بازدید 53008
دو هزار و نهصد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

احمدی‌نژاد: امریکا و روسیه روی ایران و اوکراین معامله کردند/نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد/مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: آرین طباطبایی، عضو ایرانی‌تبار از تیم مذاکره‌کننده آمریکا رفت/نورنیوز: شمخانی بر ضرورت اصلاح دیدگاه شریعتمداری تاکید کرد/ دادستان کل کشور: مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم و کووید است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 27 January 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

احمدی‌نژاد: امریکا و روسیه روی ایران و اوکراین معامله کردند
محمود احمدی‌نژاد گفت: روسیه با آمریکا روی ایران و اوکراین با هم معامله کرده‌اند... که روسیه اوکراین را مورد حمله قرار دهد و آن طرف هم اجازه داشته باشد به سمت ایران بیاید. تاریخ به ما نشان می‌دهد که مواضع روسیه مستمرا علیه ایران بوده و همیشه ملت ایران را فروخته است./ دولت بهار

نماینده تبریز : مردم در حوادث آبان ۹۸ به ناحق کشته شدند
علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز: در موضوع تلاش نمایندگان مجلس یازدهم برای استیضاح آقای رحمانی فضلی نیز شاهد بی اعتنایی هیأت رییسه پارلمان به خواست نمایندگان بودیم. در ماجرای آبان ۹۸ بخش قابل توجهی از مردم در خیابان‌ها به ناحق مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس مدتی نیز برای دلجویی، آنها شهید یا جانباز اعلام شدند. همین موضوع ثابت می‌کند که این اتفاقات بر اساس یک دستور غلط قهرآمیز شکل گرفته بود و باید هیأت رییسه مجلس اجازه می‌داد وزیر وقت کشور در این خصوص بازخواست و مواخذه می شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد
ابراهیم عزیزی گفت: از زبان وزیر امور خارجه می گویم که هیچ مذاکره مستقیم و رودررویی تا این لحظه انجام نشده؛ اما براساس تاکید بر لغو همه تحریم ها و بعد از راستی آزمایی و کسب تضمین ها، اگر لازم باشد که ورودی برای مذاکره با آمریکا داشته باشند تیم مذاکره کننده این اختیار را دارد تا اقدام لازم را انجام دهد.این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این القا که مذاکرات به بن بست رسیده یا مذاکره بدون آمریکا نتیجه ندارد، بخشی از بازی رسانه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های موجود، صحنه مذاکرات در وین است و مبنای سیاسی دارد.

عزیزی تاکید کرد: در مسیر مذاکرات لازم است ایران به اطمینان کامل برسد و باید مطمئن شویم که آیا آمریکایی ها با اروپایی ها همراهی یا مانند گذشته عمل می کنند. در اینجا مذاکره هوشمندانه و منبعث از منافع ملی اقتضا می کند با هوشیاری دراین حوزه عمل کنیم.

نورنیوز: شمخانی بر ضرورت اصلاح دیدگاه شریعتمداری تاکید کرد
نورنیوز: روز سه‌شنبه هفته جاری و یک روز پس از مصاحبه وزیر امور خارجه، علی دبیر شورای عالی امنیت ملی که مسئولیت نهاد سیاست‌گذار در مذاکرات وین را بر عهده دارد با انتشار توییتی نوشت: «تاکنون ارتباط با هیات آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود. این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد.»

در این میان اما شاهد مواضعی کاملا متضاد از سوی برخی دلسوزان جریان انقلابی نسبت به این موضوع بودیم. از یک سو مدیر مسئول سابق روزنامه جوان در جهت تبیین چرایی مذاکره مستقیم و از سوی مدیر مسئول روزنامه کیهان در نقد این موضوع قلم زدند که هر دو موضع نشان از برداشتی اشتباه داشت. مدیرمسئول کیهان روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی تحت عنوان «برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی» نوشت:«این پرسش از آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی در میان است که چرا و با کدام تحلیل منطقی و قابل قبول از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا سخن می‌گویید؟! آیا فکر نمی‌کنید که تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با هدف افزودن مواد دیگری به برجام صورت می‌گیرد؟! آیا تن دادن شما به مذاکره مستقیم فرورفتن در باتلاقی که برای کشورمان تدارک دیده‌اند نیست؟!» بسیار روشن است که مطلب منتشر شده در روزنامه کیهان حاصل برداشت اشتباه مدیرمسئول این روزنامه از توئیت دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و دیدگاهی به او نسبت داده شده که نه تنها هیچ اثر تصریحی یا تلویحی از آن در توییت مذکور نیست، بلکه گزاره‌های کاملا متفاوتی نسبت به قضاوت مدیرمسئول روزنامه کیهان در نوشتار منتشر شده از سوی شمخانی وجود دارد. هرچند نفس انتشار توضیح روزنامه کیهان قابل تقدیر است، لیکن این نوشتار به گونه‌ای تنظیم شده که گویا دبیر شورای عالی امنیت ملی مواضع خود را اصلاح نموده است، در حالی که ماجرا کاملا بر عکس بوده و شمخانی بر ضرورت اصلاح برداشت اشتباه مدیر مسئول محترم کیهان تاکید داشته است.

کنایه محمدنمازی به انکار انتصابات فامیلی در دولت رئیسی
علی محمدنمازی درباره سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که هیچ‌گونه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم صورت نگرفته است، در صورتی که واقعیت‌های موجود چیزی دیگری را می‌گوید، گفت: مردم نسبت گذشته هشیارتر شده‌اند. جامعه امروز از لحاظ دسترسی به اطلاعات و مشاهده فعل و انفعلات در حکومت و قوه مجریه دستش بازتر شده است و ابزارهایی که برای این کار امروز وجود دارد به شفافیت امور کمک که چیزی از دید افکار عمومی پنهان نماند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم آقای رئیسی از شرایط موجود جامعه فاصله دارد و متوجه جو موجود در کشور نیست، انکار ایشان در برخی از موضوعات نشانه عقب بودن وی از شرایط است. آقای رئیسی باید صادقانه بیان می‌کرد یکسری اتفاقاتی افتاده است که ما در حال اصلاح هستیم و مانع از ادامه آن‌ها خواهیم شد.

وی افزود: چنین شرایطی فرضیه‌هایی را مطرح می‌کند؛ از جمله این‌که آقای رئیسی از شرایط خبر دارند اما کتمان می‌کنند، در صورتی که ایشان  نمی‌داند مردم واقعیت‌ها را می‌دانند و خبر دارند، بنابراین هنگامی که می‌گویند انتصابات فامیلی نیست اتفاقا مردم قضاوت می‌کنند چرا رئیس‌جمهور در خصوص واقعیت‌هایی که وجود دارد چنین چیزهایی را می‌گوید؟ یا اینکه اگر رئیس‌جمهور بدون اطلاع می‌گوید انتصابات فامیلی وجود ندارد، بازهم  افکار عمومی این قضاوت را دارد که درحالی مردم کاملا از شرایط کشور اطلاع دارند، شخص رئیس دولت از فضای حاکم بر جامعه عقب است.

نمازی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک دولت جدید با قول، قرار و وعده‌های چشم‌نواز کارش را آغاز می‌کند، اما در عمل موفق نمی‌شود مجبور می‌شود در موضع دفاعی قرار گیرد و واقعیت‌ها را انکار کند؛ رئیس‌جمهور هم امروز در این موضع دفاعی قرار گرفته‌ و واقعیت‌ها را انکار می‌کند که این رفتارها نشان می‌دهد دولت چیزی ندارد به مردم ارائه دهد. شرایط موجود می‌گوید امروز هم انتصابات فامیلی در دولت وجود دارد و هم این که بد عمل شده و هرچه جلوتر هم برویم، وضع بدتر خواهد شد.  وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این که رئیس‌جمهور باید متوجه باشد که دوره این نوع حکمرانی که به مردم قول بدهیم اما عمل نکنیم و بگوییم دشمن نگذاشته است و بهانه‌هایی از این قبیل بیاوریم، گذشته است، چراکه امروز اوضاع بسیار شفاف است و دولت باید با شفافیت قبول کند و به جای انکار، جبران کند.

مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود
سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، باعث شد تا احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا افزایش یابد. از آن‌سو سخنگوی کاخ سفید هم گفته است که باید با ایران وارد مذاکره مستقیم شویم.جلال جلالی‌زاده درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «ایران و آمریکا باید پیش از اینها وارد مذاکره مستقیم می‌شدند زیرا وقتی دو کشور با هم مشکل دارند باید بنشینند و مشکلاتشان را بیان کنند و اگر چنین نشود کشورهای دیگر به واسطه مذاکرات غیرمستقیم نفع خود را می‌برند».او ادامه داد: «ادامه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا خواه به وسیله روس‌ها باشد یا هر کشور دیگری به ضرر ایران است و ایران هم امروز می‌داند که نمی‌تواند در ارتباط با کشورهایی مانند کوبا، کره شمالی یا ونزوئلا مشکلات اقتصادی‌اش را حل کند. یک زمانی اصولگرایان از مذاکره با آمریکا تابویی ساخته بودند و لجاجت می‌کردند و حتی دست‌وپای دولت روحانی را بسته بودند. آنها امروز جواب دهند که از این لجاجت‌ها چه چیزی نصیب ملت ایران شد؟»این فعال سیاسی درباره احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در شرایط کنونی اظهار کرد: «اصولگرایان می‌خواهند همه چیز به نام خودشان تمام شود و حالا که پشتشان هم گرم است می‌خواهند با مذاکراه مستقیم با آمریکا حل و فصل موضوع هسته‌ای را به نام خود سند بزنند. مشکل آنها بیش از آنکه با مذاکره با آمریکا باشد با دولت روحانی بود».

مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم و کووید است
دادستان کل کشور: اگر بخواهیم منصفانه بگوییم بخشی از این مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌های دشمن و بخشی مربوط به مشکلات داخلی مانند کروناست که غیرقابل اجتناب است. دادستان کل کشور گفت: اگر کسانی که از تیم دولت در پاستور نشسته‌اند با بدنه دولت همکاری و همراهی نکنند هیچ‌گاه به نتیجه نخواهیم رسید همان طور که رییس قوه قضاییه تاکید می‌کند از ظرفیت‌هایی غیر از بازداشت مانند قرار وثیقه و کفالت استفاده کنید ولی اگر دادیاران به این‌موضوع توجه نکنند کاری از پیش نخواهد رفت. منتظری با بیان این که در قوه قضاییه این یک تکلیف است تا در کنار ۲ قوه دیگر در راستای اجرای عدالت تلاش کنیم افزود: در قوه قضاییه بحث ورود به مسائل اقتصادی را نداریم؛ اما برای رفع مشکلات اقتصادی مردم، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی تا جایی که برایمان مقدور باشد تلاش می‌کنیم تا آسیب‌های جامعه کاهش یابد.

علم الهدی: گناه و معصیتی که در سایه بی حجابی ها زندگی مردم را به هم می زند، غیرقابل تحمل است
علم‌الهدی: در سایه نشر و توزیع مفاسد اخلاقی، شاهد فرهنگ آلوده ای هستیم که خانواده ها را به انقطاع و از بین رفتن تمام مودتها و وابستگی های عاطفی تهدید می کند و آمار طلاق در کشور موید این امر است. امام جمعه مشهد با بیان اینکه گناه و معصیتی که در سایه بی عفتی و بی حجابی ها زندگی مردم را به هم می زند، غیرقابل تحمل است، خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: شما رییس قوه قضائیه قهرمان، غیور و فسادستیز در مبارزات خود این نقطه فساد را نیز هدف قرار دهید. وی افزود: عزیزان در قوه قضائیه با همان قدرتی که در عرصه مفاسد اقتصادی وارد شدند با فساد اخلاقی نیز بستیزند و جامعه ما را از مفاسدی که دین مداری و خانواده ها را به قربانگاه می برد نجات دهند. علم الهدی ادامه داد: اگر توان دلاورانه قضایی در کنار اقدام دستگاه های اجرایی و کارگزاران امنیتی قرار گیرد، این دستگاه ها نیز یاری می شوند و اقدامات فساد ستیز در عرصه اخلاق به نتیجه می رسد.

کاهش ۱۵ میلیونی آرای خندوانه: مردم مثل سابق تلویزیون نمی‌بینند
سیدعلی احمدی، تهیه کننده خندوانه گفت: سامانه آمار در اختیار خودمان است و سعی ‌می‌کنیم امانت‌داری کنیم و اگر قرار بود آمار غیرواقعی اعلام شود این اتفاق نمی‌افتاد و کسی هم دسترسی به آمار نداشت که بخواهد واقعیت را بداند ولی چون ما وفاداریم به آنچه مردم رای می‌دهند، سعی کردیم آمار واقعی را بدهیم.  درمورد آمار باید بگویم که سامانه آمار در اختیار خودمان است و سعی ‌می‌کنیم امانت‌داری کنیم و اگر قرار بود آمار غیرواقعی اعلام شود این اتفاق نمی‌افتاد و کسی هم دسترسی به آمار نداشت که بخواهد واقعیت را بداند، ولی چون ما وفاداریم به آنچه مردم رای می‌دهند، سعی کردیم آمار واقعی را بدهیم. اما به هرحال اینکه تعداد آمار پایین آمده است، تحلیل‌های خود را دارد. این تحلیل زمان زیادی می‌خواهد؛ اما سعی می‌کنم تیتروار به آن بپردازم.

نکته اول این که این یک واقعیت است که مردم به اندازه قبل تلویزیون نمی‌بینند. این تلویزیون ندیدن دلایل زیادی دارد و فقط این نیست که سیاست‌های تلویزیون باعث آن شده باشد، البته آن هم موثر است. نوع برنامه‌ها و سیاست‌های تلویزیون هم موثر است، اما به هرحال تلویزیون رسانه‌ای است که دارد بخشی از سهم خود را به فضای مجازی می‌دهد و همان‌طور که در گذشته تلویزیون عضو آخر هر خانواده بود، الان عضو دوم هر فرد یا مکمل هر فرد موبایل اوست.  نکته بعدی این است که ساعت پخش ما هم می‌تواند موثر باشد و باید قبول کنیم که به هرحال الان رقبای بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارند. الان شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی برای خودش برنامه و سریال دارد. آن زمانی که ما برای خنداننده‌شو1 و 2 کار می‌کردیم، چه در فضای تلویزیون چه فضای شبکه‌های اجتماعی، یکه‌تاز بودیم. همه اینها دلایل پایین آمدن رای است. ما همچنان با قدرت ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم به رای مردم وفادار باشیم و با صداقت آن را اعلام کنیم. ولی در هرحال تلاش می‌کنیم برنامه جان بگیرد و مردم دوست داشته باشند.

آرین طباطبایی، عضو ایرانی‌تبار از تیم مذاکره‌کننده آمریکا رفت
یک رسانه آمریکایی گزارش کرد که در پی اختلافات عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین درباره برجام، یک عضو ایرانی‌تبار این تیم خارج شد. در پی شکاف عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، «آرین طباطبایی» مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه ایالات متحده نیز به دلیل اختلاف نظر با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران از تیم آمریکا در مذاکرات وین جدا شده است.«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی وبگاه «دیپلماتیک» به نقل از برخی منابع گزارش کرد که خروج دو نفر از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در نتیجه اختلافات سیاسی است که مدتی بین اعضای تیم آمریکایی به وجود آمده است.

تسنیم: احتمال نفوذ انسانی در ماجرای حمله هکری به سرور صداوسیما توسط منافقين در صداوسیما وجود دارد
تسنیم نوشت: بعد از ظهر امروز در میان پخش آنونس برنامه‌ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی‌های آنها روی آنتن شبکه یک دیده شد. مسئولان فنی صداوسیما از احتمال هک خبر داده‌اند. همچنین معاون فنی صداوسیما در توضیحاتی که از شبکه خبر پخش شد، احتمال داد که کشورهای صاحب تکنولوژی با استفاده از زیرساختهای موجود در تجهیزات این کار را کرده باشند. البته او تاکید کرد که هنوز هیچ یک از احتمالات قطعی نیست و مسئولان امر در حال بررسی موضوع هستند.با این حال با توجه به اینکه پخش شبکه ها از طریق و در بستر اینترنت صورت نمی‌گیرد و اگر هم ارتباطاتی از این دست باشد، اینترانتی است، لذا باید در کنار سایر احتمالات، مساله امکان نفوذ عنصر انسانی را نیز در نظر گرفت و در این راستا تحقیقات لازم را انجام داد. در ماجرای امروز تصویری از سرکرده یکی از جنایتکارترین و منفورترین گروه‌های تاریخ ایران پخش شد؛ با این حال به نظر می‌رسد خود این گروه هم در چنین ماجراهایی بیش از هرچیزی صرفاً نقش و سطح پادویی را برعهده دارد و پشت صحنه ماجرا را باید در جایی مانند امریکا و محتمل تر از آن رژیم صهیونیستی جستجو کرد. به هر صورت وجود احتمال کمک عنصر نفوذی انسانی به اتفاق امروز، این ضرورت را برای مدیریت صداوسیما ایجاد می کند که در مساله نیروی انسانی و موضوعاتی مانند حراست و ... واکاوی های متناسبی صورت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۱
علی الظاهر، آقای احمدی نژاد، ناهار آب دوغ خیار میل فرموده اند که اینگونه تحلیل در وکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
نظر دادن که اجباری نیست داداش! میتونی ساکت باشی و مطلب یاد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
من یکی از منتقدان و مخالفین شدید احمدی نژاد هستم . ولی ایشان حرف عجیب و غریبی نزده . این تحلیل اکثر مردم ایرانه که تاریخ نشان داده در دوران انقلاب بیشتر ا وقات اکثریت مردم درست تحلیل می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
یه کلمه از وامونده سیاسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
بدون توجه به عملکرد پیشین احمدی نژاد، حرفش درست است.به یاد داشته باشیم قرار دادنکبت بار ایران و چین و همچنین جزیره سنت کیدز(قرارگاه اختلاس گران کلان)را هم احمدی نژاد فاش کرده است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
تعصب به خرج ندهیم...تحلیل احمدی نژاد کاملا درست است .این تصمیم حاصل آخرین نشست بایدن و پوتین در ماه ژانویه است...
ناشناس
| Austria |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
هرکی ضد روسیه است دوستدار احمدی نژاد است!!
حالا دولت رییسی چجوری می خواد هک صدا سیما رو به گردن دولت روحانی بندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
ما اقتدار داریم و امنیت از سر و کولمان می‌باره
پیش بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
اتفاقا خیلی راحت آقای رئیسی جا خالی خواهد داد و اعلام میکند چون بودجه کافی در دولت روحانی به نهاد پولدار و مولد صدا سیما داده نشده این اتفاق افتاد. بعد هم بودجه تکمیلی و جبرانی دو برابر بودجه فعلی به این نهاد عجیب خواهد داد.
مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود
من نمیدونم این آقایون به ظاهر متدین و انقلابی چطور میخوان روز قیامت جواب این همه خسارتی که با سنگ اندازی و سیاه نمایی به مردم زدن رو بدهند...
مطمیناً همانقدر که ترامپ در حق ما ظلم کرد این به ظاهر انقلابیون هم در حق ما ظلم کردن
خدایا !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
خخخخه یادتان رفت قدم زدنتان
بچه گول می زنید؟
تابناک! یک فکری به حال این‌اقایانی که از شنیدن نام‌ زن تحریک می شوند بکنید جامعه در خطر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
اگر موضوع زن ها را بگیری هیچ حرفی برای گفتن ندارند
تسنیم: احتمال نفوذ انسانی در ماجرای حمله هکری به سرور صداوسیما توسط منافقين در صداوسیما وجود دارد
اینها سواد انجام چنین کار هایی را ندارند.
بنظرمن احمدی نژاد ادم شجاع و صادقی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
چون تو بازی راش ندادن میخواد میزو به هم بزنه.
علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز: در موضوع تلاش نمایندگان مجلس یازدهم برای استیضاح آقای رحمانی فضلی نیز شاهد بی اعتنایی هیأت رییسه پارلمان به خواست نمایندگان بودیم. در ماجرای آبان ۹۸ بخش قابل توجهی از مردم در خیابان‌ها به ناحق مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس مدتی نیز برای دلجویی؛ آنها شهید یا جانباز اعلام شدند. همین موضوع ثابت می‌کند که این اتفاقات بر اساس یک دستور غلط قهرآمیز شکل گرفته بود و باید هیأت رییسه مجلس اجازه می‌داد وزیر وقت کشور در این خصوص مورد بازخواست و مواخذه قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد
خوب الان میشود پیگیری کرد و دادگاه با حضور هیئت منصفه تشکیل داد و رئیس قضا هم انسان صالحی هستند.
یه مسلمون امین و صادقی پیدا بشه کل انتصابات فامیلی رو از ریز تا درشت سیاهه کنه و تقدیم جناب رئیسی کنه تا بلکه ایشون روشن بشن .
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
یعنی نمی دونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
گشتم نبود ...نگرد نیس
منظور احمدی نژاد از «امریکا به سمت ایران بیاید» حمله به ایران بود یا ایجاد رابطه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
من هم نفهمیدم
بادرود واحترام
همانگونه که ازفرمایشات دادستان محترم کشور عیان است که البته در طی هفته گذشته از حلقوم مبارک بعضی اصولگرایان نیز شنیده شده است ، بصورت کاملا زیر پوستی وزیرکانه در حال انتقال مسئولیت مشکلات برعهده بدنه مدیریتی درجه دو وسه وحتی کارمندی کشور هستند .پیش بینی می شود همچون بسیاری موارد گذشته موسیقی وطنم پاره تنم وبخش های خبری ۲۰/۳۰وگفتگوی خبری ویژه ۲۲/۳۰وستون گفت وشنود وجهان آرا و...هم به مجموعه اضافه شوند
تبصره : ضمن احترام وعرض این نکته که مطلب ذیل تمثیل بوده وتشبیه نمی باشد به عرض می رساند که : تلاش مذبوحانه در اصطلاح ادبیاتی به تلاش حیوان ذبح شده هنگام جان کندن گفته میشود که قطعا محکوم به شکست است !!!!!!!
عزت زیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
اگه مدیران به نظر ات کارمندان و کارشناسان گوش میکردن الان وضعیت کشور اینطور نبود ...ن
آقای احمدی نژاد بفرمایند در 25 خرداد 1388 سه روز بعد از انتخابات کجا بودند ؟
احمدی نژاد دوست دارم ولی حرفهای پیچیده سیاسی بلد هستش به زبان عامیانه بگه
چرا احمدی نژاد در مورد هر چیزی که نمیدنه باید نظر بده ؟
علم الهدا چرا فقط با خانمها مشگل دارد،اینهمه بدبختي را نمی بیند. شکم سیر از گشنه خبر ندارد
خود باعث و بانی تحریم های علیه ایران یاد معایب روسیه افتاده؟؟؟؟
جل الخالق این دیگه چه موجودیه و با توصیه چه موجوداتی 8 سال بر مردم حکومت کرد.
شما نان ملت رو تامین کن نگران مشکلات ناشی از حجاب نباش
احمدی نزاد اگر راست میگه چرا اون زمان یه پاش روسیه بود حال شدی مثل غرب زده ها
آفرین احمدی نژاد.
مرگ بر روسیه
دهه دوم انقلاب ما دچار اشتباه خیلی خیلی بزرگ شدیم و در انتخابات به خواهر برادر شهدا اعتماد کردیم و به آنها رای دادیم
ولی متاسفانه انها رفتند به خاطر خودشان سهمیه ها را وضع کردند
البته هر چه به فرزند شهیدودهمسر شهید ،،جانباز شیمیایی ،جانباز قطع نخایی بدهید کم است چون هیچ چیز جای پدر از دست رفته را نمی‌گیرد حتی پول و ثروت و شغل آماده
ولی سهمیه ها رانت است .بهتر بود حقوق خیلی خیلی خوب برای فرزند شهید همسر شهید ،و جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی داده شود و دولت هزینه دارشود نه اینکه از جیب ملت به این خانواده ها با سهمیه ها آنها را مجاب کند
وای بر کاسبان تحریم رو که به خاطر مخالفت با دولت قبل به برجام و همه چیز مخالفت می کردند و مردم و کشور رو بیچاره کردند.
فقط اونهاییکه خون ملت رو تو شیشه کردن با این مذاکره شون خدا ازشون نگذره
شرم بر کمیسیون به اصطلاح امنیت ملی که مذاکره با آمریکا را فقط برای دولتهای قبلی ممنوع کرده بود. چگونه میتوان این تبعیض آشکار را توجیه نمود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
ساده لوح مگه همین دولت با کری و بقیه مستقیم مذاکره نکرد؟ نکنه بعد شهادت سلیمانی و فخری زاده می بایست بهشون دست گل هم می دادیم
انهایی‌که با سیاستهای اشتباه خود باعث تحریم‌ کشور شدند تا هزاران نفر بخاطر این تحریمها‌ دچار خسران شوند و در بسیاری موارد زندگیها از هم پاشید‌ و سلامتها از بین رفت باید در پیشگاه خلق و خدا جوابگو باشند‌ !
کسانیکه بعد فرجام با حرکات مغرضانه خود بهانه دست آمریکا دادند تا ملت را در منگنه بزاره‌ و دچار مضایق کشنده بشه‌ باید‌ جوابگوی خدا بشوند‌ !
کسانیکه‌ بخاطر اغراض جناحی‌ و بعضا شخصی‌ این سالها‌ با گذاشتن چوب لای چرخ دولتها‌ با خراب کردن‌ معیشت مردم‌ تسلط‌ خود و جناح خود را جستند‌ باید‌ روزی جواب‌ ملت را بدهن و در نهایت‌ در پیشگاه حق پاسخگو باشند !
خدا نگذره‌ کسانیکه تحریم‌ را بر ملت اعمال کردند .
مشکل اینجاست که مسیولین ما آنقدر بیسوادانه رفتار میکنند که گویی حتی در حد کتاب تاریخ مدرسه هم نمیدانند که شوروی چه بلاها که سر ایران نیاورده و مستمرا سمت آنها قش میکنند!
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
اتفاقا خوب است که سواد تاریخ اصلا در حد مدرسه نباشد چون تاریخی که در کتاب های درسی نوشته شده همگی تحریف شده و اشتباه هستند!!!0
دادستان کل کشور: اگر بخواهیم منصفانه بگوییم بخشی از این مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌های دشمن و بخشی مربوط به مشکلات داخلی مانند کروناست که غیرقابل اجتناب است.
عجبا که منشا مشکلات عوض شده، تا 6 ماه پیش که هر چی فحش بود به روحانی و دولتش میدادین حالا شدن مشکلات اجتناب ناپذیر ناشی از کرونا؟؟؟ اون بخش مربوط به تحریم که قبلا نعمت بود رو هم به پای روحانی میذاشتن ولی مشکلاتش رو، آخه مزایا و نعمات تحریم رو کاسبان تحریم نوش جان میکردن و فحشش رو روحانی و اصلاح طلبانی مثل ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
البته جناب دادستان کل کشور مقداری از مشکلات هم به فرزندان یا بهتر بگم آقا زاده ها مربوط میشه که با
رانت واختلاس مملکتو بسوی نابودی بردن
سیدعلی احمدی ، تهیه کننده خندوانه گفت: سامانه آمار در اختیار خودمان است و سعی ‌می‌کنیم امانت‌داری کنیم و اگر قرار بود آمار غیرواقعی اعلام شود این اتفاق نمی‌افتاد و کسی هم دسترسی به آمار نداشت که بخواهد واقعیت را بداند.
اون که در اختیار داشت و دستکاری در آمار رو منتشر کرد و آبروی خیلیا رو تو کاسه، آذری جهرمی بود و اونم رفته، و بی اعتباری تلویزیون نزد مردم بیشتر از چیزی است که برنامه حنداننده شو تجربه کرده چراکه این یکی از برنامه های خوب و پرطرفدار ن بود، برین گروه سیاسی و خبرش رو پایش کنید
خفه کردین ملت را!!!!!!!!!!
من به عنوان یک مسلمان و کسی که دوست دارد مردم از دین و ایمان دور و ناامید نشود به آقای علم الهدی می گویم واقعا با این هم بگیر و ببند آیا توانسته اید مردم را دین دار تر کنید ؟ آیا مشکل فقط حجاب است و یا با مراجعه به قران کریم متوجه می شویم که گناهان کبیره مانند دزدی ربا ، رشوه و ... مورد تذکر واقعی است و نه بی حجابی . شما به راحتی درمیان مردم نهادینه شدن فرهنگ دزدی .فسادو رشوه و فحشا می بینید و علت آن را هم بخوبی می دانید و فقط گیر دادید به حجاب زنان . نگاه کنید در کشورهای دیگر که حجاب ندارند آیا به این اندازه فساد و فحشا وجود دارد . واقعا باید خجالت کشید که اینطور جوانان و حتی سالمندان را دین گریز کردید.
خدا وکیلی در این مملکت چه خبره؟!! رئیسی شده رئیس!علم الهدا هم نایب رئیس هر دو در حد یک مدیر کارگاه هم نیستند،ان وقت ۸۲میلیون ادم سرگردان این اقایان و بقیه یاران هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
مدیر کارگاه؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا حتی توان اداره یک نانوایی را هم ندارند چه برسه به کارگاه
" پیش از کنار رفتن پرزیدنت احمدی نژاد به دلیل نتایج انتخابات، سعید جلیلی رییس تیم مذاکره کننده ایرانی بود. او عادت داشت بیانیه هایی که به فارسی آماده شده بود را بخواندو سپس ترجمه همان چیزی که وی از روی متن خوانده بود ارائه می شد. هر روخانی همان موضع غیرقابل تغییر ایرانی ها را تکرار می کرد. از حق آنان برای گسترش سلاح های هسته ای می گفت و غرقانونی بودن تحریم هایی که کشورهای سازمان ملل اعمال کرده بودند. ....ظاهرا این روشی بود که تندروهای واقعی ایران خواهان آن بودند. شاید آنها احمدی نژاد دا ترجیح می دادند که پایه ای پوپولیستی و محافظه کارانه داشت و این حقیقت را پنهان نمی کرد که چندان اشتیاقی برای بستن قرارداد با "شیطان بزرگ" ندارد".
به نقل از کتاب خاطرات وندی شرمن مذاکره کننده آمریکایی در1+5

گول ظاهر پوپولیست احمدی نژاد رو نخورید. همه بدبختی های ما از رمان او شدت بیشتری پیدا کرد!
جناب علم الهدی، غیر قابل تحمل تر از افکار حضرتعالی چیزی در این جهان نیست
مشکل ریزش بینندگان برنامه رامبد جوان حسی بود که به مردم دست داد بعد از رفتن وی و همسرش به کانادا و به دنیا آوردن فرزند در آنجا و درعین حال تشویق مردم به حال خوب زوری علارغم فلاکت اقتصادی! و همچنین برای برنامه دور همی مدیری که خودش زندگی اشرافی و ساعت مچی چندین صد ملیونی دارد اما مثلا به فکر مردم است...
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
مدیری و رامبد جوان نان استعداد و توانایی خودشان را می خورند. شبیه آنها در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد. آنها دزدی، اختلاس و یا کار خلاف دیگری نکرده اند. چرا ما دوست داریم همه مثل خودمان فقیر باشند تا ما آنها را دوست داشته باشیم!؟ میشود یکی ثروتمند باشد و از درد فقرا هم صحبت بکند.0
به دلیل عدم رویکرد درست سیاسی با دنیا مطابق با مصلحت مردم در طی این سال‌هاي پس از جنگ تحمیلی کشور مرتب زیر فشار افزایش دایره تحریم ها عذاب کشیده حالا تازه میگن تیم مذاکره کننده اجازه فلان کار رو دارن یا ندلرن؟؟؟ چیه مذاکره با آمریکا اگه با اصول گرایان باشه از شیر مادر حلال ترع؟؟؟ جمع کنید این بساط به نام اصول گرا یی و اصلاح طلبی... هرکی بلده برای ملت یه قدم صلح آمیز پایدار و مطمئن برداره بیاریدش رو کار اگر به اخرتی پایبندی دارید که باید جواب چندین نسل ملتی رو بدید که اعمالتون اونها رو از داشتن زندگی خوب محروم کرده...
تابناک مدیونی اگه حذف کنی
خدا از دهنت بشنوه
آقای علم الهدی تو را به خدا یک ماه حرف نزن
روس ها با رفتار نامناسب با رئیسی و ارسال سلام ، نشان دادند که از رفتار ایران ناراضی اند و سلامشان بار منفی داشت . واین مساله حکایت از آن دارد که با غرب روابط در شرف بهتر شدن است .
متاسفانه نمیشود با اطمینان گفت که این تغییر رویه به دلیل حفظ منافع کشور است ویا تاثیر نفوذی های وابسته به غرب و پیروزیشان بر شرق
محمود جان! همه این گندی که توش گیر کردیم زیر سر هاله نور و خبر خوش و حق مسلم و هلوکاست تو … هست. رفتی ترکیه و گردش هات رو کردی حالا ا‌مدی بلبل زبونی می کنی؟
در موضوع خندوانه شاید محتوای شما هم نسبت به قبل افت کرده مواظب باشید دچار فرافکنی نشید البته بخشی هم طبیعی است. اون موقع کار بدیع و جدیدی بود اما الان تکراری است . پس باید سعی کنید سطح کارتان را با رعایت چارچوب های فرهنگی و دینی بالاببرید
جناب اقای علم الهدی ، در علت طلاق جوانان گرانی افسار گسیخته و بیکاری بیشتر تاثیر داره ، شما غیر از صحبت کردن در مورد حجاب حرف دیگه ای هم بلدید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
سوزن ایشون وبقیه همفکرانشون گیر کرده روی حجاب...چشماشون رانت خوری اختلاس بی عدالتی پارتی بازی برای فک وفامیل واز این قبیل را نمیبیندونمیخواهد ببیند
علم الهدی، که دیگر نمیخواهد به قوه مجریه به ریاست جناب رییسی ( داماد عزیزش ) همچون زمان روحانی گیر ۳ پیچ بدهد !!!!

کلا ، علت تمام مشکلات را فقط حجاب زنان دانسته !!

و وظیفه مقابله با آنرا هم گردن قوه قضائیه انداخته است !!!!!

جناب اژه ای منتظر حملات انتقادی باش !!!!!!
احمدی نژاد، اینبار کاملا درست تحلیل کرده

ولی یادش باشد که خود ایشان باعث اصلی راه افتادن این معضلات و مشکلات بزرگ کشور و مردم هستند .

و خواسته یا نخواسته !!!! بزرگترین خدمت و کمک را به اسراییل کرد
و اسراییل را که در انزوا بود را ، با انکار بی مورد هالوکاست و محو اسراییل از روی نقشه از انزوا خارج کرد .

و همزمان با حمله روانی به اعراب ، موجبات آشتی و اتحاد انها بر علیه ایران را فراهم کردند .
مشکل مخالفان مذاکره، آمریکا نبود، دولت روحانی بود، بابا این دیگه واقعا بی شرمیه، دیگه مذاکره مستقیم تر از مذاکره در خلوت کری و ظریف، بع هم دیدیم ترامپ چه جوری جواب داد. بحث اصلا مذاکره نیست بحث هوشمندیه که در دولت قبل زیاد داشتیم!! کشور به این عظمت وقتی یک هواپیما آمد همه از حولشان ریختند عکس گرفتند. توی این دولت هم همینطوره، اگر خدا را ول کنیم بریم سراغ آمریکا و برجام به جای اینکه به داخل توجه کنیم که ببینیم چرا یک عده ای نه با کار وتلاش ، دارند هر روز گنده تر می شوند و موقعی که سوال می شود جرا فلان مشکل وجود دارد می گویند تحریم هستیم ولی خودشان (با توجه به پیشینه روستائیشان) در همین شرایط سفرهای خارج از کشورشان ترک نمی شود، نتیجه ای بهتر از دولت قبل نخواهیم گرفت. ولی جالب اینجاست کسانی در دولت قبل هنوز قبول نکرده اند که کشوری ویران را تقدیم به دولت فعلی کرده اند و هنوز هم دنبال این هستند که تقصیرها را بندازند گردن دیگران . شرم هم خوب چیزی است . حداقل چیزی نگویید داریم فراموشتان می کنیم.
بدون اجازه روزنامه کیهان و طلاب قم چگونه اجازه مذاکره دارند . خنده دار اینکه به نقل از کیهان رئیس امنیت ملی زنگ زده و حرفش را پس گرفته !!!!!!!!
حرفای راست افراطی هم برای ما غیرقابل تحمله آقای علم الهدی. خدا خودش قرآن فرستاده، پیغمبر فرستاده، امام فرستاده، گفته چیو تحمل می‌کنه چیو نه. این حرفات بدعته، خودتم می‌دونی.
گناه ومعصيتى كه در سايه دزدي از بيت المال صورت ميگيرد زندگى مردم را به هم مى زند عير قابل تحمل است، لطفا خدا در نظر بگير و درست حرف بزن
اتفافا آقای اخمدی نژاد درست میگویند ..هرچه باشه 8 سال رییس جمهور بودنند
اخه امثال آخوندی و سلطانی فر و زنگنه و ریعی و شریعتمداری و... قابل دفاعند که دارید دولت قبل رو پاستریزه معرفی می کنید ؟
آقای علم الهدی شما که خودتان را کارشناس خبره فرهنگ اسلامی میدانید چرا اسم دخترتان بجای فاطمه، زهرا و یا زینب اسم جمیله انتخاب کردید؟ لطفا پاسخ دهید.
آقای احمدنژادی برای اولین بار راست میگه.
البته خیلی خوبه که بدونن تمام مصیبت این چند سال از دوره ریاست جمهوری ایشون آغاز شد که گفت تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست.

البته ایشون خوبه بدونن که دوره مدیریت ایشون و دوستان سپاهیشون بدترین دوره ۲۵۰۰ ساله ایران بوده.
این حرفا نزنید به سید محرومان !!!
:))))))
دلیل ریزش تماشاگران خندوانه:
مردم از آدمهای دو‌ رو و‌ ریا کار و پاچه خار فرصت طلب خوششون نمیاد!!!!!
اگرفعلا به عملکرد پیشین احمدی نژاد کاری نداشته باشیم، این حرفش درست است...به یاد داشته باشیم قرار دادنکبت بار ایران و چین و همچنین جزیره سنت کیدز(قرارگاه اختلاس گران کلان)را هم احمدی نژاد فاش کرده است
تعصب به خرج ندهیم...تحلیل احمدی نژاد کاملا درست است .این تصمیم حاصل آخرین نشست بایدن و پوتین در ماه ژانویه است...
1- در مورد موضوع هک شبکه 1:يکي از عوامل مشکلات و بحرانهاي تاريخي و اجتماعي امروز ملت عوامل وطن فروش وابسته به بيگانه اند. از نظر اينجانب اينها مهره هاي سوخته و به زباله داني تاريخ پيوسته اند.
اميدوارم مردم پذيرايي گرم و شايسته اي از آنها (!!!!) داشته و اميد اربابانشان را به ياس ابدي تبديل کنند انشالله.
2-با مدلهاي پوپوليستي ديگر نميتوان بحرانهاي بزرگ را مديريت کرد گروه کارشناسان و اساتيد کاربلدي از جامعه شناسان و اقتصاددانان با اختيار تام بايد قدم پيش گذارند وگرنه گردنه هاي بسيار خطرناکي فراروي مملکت است.

D
آقای احمدی نژاد کسی نیست تورا به بیمارستان معرفی کند خودت لطف کن برو بیمارستان رازی
باید از احمدی نژاد پرسید ایشان چه معامله و با کی ها کرده که این صحبت ها را را هم یادش دادن و مجبورش کردن اینجا و آنجا مطرح کنه
بهتر نیست اگر همه هم گفتند پنیر احمدی نژاد و پیرو ان اندکش سرشان بگذارند زمین تا تا از خحالت بمیرند .
علم الهدی :::درمورد حقوق باز نشسته ها که از بین رفته برای خانم های بی سرپرست باز نشسته چیکار میکنی ؟؟؟؟؟
باز خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که یک اخطاری حداقل داده است
احمدی‌نژاد راست میگه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان