بازدید 13704
۹

بررسی روند بستری و مرگ کرونا در کشورمان در هفته اخیر؛ افزایش بستری در ۲۴ استان

بر اساس آمار‌های کرونایی در استان‌های مختلف، در هفته اخیر علاوه بر اینکه شمار بیماران شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ افزایش یافته، شمار بیمارانی که نیازمند بستری بودند هم افزایش یافته است، به گونه‌ای که ۲۴ استان کشورمان با افزایش شمار بیماران بستری مواجه بوده‌اند و این افزایش در ۹ استان کشورمان، چشمگیر و بارز بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 28 January 2022
تابناک اجتماعی
نگاهی به آمار‌های کرونایی در استان‌های کشورمان حکایت از وسعت گرفتن بحرانی دارد که مدتی‌ است آغاز شده است؛ موج ششم کرونا.

به گزارش «تابناک»، بر اساس آمار‌های کرونایی در استان‌های مختلف، در هفته اخیر علاوه بر اینکه شمار بیماران شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ افزایش یافته، شمار بیمارانی که نیازمند بستری بودند هم افزایش یافته است. این افزایش را می‌توان در اغلب استان‌های کشورمان دید به گونه‌ای که در ۲۴ استان کشورمان با افزایش شمار بیماران بستری مواجه بوده‌ایم و این افزایش در ۹ استان کشورمان، چشمگیر و بارز بوده است.
 
بررسی روند بستری و مرگ کرونا در کشورمان در هفته اخیر؛ افزایش بستری در ۲۴ استان
 
این بدان معناست که اوضاع در استان‌های البرز، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، قم، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد وخیم‌تر از استان‌های دیگر کشورمان بوده است و تنها در پنج استان خراسان شمالی، زنجان، فارس، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد است که اوضاع نگران کننده نیست.

نکته قابل توجه در این میان، روند افزایشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور است که دورنمای نگران کننده‌ای پیش رویمان قرار می‌دهد؛ اینکه در ابتدای هفته گذشته (شنبه، ۲ بهمن) حدود ۳.۵ هزار بیمار شناسایی شده بودند که این عدد امروز (۸ بهمن) به بیش از ۱۶.۷ هزار مبتلا رسید.
بررسی روند بستری و مرگ کرونا در کشورمان در هفته اخیر؛ افزایش بستری در ۲۴ استان
 
این افزایش بیماران شناسایی شده، افزایش شمار بیماران بستری را هم در پی داشته که در نقشه فوق هم قابل دیدن است. (فلش سبز، روند افزایش بستری را نشان می‌دهد، فلش قرمز از کاهش بستری حکایت دارد و خط تیره خاکستری به معنای ایستایی آمار بستری در استان است)
 
نکته خوشحال کننده در این میان، مرگبار نبودن کرونای اومیکرون به مانند سویه‌های قبلی کروناست که موجب شده روند مرگ در استان های مختلف کشورمان در هفته اخیر، بسیار قابل قبول باشد و تنها در پنج استان شاهد افزایش شمار فوتی‌ها باشیم، در حالی که در دوازده استان شاهد کاهش شمار فوتی‌ها بوده‌ایم.
 
بررسی روند بستری و مرگ کرونا در کشورمان در هفته اخیر؛ افزایش بستری در ۲۴ استان
 
البته برای آنکه این آمارها کامل‌تر شود، لازم است جمعیت هم در آنها لحاظ شود تا مشخص گردد که روند بستری در هر استان به ازای جمعیت چگونه است و شمار فوتی‌ها بر اساس جمعیت مشخص شود.
 
سوالات و ابهاماتی که برای یافتن پاسخ‌شان می‌بایست به جدول دیگری مراجعه کنیم که یکی از ستون‌های آن به «بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر» اختصاص دارد که در صدر آن استان یزد قرار دارد به ازای هر صدهزار نفر از جمعیتش، ۱۷ مبتلا دارد، به همین تناسب در مرگ و میر در هر یک میلیون نفر هم صدرنشین است.
 
بررسی روند بستری و مرگ کرونا در کشورمان در هفته اخیر؛ افزایش بستری در ۲۴ استان
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
تو مدرسه ی ما از ۱۲ تا معلم ۵ نفر کرونا گرفتیم.
کو گوش شنوا!!!
این شرایط ناراحت کننده را بگذارید کنار دستور ناشیانه وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و حضور اجباری دانش آموزان در کلاس ها

تاسف بر این وزیر
وزیر کشور کجاست که صبح تا شب میگفت مدرسه و دانشگاه باید حضوری باشه؟
مدارس و دانشگاهها مجازی باشند.
""نکته خوشحال کننده در این میان، مرگبار نبودن کرونای اومیکرون به مانند سویه‌های قبلی کرونا است که موجب شده روند مرگ در استانهای مختلف کشورمان در هفته اخیر، بسیار قابل قبول باشد و تنها در پنج استان شاهد افزایش شمار فوتی‌ها باشیم، در حالی که در دوازده استان شاهد کاهش شمار فوتی‌ها بوده‌ایم.""
اصلا صحیح به نظر نمی رسد زیرا معمولا بین افزایس ابتلا و افزایس بستری و افزایس مرگ و میر اختلاف فاز وجود دارد. برای دیدن افزایس فوتی ها باید حداقل منتطر شنبه بعد باشیم.
کرونایی های دلتا که سه چهر ماه پیش مبتلا بودند و عارضه داشتند، حالا با عناوین مرگی به غیر از کوید 19 ثبت مرگ می شوند.
چقدر زود زمانش فرا رسید که بگیم روحانی کجایی که یادت بخیر!!! چون این دولت فعلی که خیلی پرت هستن، باوجود اینکه همه دارن می گن شرایط کرونا داره رو به وخامت می گذارد و پیک ششم شروع شده، دو روز قبل از مدرسه دخترم که سال اول دبستان هست پیامک زدن که طبق بخشنامه آموزش و پرورش آماده باشید که به زودی مدارس کاملا حضوری می شود. هماهنگی دستگاه‌ها تو اداره کشور چیز خوبی به خدا.
با حضوری کردن دانشگاهها بیماری در تمام اتاقهای خوابگاه و کلاسها پخش میشود و با مرگ چند دانشجو آتش خشم دانشجویان شعله ور خواهد شد. آیا بهتر نیست بازگشایی دانشگاهها به بعد از عید موکول گردد؟
ميدونيد در امار بالا تون چي ثابت ميشه؟؟؟


شهر قم يا همون استان
با اينكه مشاركت بسيار پاييني در واكسن زدن داشتن
الان وضعيت مرگ و مير و ضريب كشدندگي شون بهتر از تهراني ست كه بهترين وضعيت واكسن زدن رو دارن


اين چي رو ثابت ميكنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وزیر بهداشت می گفت احتمالا در اسفند با پیک ششم مواجه خواهیم شد و جالب اینکه وزیر آموزش و پرورش دستور بازگشایی کامل داد .
حالا مجلس کجاست که علت این کار کارشناسی رو مورد سوال از وزیر قرار بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها