؛دنیا بد جور گرد هستش
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آقا! چرا در قرن 21 دارید تاریخی نگاه می‌کنید!!! یه زمانی روسیه همسایه ما بوده و با هم جنگ داشتیم. اونم بیشتر به خاطر کشورگشایی پادشاهان بوده. اگر آمریکا هم همسایمون بود با اونا جنگ داشتیم. چه بسا که با انگلیس که همسایمون نبود جنگ داشتیم.
این کارشناسان عتیقه را از کجا میاوری..با دو تا واقعا کارشناس و خبره. مصاحبه کن
پوتین جنایتکار جنگی است....!!
شاید هم جنگ اوکراین زمینه ساز فروپاشی روسیه شود.
سرنوشت اکراین مثل سرنوشت همه کسانی خواهد شد که پیش ازین به آمریکا اعتماد کردند. مثل خود اکراین که زرادخانه های خود را نابود کرد. مثل عراق لیبی افغانستان مصدق اشرف غنی و .....
زلنسکی نه فقط در اکراین بلکه درکل جهان نماد یک حاکم وطن پرست و مردمی شده ، و مطمئنا روسیه برای حفاظت جانی و سیاسی اقدام میکنه چون هر بلای سر زلنسکی مساوی با بت و نماد روسیه ستیزی هست
بنابراین شما تصیحح میکنم : سونوشت پوتین و حکومت روسیه چه خواهد شد بعد نماد زلنسکی
چه خوب میشه همه دولت ها متحد شوند روسیه را وادار کنند دست از اوکراین بردارد جنگ عاقبت خوبی ندارد بخدا روسیه از امریکا هم بدتر خائین تر است مار بسیار خطر ناکی است میترسم روزی بلای جان ایران عزیزمان شود
دارم می ترسم پیش بینی احمدی نژاد درسا در بیاد. سکوت معنی دار آمریکا در برابر پوتین. نکنه معامله ای برای حمله یا هر نوع آزار و اذیت سیاسی از سوی آمریکا علیه ایران عزیز در پشت پرده رخ داده باشه. به این پوتین نباید اعتماد کرد.
باسلام و عرض ادب

ذات سیاست متغییر بودن آن است لذا از پشت صحنه بی اطلاع هستیم بنظرم روسیه تصمیم عجولانه ای گرفت . درکل معتقدم شاهد جنگ فرسایشی نخواهیم بود زیرا که نیروهای مسلح اوکراین چنین توانی را جهت ورود به یک جنگ طولانی و نابرابر را ندارند.
پوتین نامرد
غیب گفته این کارشناس!!!! شلغم فروش محله مون هم همین رو می گفت دیروز.
اصلا قرار نیست اوکراین رو کاملا اشغال کنه میخواد رو دریای سیاه مسلط بشه یعنی غرب و جنوب اوکراین رو اشغال کنه بقیش فیلمه چه برا زلنسکی چه روسیه
اگر کاگ ب موفق شود اوکراین را بگیرد بعد نوبت کشورهای دیگر است برای همین روسیه منزوی و منفور شده و بزودی نتجه جنگش را می بیند ماله کشی برای عموپوتین نکنید
زلنسکی در اخر توسط روسها دستگیر وبه روسیه منتقل و حکومت طرف دار روسیه در اوکراین تشکیل و جنگ چریکی ادامه خواهد داشت
زمان تزریق دولت و حکومت از خارج از کشور به گروگان گیری یک کشور به سر رسیده است. البته که اوکراین اولویت اول غرب نیست ولی تضعیف و تجزیه ی روسیه صد البته هدف فوری، اولیه و اضطراریی است که غرب به دنبال آن است. روسیه با این اقدام خود بهترین فرصت را برای تحقق این هدف غرب فراهم نمود.
عاقبت کشوری که خودش را به دیگران فروخت
نگران نباشید تمام مخارج بازسازی از حساب های بلوکه شده روسیه در غرب پرداخت خواهد شد
اگر‌ احساسات‌ ضد‌ روسی‌ در اوکراین‌ بالا باشد‌ ارتش‌روس بهیچ‌وجه‌قادر نخواهد بود‌ بران غلبه نماید‌ و مردم‌ ارتش روسیه‌را در باتلاق‌ خود گیر خواهند انداخت‌ البته شهامت و شجاعت‌ رهبری زلنسکی‌ هم اهمیت‌ بالایی دارد‌ و شرط‌است‌ که تا ایت‌ احساسات ملی را در دفاع از اشغال کشورشون هدایت نماید !
من نظری نداشته و ندارم و نخواهیم داشت لطفا اینقدر مزاحم وخت شریف بنده نشوید
امام رضا(ع) فرموده‌اند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود».
و امام علی(ع) فرموده‌اند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
قابل توجه کسانیکه از تجاوز و اشغال نظامی روسیه حمایت کرده و میکنند
پس اوکراین توسط نظامیان روسی از هوا دزیا زمین شخم زده میشود.
درود بر شرف ولودیمیر زلنسکی با اینکه میدونه شکست میخوره میدون رو خالی نمیکنه و حاضر نیست یک وجب از خاک کشورش رو بده به بیگانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
زود قضاوت نکن خواهی دید چطور فرار میکنه در مورد احمد مسعود هم همین هیاهو انجام شد توسط رسانه های غربی
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شکست که نخورده بلکه روسیه را زمین گیر کرده
نابود باد پوتین
اوکراین با ادامه دادن به جنگی که کمترین شانسی در آن ندارد کشور را به ویرانه تبدیل خواهد کرد غم انگیز است ولی بهتر است اوکراین با روسیه به توافق برسد
سانسور نکن!!!
درود بر اوکراین، مرگ بر روسیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل