بازدید 22413
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

تصمیم مجلس در مورد خرید سربازی ترند شد/ سجاد غریبی کیست و چرا کاربران دنبال اخبار او هستند؟ / هک شدن شبکه‌های صدا و سیما همچنان بحث داغی است/ کرونا یا سربازی؛ کدام یک کمیسیون تلفیق را ترند کرد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سجاد غریبی»، «هک شبکه فاکس نیوز»، «خرید سربازی»، «وام مسکن چقدر است؟»، «کمیسیون تلفیق»، «کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 31 January 2022

رضا حیمی: روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «سجاد غریبی»، «هک شبکه فاکس نیوز»، «خرید سربازی»، «وام مسکن چقدر است؟»، «کمیسیون تلفیق»، «کدام بانک‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

سجاد غریبی

سجاد غریبی در سال ۱۳۷۰ در شهر اهواز بدنیا آمد و در ۱۶ سالگی ورزش را شروع کرد و دو سال بعد و از سال ۱۳۸۸ حرفه‌ای وزنه‌برداری قدرتی کار می‌کند. غریبی در ۲۳ سالگی وارد رشته بدنسازی شد.

 مبارزه سجاد غریبی با مارتینفود بریتانیایی قرار است به زودی برگزار شود؛ اما پیش از این مبارزه رقیب هالک ایرانی برای او کری خوانی عجیبی کرده است. اتفاقی که البته پیش از این هم رخ داده بود و همین موضوع حالا سجاد غریبی را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

دیلی استار، در این خصوص نوشت:  سجاد غریبی ملقب به «هالک ایرانی» و مارتین فورد مشهور به «ترسناک‌ترین مرد روی کره زمین»، روز دوم آوریل(۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در لندن برابر هم پیکار خواهند کرد.

مارتین فورد قول داده است که سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی را در مسابقه بوکس سنگین وزن، با قاطعیت شکست دهد و از رقیبش خواسته است ابتدا "شلوار بزرگ" خود را بپوشد.

فورد ۳۹ ساله در دوم آوریل در ورزشگاه O۲ Arena با سجاد غریبی دیدار خواهد کرد که این مبارزه با توجه به وزن دو ورزشکار "سنگین‌ترین مبارزه سنگین وزن جهان" لقب گرفته است. فورد و غریبی، ۳۰ ساله، تجربه قبلی مبارزه در رینگ بوکس را ندارند، اما بدنساز بریتانیایی سابقه تمرین  در هنرهای رزمی ترکیبی دارد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی او را به یک ستاره شناخته‌ در سراسر جهان تبدیل کرده است، ولی اکنون فورد به دنبال آن است که مبارزات حرفه‌ای را نیز به حرفه‌اش اضافه کند و در مصاحبه با دیلی استار، شب سختی را برای رقیب ایرانی خود پیش‌بینی کرد.

فورد گفت: من فکر می‌کنم این رویداد او را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  اگر بخواهم پیش‌بینی کنم، دست‌ها را بالا می‌برد و فقط شروع به تاب خوردن می‌کند، که بسیار ساده است. من به این مرد نگاه نمی‌کنم که به اینجا آمده و چه برنامه‌ای دارد. کار خودم را می‌کنم. این واقعاً یک مبارزه مطلق است و صرفاً  فقط برای این‌که صادقانه بگویم او را ساکت کنم.

فورد اعتراف می‌کند که برنامه غذایی خود را از مصرف پروتیین و چربی زیاد به رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات تغییر داده است، اما هم‌چنان بین ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ کالری در روز مصرف می‌کند.

هنگامی که از او پرسیده شد، آیا فیلم‌های رقیبش را تجزیه و تحلیل کرده است یا خیر، فورد پاسخ داد: صادقانه بگویم چه چیزی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد؟ یک مقدار مسخره و شرم‌آور است. او یا فقط ویدئوهایی را منتشر می کند تا سعی کند من را گول بزند که واقعاً درست تمرین نمی‌کند، یا واقعاً معتقد است که راه رو به جلو، ضربه زدن به شکم با یک تکه چوب است. هیچ ترسی از او ندارم.

فورد مجدداً تأکید کرد که همه چیز برای رویدادی که توسط Boxstar Celebrity Boxing تبلیغ می‌شود امضا و مهر شده است. در همین رابطه این بدنساز گفت: تا زمانی که او نترسد و شلوارش را بپوشد، این مبارزه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

هک شبکه فاکس نیوز

چند روزی است که ماجرای هک شدن شبکه های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به یکی از اخبار مهم و ترند گوگل تبدیل شده است و بسیاری از کاربران در مورد چرایی و چگونگی این موضوع در جست و جو هستند.

همزمان با این خبر و اتفاق، خبری غیر رسمی مبنی بر هک شدن شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکایی مطرح شده که به ترند شدن آن نیز کمک کرده است.

ترامپ: سعودی‌ها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند - تابناک | TABNAK

هرچند در این باره چندان خبر رسمی و موثقی منتشر نشده است، بسیاری از کاربران مشتاقند درباره آن بخوانند و بیشتر بدانند.

گفتنی است، فاکس نیوز متعلق به شرکت فاکس (با نام مخفف FNC و معروف به فاکس) یک کانال تلویزیونی چند ملیتی محافظه کار آمریکایی است. این کانال از استودیوهای خیابان ۱۲۱۱ شهر نیویورک در آمریکا پخش می‌شود. فاکس نیوز در تعطیلات نیز به ۸۶ کشور در سراسر جهان پخش بین‌المللی دارد.

بیشتر بخوانید

خرید سربازی

 پس از چند سال توقف در طرح خرید خدمت سربازی دوباره و با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح فروش خدمت سربازی به تصویب رسیده است و البته این بار آمار و ارقام حکایت از آن دارد که هزینه خرید آن تا ۲۴۰۰ درصد نسبت به آخرین دوره فروش در بودجه ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

در همین رابطه خبر رسیده است که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در مصوبه‌ای تازه، موضوع خرید سربازی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب و بهای آن را از ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در مقاطع مختلف دانشگاهی تعیین کرده است.

بر اساس این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کم‌تر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان امکان خرید خدمت سربازی و معافیت از آن را خواهند داشت.

شرایط معافیت کفالت سربازی - تابناک | TABNAK

خبرگزاری ایسنا در گزارشی که روز شنبه، ۱۰ بهمن در این باره منتشر کرده، افزایش هزینه خرید سربازی را رقم بسیار بالای ۲۴۰۰ درصد بیشتر نسبت به آخرین دوره آن در بودجه ۱۳۹۷ اعلام کرده و آورده است که مصوبه اخیر مجلس بدون پیشنهاد از سوی دولت و مشورت با ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته است.

همین موضوع حالا به ترند شدن ماجرای خرید سربازی کمک کرده است و بسیاری از شهروندان به دیده انتقاد و از نگاه تبعیض عدالتی به این موضوع نگاه می کنند.

بیشتر بخوانید

وام مسکن چقدر است؟

یکی از سوال های پرتکرار و مستمر کاربران در فضای مجازی پیرامون وام مسکن و چگونگی پرداخت و دریافت آن مطرح می شود و در روزهای گذشته نیز سوال وام مسکن چقدر است، به یکی از سوال های مهم و پرتکرار گوگل تبدیل شد.

در رابطه با این موضوع توضیح اینکه به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تصویب الزام بانک‌ها به اختصاص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی به بخش مسکن و تصویب افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن توسط بانک مرکزی، عملاً یکی از موانع جدی بر سر راه اجرای طرح نهضت ملی مسکن برداشته شد.

جزئیاتی تازه درباره وام مسکن - تابناک | TABNAK

قانون جهش تولید مسکن که مردادماه در مجلس به تصویب رسید و شهریورماه توسط ریاست‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد، سرآغازی برای خانه‌دار شدن مردم از طریق ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن شد که سیاست‌گذاری و مقدمات اجرای آن توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و اجرایی شد. یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهوری سامانه سمن (سامانه نهضت ملی مسکن) به نشانی saman.mrud.ir در وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی متقاضیان واقعی مسکن راه‌اندازی شد و سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن آغاز به نام‌نویسی کرد که این روند همچنان ادامه دارد.

این اقدام به دنبال اجرایی کردن ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اینکه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف‌اند تا ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند، انجام شد.

دولت سیزدهم به منظور تعادل‌بخشی قیمت‌ها و تأمین بخشی از هزینه واحد مسکونی، سقف تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داد که این رقم در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستاها به ۲۵۰ میلیون تومان رسید.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تشریح برنامه‌های وزارت راه در تأمین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن گفته است: بر اساس قانون جهش تولید مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال که معادل ۲۰ درصد از تسهیلات هر بانک است، به وام مسکن اختصاص خواهد یافت. این قانون پایدار است و این رقم هر سال به تناسب تورم افزایش پیدا می‌کند. هر بانکی که این قانون را انجام ندهد نیز ۲۰ درصد در قالب مالیات جریمه می‌شود.

در این قانون یک امتیاز ویژه تاریخی به وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان ایجاد صندوق ملی مسکن داده شده است. درآمدهای وزارت راه و شهرسازی از هر ناحیه‌ای به ویژه فروش املاک و مستغلات، بازگشت کل اقساط مسکن مهر، حمایت‌های دولت که در سال به عنوان کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن ارائه می‌شود و درآمدهای دیگر در این صندوق تجمیع خواهد شد که از این محل سود مصوب ۱۸ درصدی تسهیلات را برای قشرهای محروم کاهش خواهیم داد. همچنین برخی هزینه‌ها مانند هزینه‌های پروانه ساخت و نظام مهندسی نیز از محل این صندوق پرداخت خواهد شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی صندوق ملی مسکن را راهکاری برای کمک دولت به اقشار کم‌درآمدی برای تأمین مسکن مطرح کرد.

وی گفته است: در زمینه تسهیلات در قانون پیش‌بینی شده است که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به بخش مسکن تسهیلات داده شود. این مساله قانون است و باید اجرا شود. به عنوان یک اقدام دیگر ایجاد صندوق ملی مسکن در وزارتخانه شروع شده و این اقدام می‌تواند بازوی موفقی برای اجرای این قانون باشد. امیدواریم که بتوانیم به این توافقات سرعت دهیم و مساله ساخت مسکن به ویژه برای قشرهای کم درآمد و دهک‌های پایین با قیمت مناسب را حل کنیم.

محمدحسن علمداری عضو هیأت مدیره بانک مسکن در خصوص روش معمول بازپرداخت تسهیلات گفته است: معمولا تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ سه سال دوران ساخت که در مدت ساخت هیچ قسطی توسط متقاضیان پرداخت نمی‌شود و بازپرداخت ۱۷ ساله طراحی شده است. روش بازپرداخت اقساط ماهانه در ۱۷ سال و سه سال بعد از ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود. تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان ۴ میلیون تومان است.

علمداری تصریح کرد: چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به اتمام برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

بیشتر بخوانید

کمیسیون تلفیق

کمیسیون تلفیق یکی از کمیسیون های مهم و تأثیر گذار مجلس شورای اسلامی است که به تازگی و به واسطه تصویب طرح خرید خدمت سربازی مورد توجه کاربران در شبکه های اجتماعی و مجازی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه روز شنبه کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان کیمسیون تلفیق در نشست امروز با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند. 

وی توضیح داد: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود؛ بنابراین، افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. 

نمایندگا‌ن‌کمیسیون‌اجتماعی‌در‌کمیسیون‌تلفیق‌مشخص‌شدند - تابناک | TABNAK

 زارع افزود: به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود. 

همچنین روز گذشته خبر رسید که چهارده نماینده عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401به کرونا مبتلا شده اند و این مسئله نیز در ترند شدن این کمیسیون مجلس بی تأثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید

کدام بانک ها وام بدون ضامن می دهند؟

ماجرای اعطای وام بدون ضامن توسط بانک ها، یکی از موضوعات مهمی است که ظرف روزهای گذشته به یکی از ترندهای مهم تبدیل شده است.

هرچند به این طرح انتقادات فراوانی وارد است و در مورد جامعه مخاطب آن که محدود به کارکنان رسمی است علامت سوال هایی وجود دارد، به هر صورت آغاز پرداخت این وام به ترند شدن آن کمک کرده است.

وام بدون ضامن چقدر تورم را بالا می‌برد؟ - تابناک | TABNAK

موضوع اعطای وام‌های بدون ضامن و کاهش سختگیری بانک‌ها در ارائه وام در جلسه رئیس جمهور با مدیران بانکی مطرح شد. در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است، می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

بعد از گذشت چند روز، ابلاغیه اعطای وام‌های خرد بدون ضامن برای حقوق بگیران و مستمری بگیران نهایی شد. 

بیشتر بخوانید

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
یک خانواده روستایی متقاضی پروژه جهش تولید مسکن این دولت رو پیداکنید که بتونه ماهانه 4 میلیون اقساط وام 25 میلیونی رو به مدت 17 سال بده. احتمالا فقط رستم قاسمی میتونه این قسط رو بده
مثلام نظام اسلامی هستیم و بانکداریمون هم باید اسلامی باشه...حساب کردم در برابر وام 300 میلیون باید 958 میلیون پس بدم ...تورم هر چه قدر هم که زیاد بشه چه خبره...بگو 400 یا 500 میلیون پس بگیر چه خبر>؟؟ این سودا رو از مردم میگیرن و میدن به این کارمنداو مدیر عاملای بانکا ...واقعا که
سلام به چند بانک مراجعه کردم گفتن یک ماه و نیم هس که وام ها را بستیم و وام نمی دهیم حتی با ضامن. فقط به کسانی که سپرده گذاری کرده اند وام میدن.
مجلس عملا ثابت کرد نماینده مردم نیست . نماینده ثروتمندان و خواص است .

تاسف بر رای دهندگان .
خوشحالم رای ندادم
تعیین مبلغ خرید سربازی با این مبالغ نشان دهنده درآمد بسیار بالای نمایندگان مجلس و قرار گرفتن تصویب کنندگان این میزان در طبقات مرفه جامعه و جدا شدن از طبقات دیگر جامعه ایرانی است . واقعا چند درصد جامعه ایرانی قادر به پرداخت هستند واقعا جای تاسف و شرمندگی است
با یک هک شدن صدا و سیما شکستن تابو مذاکره مستقیم با آمریکا رو از یاد مردم بردید
به فرض جوان ایرانی رفت سربازی.البته به فرض/خوب بعد از سربازی چه اتفاقی می افتد؟شغل دولتی قرار است به او بدهند؟اصلا پول تا مشهد رفتن را دارد که مثلا پاسپورت بخواهد بگیرد و به خارج برود؟به همین خیال باشید.#نه به سربازی
بهتر‌بود‌نام‌مجلس‌شورای‌اسلامی ‌راعوض‌می‌کردندونامش‌‌را‌مجلس‌اعیان‌می‌گذاشتند
سلام به فکر ما کنکوریای نظام قدیم هم باشید ببنید چند نفر مخالف تأثیر قطعی معدل هستند
موافقان و مخالفان طرح معدل تو گوگل سرچ کنید
«« کارزار لغو معدل کنکور۱۴۰۲ »»
مخالفان امضا کنید و به ده نفر هم اطلاع بدید موافقان هم مطالعه کنند شاید فهمیدین چه خبره
کمیسون تلفیق آیا میدونه حقوق یک کارگر چقدره ؟
خوب پسر کارگر و داخل آدم حساب نکرده ؟ و فقط این قانون و برای ژنهای خوب نوشته؟ مجلس شاهنشاهیه؟ یا مجلس انقلابی؟
جواب با خودتون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر