بازدید 36444
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین/ افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت‌های امارات/ آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال/ شش شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین، افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت‌های امارات، آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال، شش شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش و استقرار جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه در بلاروس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 26 January 2022

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین/ افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت های امارات/ آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال/ ۶ شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین، افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت‌های امارات، آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال، شش شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش و استقرار جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه در بلاروس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای تحریم رهبری روسیه نشانگر این واقعیت است که نخبگان سیاسی آمریکا از وضع روسیه آگاهی ندارند.

پسکوف روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد: تهدید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که اعلام کرده است دارایی های سران روسیه را توقیف می کند، برای سیاستمداران روس ناراحت کننده نیست، بلکه از نظر سیاسی اقدام مخرب است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر روسیه دستور حمله به اوکراین را صادر کند، تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مد نظر قرار خواهد داد.

 تارنمای بلومبرگ گزارش داد: بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره تحریم پوتین پرسیده بود، پاسخ مثبت داد.

این رسانه افزود: آمریکا به ندرت سران کشورها را مستقیم تحریم می کند؛ اما بایدن به تهدید به استفاده آمریکا و متحدانش از شدیدترین مجازات ها علیه روسیه در صورت دستور پوتین برای حمله به اوکراین اشاره کرده است.

پسکوف گفت: نمایندگان کنگره آمریکا و سناتورهای این کشور ـ که از توقیف دارایی ها و حساب های بانکی و املاک متعلق به مقامهای ارشد روسیه سخن می گویند ـ اطلاعات کارشناسی دقیقی ندارند.

وی افزود: موضوع این است که بر اساس قوانین روسیه، مقام های ارشد روسیه از مدت ها پیش از داشتن حساب ها و دارایی های بانکی در خارج از روسیه منع شده اند. به همین دلیل، این گونه مطرح کردن مساله، برای مقام های عالیرتبه روس ناراحت کننده و ناخوشایند نیست.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که پوتین همچنان حقوق خود را از بانکی در روسیه دریافت می کند که تحت تحریم های غرب است.

وی در همین حال در مورد تهدید بایدن به اعمال تحریم علیه پوتین گفت: در این مورد چیزی برای اضافه کردن به آنچه پیشتر در این رابطه گفته ام ندارم.

پسکوف چندی پیش در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: تحریم هایی که آمریکا می خواهد در مورد رهبری روسیه وضع کند، ممکن است منجر به قطع روابط دو کشور شود.

جباروف، معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز گفت که تحریم احتمالی پوتین به منزله قطع روابط با آمریکا خواهد بود.

افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت های امارات 

قیمت نفت در معاملات امروز به علت کمی عرضه و تنش‌های ژئوپلتیکی در اروپا و غرب آسیا که نگرانی در مورد اختلال بیشتر در عرضه نفت را تقویت کرده است، به مرز ۸۹ دلار رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز گفت: در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، تحریم‌های شخصی علیه ولادیمیر پوتین را بررسی خواهد کرد.

روز دوشنبه، انصارالله یمن حملات موشکی علیه پایگاه نظامی در امارات انجام داد.

استفان برناک، تاجر بازار نفت گفت: «تشویش و آشفتگی در مورد احتمال اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا و روسیه، زمینه افزایشی برای بازار نفت را فراهم می‌کند.»

هر بشکه نفت برنت با ۷۷ سنت افزایش ۸۸.۹۷ دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت در ۲۰ ژانویه به ۸۹.۵۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ به شمار می‌رود. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۵۲ سنت افزایش ۸۶.۱۲ دلار معامله شد.

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین/ افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت های امارات/ آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال/ ۶ شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرعامل بخش تحقیقات نیسان سیکیوریتی گفت: «به علت تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و وجود تهدید برای زیرساخت‌های امارات، روند کاهشی قیمت نفت محدود شده است.»

گزارش موسسه امریکن پترولیوم در روز گذشته نشان داد که ذخایر نفت آمریکا ۸۷۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که این امر تاییدکننده تعادل محدود عرضه و تقاضاست.

 

آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال

نیروی دریایی روسیه رزمایش بزرگی را در منطقه قطب شمال آغاز کرد که در آن ده ها ناو و هواپیما و بالگرد شرکت دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی، از جمله تارنمای روزنامه های ماسکوفسکی کامسامولتس و ایزوستیا، ناوگروه ناوگان شمال روسیه، بامداد چهارشنبه رزمایشی در مناطق یخی قطب شمال آغاز کرد.

فرماندهی این رزمایش چهار روزه را الکساندر مویسی یف، فرمانده ناوگان شمال روسیه بر عهده دارد و در جریان این رزمایش اقدامات برای حل وضعیت های بحرانی در منطقه قطب شمال و رزم دریایی در شرایط قطبی، اقدامات برای تامین امنیت و تاکتیک های دریایی، شناسایی گروه های تروریستی و نابودی آنها و محافظت از زیرساخت های مسیر شمالی (اقیانوس منجمد شمالی و دریاها در شمال روسیه) تمرین می شود.

در این رزمایش بیش از ۳۰ فروند ناو و ناوشکن و کشتی پشتیبانی، نزدیک به ۲۰ فروند هواپیما و بالگردهای نظامی، ۱۴۰ دستگاه انواع تسلیحات سنگین همچون تانک، نفربر زرهی و توپ های متحرک و ۱۲۰۰ پرسنل نظامی شرکت دارند.

روسیه نزدیک به یک دهه است در قطب شمال حضور نظامی دارد و پنج سال پیش، نخستین رزمایش این کشور با شرکت نیروهای گارد ملی روسیه در منطقه قطب شمال برگزار شد.

قطب شمال بستری غنی از منابع انرژی همچون نفت، گاز و مواد معدنی است که برای پنج کشور مجاور آن و بیش از همه روسیه و آمریکا عرصه رقابت شده است و هر دو کشور مدت هاست راهبرد تسلط خود بر این سرزمین یخ زده را دنبال می کنند.

روسیه، آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک کشورهای همجوار قطب شمال برای دستیابی به ذخایر قطبی و تسلط بر آب های پیرامونی آن در یک دهه اخیر رقابت سختی داشته اند.

مسکو در یک دهه اخیر برای مستحکم کردن جای پای خود در قطب شمال، در این منطقه پایگاه نظامی تاسیس کرده است و در آن نیروی دایمی دارد.

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین/ افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت های امارات/ آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال/ ۶ شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش

مسکو مدعی مالکیت ۲۰ درصد منابع طبیعی قطب شمال است و به گزارش رسانه های روسی، روسیه شش میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع ظرفیت برای بهره برداری نفتی در پهنه آن دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، چندی پیش با اشاره به مالکیت این کشور بر قسمتی از قطب شمال، از نیروهای مسلح این کشور خواست که از بخش های متعلق به روسیه در قطب شمال و منابع آن محافظت کنند.

شش شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش 

وزارت دفاع کویت بر اساس فتوای هیات فتوا در وزارت اوقاف، مبنی بر پیوستن زنان به ارتش برای اولین بار در تاریخ کشورهای خلیج فارس، شرایطی را که باید برای پذیرش زنان در ارتش وجود داشته باشد، تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت بر اساس فتوایی که از جانب وزارت اوقاف و مسائل اسلامی داده شد، پذیرش زنان در ارتش این کشور را به شش مورد مشروط کرد.

این شش شرط شامل: رضایت ولی یا شوهر، التزام به پوشش قانونی و اسلامی، کار در تخصص‌های پزشکی، پرستاری، رشته‌های فنی و خدمات پشتیبانی، عدم گذراندن آموزش نظامی، صحرایی و تاکتیکی، عدم حمل اسلحه و در نهایت پذیرش در مواقع نیاز برای تکمیل جای خالی مورد نیاز در ارتش است.

وزارت دفاع کویت تاکید کرد که تصمیم حضور زنان در ارتش، غیرقابل بازگشت است و به موجب آن به زنان این کشور این اجازه را می‌دهد که در ارتش خدمت کنند.

وزیر دفاع کویت در بیانیه‌ای کتبی گفت: تصمیمات ارتش، تصمیم‌های مؤثری است که به هیچ وجه قابل تغییر نیستند. او افزود، این همان چیزی است که در مورد نهاد نظامی شناخته شده است.

وی ادامه داد، این تصمیمات شامل تصمیم مجوز به زنان برای پیوستن به ارتش است که در جهت خدمت به توسعه قابلیت‌های ارتش کویت بوده و این بسیار بااهمیت است؛ همانند وضعیت بقیه موسسات نظامی در گارد ملی و پلیس.

حمد جابر العلی بیان کرد، رعایت انصاف برای نظامیان از جمله افسران با اعطای حق ارتقای درجه ستوانی به آن‌ها امری است که موجب حمایت و توسعه نهاد نظامی می‌شود؛ در حالی‌ که سال‌هاست افرادی از این حق محروم بوده‌اند.

وی اظهار کرد، این موضوع به لطف تلاش‌های صادقانه‌ای صورت گرفته و باعث شد، عدالت برای کسانی که سزاوار آن بودند تحقق پیدا کند.

ارتش کویت در ۱۲ اکتبر پس از سال‌ها کشمکش، بر سر عضویت زنان کویتی در ارتش، نهایتا تصمیم پذیرش زنان کویتی در نهادهای نظامی را طبق فتوای وزارت اوقاف و شئون اسلامی پذیرفت.

این تصمیم ارتش، اعتراضات و واکنش‌های زیادی را در بین محافل سیاسی و اجتماعی کویت به دنبال داشت، به گونه ای‌ که تعدادی از نمایندگان در مخالفت با این تصمیم، اعلام کردند حضور زنان در ارتش، موجب تضعیف نهاد خانواده می‌شود.

این مساله تا جایی ادامه داشت که مجلس الامه (پارلمان) کویت هفته گذشته، شاهد جلسه استیضاح وزیر دفاع این کشور به دلیل پیگیری طرح ورود زنان به ارتش از جانب نمایندگان کویت بود.

استقرار جنگنده های سوخو-۳۵ روسیه در بلاروس

در پی تشدید تنش ها بین روسیه و غرب که پس از پایان جنگ سرد بی سابقه بوده است، روسیه در بلاروس جنگنده های پیشرفته چندمنظوره سوخو-۳۵ مستقر کرد.

 شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: روسیه تعدادی از جنگنده های سوخو-۳۵ را از مناطق شرقی این کشور به بلاروس منتقل و در چند پایگاه هوایی این کشور مستقر کرد.

این هواپیماها در ماموریت های گشت زنی هوایی برای پوشش دفاعی بلاروس (کشور متحد روسیه) که با چند کشور عضو ناتو شامل لتونی، لیتوانی و لهستان هم مرز است، شرکت می کنند.

واکنش روسیه به تهدید بایدن برای تحریم پوتین/ افزایش قیمت نفت با تهدید انصارالله یمن برای حمله به زیرساخت های امارات/ آغاز رزمایش روسیه در قطب شمال/ ۶ شرط وزارت دفاع کویت برای پذیرش زنان در ارتش

بر اساس گزارش رسانه روسی، این هواپیماها در رزمایش مشترک گسترده روسیه و بلاروس به نام «قاطعیت اتحادی ۲۰۲۲» که در ماه فوریه در بلاروس برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

گزارش دیگری از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه حاکی است که نیروی موشک های راهبردی روسیه، رزمایش خود با شرکت موشک های قاره پیما برای بررسی آمادگی رزمی مجموعه های موشکی یارس (با برد حدود ۱۰ هزار کیلومتر) در استان ایوانووا (در منطقه مرکزی روسیه) را آغاز کرد.

این جنگنده های روسی در حالی در بلاروس مستقر شدند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مینسک را تهدید کرد اگر اجازه حمله احتمالی به اوکراین را از خاک خود بدهد، با واکنش سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی افزود: اگر بلاروس اجازه حمله به اوکراین را از خاک خود بدهد، با پاسخ سریع و قاطع از سوی آمریکا و متحدانش روبه رو خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما هر کاری برای جلوگیری از حمله احتمالی روسیه به اوکراین انجام خواهیم داد.

رسانه های روسی، دیروز از آماده باش نیروهای روسیه در غرب و شرق این کشور و آغاز بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی در این مناطق خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
روسیه و اسراییل دو عنصر نامطلوب نقشه جهان هستند
هر دو باید محو شوند
ریشه بحران روسیه در اکراین به برخورد روسیه با بحران سوریه بر می گردد. روسیه در مورد سوریه اعلام کرد که حق حاکمیت دولتها و کشورها باید مورد احترام همه قرار بگیرد و به همین دلیل 14 قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه را وتو کرد و تحت عنوان حمایت از یک دولت مستقل و دوست هزاران مستشار و گروه نظامی شخصی واگنر و هزاران نوع سلاح را به روسیه سرازیز کرد و از همه کشورهای همسو و دوست مانند ایران هم برای کمک به سوریه استقبال کرد و در نهایت نیروی مستقیم نظامی به سوریه فرستاد.

حالا غرب و امریکا دقیقا با همان منطق روسیه می گویند حق انتخاب و حاکمیت دولت اکراین باید به رسمیت شناخته شود و تحت عنوان حمایت از یک دولت مستقل هزاران مستشار لباس شخصی با انواع تجهیزات فوق مدرن و پول و کمک از سوی امریکا و دوستان او دارد به اکراین سرازیز می شود و پوتین کسی نیست که متوجه نشود چه دیگ جوشان و باتلاق بزرگی را در اکراین دارند برای او و ارتش روسیه مهیا می کنند و چاره ای جز انتخاب بین بد و بدتر ندارد. بد برای پوتین از دست رفتن همیشگی اکراین و عقب نشینی از موضع ابر قدرتی برای دهها سال و بدتر برای روسیه و پوتین وارد شدن به باتلاق اکراین است.
روسیه رفیق شفیق اسرائیله در همین سفر رئیسی نوع رفتارش با رئیسی نشون داد خواسته به اسرائیل یه حالی بده
کویت هم می خواهد راه خراب کردن جامعه را طی کند
نفت گران بشه آخ جون عربستان و متحدانش و به ضرر چین خواهد شد
گمان نمیکنم که پوتین آنقدر احمق باشد که تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد زیرا سرنوشت صدام بعد از حمله به کویت در انتظارش خواهد بود
یکبار ازچین کافر هم به خاطر آدمکشی هایش انتقاد و محکوم کنیم.
امارات رو تحدید کردن قیمت نفت رفت بالا. خدا این مدل دشمن هارو زیاد کنه برای آدم .
بنظرم دلاورمردان یمنی چون مسلمان واقعی هستند بغیر از زدن تاسیسات زیر بنایی امارات لازم است به سکنه شهر های امارات مانند دبی و...یک هفته مهلت دهند تا انان وسایل مهمشان را جمع کنند و بخارج از شهر بروند تا صدمه نبینند اما لازم است همانطور که این کفار اماراتی و ال سعودی شهر های مسکونی را میزنند باید دبی و ریاض را موشک باران کنند تا درسی اول و اخر برای مقامات شرور عربستان و امارات باشد.
روسیه بیش از حد بزرگ است واین خطر بزرگی هست برای جهان .اگر روسیه به ده الی بیست کشور تقسیم شود بسیار مطلوب وپسندیده خواهد بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل