بازدید 4163
۱

افزایش ۶۵.۱ درصدی صادرات گاز قطر به اروپا

پایگاه خبری خلیج اونلاین گزارش داد: صادرات گاز طبیعی مایع قطر به قاره اروپا در ژانویه گذشته ۶۵.۱ درصدافزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 21 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری "خلیج اونلاین"، آمارهای نشریه «لوسیل» قطر نشان می‌دهد که صادرات گاز این کشور جنوب حاشیه خلیج فارس به اروپا از ۶۵۳ هزار تُن در ژانویه ۲۰۲۱ (دی / بهمن ۹۹) به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن در ژانویه ۲۰۲۲ (دی / بهمن ۱۴۰۰) رسیده است.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات گاز قطر در ژانویه گذشته به کل کشورهای جهان هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تُن بوده که این رقم ۲۱ درصد بازار گاز جهان است.

قطر گاز خود را به بیش از ۱۴ کشور جهان صادر می‌کند.

بیشتر سهم صادرات قطر در ماه ژانویه، به بازارهای آسیایی رسیده به طوری که دولت دوحه، ۵ میلیون تُن گاز به ۹ کشور آسیایی صادر کرده است.

گاز قطر همچنین به شمال و غرب اروپا نیز صادر شده است و پنج کشور قاره سبز نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گاز مایع قطر را وارد کرده‌اند.

هند بزرگ‌ترین واردکننده گاز قطر است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گاز را در ماه ژانویه وارد کرده است. پس از این کشور، چین با یک میلیون تُن، کره جنوبی با ۶۶۱ هزار تُن، پاکستان با ۵۰۴ هزار تُن در رتبه‌های بعدی وارد کنندگان گاز از قطر قرار گرفتند.

در منطقه اروپا نیز کشورهای انگلستان با ۴۶۱ هزار تُن، ایتالیا ۳۸۰ تُن، لهستان ۹۱ هزار تُن و بلژیک ۷۶ هزار تُن، به ترتیب، بیشترین میزان گاز را از قطر وارد کرده‌اند.

این آمار و ارقام درحالی است که اروپا هم اکنون حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه و ۵ درصد را از قطر وارد می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
جالبش اینه که منابع گازی قطر و ایران مشترکه و ما نشستیم وفقط به این و اون فحش میدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر