بازدید 20425
با حضور آنلاین کارشناسان گینس برگزار شد

رونمایی از بزرگترین پاستیل جهان توسط شیبا

مراسم رونمایی از بزرگترین پاستیل جهان، با حضور مدیران برند شیبا،‌ نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس، کارشناسان امور تغذیه، نمایندگان رسانه‌های کشور و تعداد قابل ملاحظه‌ای از علاقه‌مندان، در روز ۷ بهمن ۱۴۰۰ در محل باغ کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 29 January 2022

رونمایی از بزرگترین پاستیل جهان توسط شیبا

در این مراسم که با حضور آنلاین نمایندگانی از کتاب رکوردهای جهانی گینس همراه بود، از پاستیل بسیار بزرگ شیبا، با وزن بیش از یک تن رونمایی شد.

شرکت تولیدی شیوا، که سابقه‌ای سی ساله در تولید شیرینی و شکلات در کشور دارد، قالبی برگرفته از هیبت ظاهری یک دلفین را برای طرح تولید بلندپروازانه‌ی خود انتخاب کرده بود و این طرح که با نیت حمایت از حیوانات و توجه به محیط زیست، بویژه دلفین‌ها و همچنین ترویج شادی و نشاط به مرحله اجرا در آمد، اولین گام یک برند ایرانی در جهان محسوب می‌شود که قصد دارد، علاوه بر کسب افتخار جهانی برای ایران، نظر عموم مردم را بر تغذیه‌ی سالم و حمایت از حقوق حیوانات جلب کند.

شیوا، به عنوان یک شرکت مطرح تولیدکننده انواع شیرینی و شکلات، ضمن بهره‌مندی از زبده‌ترین متخصصان امور تغذیه، موفق به تولید 16 هزار تن مواد غذایی در سال شده که در مقایسه با دیگر برندهای این صنعت، عددی قابل توجه است. این شرکت علاوه بر تمرکز بر اموری چون حفظ اعتماد مشتری و حفظ قیمت‌های مناسب به رغم افزایش روزافزون محصولات غذایی، سال‌هاست که آستین‌ها را برای تربیت نیروهای ماهر در امر تولید بالا زده است.

حاضران در مراسم رونمایی از بزرگترین پاستیل جهان، پس از رونمایی و مشاهده این محصول برند شیبا، در نشست خبری این رویداد با حضور خبرنگاران رسانه‌های معتبر کشور شرکت کردند و پای حرف‌های مدیران ارشد این شرکت نشستند.

در این نشست که با حضور فردین عالی‌زاد، رئیس هیئت مدیره، دارا عالی‌زاد، نایب رئیس هیئت مدیره، محمد حسین رئیسی، مدیر عامل و سعید یزدانی، مدیر مارکتینگ این شرکت برگزار شد، حاضرین ضمن شنیدن سخنان مدیران گروه شیوا درباره چگونگی شکل‌گیری و تاسیس شرکت این شرکت و برند شیبا، با تاریخچه‌ی بیش از ۶۰ ساله و اهداف و ماموریت‌‌‌های آن و روند ساخت بزرگترین پاستیل جهان آشنا شدند.

فردین عالی‌زاد، رئیس هیئت مدیره شرکت شیوا، رعایت اصول و استانداردهای روز صنایع غذایی که با سلامت خانواده‌‌‌ها به صورت مستقیم در ارتباط است را مهم‌ترین عنصر تولید محصولات گروه شیوا از جمله شیبا و شیبابا دانست و گفت: «ما از همان ابتدا یاد گرفتیم که در این صنعت خانوادگی، کیفیت را جایگزین هر بحث دیگری بکنیم. گروه شیوا و همچنین سایر شرکت‌های گروه عالیزاد همچون سن‌ایچ ارائه‌ی بالاترین کیفیت را سرلوحه‌ی خود قرار داده‌اند زیرا این مسأله را از نسل‌های قدیمی‌تر خانواده به ارث برده‌اند و توجه به کیفیت در نسل‌های بعدی و آینده‌ی شرکت نیز دوام خواهد داشت».

او در پاسخ به این پرسش که روند ساخته شدن بزرگترین پاستیل جهان چگونه بود گفت: «این کار به یاری یک تیم بسیار حرفه‌ای در شیبا انجام شد. رعایت چهارچوب‌های گینس و الزامات آن برای پذیرش در کتاب رکوردهای جهانی گینس، وظیفه‌ی بسیار سختی بود که با کار تیمی چند ماهه به نتیجه رسید. برای شکستن رکورد قبلی ۶۰۰ کیلویی بزرگ‌ترین پاستیل جهان کافی بود ما یک پاستیل ۷۰۰ کیلویی بسازیم، اما برای اینکه این رکورد برای مدت‌های مدید در ایران بماند و پس از چند بار ساخت آزمایشی نمونه‌های کوچک‌تر، امروز موفق به رونمایی از پاستیل با وزن بیش از ۱2۰۰ کیلو و طول بیش از ۳ متر شدیم.»

عالی‌زاد در ادامه گفت: «قصد داریم این کار را در ابعاد دیگر نیز ادامه دهیم و در آینده شاهد ابتکارات و رکوردزنی‌های جدیدی در شیبا خواهیم بود».

همچنین در این نشست خبری، دارا عالیزاد نایب رئیس هیات مدیره گروه تولیدی شیوا با اشاره به همکاری بین دو برند سن‌ایچ و شیوا عنوان کرد: هرچند این دو برند جامعه متفاوتی دارند، اما به دلیل ارزش‌های مشترک با یکدیگر همکاری دارند. برنامه‌های جذابی در راستای این همکاری در دست اقدام داریم. 

سعید یزدانی مدیر مارکتینگ گروه تولیدی شیوا، نیز در پاسخ به این پرسش که پاستیلی با این حجم قرار است چگونه مصرف شود گفت: «قصد ما این است که بزرگترین پاستیل جهان را مجددا آب کنیم و در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر و به صورت تعداد محدود و کلکسیونی به فروش برسانیم و عواید آن را به مراکز متعدد خیریه تقدیم کنیم.»

یزدانی درباره چگونگی ثبت رکورد گینس افزود: «گینس، شرایط و قوانین سختی دارد. یکی از این قوانین این است که محصول کاملا از یک تکه تشکیل شده باشد و از طرفی محصول به هیچ عنوان دور ریز نداشته باشد و کاملا مصرف شود؛ اما این موضوع با توجه به شیوع کرونا ممکن نبود و ما تصمیم گرفتیم با آب کردن این محصول و ایجاد بسته‌های کوچک به تعداد 13 هزار و 472 قطعه، عواید آن‌‌‌ها را به خیریه‌ها تقدیم کنیم».

محمدحسین رئیسی، مدیرعامل این شرکت غذایی معتبر نیز درباره صادرات محصولات شیبا گفت: «شرکت شیوا با سابقه‌ای که در امر تولید دارد، امروزه صادرات ۱۵ میلیون دلاری آن هم در شرایط تحریمی دارد. باید گفت که مسائل سیاسی به شدت در این امر دخیل است و اگر فرصت‌ها اجازه دهد شیبا که خود را از نظر کیفیت در زمره‌ی برترین برندهای جهانی می‌بیند، صادرات خود را بیش از پیش توسعه خواهد داد.»

رئیسی در پایان افزود: «یکی از اهداف و چشم اندازهای گروه شیوا، حرکت در مسیر جهانی شدن و برند سازی جهانی از برند ایرانی شیبا و سایر برند‌‌‌های این گروه است تا افتخاری بزرگ‌تر برای صنایع غذایی ایران در عرصه جهانی کسب کنیم.»

گفتنی است بزرگ‌ترین پاستیل جهان، تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در غرفه‌‌ای خاص، در ورودی مجتمع باغ کتاب تهران، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان