بازدید 13014
۵
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

استعفای یحیی گل‌محمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی/ افزایش دو برابری حق عائله مندی ترند شد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جام جهانی ۲۰۲۲ قطر»، «مهرداد میناوند»، «علی انصاریان»، «استعفای یحیی گل محمدی»، «ولنتیاین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 January 2022

رضا حیمی: روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جام جهانی ۲۰۲۲ قطر»، «مهرداد میناوند»، «علی انصاریان»، «استعفای یحیی گل محمدی»، «ولنتیاین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

با پایان یافتن هفتمین بازی مرحله نهایی بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران با درخشش ستاره‌های خود و پس از شکست تیم ملی فوتبال عراق برای دومین بار در این گروه، موفق شد ۱۹ امتیازی شود و به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال که سال آینده در کشور قطر برگزار خواهد شد، راه یابد.

بازی ایران و عراق که روز پنجشنبه و در استادیوم آزادی تهران برگزار شد و با تک گل مهدی طارمی به سود ایران پایافت، از جمله بازی‌های پرحواشی این روز‌های کشورمان نیز بود، به ویژه به این دلیل که قرار بود بانوان نیز در به عنوان تماشاگر در استادیوم حضور داشته باشند و در ارتباط با نوع بلیط فروشی به آنها نیز مسائلی در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود.

موج تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کشور‌های اروپا - تابناک | TABNAK

به هر صورت حضور مقتدر و موفق تیم ملی در این دور از مسابقات و راهیابی این تیم به مرحله نهایی به خودی خود آنقدر بزرگ بود که بتواند بخش زیادی از جامعه را متأثر کرده و درگیر خود کند.

همین مساله موضوعاتی مثل بلیت جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و تاریخ بازی‌های جام جهانی و... را نیز به ترند گوگل تبدیل کرد و بسیاری از هموطنان از هم اکنون در صدد این هستند تا برای بازی‌های نهایی جام جهانی و حضور در ورزشگاه‌های قطر برنامه ریزی کنند.

توضیح بیشتر در مورد جام جهانی قطر اینکه این جام بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد. این اولین جام جهانی است که در خاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می‌شود. همچنین این برای دومین بار است که کشوری از آسیا، میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد. بار اول در سال ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی میزبان این رقابت ها بودند.

بیشتر بخوانید

مهرداد میناوند

مهرداد میناوند یکی از بازیکنان سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بود که سال گذشته و در چنین روزهایی به واسطه ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و امسال اولین سالگرد درگذشت اوست.

همزمان با فرا رسیدن سالگرد مهرداد میناوند که مردم ایران از او خاطرات شیرینی به ویژه در بازی‌های مقدماتی و جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دارند، حالا نام او نیز به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل و این موضوع همچنین مصادف شده است با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر.

در مورد مهرداد میناوند در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

روز پنجشنبه گذشته و به مناسبت اولین سالگرد درگذشت بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس مراسمی در قطعه نام آوران بهشت زهرا تهران برگزار شد تا بار دیگر یاد و خاطره مهرداد فوتبال ایران زنده نگه داشته شود.

در این مراسم افرادی چون علی کریمی، بهنام ابوالقاسم‌پور، محمد مایلی کهن، حمید استیلی، عزیزی خادم و مجتبی محرمی نیز حاضر شدند که حضور آنها بازتاب رسانه ای قابل توجهی داشت.

گفتنی است، میناوند در ۳۰ دی ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله تهران بستری شد وی در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و آمبولی ریه ناشی از آن، در همین بیمارستان درگذشت.

بیشتر بخوانید

علی انصاریان

علی انصاریان نیز یکی دیگر از بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و نیز تیم های پرسپولیس و استقلال تهران است که او نیز سال گذشته و به فاصله کوتاهی پس از مهرداد میناوند به واسطه ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و همزمان با فرارسیدن سالگرد درگذشتش، نام او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

علی انصاریان در ساعت ۱۶:۱۵ عصر ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در بیمارستان فرهیختگان تهران درگذشت. گفته می شد که انتقال ویروس کرونا به او در برنامه تصویری اپلیکیشن پرسپولیس صورت گرفت که علی انصاریان همراه با مهرداد میناوند در آن شرکت کرده بودند و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود.

در این برنامه علاوه برنداشتن ماسک، حتی فاصله‌گذاری اجتماعی نیز مناسب نبود.

در مورد علی انصاریان در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

همچنین در روند درمان بی‌نتیجه مهرداد میناوند و علی انصاریان، محمدرضا هاشمیان پزشک بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، مصاحبه‌های فراوانی را در راهروی بیمارستان لاله و بیمارستان فرهیختگان انجام داد و پست‌هایی در همین رابطه در اینستاگرام منتشر کرد. هاشمیان در هنگام این مصاحبه‌ها و پست‌ها مواردی مانند داروهای مصرفی، سی‌تی اسکن ریه و سایر مواردی را که جزء حریم بیمار است، افشا نمود که این اقدام وی انتقادات فراوانی از سوی پزشکان برانگیخت.

 در روزهای پیش از درگذشت وی، وضعیت جسمانی انصاریان به شکلی امیدوارکننده تغییر کرده بود، اما در ساعات آخر روز دوشنبه وضعیتش به شکلی شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد. هاشمیان، پزشک معالج او که خبر بیهوشی مصنوعی علی انصاریان را اعلام کرده بود، در یک لایو اینستاگرامی با لحنی ناامیدانه دربارهٔ وضعیت او صحبت کرد تا اینکه انصاریان درگذشت.

بیشتر بخوانید

استعفای یحیی گل محمدی

یحیی گل‌محمدی سرمربی موفق تیم پرسپولیس تهران این روزها خود و تیم پرسپولیس را درگیر حواشی کرده است که همچنین سبب شده تا نام او به صدر جست و جوهای گوگل قرار بگیرد.

گل‌محمدی در روزهای اخیر از سمت خود به واسطه مسائلی مثل عدم پرداخت مطالبات و... استعفا داد و هرچند این استعفا  مورد موافقت مدیرعامل باشگاه قرار نگرفت، گل‌محمدی بر آن تأکید دارد.

یحیی گل‌محمدی از پدیده کناره گیری کرد - تابناک | TABNAK

در همین رابطه رسانه ها نوشتند: سرمربی پرسپولیس پس از آن که از طریق واتس آپ نامه استعفای خودش را نوشت و برای مدیر مدیرعامل تیم پرسپولیس فرستاد بلافاصله از دسترس خارج شد! یحیی گل محمدی تلفن خودش را خاموش کرد تا حدی که دستیارانش هم نتوانستند او را پیدا کنند! سرمربی پرسپولیس که از بدقولی‌های باشگاه و اعتصاب بازیکنان در تمرین ۱۱ صبح چهارشنبه به ستوه آمده بود، تصمیم به استعفا گرفت و تلفن همراه خودش را هم خاموش کرد تا ساعاتی به دور از هیاهوی این اقدام استراحت کند و... .

بیشتر بخوانید

ولنتیاین

از جمله مناسبت های غربی و بی ارتباط با فرهنگ و آداب و رسوم ایران اسلامی که البته در سایه برخی آسیب ها و نیز کم توجهی ها در کشور باب شده، ولنتاین است؛ مراسمی که همه ساله با فرارسیدن تاریخ آن در بهمن ماه به یکی از مهم ترین ترندهای گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی تبدیل می شود و بسیاری از کاربران تلاش می کنند تا در مورد آن بیشتر بدانند.

                                                   اخطار دادستانی قم به مروجین فرهنگ ولنتاین

این مناسبت در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که سالانه و هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود.

گفتنی است، سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

حق عائله مندی چیست؟

 تأمین هزینه‌های زندگی روز به روز سخت‌تر می‌شود و قوانین مختلفی برای حمایت از کارگران تصویب شده تا این پروسه را کمی آسان‌تر کنند. حق اولاد یا حق عائله مندی نیز یکی از این قوانین تصویب شده است که برای تأمین هزینه فرزندان در نظر گرفته می‌شود. این قانون بر اساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون تأمین اجتماعی بوده و چندین شرط مختلف برای پرداخت آن وجود دارد.
 
استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی/ افزایش دوبرابری حق عائله مندی ترند شد  

پرداختن این مبلغ ضروری بوده و اگر یک کارفرما به هر دلیلی از پرداخت آن امتناع کند، کارگران می‌توانند با ارائه شکایت این مبلغ را دریافت کنند. اگر این مبلغ در چند سال پرداخت نشود، پس از شکایت کارگر و صدور رأی به نفع او، حق اولاد در هر سال با توجه بر نرخ همان سال محاسبه و پرداخت خواهد شد.

حق عائله مندی یا همان حق اولاد به فرزندان دختر تا زمان ازدواج پرداخت می‌شود و اگر پس از ازدواج طلاق گرفته و دوباره تحت تکفل پدر باشد، از تاریخ طلاق دوباره به آن فرزند تعلق خواهد گرفت.

به تازگی خبر رسیده که بر اساس مصوبه جدید دولت حق عائله مندی در سال آینده دو برابر خواهد شد و همین مسئله سبب شده تا این موضوع نیز به یکی از ترند‌های مهم تبدیل شود.

در همین رابطه در رسانه‌ها آمده است: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلیفق بودجه، حق عائله‌مندی برای کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ دو برابر شد.  

گفتنی است، خرداد ماه سال جاری اکبر افتخاری، مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری از نهایی شدن افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق خبر داده بود. این میزان در سال جاری برای شاغلان اعمال شده بود و بازنشستگان از آن جا مانده بودند.  

بیشتر بخوانید

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
این مصوبه برای کارکنان دولت است و ارتباطی با مشمولین قانون کار ندارد.برای کارگران باید مجلس ماده 86 و 87 را اصلاح نماید.
خانمها هم که اصلاً ادم نیستن تو این کشور. به خدا شوهرم بیکاره 6 ساله که بیکاره و درامدی نداره. خدا روز قیامت ازتون بپرسه واسه تبعیض های بیجاتون
هر کس جای گل محمدی بود استعفاء می داد چون حامی بزرگ و پدر گونه ای مثل آقای مسعودسلطانی فر را در کنار خود ندارد . و مثل مجیدی که همیشه بدون حامی بوده است نیست و به یک پشتیبان خوب عادت کرده است .
مگه چقده که دوبرابرش چقد میشه. شرم آوره اگه شرمی باشه.
ای شاغلان ومسئولان روزی شما هم هم بازنشسته خواهید شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل