بازدید 16235
پیمانه اقتصادی

حال ناخوش سیل زده‌های بورسی؛ شاخص باز هم سقوط کرد/ حجم تجارت ایران از ۵۰ میلیارد دلار عبور می‌کند/ افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا/ رمز پول ملی سال آینده اجرایی می‌شود/ اُمیکرون تولید یک خودروساز را هدف قرار داد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان جدید برای عرضه اولیه سرخابی‌ها، طلای سیاه گران شد، افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی، نفت ۱۰۰ دلاری آمریکایی‌ها را وسوسه کرد، وام مسکن چند؟ و سقوط ادامه دار ارزش سهام عدالت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 25 January 2022

حال ناخوش سیل زده‌های بورسی؛ شاخص بازهم سقوط کرد/ حجم تجارت ایران از ۵۰ میلیارد دلار عبور می‌کند/ افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا/ رمز پول ملی سال آینده اجرایی می‌شود/ اُمیکرون تولید یک خودروساز را هدف قرار داد

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان جدید برای عرضه اولیه سرخابی‌ها، طلای سیاه گران شد، افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی، نفت ۱۰۰ دلاری آمریکایی‌ها را وسوسه کرد، وام مسکن چند؟ و سقوط ادامه دار ارزش سهام عدالت را در بر دارد.

شاخص بورس بازهم سقوط کرد

در حالی که طی دو روز گذشته، شاخص کل بورس در مجموع بیش از ۴۷ هزار واحد سقوط کرده بود، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه نیز روند نزولی تداوم یافته و بر این اساس نماگر کل بورس با افت ۲۰ هزار واحدی مواجه شده است.

سقوط ادامه دار ارزش سهام عدالت

نبض بورس نوشت: در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۹ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۲۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۳ درصد معادل ۲۲۶ هزار و ۲۴۷ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۷۷ تومان رسیده است.

زمان جدید برای عرضه اولیه سرخابی‌ها

حسین قربانزاده رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با افزایش سرمایه از طریق صرف سهام خواهد بود و پولی که مردم برای هر سهم می‌دهند به باشگاه‌ها می‌رسد. در این نوع عرضه اولیه، باشگاه‌ها با مشارکت مردم بورسی می‌شوند و پولی که می‌دهند مقداری تنفس برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند و روند این واگذاری نیازمند تشکیل مجمع است تا در صورت جلسه تصویب و ارزشگذاری دو باشگاه در هیات واگذاری انجام شود. رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این روند، با درج نماد در بازار پایه فرابورس امکان خرید سهام دو باشگاه را برای مردم فراهم می‌کند. قربانزاده تصریح کرد: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها از طریق مشارکت در سرمایه عرضه می‌شود و البته ترکیب سهامداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال بررسی است. وی افزود: وزارت ورزش، دو باشگاه و وزارت اقتصاد در تعاملی مشترک این اتفاق را صورت خواهند داد تا بهترین ترکیب سهامداری شکل بگیرد. 
 
قربانزاده گفت: عرضه ۱۰ تا ۲۰ درصدی سهام باشگاه‌ها در نهایت تا پایان بهمن ماه عملیاتی خواهد شد. رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره بقیه ترکیب سهامداری هم گفت: باید سهامداران بزرگ و عمده‌ای مانند شرکت‌های بورسی مشارکت کنند تا یک یا دو سبد از سهام باشگاه را در اختیار گیرند و در کنار آن‌ها هم دیگر افراد همچون پیشکسوتان و بازیکنان و کارکنان وزارت هم امکان مشارکت در مالکیت سرخابی‌ها را خواهند داشت.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی افزایش یافت و بخشی از ریزش شب گذشته را جبران کرد. بهای معاملات نفت برنت ۶۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۶ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از کاهش ۱.۸ درصدی معاملات روز گذشته را جبران کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۵ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۳ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا، روز دوشنبه ۲.۲ درصد کاهش داشت. قیمت های نفت هفته گذشته تحت تاثیر دورنمای تشدید کمبود عرضه و افزایش تقاضای جهانی، به بالاترین رکورد در هفت سال گذشته صعود کرده بودند.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت "سانوارد تردینگ" گفت: فضای حاکم بر بازار نفت تحت تاثیر تشدید ریسک ژئوپلیتیکی پشتیبانی شده است. ما در زمان بالا رفتن قیمت ها، شاهد سودگیری هستیم اما تقاضا برای خرید نفت قوی مانده زیرا سرمایه گذاران نگران مختل شدن عرضه در صورت وقوع منازعه نظامی میان روسیه و اوکراین هستند.

ناتو روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهایش را در وضعیت آماده باش قرار داده و کشتی‌های بیشتر و جنگنده‌های دیگری را در شرق اروپا مستقر می کند. این اقدام از سوی مسکو به عنوان هیستری غربی در واکنش به استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین تقبیح شد. در خاورمیانه یمن روز دوشنبه امارات متحده عربی را هدف حمله موشکی قرار داد که پایگاه محل استقرار ارتش آمریکا را هدف گرفته بود؛ اما توسط پدافند هوایی پاتریوت آمریکا دفع شد. ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: ریسک نزولی در بازار نفت محدود خواهد بود، زیرا هر گونه وخامت اوضاع در اوکراین یا خاورمیانه باعث صعود قیمتها خواهد شد. همچنین انتظار می رود کمبود عرضه ادامه پیدا کند، زیرا اوپک پلاس قادر به تحقق هدف تولید خود نیست و سیاست افزایش تدریجی عرضه را ادامه می دهد.

افزایش شدید قیمت گاز در اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید قیمت انرژی در سراسر جهان باافزایش بی سابقه‌ای روبه رو شده است، به طوری که کشورهای مختلف را با فشارهای ژئوپلیتیکی تهدید می‌کند. به گفته کادری سیمسون، کمیساریایی انرژی اروپا، افزایش قیمت گاز به وضوح بر قیمت انرژی در این قاره تأثیر گذاشته، با این حال، نزاع بین کشورهای مختلف و احزاب درون کشورها تأثیر منفی روی این امر داشته است. بنابر گزارش‌های اتحادیه اروپا روز جمعه قیمت هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز در این قاره ۹۱۵ دلار به فروش رفته که به ازای هر مگاوات ساعت براساس خانوار ۷۸ یورو یا ۸۸.۵ دلار افزایش یافته است. با این حال مصرف گاز در اروپا در ماه دسامبر، آنها در اروپا به رکورد ۲۲۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید که تقریباً ۴۰۰ درصد از ابتدای سال افزایش داشته است. سیمسون روز شنبه پس از دیدار با وزرای انرژی اروپا در فرانسه گفت: «این زمان بسیار مهمی برای بخش انرژی، هم برای وضعیت فعلی و هم برای آینده اتحادیه اروپا است»، به طوری که در کوتاه مدت، ما با قیمت‌های غیرمعمول بالای کالاهای انرژی مواجه هستیم به همین دلیل این روند با تنش‌های ژئوپلیتیک بین کشورهای مختلف اروپا تشدید شده است. او تأیید کرد که قیمت‌های نجومی فعلی برق و گاز در اتحادیه اروپا بار غیرقابل تحملی را بر صاحبان خانه و مشاغل در سراسر اتحادیه اروپا وارد کرده است. بنابراین رهبران هر کشور باید تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از شوک‌های بازار در آینده انجام می‌دهند. سیمسون گفت: اقدامات برای حمایت از مصرف کنندگان به بیش از ۲۱ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) رسیده است.

افزایش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا رشدی که شب گذشته داشت، حفظ کرد و در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و تقاضا برای دارایی امن، تغییر چندانی نداشت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۸۴۱ دلار و ۴۴ سنت معامله شد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۴۲ دلار و ۱۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: عوامل کلیدی که بر قیمت طلا تاثیر گذاشته‌اند، ریسک گریزی به دلیل افزایش تنشها بین روسیه و اوکراین، رشد بازده اوراق خزانه به دلیل انتظارات برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و کاهش قراردادهای خرید توسط صندوقهای هِج بوده اند. بازار نمی داند منازعه در اوکراین به چه شکلی روی بازارهای جهانی تاثیر خواهد گذاشت. گمانه‌زنی‌های زیادی انجام می گیرد و من انتظار دارم قیمت طلا در کوتاه مدت پرنوسان بماند. ناتو روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهایش را به وضعیت آماده باش قرار داده است و کشتی‌های بیشتر و جتهای جنگی دیگری را در شرق اروپا مستقر می کند. این اقدام از سوی مسکو به عنوان هیستری غربی در واکنش به استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین تقبیح شد.

حجم تجارت ایران از ۵۰ میلیارد دلار عبور می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که حجم تجارت کشور تا پایان سال از ۵۰ میلیارد دلار عبور کند و بر این اساس حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ظرفیت صادراتی کشور تقویت شده است.

رمز پول ملی سال آینده اجرایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رمزپول ملی، دغدغه امروز رئیس قوه قضائیه و روند اجرایی قوانین رمزپول گفت: دستورالعمل رمز پول ملی در شورای پول و اعتبار مصوب شده است و در حال حاضر مقدمات و راه اندازی آن در دست انجام است و امیدواریم اوایل سال آینده اجرایی شود. وی افزود: در خصوص رمز دارایی های موجود نیز حوزه اقتصادی ریاست جمهوری موضوع را پیگیری می کند و ضمن آنکه بانک مرکزی به همراه وزارت صنعت، معدن و تجارت  جلسات متعدد کارشناسی را برگزار کرده است که نتایج آن بزودی جمع بندی و به دولت ارایه خواهد شد تا آن دسته از رمز دارایی هایی که مجوز استخراج گرفته اند در یک سامانه عرضه شوند و واردکنندگان با ثبت سفارش می توانند از این رمز دارایی ها برای واردات استفاده کنند.

وام مسکن چند؟

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۱۸ هزار تومان، ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۷ هزار و ۶۰۰، مردادماه ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ و شهریورماه نیز ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.  همچنین هر یک از اوراق مهر و آبان و آذرماه۱۱۶ هزار و ۶۰۰، ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ و ۱۱۸ هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده، تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۸۰هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۲ میلیون و ۷۸۹هزار تومان می‌شود. زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۴۵ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۹ میلیون و۸۰  هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۴۵ میلیون و ۴۸۹هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۸ میلیون و ۱۶۰هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۶ میلیون و ۳۲۰هزار تومان پرداخت کنند. این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۶ میلیون و ۸۱۰ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

نفت ۱۰۰ دلاری آمریکایی‌ها را وسوسه کرد

رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا روز گذشته در کنفرانسی چشم اندازهای متفاوتی از رشد تولید نفت در این کشور ارئه کردند، زیرا این صنعت به تازگی و پس از بهبود نسبی بیماران این کشور از شیوع بیماری کرونا روی ریل تولید افتاده است. قیمت نفت در چند هفته گذشته به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسیده است، به طوری که قیمت نفت خام برنت دریای شمال به نزدیک ۹۰ دلار در هر بشکه رسیده که ناشی از عرضه پایین نفت در سراسر جهان و افزایش مجدد تقاضای جهانی است. رایان لنس، مدیر اجرایی یک شرکت نفت آمریکایی به حضار در اجلاس «سران نفت آرگوس آمریکا» در هیوستون گفت که او نسبت به بازارهای نفت خوش بین است زیرا قیمت‌های بالای نفت برای مدت دیگر نیز ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: آنچه ما در حال حاضر می‌بینیم این است که نیاز به عرضه بیشتری در بازار نفت وجود دارد. به همین دلیل قیمت‌ها به جایی که امروز هستند رسیده است. لنس می‌گوید که انتظار دارد تولید آمریکا در سال جاری حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و احتمالاً تولید نفت در نهایت رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز را که در اواخر سال ۲۰۱۹ به دست آورده بود تحت الشعاع قرار خواهد داد.

ویکی هولوب، مدیر اجرایی یکی دیگر از شرکتهای نفتی آمریکا در پیش‌بینی‌های خود پیشتر گفته بود که ایالات متحده احتمالاً در مقطعی از ۱۲ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) پیش‌بینی می‌کند تولید سالانه نفت خام در این کشور به طور متوسط ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز در سال جاری و ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ باشد. این میانگین یک رکورد خواهد بود، اگرچه کمتر از رکورد ماهانه ۱۲.۹۷ میلیون بشکه در روز. در نوامبر ۲۰۱۹ است. بر اساس پیش‌بینی‌های EIA، تولید نفت در حوضه پرمین، برترین میدان نفتی شیل کشور،  ر ماه دسامبر رکوردی تازه را به نام خود ثبت کرد و انتظار می‌رود تا این ماه و ماه آینده به روند صعودی خود ادامه دهد. آزی پاگان، رئیس بخش تأمین مالی آمریکا گفت: با افزایش قیمت‌های نفت خام، با چشم‌انداز ۱۰۰ دلاری در هر بشکه بازدهی به حوزه‌های مختلف آغاز می‌شود.

اُمیکرون تولید یک خودروساز را هدف قرار داد

 
شرکت تویوتا اعلام کرد که تولید خود را در دوازده کارخانه در ژاپن به دلیل افزایش موارد روزانه ابتلا به کرونای اُمیکرون در میان کارکنان این شرکت و تامین‌کنندگان قطعات کاهش داده است. به گزارش رویترز، سخنگوی تویوتا اعلام کرد  این اختلال که در بحبوحه کمبود تراشه‏‏‌های نیمه‌رسانا رخ می‌دهد و این شرکت را مجبور به کاهش تولید می‌کند، می‌تواند روی برنامه‌های ماه جاری میلادی تاثیر گذاشته و تولید را تا حدود ۴۷‌هزار دستگاه خودرو کاهش دهد. این شرکت ژاپنی روز سه‏‏‌شنبه اعلام کرده بود که پیش‌بینی می‌کند به دلیل نداشتن تراشه کافی، از هدف سالانه تولید ۹‌میلیون خودروی خود عقب خواهد ماند. بر اساس این گزارش، سال مالی این شرکت در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد. از ابتدای سال‌جاری میلادی، موارد ابتلا به ویروس کرونای اُمیکرون در ژاپن افزایش یافته است. موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در روز پنج‌شنبه به رکورد ۴۶‌هزار و ۱۹۹ نفر رسید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
نابود کردید سرمایه های مردم را
چرا باید به شما اعتماد کرد
باز هم ما فریب وعده هارا خوردیم
مگر با مردم دشمنید
آقای ریس جواب اعتماد مردم را بده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
با رسمی شدن توافق شاخص کل به زیر یک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
ناشناس
| Estonia |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
جان؟؟؟ اقای رئیسی جواب اعتماد تو رو بده؟ شوخی داری ؟؟؟
بسیجی بیت رهبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
دولت و مجلس محترم واردات هر نوع کالای خارجی راممنوع کند تا تولید داخل رونق گیرد
بورس رانتی
مردم بیچاره شدن
مردم ایران در حال نابودی هستند اما درس عبرتی شدیم برای هر مردم دیگری در هرکجای دنیا ...
بورس نماد ناتوانی مسئولینی است که شعار میدادن شاخص تا آخر سال میشه ۱۶۰۰ ۱۷۰۰ و ۳ روزه درستش می کنیم و اولویت اوله و ... .
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
مردمی که شعار اصلاح سه روزه رو جدی بگیرن حقشون همینه
باز هم وعده های توخالی مسئولین برای حمایت از بورس...
خدایی الان مجلس انقلابی وارد عمل شود و با بستن مالیاتهای سنگین به بورس باعث گران شدن شاخص ها شود
کجاست اون سهام جایزه که قرار بود برای ضرر پالایش بدن؟
کجاست اون دارایی که قرار بود از ذخیره ارزی برای تقویت بورس بدن؟
کجاست اون شعار هایی که برای کشوندن مردم پای صندوق رای ۳ روزه و یکهفته ای بورس رو درست میکنیم؟
بورس جمهوری اسلامی نماد وضعیت اسفبار اقتصاد جمهوری اسلامی رئیسی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
ونماد مدیریت سهل انگار و ناکارآمد و بدون دانش و تجربه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
اینکه وضعیت اقتصادی اسفبار است چیزی نیست که کسی منکر آن باشد رئیسی هم نقشی در آن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
با روحانی تا 1400
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
کار دشمن است
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
اونوقت که بی وقفه یکسال تمام روزی ۵ درصد الکی وبی دلیل رشد میکرد چرا صدای کسی درنمیامد؟ توجه کنید این رشد روزانه ۵ درصدی انهم مستمردرتاریخ بورسهای دنیا بیسابقه بود !!! حالا مشخص شد که بخش زیادی از ان رشد حباب بوده واین حباب تا رسیدن شاخص کل به حپود ۶۰۰ هزارواحدهمچنان تخلیه خواهدشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
مرد مومن الان سهام داره با همون شاخص ۶۰۰ معامله میشه حتی پایینتر، شاخص رو الکی بالا نگه داشتن و از مهر تا الان سهام یک سوم شده قیمتشون
مشکل سقوط بورس نیست مشکل تفکر ربا خوری تو کشور هست مردم عادت دادند به سود بانکی
بعد به بورس می گند قمار اوضاع اقتصاد هر کشوری از بورس اون کشور معلوم میشه اینکه بی جا بالا می ره یا افت می کنه ...
بورس هر روز منفی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
راندمان سرمایه ها در بورس حتی مطابق تورم ۴۰ درصدی هم افزایش نداشته
مدیریت ناخردماندانه کشور مردم و مملکت را به فقر کشانده است...
سقوط شاخص بورس باید اتفاق بیقتد تلاش برای جلوگیری از آن هدر دادن پول است
مسئولین کشوری انگار خجالت کشیدن را بلد نیستند !!
بورس ایران نماد بدبختی مردم است چه بورسیه بورس ایران
با سلام و ارادت
یه سوال از مسولین بورس داشتم.
میخواستم بدونم اگه سرمایه ما صفر شد ، دیه ولمون میکنند یا نه ؟
با تشکر حسن برزگری از یزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
برادر مسوولین ما رو ول کردن ما ولشون نمیکنیم
نیازهای ضروری مردم همانند میوه و غیره صادر میشه و مردم مجبورند که تاوان این موارد را بدهند. چرا یک کیلو لیمو شیرین که کیفیت آن از نمونه صادر اتی خیلی پایینتر است در بازار 32هزار تومان باید بخریم؟ صادرات به چه بهایی؟
تمام دنیا بورس یه مبحث شناور اقتصادی است. در دوران بالا بودن کسی شکایت نمی کرد؟ این جهت گیری ها قطعا مغرضانه صورت میگیرد
زمان انتخابات ایشان مانند الان تاکید!!!! داشتند که برای بورس هم!!!!!!! برنامه دارند . این بود برنامه ایشان؟!!!!!!!!!! خدایا ............. خودت به داد ما بی پناهان برس بیچاره شدیم
اون زمان که قیمت دلار خیلی خیلی کمتر از این بود ارزش دلاری بازار سرمایه بسیاربسیار بیش از الان هست که قیمت دلار نزدیک سی هزار تومانه
سرخابی ها هم بدهید به خود دولتی ها مجانی دیگه کسی در بورس خریدار نیست با این دزدی که از بورس کردند انتظار از مردم نداشته باشید .
برنج امروز گرفتم مجددا گرون شده
فقط چیزی که قیمتش ثابت است اصل دلار و اصل طلا است
پراید و خودرو و اجاره منزل باید مدام گران شود به اسم تورم منتهی دلار درجا میزنه هر روز اما لب تاپ و خودرو خارجی که وابسته به دلار هستند گران میشوند
خوب تابلو فیکه(دلار و طلا ندارم مثال جهت مقایسه اقتصادی و اینکه این کار نشان دهنده عدم تعادل اقتصادی است)
خسته نباشند
کجا رفتند‌ مردان‌ پرمدعا‌ ؟!
کجا هستند‌ وزیران‌ معجزه گر‌ ؟!
کجا هستند‌ آنهایی که ادعا میکردند‌ با یک فرمول ساده‌ بورس و بازار سرمایه‌ مملکت را سامان می بخشند ؟!
ای اهالی‌ مسئول اقتصاد‌ که غیر از ادعا‌ چیزی از اقتصاد نمی دانید! بدانید و آگاه باشید که بازار سرمایه نماد حال و احوال‌ اقتصاد هر کشوریست‌ آبروی این‌ کشور بیچاره را بردید !
سیب زمینی کیلویی ۱۶۰۰۰ تومان امروز
دولت میخواهد ۱۰ روز دیگر خبر خوش بدهد!!!!!
مسئولین!!! بداد مردم برسید. بورس تمام جامعه را به خاک سیاه نشونده.
بورس ، نماد اقتصاد فروپاشیده جمهوری اسلامی ایران شده . تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!
وضعیت کلیه کشور همانند بورس است برنج کیلوئی چند اقای رئیس جمهور
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
داداش چرا شلوغش میکنی یه سر برو برنج فروشی خیابونی که رییس جمهور ساکنشه اونجا قیمت برنج خیلی پایینه!!!ا
سقوط ادامه دار ارزش سهام عدالت:
سقوط ادامه دار ارزش سهام عدالت باید گفت یا سقوط معنادار. چون تعهد پرداخت این سهام جزو تعهدات دولت است از نادر اتفاقات قیمتی است که برعکس افزایش قیمت بخواست دولت ارزشش کم و کمتر میشود.
حجم تجارت ایران از ۵۰ میلیارد دلار عبور می‌کند:
با این اعداد و ارقام میخواهید چه کسی را فریب دهید، اگر تجارت از مرز 500 میلیارد دلار هم عبور کند، وضع معیشتی ملت بد و بدتر میشود پس باید این مطلب را اینگونه تیتر کرد: "سود حجم تجارت ایران با 50 میلیارد دلار به جیب چه کسانی میرود"؟!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
کریم جان چرا تو جوش آوردی؟این آمارها اتفاقا واقعیه مشکل اینه که امثال شما فکر میکنن این آمارها برای اونا منتشر شده در صورتیکه کلی آدم تو داخل و خارج کشور باید بدونن که سال دیگه باید رو چقدر از دلارهای بذل و پخش شده حساب کنن!!قبول کن که زندگی بدون حساب و کتاب که نمیشه!!اکریم جان برو نونت رو سق بزن کاری هم به کارهایی که به من و تو مربوط نمیشه نداشته باش!!!ا
چرا هروقت نزدیک پرداخت سود سهام عدالت میشود ارزش سهام عدالت سقوط میکند
یکی بگه کف شاخص کجاست کف سهم های بورس کجاست چند ماهه بزرگای بورس از تکنیکالی تا بنیادی کارها دارن میگن تمام سهام بورس در کفِ کف هستند ولی باز سقوط ادامه داره این بلوک قدرت از کجا میاد که داره همه رو نابود میکنه
الان بهترین فرصت برای صادرات گاز به اروپا است البته اگر آقای پوتین ناراحت نشوند!
خداوکیلیییییییییییییییی یکککک دونه از وعده های جناب رییسی محقق شده تا الان؟؟؟؟؟؟
انصافا میدونستم اینجوری میشه هااااا ولی دیگه نه تا این حدددد
فک نمی کردم یکی اینجور دست روحانیو تو وعده وعید ببنده.همین الان ببینید تو سخنرانی تلویزیونی چی میفرمایند.آدم میخواد از درون آتیش بگیره و بسوزه
دولت واردات کالای خارجی ارز بر را ممنوع اعلام کند و مجازات سنگین در نظر بگیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر