بازدید 3978
۳

هنوز موج ششم کرونا در اصفهان دیده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هنوز موج واضحی از کرونا دیده نشده اما با این وجود بیمارستان‌های مدنظر کرونا در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 31 January 2022

به گزارش «تابناک»، شاهین شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص اوج گیری شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: در وضعیت فعلی چند شهر ایران تغییر رنگ دادند، رنگ بندی که بر اساس رویه سابق مبنی بر تعداد بستری و بیماران بدحال است و ما نباید خیلی راحت فریب این رنگ بندی را بخوریم و بگوییم وضعیت ما آبی یا زرد است.

وی با بیان اینکه سویه غالب فعلی کشور اُمیکرون است، افزود: یک زمانی گفته می‌شد ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان امیکرون هستند اما الان سویه غالب است یعنی اگر کسی تست مثبت PCR دارد یعنی مبتلا به امیکرون است که این موضوع با توجه به شیوع امیکرون رخ داده است.

سویه غالب کرونا در اصفهان اُمیکرون است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر شیوع اُمیکرون در اصفهان ادامه داد: در اصفهان نیز سویه غالب اُمیکرون است و در هفته‌های اخیر رشد شیوع این ویروس بسیار بیشتر شده است و به دنبال آن تعداد مبتلایان نیز افزایش یافته، یعنی اگر دو هفته بیش ابتلای روزانه ۱۰۰ نفر بوده این رقم به ۶۰۰ نفر رسیده است که رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم موج ششم شروع شده اما این رشد مبتلایان به معنای آماده باش همه بخش‌ها است و در این مسیر لازم است مردم نسبت به تزریق دوز سوم توجه جدی داشته باشند زیرا تنها راه مقابله با این سویه ماسک، فاصله اجتماعی و دوز سوم واکسن است.

شیرانی با بیان اینکه نباید بگذاریم سویه امیکرون فاجعه‌ای مثل پیک پنجم ایجاد کند، تصریح کرد: درست است که از لحاظ آماری امیکرون مرگ و میر کمتری دارد اما وقتی تعداد مبتلایان افزایش یافت تعداد بستری‌ها با وجود درصد کمتر همان مقدار خواهد شد، یک نفر مرگ و میر نیز برای ما یک نفر است و اهمیت دارد.

آماده باش هستیم

وی در خصوص سبد انتخاب واکسن ابراز داشت: ما در حال حاضر تقریباً همه واکسن‌ها را داریم، دیروز نیز یک محوله واکسن آسترازانکا وارد استان شد، غالباً این واکسن برای افرادی استفاده می‌شود که قصد خروج از کشور را دارند و برتری نسبت به واکسن‌های دیگر ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: واکسن‌های در دسترس فعلی از لحاظ آماری یک اثربخشی را داشته‌اند و واکسن ایرانی و خارجی فرق چندانی در سطح ایمنی ندارند و تأثیر این واکسن‌ها نیز وقتی تمام دنیا درگیر موج جدید شد و ایران درگیر نشد مشخص است.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های مدنظر، در صورت افزایش آمار بستری در حالت آماده باش قرار گرفتند، هنوز با موج واضحی روبه‌رو نشده‌ایم اما آماده باش هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یعنی فکر میکنید شما استثنا هستید؟
امیکرون چه بخواهید چه نخواهید همه جا خواهد آمد.
به خاطر اینکه مثل ماها را به عنوان حساسیت و سرماخوردگی رد می کنید خانه
چون قبلا هم کرونا گرفتیم مشمول پرداخت هزینه بیمه تست کرونا نمیشویم
معلومه که الان که نه هیج وقت نخواهید دیدش
بازگشایی دانشگاه ها و مدارس تا قبل از عید نوروز اشتباه است چون هوا تهویه نمیشود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر