بازدید 10468

چگونه هزینه های سفر با تور به مشهد را کاهش دهیم؟

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، برنامه ریزی خانواده ها و دوستداران زیارت حضرت رضا (ع) برای سفر به مشهد نیز آغاز می شود. متاسفانه قیمت های سرسام آور آفرهای تور مشهد که از سوی برخی مراکز خدمات مسافرتی ارائه می شود، از توان پرداخت بسیاری از زائران خارج است. به همین منظور نیز، واجب دانستیم تا چند راهنمایی مهم و موثر در کاهش هزینه سفر به این شهر ملکوتی را بررسی کنیم که در ادامه شما را به مطالعه آن دعوت می نمائیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 27 January 2022

چگونه هزینه های سفر با تور به مشهد را کاهش دهیم؟

هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

پکیج های تور که از سوی مراکز خدمات مسافرتی و آژانس ها بسته می شود، متاثر از چند عامل مهم نرخ گذاری می شود. این عوامل عبارتند از:

نوع هتل و خدمات آن

شاید جالب باشد بدانید حدود 70 درصد اقامتگاه های کل ایران در مشهد واقع شده است. این اقامتگاه ها، از هتل های مجلل در حد استاندارهای جهانی تا هتل آپارتمان های ارزان قیمت و حتی زائرسراها را شامل می شود. بنابراین اگر به دنبال تور ارزان مشهد می باشید، توصیه می کنیم انتخاب هتل های لوکس و پنج ستاره را از لیست سفر خود خط بزنید.

وسیله سفر به مشهد

بعد از کلانشهر تهران، مشهد دومین شهری است که محورهای مواصلاتی هوایی و زمینی پرتردد با تقریبا تمامی مراکز استان های کشور دارد. طبیعتا تورهای هوایی، به دلیل اختلاف قیمت بلیط های پرواز با قطار واتوبوس، هزینه تقریبا 2 برابری نسبت به سایرین دارد.

زمان سفر

همیشه در سیستم نرخ گذاری، میزان عرضه و تقاضا یک عامل مهم قلمداد می شود. در بازه های زمانی مثل مناسبت های مذهبی (ولادت ها و شهادت های ائمه اطهار)، میزان زائران مستقر در مشهد، حتی به بیش از 5 برابر سایر ایام سال میرسد. این مورد، در ماه های محرم و صفر و با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام رضا (ع) به اوج خودش می رسد. لذا در این بازه، هم قیمت بلیط ها (هواپیما، قطار و اتوبوس) و هم نرخ اقامت هتل ها با افزایش چشمگیر مواجه می گردد.

آیا سفر به مشهد با تور ارزان تر است؟

سوالی که اکثر مسافران، جویای آن هستند! پاسخ بلی است. شاید تمایل داشته باشید خودتان شخصا، بلیط و هتل را رزرو کنید. اما توصیه اکید ما به شما انتخاب پکیج های کامل تور است؛ چراکه در این صورت هم هزینه بلیط و هم قیمت تمام شده هتل، کاهش می یابد. مثلا اگر بخواهید از تبریز راهی مشهد شوید، هزینه بلیط هواپیما شما رقمی از حدودا 700 هزار تومان تا یک میلیون و سیصد هزار تومان (زمستان 1400) را شامل خواهد شد. این در حالیست که با رزرو پکیج کامل تور مشهد از تبریز، هزینه بلیط حتی تا نصف میزان نامبرده نیز ممکن است کاهش یابد. علت آن نیز به قراردادهای شرکت های مسافرتی با ایرلاین ها/ شرکت های ریلی و هم چنین هتلها باز می گردد و به دلیل استفاده از سهمیه این مراکز، معمولا نرخ تورها کم تر بسته می شود.

چگونه ارزان به مشهد سفر کنیم؟

حالا که از عوامل موثر بر قیمت گذاری مطلع شدید، جست و جو آفرهای ارزان قیمت کار چندان مشکلی برایتان نخواهد بود. در این قسمت، برای هر کدام از عواملی که در بالای بدان اشاره کردیم راه کارهایی را معرفی نمودیم، که تاثیر زیادی در بهینه سازی هزینه های سفر شما دارد.

چگونه هزینه های سفر با تور به مشهد را کاهش دهیم؟

چگونه هتل ارزان پیدا کنیم؟

تقریبا تمامی زائرانی که راهی مشهد می شوند، تمایل دارند تا هتل آن ها نزدیک به حرم باشد. خصوصا مسافرانی که سالمند همراه دارند، راحتی در رفت و آمد و تشرف به بارگاه، یک گزینه ی خیلی مهم است. در جدول زیر، می توانید لیستی از هتل های ارزان مشهد (زیر 3 ستاره) به همراه آدرس هر یک را مشاهده نمائید.

هتل رضا مشهد

3 ستاره

حدفاصل میدان طبرسی و چهارراه مقدم، بین طبرسی ۱۴ و ۱۶

هتل هفت آسمان مشهد

3 ستاره

خیابان امام رضا، چهارراه دانش، دانش غربی ۲/۱

هتل ادریس مشهد

2 ستاره

میدان بیت المقدس، جنب ورودی درب باب الرضا

هتل خاور مشهد

2 ستاره

خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱۴ و ۱۶ (چهارراه دانش)، جنب بانک ملت

هتل سراج مشهد

2 ستاره

خیابان طبرسی، طبرسی ۱۶

هتل ایساتیس مشهد

2 ستاره

خیابان امام رضا، امام رضا ۳۴، فرجامی ۴

هتل آتی مشهد

2 ستاره

خیابان امام رضا، امام رضا ۳۲، نبش چهارراه دوم

ارزان ترین قطارها در مسیر مشهد کدام اند؟

یکی از بهترین وسیله ها برای سفر، قطار است؛ چراکه بلیط های آن نرخ بالایی ندارند، امکانات و راحتی آن نسبت به اتوبوس بیش تر است و از طرف دیگر، امکان رزرو کوپه دربست را دارد که برای خانواده ها بسیار مناسب است. بر اساس آمار، ایستگاه راه آهن مشهد، سالانه رقمی بالغ بر 12 میلیون مسافر را جا به جا می کند. آفرهای زمینی با قطار مشهد نیز یکی از محبوب ترین گزینه هایی است که مسافران در جست و جوی آن می باشند. به غیر از آفرهای همراه با قطار های پنج ستاره فدک یا پنج ستاره زندگی، معمولا اکثرا قطارهای دیگر هزینه های بالایی ندارند. مثلا در مسیر اهواز به مشهد، هزینه بلیط قطارهای 4 ستاره، تقریبا 350 هزار تومان است که همین میزان در پکیج های تور اهواز مشهد کم تر محاسبه می شود.

چگونه هزینه های سفر با تور به مشهد را کاهش دهیم؟

ارزان ترین ایرلاین ها در مسیر مشهد

با اینکه سفر ریلی به مشهد از تمامی استان ها امکان پذیر نیست، اما مسیر هوایی آن با تمامی مراکز استان ها در کشور برقرار است (به غیر از سمنان و همدان که فرودگاه آن ها موقتا تعطیل است). برخی از ایرلاین ها به دلیل ارائه خدمات با کیفیت تر در پرواز (مثل پذیرایی و کترینگ یا کیفیت صندلی ها و کابین) و یا سابقه برند خود، نرخ های بالاتری را برای بلیط ها ارائه می دهند؛ بطوریکه در یک تاریخ و برای یک مسیر هوایی، شما می توانید چندین نرخ متفاوت برای بلیط هواپیما را پیدا کنید که با یکدیگر حتی تا 500 هزار تومان هم اختلاف قیمت داشته باشند. ایرلاین های ماهان، ایران ایر و آتا، گران ترین خطوط هوایی فعال در مسیر مشهد به شمار می روند. از آن طرف، تابان، کاسپین و زاگرس جزء ارزان ترین ایرلاین ها هستند که نرخ های پایینی را برای بلیط های خود در مسیر مشهد ارائه می دهند.

چند نکته مهم در رزرو بلیط ارزان هواپیمای مشهد

- اگر قصد ندارید پکیج کامل تور خریداری کنید، همانند هتل، توصیه می کنیم بلیط پرواز خود را نیز اینترنتی رزرو کنید. چراکه هم می توانید به جدول نرخی کلیه ی پروازها و ایرلاین های موجود در بازه زمانی خود دسترسی داشته باشید و هم اینکه با خرید بلیط به صورت حضوری، میزان روکشی آژانس ها نسبت به خرید آنلاین بیش تر و در نتیجه مبلغ تمام شده بلیط بیش تر می شود.

- بلیط هایی که ساعت پرواز آن ها اول صبح (زودتر از 8 صبح) و یا آخر شب (بعد از ساعت 22) است، معمولا نسبت به سایرین قیمت پایین تری دارند.

- بلیط های چارتر در ساعات پایانی باقی مانده به پرواز با قیمت کم تر و تخفیف (حتی تا 50% مبلغ کل) به فروش می رسند. لذا از جست و جوی بلیط های لحظه آخری غافل نشوید.

امیدواریم توصیه هایی که تا اینجای مطلب در مورد کاهش هزینه های سفر به مشهد ارائه نمودیم، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. سفر و زیارت خوبی را برای شما آرزومندیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل