بازدید 6420
۱

اُمیکرون در ایران؛ همچنان در سیر صعودی

کرونای جهش یافته امیکرون در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای می تواند با نشانه های دیگری نیز بروز کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 16 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرهای کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیرصعودی مبتلایان در پیک امیکرون قرار داد ولی در عین حال تا دوسه هفته آینده افزایش میزان مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

 دکتر پیام طبرسی با اشاره به این که امیکرون در مقایسه با سایر سویه های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می کند اظهار کرد: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت های ابتلای کودکان به امیکرون است.

وی افزود: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از علت هایی است که کودکان در سویه های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه به شایع ترین نشانه های امیکرون اشاره کرد و افزود: در بیشتر مبتلایان امیکرون به شکل سرماخوردگی بروز می کند، از شایع ترین علامت های امیکرون تب، بدن درد، آب ریزش بینی، عطسه، سرفه و سردرد است.

طبرسی تاکید کرد: کرونای جهش یافته امیکرون در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای می تواند با نشانه های دیگری نیز بروز کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دوره کمون یا نهفتگی امیکرون با سایر واریانت های کرونا تفاوت چندانی ندارد اضافه کرد: معمولا دو تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا نشانه های ابتلا مشخص می شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، وی با درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میرها گفت: کشور ما همچنان در سیر بالارونده پیک امیکرون قرار داد ولی در عین حال تا دوسه هفته آینده افزایش میزان مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
میگن برکت مقابل آمیکرون درخشیده
یاد قدیم بخیر قرص هایی بود به اندازه دوتومانی سکه برای هر دردی و مرضی دکتر مینوشت
شده داستان واکسن برکت بچه بدنیا نیامده و بچه کوچک و نوجوان و جوان و میانسال و کهن سال برای همه ایمنی ایجاد میکنه به این میگن نفوذ مافیا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر