بازدید 7935

موج بارش در بیشتر نقاط کشور

کد خبر: ۱۱۰۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 27 January 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشورمان به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب استان‌های فارس و بوشهر بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت. شدت بارش‌ها هم امروز در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب لرستان خواهد بود.

وی افزود: امروز به سبب وزش باد شدید در جنوب خوزستان احتمال خیرش گرد و خاک وجود دارد. فردا جمعه نیز ادامه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و همینطور ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود که به شکل بارش برف و باران خواهد بود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده برف رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: از روز شنبه تا دوشنبه جوی آرام را در کشور خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. امروز در نیمه شرقی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط دمایی از فردا جمعه کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم. امروز پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و در روز‌های جمعه و شنبه هم خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت. آب‌های دریای خزر هم امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری است و بارش باران را خواهد داشت که گاهی در مناطق شمالی تهران این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. حداکثر دمای تهران ۹ درجه خواهد بود و حداقل دما هم به ۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر