بازدید 5331

دیداری دوست‌داشتنی با رهبر انقلاب

سخنرانی رهبری تذکر و توصیه داشت مثل هر سال. به مداحان فرمودند بروید سراغ جهاد تبیین و نگذارید این صدای رسا خاموش شود و از سوی دیگر تذکر دادند که نوآوری کنید اما هویت مداحی را زیر سوال نبرید.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 24 January 2022

امیرحسین کسایی، فعال رسانه در حوزه مداحی: قرار وعده‌مان 8 صبح بود؛ مقابل در ورودی بیت رهبری. وقتی رسیدم با جمعیت بسیاری از مداحان مواجه شدم. همه بودند هم جوان‌ها و هم پیشکسوتان و پیرغلامان که بعد از دو سال کرونایی و دوری، شوق بسیاری برای دیدار با معشوق داشتند که آقا هم به این دوری دو ساله اشاره کردند. گیت‌ها را که یکی پس از دیگری طی کردیم، حوالی ساعت 9 شد که وارد فضای حسینیه شدیم. نیم‌ساعتی تا شروع جلسه مانده بود.

ذهنم را از تمام مسائل خالی کردم و معطوف به اینکه امسال آقا درباره چه مسائلی با مداحان صحبت خواهند کرد. در این روزهای منتهی به دیدار، مطالبات ایشان را بازخوانی کرده بودم و برای پیگیری مطالبات‌شان هم نشست برگزار کرده بودم. خوب می‌دانستم ایشان معتقدند مداحان قشر مهم و اثرگذاری هستند و هر سال بیانات و مطالباتی از این قشر دارند که خاص است و نشان‌دهنده جایگاه‌شان.

ساعت 9:30 که شد همه چشم دوخته بودیم به آن پرده سبزرنگ مقابل و لحظه‌شماری می‌کردیم تا آقاجان بیایند. ایشان بدون هیچ تاخیری آمدند. اصلا این نظم و دقت‌نظرشان است که همیشه مثال‌زدنی است. جلسه شروع شد. جلسه‌ای که شنیدم آقا بسیار دوستش دارند، خودشان هم امروز اشاره‌ای کردند که خانم‌ها گلایه می‌کنند امروز روز زن است و باید با آنها دیدار باشد، اما نمی‌شود از این جلسه مهم گذشت. بلبلان آستان آل‌ الله یک‌به‌یک رفتند و از مادر خواندند. اصلا فلسفه این جلسه هم همین است که مدح و نقل فضایل حضرت زهرا(س) شود.

حوالی ساعت 11:15 بود که نوبت به بیانات رهبری رسید. امروز حال آقا متفاوت بود. مثل همیشه اولش از مادر گفتند تا سهم خود را در این مدح کردن داشته باشند. به روایتی از نزول چندین‌باره جبرائیل محضر حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر(ص) برای عرض تسلیت اشاره کردند و فرمودند ایشان بارها شرفیاب خدمت ایشان می‌شدند، بعد آقا بغض کردند و مداحان هم باریدند.

بعد آقا سراغ حرف‌های مهم درباره مداحی و هیات رفتند. سابقه هیات را به زمان اهل‌بیت(ع) ارجاع دادند و بعد هم روایتی از امام صادق(ع) و علاقه ایشان به مجالس ذکر و توسل اهل‌بیت(ع) گفتند و فرمودند یعنی امام صادق(ع) هم این جلسات هیات شما را دوست دارند، باز هم بغض کردند و مداحان هم گریستند.

اصلا جنس این جلسه شاید برای همین‌ها خاص باشد، ذکر یاد و نام اهل‌بیت(ع) ثواب‌های بسیار دارد، دل‌های این جماعت آماده اشک و گریه است و چه مداحان می‌خوانند و چه آقا اشاره‌ای می‌کنند، شانه‌ها به لرزه می‌افتد و چشم‌ها ‌تر می‌شود.

امروز هم سخنرانی رهبری تذکر و توصیه داشت مثل هر سال. به مداحان فرمودند بروید سراغ جهاد تبیین و نگذارید این صدای رسا خاموش شود و از سوی دیگر تذکر دادند که نوآوری کنید اما هویت مداحی را زیر سوال نبرید. جذب کنید؛ اما نه به هر قیمت که مثلا معارف اهل‌بیت(ع) را در قالب فلان آهنگ نامناسب بخوانید. تا باز هم به همه ثابت کنند مسلط‌ترین فرد به موضوعات مداحی هستند و از همه بیشتر اهمیت جایگاه مداحان را می‌دانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل