بازدید 29291
تیم ملی فوتبال بلیت حضور در قطر را با گل طارمی رزرو کرد

ایران یک - عراق صفر ؛ صعود یوزها به جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال ایران با شایستگی هرچه تمام‌تر و سه بازی مانده به پایان مرحله مقدماتی، جواز حضور در جام جهانی قطر را بدست آورد. یوزها با تک گل طارمی عراق را شکست داد و صعود خود را قطعی کرد
کد خبر: ۱۱۰۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 27 January 2022

تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی ایران و عراق از ساعت 18 امروز (پنجشنبه)، در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور 10 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که تیم ایران با برتری یک بر صفر به جام جهانی 2022 صعود کرد. مهدی طارمی در دقیقه 48 تک گل ایران را به ثمر رساند تا بدین ترتیب به حرف اسکوچیچ که گفته بود «به تیم ملی برگردد و کار را دربیاور» گوش کند. این ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

ایران یک - عراق صفر ؛ صعود یوزها به جام جهانی ۲۰۲۲

ترکیب تیم‌ ملی ایران و عراق

ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (87- کمال کامیابی‌نیا)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (78 - میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.

عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد (82 - زیدان اقبال)، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (58 - حسن عبدالکریم)، احمد فرحان (74 - مهند جعاز)، بشار رسن (57 - علی الزبیدی) و ایمن حسین (82- علاء عباس).

داور: کریستوفر جیمز بیث

لحظات حساس

نیمه اول

دقیقه یک: اشتباه مدافعان ایران در دفع توپ باعث شد توپ در نزدیکی محوطه جریمه تیم کشورمان به عراقی‌ها برسد. ارسال زمینی حسن متروک وارد محوطه 18 قدم ایران شد که شجاع خلیل‌زاده توپ را دفع کرد و پس از برخورد به ایمن حسین، توپ از زمین خارج شد.

دقیقه 6: علی قلی‌زاده توپ را در محوطه جریمه عراق به امید نورافکن رساند که شوت نورافکن با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه 8: اولین خطر جدی دو تیم روی دروازه یکدیگر، با ارسال تیم عراق از سمت راست زمین صورت گرفت. این ارسال روی سر ایمن حسین فرود آمد که عابدزاده با واکنشی زیبا، توپ را روی خط دروازه ایران مهار کرد.

دقیقه 9: در شرایطی که کاملاً مشخص بود مهدی طارمی در موقعیت آفساید قرار دارد، سامان قدوس پاس در عمقی به طارمی داد و مهاجم ایرانی پورتو هم توپ را به تور دروازه عراق چسباند. این گل اما به دلیل آفساید رد شد.

دقیقه 11: شوت زیبای علیرضا جهانبخش پس از برخورد به پای مدافع عراق، به تیر دروازه شاگردان زلیکو پتروویچ برخورد کرد.

دقیقه 25: شوت از راه دور جهانبخش با دفع ناقص سنگربان عراق یعنی فهد طالب همراه شد. توپ در برگشت به مهدی طارمی رسید که طالب ضربه طارمی را هم مهار کرد. ثانیه‌هایی بعد، توپ پشت محوطه جریمه عراق نصیب طارمی شد و او با پاسی زیبا، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد که ضربه امیری با واکنشی دیگر از دروازه‌بان عراق به کرنر رفت.

دقیقه 29: پاس علی قلی‌زاده در محوطه 18 قدم عراق به جهانبخش رسید و ضربه او به واکنش ناقص فهد طالب انجامید. صادق محرمی در ادامه فرصت استفاده از ریباند را داشت که تکل به موقع مدافع عراق، مانع به ثمر رسیدن گل اول ایران شد.

دقیقه 33: پاس طارمی در نزدیکی محوطه جریمه عراق به جهانبخش رسید که محمد علی روی کاپیتان ایران خطا کرد. این در حالی بود که به نظر می‌رسید این خطا داخل محوطه جریمه رقیب ایران رخ داده است. قلی‌زاده پشت این ضربه خطا ایستاد که ضربه مستقیم او از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 35: حرکت نفوذی جهانبخش نوید یک ضدحمله را به هواداران ایرانی داد، اما کاپیتان ایران با خطای سعد عبدالامیر متوقف شد و مدافع عراقی کارت زرد گرفت.

دقیقه 38: پاس در عمق فوق‌العاده جهانبخش در میان غفلت مدافعان عراق به قلی‌زاده رسید که ضربه او با مهار فهد طالب به کرنر رفت.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی العماری از پشت محوطه جریمه ایران،‌ در دستان عابدزاده جای گرفت.

نیمه دوم

دقیقه 48: پاس در عمق جهانبخش با لغزش احمد ابراهیم همراه بود تا مهدی طارمی صاحب توپ شود. طارمی با حرکت به سمت دروازه، با فهد طالب تک به تک شد و دروازه عراق را گشود تا بازگشت باشکوهی به ترکیب تیم ملی ایران داشته باشد.

دقیقه 51: در حالی که سعید عزت‌اللهی پاس داده بود، بشار رسن روی او مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 57: پاس در عمق قلی‌زاده به طارمی دقت لازم را نداشت و جهانبخش صاحب توپ شد. در ادامه شوت زیبای جهانبخش از کنار دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 59: هافبک‌های ایران حمله دیگری در دستور کار قرار دادند. پاس رو به جلوی قلی‌زاده به محوطه جریمه عراق، پس از پرش طارمی از روی توپ به سامان قدوس رسید. ضربه آرام هافبک برنتفورد اما راهی به دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

 

 

 

دروازه بان تیم ملی عراق، ستاره نیمه نخست بازی با ایران در ورزشگاه آزادی بود.

به گزارش تابناک ورزشی، نیمه نخست دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید اما ۴۵دقیقه اول پر از موقعیت های خطرناک به روی دروازه عراقی ها بود.

 

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی زادگان، ‌امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت الهی، وحید امیری، ‌ علی قلی زاده، ‌سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاپیتان) و مهدی طارمی.

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس بطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری، بشار رسن، احمد فرحان و ایمن حسین.

 

تیم ملی فوتبال ایران بعداز دقیقه ۲۰ نیمه اول راه افتاد و حملات پردامنه و خطرناکی روی دروازه میهمان عراقی ترتیب داد اما فهد طالب دروازه بان عراق با درخشش ،چندین فرصت خطرناک را مهار و دفع کرد.

تیم ملی ایران بارها توسط مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و علی قلی زاده توپ را به چارچوب دروازه عراقی ها شلیک کردند اما فهد طالب همه ضربات آخر مهاجمان حرفه‌ای ایران را دفع کرد و مانع از فروپاشی دروازه تیم کشورش شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
خط آتش ایرانی پارســــه، نه روپایی.
با سلام پس تکلیف هواپیمای اختصاصی چی شد؟
اولا تبریک
دوما اگر آقای طارمی نیامده بود ممکن بود چی پیش بیاد
خسته نباشید سربازان وطن
تبریک
طارمی واقعا غیرت را معنی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
پولشو میگیره میلیاردی هم میگیره غیرت چی؟
دستمریزاد به بازیکنان و کادر تیم ملی که دل مردم را شاد میکنند.
متاسفانه مسولان از شاد کردن دل مردم عاجزند . کمی ازین جوانان یاد بگیرید.
مبارک باد. به امید درخشش در پاییز سال بعد
برای شادی ارواح مطهر ورزشکاران افتخار آفرین ایران که روی در نقاب خاک کشیدند ؛ صلوات .
این موفقیت حاصل یک کار تیمی بود اما من نقش کریم باقری را در این موفقیت بسیار موثر و پررنگ میدانم. سنگین و موقر و بادرایت حاشیه های تیم را جمع کرد. به عنوان یک فارس عرض میکنن: یاشاسین کریم باقری. عشقی.
درود بر بازیکنان تیم ملی ایران و همچنین کادر فنی و تبریک به همه ایرانیان زمان ویلموتیس نگران شدیم مباد جام جهانی که قرار است در خلیج فارس برگزار شود تیم ملی غایب باشد ولی تیم ملی در بحرین با اقتدار بالا آمد و هرچند در این مرحله تیم های بزرگ آسیا در گروه نبودن ولی بازهم تیم خوب ظاهر شد.قطعا این تیم برای نتیجه گیری در قطر به یک مربی بزرگ نیاز دارد
تابلو نویس بی سواد استادیوم کلمه انگلیسی لاستیک را اشتباه در تبلیغ کنتیتنتال نوشته.
Tyers ? = Tires
اول تبریک به ملت ایران به خاطر درخشش جوانان غیورشان. و اما در کانال یک زنان و مردان را در کنار هم نشان می دهد که بازی را مشاهده و تیمشان را تشویق می کنند. آقایان بفرمایند چه اتفاقی ممکن است در استادیوم بیفتد که در خیابانها نمی افتد؟ چرا نیمی از جامعه ایرانی (زنان) را از مشارکت در بسیاری از امور منع می کنید. باور کنید عصر حجر گذشته است. مردم متمدن هستند.
دنیا برعکس شده(دنیای ما ایرانی ها) صدا و سیما بزور داره تلقین میکنه برین جشن بگیرین اما ملت چنین حس و حالی ندارن
البته خوشحال هستن اما هم بدلایل فوتبالی هم بدلایل اجتماعی و سیاسی چنین حسی نیست.
مشکل مردم توپ بازی نیست حال این چند نفر که یکی دو ساعت توپ بازی کردند و قراره برن قطر هم چند ساعتی توپ بازی کنند چه مشکلی از مردم حل می شود بیشتر به فکر معیشت مردم و سر وسامان گرفتن دختران و پسران دهه شصتی باشید البته دهه هفتاد و هشتاد و نود هم گناهی ندارند
تبریک می گم.. اینبار راحت رفتیم جام جهانی. چون تو گروه سختی نبودیم. با چند تا کشور جنگزده و ضعیف به جز کره جنوبی که با گذشته اش فاصله زیادی داره افتاده بودیم و در واقع این شانس ما بود.این یک واقعیت بود
مرسی مربی
آفرین بچه ها مرگ بر روسیه
تبریک صعود تیم ملی ایران به تمام ملت ایران. ممنون که از اصطلاح قوم گرایانه یوزهای پارسی استفاده نکردید. یوز خالی یا یوز های ایرانی کفایت می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
ناصرخان درایران اساسا درطول تاریخ قوم گرایی وجودنداشته.در20 سال اخیر خاندان علی اف درقسمت به بادرفته اذربایجان وبا حمایت ترکیه وتلویزیونهای مزدورانشان کلمه قوم گرایی واصطلاحاتی چون شوونیسم رابه مغز امثال تو تزریق کرده اند.
پاس گل جهانبخش، فوق العاده بود
تبریک به تو ، تبریک به من ،تبریک به همه ، به امید صعود از گروه در جام جهانی و رفتن به مرحله حذفی در جام جهانی
تبریک به مردم ایران عزیز
برای مردم مهم نیست
نمیتونید با یه صعود آبکی به جام جهانی خط فقر رو پاک کنید
جای کی روش و عادل کی روشی پور و دوستانشان،خیلی خیلی خالی!!!؟؟
از کودکی عاشق فوتبال و تیم ملی بودم ولی در چند سال اخیر از پیروزیهای تیم ایران چندان دچار خوشحالی و شعف نمیشوم زیرا مسائل و مشکلات روزانه آنقدر مرا خورد کرده که دل و دماغی برایم ن باقی نمانده است و از خود میپرسم که راهیابی تیم ملی به مسابقات جهانی، کدام گره از زندگی سخت مرا باز میکند؟ شما چطور ؟
عالی بود
اونقد زندگی سخت شده که صعود تیم ملی هیچ ارزشی نداره حداقل واسه من، احتمالا مردم هم اکثرا مثل من هستن،
یک تیم رده پایین از یک کشور بی ثبات همیشه در جنگ بردن این همه غوغا؟اونم در تهران!!!
مرسی مربی
خوب بود بعد از بازی بازیکنان ایرانی قبل از ابراز خوشحالی و چرخاندن پرچم با بازیکنان عراقی دست می دادند تا نشان دهند گرچه بازی را بردیم و این حق ما بود ولی دوست هستیم اینها از لحاظ سیاسی خیلی مهم است . تلویزیون عراق هم بازی را نشان میدهد به هر حال افراد آن ملت از باخت ناراحت میشوند ولی این اعمال میتواند به تحکیم وحدت دو ملت بیانجامد یعنی هم بازی را بردیم و هم روحیه خوب و ملت دوستی را نشان میدهیم کاش بازیکنان عراقی را برای بازدید از جاذبه های ایران به اصفهان و شیراز ببرند تا از ایران بازدید داشته باشند و به اصالت این کشور واقف شوند . فوتبال همه اش سیاست است ولی خوب است که ما جنبه های خوب آن سیاست را اجرایی کنیم .‌عراق در منطقه ما برای ایران اهمیت دارد و باید شیعیان عراق را با رفتارهای خوب خودمان در مقابل سنی ها حمایت کنیم
امیدواریم غریبه پرستان بمرورمتوجه‌شده باشندکه مااگربخواهیم و اعتمادبنفس داشته باشیم بدون نیازبه امثال کارلوس کیروش های پول پرست وپرادعامیتوانیم به نتیجه خوب وحتی بهتری برسیم متاسفانه استعمارچنان میخواهدومیکندکه مردم بخودشان وتوان وقدرتشان اعتمادنداشته باشندوهمیشه هرغریبه ای رابرخودبرترببینند متاسفانه این درفرهنگ ماجاافتاده وحتی در بین خودمان کسانیکه خودشان راازمانمیدانند وحتی اسامی نامانوسی دارندرابیموردوبدون دلیل احترام زیادمیکنیم وخودمانراتحقیر برخلاف تمام کشورهای پیشرفته که اول بخودشان احترام میگذارند وبعد به غریبه هامابرعکسیم که تاابن فرهنگ راتغیرندهیم پیشرفت چندانی نخواهیم کرد
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
احتمالا شما هنوز نمی دانید که مربی تیم ملی یک خارجی ( دراگان اسکوچیچ ) است!؟
زنده باد تیم ملی و زنده باد طارمی عزیز
مهمتر از برد و شرکت در جام جهانی حضور تماشاگران زن در ورزشگاه بود. خدا را شکر در آستانه چهل و سومین سال انقلاب بالاخره ماهم به جامعه جهانی پیوستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
کدوم تماشاگران زن اینا کاملا از طرف فدراسیون و با تایید نهادهای خاص انتخاب شدن
یکی میمرد از بینوایی یکی میگفت زردک نمیخوای؟!
صعود با تیم های درجه ۲ اسیا اینهمه سر و صدا نداره مردم یه زمانی خیابان ها رو قفل میکردن از شادی اما الان دل و دماغی دیگه نمونده برای مردم
بردی که به قیمت خون دل علما و متدینین و کرنش در مقابل فیفا برای باز کردن در استادیوم به روی زنان شد واقعا ارزشی دارد؟
بعنوان اولین تیمهادرجهان به جام جهانی میرویم واحتمالاهمانطورکه تابحال بوده جزواولین تیم‌هایی هم خواهیم بودکه بدون صعود ازگروه مان درجام جهانی به خانه برمیگردیم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار