بازدید 5750

هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت امروز (۹ بهمن‌ماه) در وضعیت قابل قبول قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 29 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۹ بهمن ماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته به‌تدریج بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه ( ۹ بهمن ماه) و حاکمیت جو آرام و آسمان صاف، بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۰ بهمن ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود.

رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد همچنین با توجه به وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه غلظت ذرات معلق کاهش پیدا می‌کند که برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین 67 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر