بازدید 13770
۲
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات / انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صد‌ها نیرو به شرق اروپا / افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات، انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور، طرح انگلیس برای اعزام صد‌ها نیرو به شرق اروپا، افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل و هشدار چین علیه مداخله آمریکا در امور تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 27 January 2022

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات، انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور، طرح انگلیس برای اعزام صد‌ها نیرو به شرق اروپا، افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل و هشدار چین علیه مداخله آمریکا در امور تایوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات

آمریکا با هشدار به اتباع خود در سفر به امارات متحده عربی، خواستار تجدیدنظر شهروندان آمریکایی برای سفر به این کشور عربی حوزه خلیج فارس شد.

به گزارش رسانه های خبری، وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه از اتباع این کشور خواست در برنامه ریزی برای سفر به امارات تجدید نظر کنند.

هشدار آمریکا به اتباع خود در پی نگرانی ناشی از حملات موشکی و پهپادی نیروهای جنبش انصارلله یمن صورت گرفته است.

انصارالله اخیرا ابوظبی، پایتخت امارات را با چند فروند پهپاد و موشک هدف قرار داد.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

شبکه خبری المیادین هفته گذشته اعلام کرد که ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

المیادین افزود: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی، پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی، پایتخت این کشور خبر داد.

انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور

با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت دادگستری و در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ژاپن، ۲۱ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان و ۳ زندانی ایرانی در ژاپن در یک هفته اخیر به ایران منتقل شدند.

سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان پیش از این از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به کشور در روزهای آینده خبر داده و گفته بود: در پی سفر پربار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان، پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، ۲۱ زندانی ایرانی در روزهای آینده به میهن انتقال خواهند یافت. سه تن از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان، دیگر هیچ بانوی ایرانی در زندان‌های این کشور نخواهیم داشت و امیدوارم در آینده نیز بانوی دیگری به جمع زندانیان هموطن در این کشور اضافه نشود.

گفتنی است، خرداد ماه سال جاری نیز در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و پیگیری‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان ( از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، هشتم مرداد ماه در صفحه توئیترش از عزیمت اولین گروه سه نفره از زندانیان ایرانی در زندان‌های ژاپن به کشور برای گذراندن دوران محکومیتشان خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت دادگستری و معاونت کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتین خارجه و دادگستری ژاپن و همچنین تلاش و پیگیری سفارت کشورمان در توکیو، صبح سه‌شنبه - هشتم مرداد ماه، موافقتنامه تبادل انتقال محکومان بین دو کشور با عزیمت اولین گروه سه نفره محکومان زندانی ایرانی به مقصد تهران اجرایی شد.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

براساس اعلام وزارت امور خارجه، پیگیری امور زندانیان ایرانی در کشورهای خارجی از اولویت‌های دیپلماسی کنسولی جمهوری اسلامی ایران است.

طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا

در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین، انگلیس اعزام صدها نیروی دیگر برای تقویت جناح ناتو در شرق اروپا را در نظر گرفته است.

به گزارش اسکای نیوز، همزمان با ادامه بسیج نظامی نیروهای روس در امتداد مرز اوکراین و افزایش نگرانی‌ها نسبت به اقداماتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ممکن است انجام دهد، انگلیس در حال رایزنی با آمریکا درباره استقرارهای احتمالی است.

یکی از منابع دولت انگلیس تاکید کرد، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده ولی اعزام صدها نیروی انگلیسی دیگر به شرق اروپا یکی از چندین گزینه روی میز است.

یکی دیگر از منابع دولت انگلیس گفت، هنوز هیچ چیزی قطعی نیست اما استقرار جدید محتمل است و گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد.

اگر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین ناکام بمانند، چنین اقدامی به عنوان آخرین تلاش برای وادار کردن کرملین برای تامل درباره اقداماتش استفاده می‌شود.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

ولادیمیر پوتین می‌خواهد همه نیروهای ناتو از کشورهای شرق و مرکز اروپا خارج شوند، چون بر این باور است حضور آنها تهدیدی امنیتی برای روسیه محسوب می‌شود، در حالی که ناتو این ادعا را رد می‌کند.

این استقرار احتمالی همچنین حفاظت از اعضای جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کند؛ کشورهایی که نگرانند اگر پوتین به اوکراین حمله کند، آنها نیز هدف بعدی حمله روسیه باشند.

شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا و تعدادی از متحدان از جمله انگلیس در حال رایزنی برای اعزام هزاران نیروی بیشتر به کشورهای جناح شرقی ناتو در آستانه حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند.

اوکراین یکی از اعضای ناتو نیست؛ اما تمایل خود را برای الحاق به این ائتلاف اعلام کرده است؛ تمایلی که یکی از مسائل مهم مورد اختلاف میان غرب و مسکو محسوب می‌شود.

شبکه اسکای نیوز متوجه شده که متحدان ناتو در حال بررسی احتمال تشکیل گروه‌های جنگی ۱۰۰۰ نفری در رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلوواکی هستند.

تنها در صورتی که ۳۰ عضو ناتو موافقت کنند، این استقرار جدید یکی از ماموریت‌های جدید این ائتلاف خواهد بود.

روزنامه تلگراف برای نخستین بار درباره استقرار جدید احتمالی انگلیس گزارش داد و به نقل از منابع دولتی نوشت که مذاکرات در این خصوص همچنان در جریان هستند.

افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

رژیم صهیونیستی در تلاش است به زودی طرحی دیپلماتیک را علیه کمیته بین‌المللی تحقیق که شورای حقوق بشر در پی حمله نظامی اخیر این رژیم به نوار غزه تشکیل داد، کلید بزند.

سایت عبری زبان "واللا" امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که از طریق پیام محرمانه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای‌ آغاز طرحی دیپلماتیک علیه کمیته بین‌المللی تحقیق مطلع شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل، این کمیته را در پی حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشکیل داد، این کمیته اختیارات گسترده‌ای دارد که از جمله آنها تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر در کرانه باختری و نوار غزه و بررسی دلایل اصلی درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

سایت واللا اعلام کرد: مقامات اسرائیلی به شدت نگران هستند گزارشی که این کمیته ژوئن آتی ارائه خواهد کرد، شامل اشاره‌هایی به این مساله باشد که اسرائیل یک دولت آپارتاید است.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

این سایت عبری زبان افزود: چنین دسته‌بندی از سوی یک هیات تحت حمایت سازمان ملل می‌تواند تاثیر بسیار بدی برای جایگاه و چهره اسرائیل در میان گروه‌های لیبرال در آمریکا و دیگر کشورهای غربی داشته باشد.

این رسانه عبری در ادامه گزارش داد: کمیته تحقیق ماه می گذشته کمی بعد از عملیات "نگهبان دیوار" (حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه) و با رای موافق ۲۴ کشور تشکیل شد. ماموریت‌ها و اختیارات این کمیته در مقایسه با هر کمیته تحقیق دیگری که یکی از نهادهای سازمان ملل تشکیل داده، بسیار گسترده است، از جمله اینکه یک کمیته دائمی بوده و مستمر و بدون تاریخ پایان کار فعالیت می‌کند و فعالیت‌هایش بر یک اتفاق ویژه و خاص متمرکز نیست.

این کمیته ژوئن هر سال یک گزارش به شورای حقوق بشر و سپتامبر هر سال نیز گزارشی را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند.

هشدار چین علیه مداخله آمریکا در امور تایوان

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه درباره مداخله آمریکا در مسائل تایوان و اختلافات مرزی هند و چین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، کیان در نشستی خبری گفت، پکن نارضایتی شدید از بیانیه اخیر آمریکا و ژاپن در امور تایوان را ابراز می‌دارد و با هرگونه مداخله آشکار آمریکا و ژاپن در امور داخلی چین و انتشار اطلاعات نادرست برای لطمه به اعتبار چین مخالف است و واکنش خود را به این کشورها ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه هشدار داد، اقدامات این دو کشور مشوقی برای «استقلال تایوان» بوده و تهدیداتی جدی علیه صلح و ثبات در تنگه تایوان را موجب شده است. او همچنین بر عزم ارتش آزادی‌بخش چین برای محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.

هشدار آمریکا به اتباع خود برای سفر به امارات/ انتقال ۲۴ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان و ژاپن به کشور/ طرح انگلیس برای اعزام صدها نیرو به شرق اروپا/ افشای طرح بزرگ اسرائیل علیه سازمان ملل

او با رد نظم جهانی آمریکایی یادآور شد، تنها قانونی که کشورهای جهان دنبال می‌کنند، هنجارهای اساسی مدیریت روابط بین‌الملل طبق اصول منشور سازمان ملل است و واشنگتن و توکیو در جایگاهی نیستند که انگشت اتهام به سمت چین بگیرند و دروغ «تهدید چین» را تکرار کنند.

کیان با اشاره به اینکه مداخله آمریکا و ژاپن در امور تایوان موجب رنج بیشتری برای آن‌ها خواهد شد گفت: «این آمریکا و ژاپن هستند که اقدامات نظامی هدفمند و تحریک‌آمیز در دریای شرق چین و دریای جنوبی چین را افزایش داده‌اند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است، در حالی که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت دفاع چین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «اختلافات مرزی بین چین و هند، مساله‌ای بین دو کشور است و هر دو طرف با مداخله طرف ثالث مخالفت هستند.»

او با محکوم کردن سیاست «دیپلماسی اجباری» توسط واشنگتن تأکید کرد چین نه به کشوری زور می‌گوید و نه زورگویی کشوری را می‌پذیرد و قویاً با سیاست دیپلماسی اجباری آمریکا مخالف است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بانو؟ از کی تا حالا قاچاقچی شده بانو؟ اینا برای کی مواد جابجا می کنند که دولت برای ازادیشان اقدام می کند؟
جانان به فدای آزربایجان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل