بازدید 10548
۹
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت

پرونده الکترونیک سلامت ۱۶ سال است که محقق نشده/ بیمه‌های تکمیلی هنوز پای کار نیامده‌اند/ سازمان نظام پزشکی از ارکان امضای الکترونیک است اما منتقد ما شده!

اگر سامانه قطع می‌شود، پشت سامانه موارد دیگر و سامانه‌های دیگر قرار دارد. سامانه بیمه سلامت قطعی زیادی ندارد و چون سامانه‌های دیگر قطع می‌شوند، به نام بیمه سلامت تمام می‌شود. بسیاری از آمار‌ها متاسفانه از تهران گرفته می‌شود و باید استان‌هایی مانند کردستان و کهگیلویه و بویراحمد را هم دید که توانستند نسخه الکترونیک را به درستی اجرایی کنند، ولی در تهران درصد بالایی طرف قرارداد ما نیستند.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 23 January 2022
تابناک اجتماعی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: برخی مشکلات در ابتدای هر برنامه‌ای وجود دارد و سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی با هزینه‌های بسیار طرح نسخه الکترونیک را اجرایی کردند، اما با وجود تاکید قانون و دعوت فراوان، هنوز بیمه‌های تکمیلی پای کار نیامده و می‌گویند مردم کاغذ بدهند تا پولش را بدهیم.

به گزارش «تابناک»؛ محمد مهدی ناصحی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، درباره برنامه‌های این سازمان افزود: دسترسی بیمه‌های تکمیلی از ابتدای برنامه نسخه الکترونیک داده شده تا مردم بدون مراجعه به بیمه‌های تکمیلی، هزینه اسناد خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: باید توجه کرد که سازمان بیمه سلامت مجری اولیه طرح نسخه الکترونیک نبود و وزارت بهداشت باید این اقدام را انجام می‌داد، اما پس از این‌که قانون چند بار اعلام و اجرایی نشد و مثل این‌که ۱۶ سال است پرونده الکترونیک سلامت محقق نشده، قانون گذار تکلیف را بر عهده سازمان‌های بیمه گر گذاشت تا انجام شود.

وی افزود: با وجود عدم همکاری که در سطوح مختلف وجود داشت، طرح نسخه الکترونیک اجرایی شد. باید فواید نسخه الکترونیک را دید. وقتی پزشک امین ما چیزی را منتشر می‌کند، ابتدا خودش را زیر سوال می‌برد، زیرا ما نام کاربری و رمز عبور در اختیار او گذاشتیم تا پرونده بیمار را ببیند و دست یک فرد عادی نبوده است. قبلا هم مهر پزشک در بخش‌ها و درمانگاه‌ها بود و الان هم امکان دارد پزشک رمز عبور خود را در اختیار سایر افراد بگذارد. قبلا هم مهر و نسخه در اختیار منشی‌ها بود، اما چون وسیع و فراگیر است، از این موارد استفاده می‌شود تا اصل قضیه را زیر سوال ببرند.
 
پرونده الکترونیک سلامت ۱۶ سال است که محقق نشده/ بیمه‌های تکمیلی هنوز پای کار نیامده‌اند/ چرا امضای الکترونیک هنوز اجرا نشده؟!

ناصحی گفت: وضعیت یک ماه آزمایشی از سامانه نسخه الکترونیک استخراج و در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد مقدس ارائه شد. جزییات این‌که کدام دارو بیشترین مصرف را دارد مشخص است. به طور مثال میانگین اقلام دارویی در نسخ استان قم، ۴.۹ است و میانگین جهانی ۲ است.

وی افزود: با اطلاعاتی که از سامانه نسخه الکترونیک استخراج می‌شود، می‌توانیم به داد مردم در زمینه پرداخت هزینه‌ها برسیم و اگر این اطلاعات نباشد، نمی‌توانیم هزینه‌ها را برآورد کنیم و بگوییم کدام هزینه مخرب‌ترین و بیشترین است. استخراج اطلاعات ۶ ماهه و یک ساله بسیار مهم است. وقتی دارو از داروخانه خارج شود و اصالت دارو داشته باشد، دارو دیگر قاچاق نمی‌شود. این‌که در استانی دارو دپو شده و در استان دیگری دارو موجود نباشد، عیب نظام سلامت است و با این طرح می‌توان مشکلاتی مانند این را برطرف کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اگر سامانه قطع می‌شود، پشت سامانه موارد دیگر و سامانه‌های دیگر قرار دارد. سامانه بیمه سلامت قطعی زیادی ندارد و چون سامانه‌های دیگر قطع می‌شوند، به نام بیمه سلامت تمام می‌شود. بسیاری از آمار‌ها متاسفانه از تهران گرفته می‌شود و باید استان‌هایی مانند کردستان و کهگیلویه و بویراحمد را هم دید که توانستند نسخه الکترونیک را به درستی اجرایی کنند. ولی در تهران درصد بالایی طرف قرارداد ما نیستند.

ناصحی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی یکی از ارکان نسخه الکترونیک است و باید پزشکان را برای عقد قرارداد و حتی شکل گیری امضای الکترونیک بسیج کند. الان سازمان نظام پزشکی منتقد نسخه الکترونیک است و جای تعجب دارد.

وی افزود: بیمه یک گوشه کار است، اما همه کار را بیمه انجام داده و حالا در معرض هجمه‌های مختلف قرار گرفته است. آیا وظیفه بیمه بوده که امضای دیجیتال درست کند و تحویل بدهد؟ نزدیک به ۲۰۰ هزار پزشک شماره نظام پزشکی دارند. وظیفه چه کسی است که امضای دیجیتال درست کند؟ نباید وظیفه‌ای که انجام نشده را به گردن دیگران بیندازند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: چرا پلیس و قوه قضاییه مدت‌هاست سیستم پاسخگویی و الکترونیک را دارند، اما نظام سلامت بعد از ۱۶ سال هنوز پرونده الکترونیک سلامت ندارد.

ناصحی گفت: شخصی که اصلا تاکنون نسخه الکترونیک ننوشته، فقط به دنبال مشکلات سامانه نسخه الکترونیک است. در این مسیر منافع بسیاری از افراد تهدید می‌شوند و به دنبال مشکل تراشی هستند. این حق مردم است که دارو توزیع مناسب داشته باشد و دارو دست دلال و قاچاقچی نباشد. نسخه الکترونیک جلوی تبانی‌ها را می‌گیرد. وقتی یک مشکل کوچک پیدا می‌کنند، بزرگ نمایی می‌کنند تا اصل طرح را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: این‌که پزشکی نتواند نسخه بنویسد و فردی را کنار خود برای نوشتن نسخه بگذارد و خودش بر نوشتن نسخه نظارت کند، مشکلی ندارد. این موضوع از نسخه‌های دستی که مشکلاتی داشت، اشتباه کمتری دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: ما سخت‌ترین کار را مبنی بر آنلاین بودن نسخه الکترونیک انجام دادیم، اما پرونده الکترونیک یک کار آفلاین است. پرونده الکترونیک راحت‌ترین کار است که هنوز انجام نشده و سخت‌ترین کار در نظام الکترونیک سلامت در زمینه نسخه الکترونیک انجام شده است. هرچند اشکالاتی وجود دارد.

وی درباره رسیدگی به تخلفات پزشکان مبنی بر انتشار اطلاعات بیماران بیان کرد: سازمان بیمه سلامت به عنوان شاکی در صورت سوء استفاده از سامانه‌ها می‌تواند ورود کند، اما در حوزه قضایی باید دفاتر حقوقی مربوط به وزارت بهداشت پیگیری کند.
 
پرونده الکترونیک سلامت ۱۶ سال است که محقق نشده/ بیمه‌های تکمیلی هنوز پای کار نیامده‌اند/ چرا امضای الکترونیک هنوز اجرا نشده؟!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: به دنبال بهبود خدمات ارائه شده به بیمه شدگان و به خصوص افراد کم برخوردار هستیم. در زمینه بیمه رایگان افراد کم برخوردار، نزدیک به ۱۰ هزار نفر در منطقه هرندی تهران رایگان بیمه شده‌اند و تلاش ما این است که تا پایان سال پوشش کامل بیمه رایگان در مناطق کم برخوردار استان تهران را انجام بدهیم. در کشور ۲ هزار و ۲۰ منطقه کم برخوردار داریم و به دنبال این هستیم که افراد کم برخوردار را به طور ویژه تحت پوشش بیمه رایگان قرار بدهیم.

وی بیان کرد: در پوشش ناباروری و توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت، اعتباری در نظر گرفته شده و با بسیاری از مراکز وارد مذاکره شدیم تا اگر قرارداد ندارند، قرارداد منعقد شود.

ناصحی گفت: در زمینه معلولان و توانبخشی و بیماران اتیسم نیز سازمان بیمه سلامت از ابتدای سال تلاش زیادی انجام داده و آمادگی خودمان را برای انعقاد قرارداد اعلام کرده است. در این زمینه تلاش شده اعتباری با توافق بهزیستی جذب شود، اما موانعی سر راه بود و تاکنون منابع این حوزه آن طور که باید جذب نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: احتمالا ارز دارو حذف نمی‌شود. زیرا این موضوع اهمیت زیادی دارد و با توجه به سازوکار‌های مدیریتی می‌توان این موضوع را مدیریت کرد. اگر قرار باشد ارز دارو به سازمان بیمه سلامت تخصیص پیدا کند، در صورت تامین منابع کامل و تخصیص به موقع می‌توان مدیریت را انجام داد. مبالغی که برای دارو پیش بینی شده نزدیک به ۳۷ هزار میلیارد تومان فقط برای بیمه سلامت است و در جمع بیمه‌ها حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط برای دارو است. در جمع ملزومات نزدیک به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا ارز دارو و تجهیزات پزشکی حذف شود. اگر این منابع تامین شود، با این کار موافقیم، اما اگر به موقع تامین نشود، چالش جدی خواهد بود.

ناصحی گفت: در بحث مدیریت منابع سلامت اعتقاد داریم که منابع سلامت باید تجمیع شود و به وسیله سازوکار الکترونیک شفاف باشد. نمی‌دانیم منابعی که تخصیص داده می‌شود، صرف چه اموری می‌شود. به طور مثال اگر منابعی برای ناباروری تخصیص داده می‌شود، نمی‌دانیم به زوجین نابارور تخصیص پیدا می‌کند یا صرف ساخت ساختمان می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام وزیر بهداشت، نزدیک به ۷۰۰ میلیون یورو فقط تعهدات سخت افزاری تجهیزات برای وزارت بهداشت گذاشته شده که شاید دو سوم آن غیرضروری باشد؛ بنابراین منابع سلامت باید تجمیع و نشان‌دار شود. در ساختار بیمه‌ای منابع نشان‌دار است و غیر از آن را نمی‌توان پرداخت کرد و اگر اعتباری می‌آید، باید برای یک موضوع خاص باشد تا به هدف بنشیند. جای مهمی که می‌تواند این موضوع را اداره کند، بیمه‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان گفت: در موضوع ساماندهی خدمات الکترونیک در نظام سلامت مشارکت خواهیم کرد. همچنین در نظام ارجاع و پزشکی خانواده در صندوق بیمه همگانی و تطابق آن با برنامه وزارت بهداشت همکاری لازم را خواهیم داشت. در زمینه بیمه رایگان به خصوص در مناطق کم برخوردار به طور جدی وارد شدیم تا هر ایرانی که بیمه ندارد، حتما تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد. این فرصت و حقی که برای مردم وجود دارد را حتما باید اجرا کنیم تا نگرانی برای پوشش بیمه‌ای وجود نداشته باشد. توجه ویژه ما در زمینه بیماران صعب العلاج و سرطانی است. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در فاز اول قانون بودجه گنجانده شد تا به این دسته از بیماران خدمات ویژه بدهیم و هزینه‌های پرداختی از جیب این بیماران کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که رسانه‌ها نیز کمک کنند تا بنیاد‌ها و ستاد‌ها که منابع و درآمد خوبی دارند، به حوزه سلامت توجه کنند و به ما کمک کنند تا بتوانیم تلفیق بیمه پایه و تکمیلی را داشته باشیم و به طور مثال یک روستایی بتواند در کنار بیمه پایه، یک بیمه مکمل هم داشته باشد و بتوانیم بیمه خوبی را برای مردم فراهم کنیم. اگر کسی دچار سرطان شد و بیمه پایه داشت و از نظام ارجاع مراجعه کند، هزینه‌های او کامل پرداخت شود. باید منابع به سمتی سوق داده شود که مردم از آن نفع ببرند.

ناصحی بیان کرد: موضوع مهم دیگر، خرید راهبردی خدمات سلامت است که در کنار نوشتن راهنما‌های بالینی می‌تواند اجرایی شود. جلسات مربوط به آن در دوره گذشته وزارت بهداشت برگزار شده و این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بیمه سلامت رو به باد دادید تو طرح پزشک خانواده چه لزومی داره صندوق همگانی به فلان پزشک عمومی بره اگر قراره بعضی از پزشکان عمومی منتفع بشوند مفتی پول بدین الان دارین فله ای پول میدین پزشکی که کرده بحسابش پول دادین بهتره بی زحمت سطح 1 رو اجازه بدید هر پزشک عمومی خواست بره
سلام
با توجه به موارد مطرح شده مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت، توجه به موارد ذیل حیاتی می باشد :
1) هنوز اقدامات قانون لازم جهت اخذ «گواهی ارزیابی امنیتی افتا» روی سامانه های نسخه الکترونیک بیمه های سلامت و تامین اجتماعی انجام نشده و مرکز راهبردی افتا صراحتا سامانه های مذکور را فاقد امنیت سایبری لازم اعلام نموده است.
2) موضوع مهم «امضای الکترونیک نسخ» که مورد مطالبه ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه می باشد، هنوز عملیاتی نشده و در عمل تبدیل به کاربری و کلمه عبور برای ورود پزشکان به سامانه های بیمه شده است. طبق قانون بودجه سال جاری، پرداخت نسخه الکترونیک از سوی سازمان‌های بیمه گر، منوط به تحقق امضای الکترونیک است که این مورد تاکنون محقق نشده است.
3) ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند اجرایی نشده و اجرایی نمودن بارگذاری کدینگ خدمات سلامت توسط وزارت بهداشت در سامانه های فعلی تاکنون به‌صورت دقیق و کاملی صورت نگرفته است. بنابراین عملا امکان تبادل اطلاعات پزشک معالج و مراکز درمانی با پرونده الکترونیک سلامت و بالطبع سامانه های بیمه های تکمیلی وجود ندارد.
4) یکسان سازی کدینگ کدهای چندگانه دارو و تطابق دستی کدها انجام نپذیرفته است. این مشکل در خصوص کدهای سایر خدمات تشخیصی درمانی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی وجود دارد.
5) با توجه به مشکلات زیرساختی موجود کشور در زمینه فضای مجازی مانند پهنای باند و سرعت اینترنت حتی در صورت تحقق صد در صدی برنامه نسخه الکترونیک ، لازم است که بیمه های پایه و تکمیلی با در نظر گرفتن مواردی نظیر قطعی برق و اینترنت، حملات سایبری، اختلالات فنی که موجب قطع موقت خدمات می‌شود، تدابیر لازم را اندیشده باشند.
6) هنوز اپراتور مشترک جهت ارائه سرویس به شرکت های بیمه ای ارائه کننده درمان تکمیلی تعیین نشده است.
7) امکان دسترسی شرکت های بیمه ای ارائه کننده درمان تکمیلی به بانک اطلاعاتی نظام پزشکی کشور جهت اعتبار سنجی پزشک بر اساس کد نظام پزشکی فراهم نشده است.
با تشکر
فقط حرف و دیگر هیچ.
هر چه سریع تر تکمیلش کنید و پای دلالای مخفی دارو رو از جیب مردم دور کنید
اگه مشکلی هست کافیه اعلام کنید دست حمایت خداوند از طریق مردم با شماست
مطمئناً طرح نسخه الکترونیک در صورتی که بر مبنای یک مدل مرجع استاندارد و در یک ساختار منسجم و یکپارچه طراحی شده باشد، می تواند به عنوان بخشی از پازل نظام جامع سلامت الکترونیک و در تکمیل و توسعه آن بسیار مؤثر و مفید باشد، اما آقای دکتر ناصحی عزیز آیا واقعاً اینگونه است!؟ صادق باشید.

آیا سامانه نسخه الکترونیک شما منطبق بر طرح ابلاغی نسخه الکترونیک مصوبه ۱۳۹۹/۳/۳۱ طراحی و اجرایی شده است؟
آیا تکالیف بند «ک» تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۰ را در خصوص نسخه الکترونیک انجام داده اید؟
آیا مجریان فعلی این سامانه، همان مدیران و مجریان ۱۶ سال گذشته نیستند که در وزارت بهداشت و شرکت آوای فناوری اطلاعات حضور داشتند و الان در پوسته شرکت مدیریت سرمایه هستند و جالب این جاست که منتقد هم شده اند؟
صادقانه بگویید، کدام شرکت‌ها یا بهتر است بگویم کدام شرکت خاص مجری سامانه نسخه است و چرا باید همین سامانه به سازمان بهداشت و درمان شرکت نفت هم با عنوان رایگان داده شود؟
آیا انصافاً در حال حاضر طرح نسخه الکترونیک توانسته در زمان ارایه خدمت، تشخیص بهتر بیماری، کاهش هزینه سلامت و کاهش پرداخت از جیب تاثیری بگذارد؟
آقای دکتر ناصحی عزیز لطفاً حداقل با مردم صادق باشید و به شعور آنها احترام بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
ای بابا چه انتظاری دارید شما ..
طرف تا الان چندین میلیارد گرفته داره کارشو توسعه میده تو چند جای کشور و حالشو میبره، داره تیم درست میکنه، عزیر جان تو این کشور با پول سیستم جلو میره نه با قانون و استاندارد، الحمدلله بیمه هم که سرشار از منابع مفت بدست آمده از جیب مردم و بیت المال است، اونوقت شما به فکر مردم هستید!!
شما بد متوجه شدی عزیز!، آره!، اینا چاه نفت پیدا کردن، فکر میکنی به این سادگی زیر بار قانون میرن، فکر میکنی این حرفای شما رو الان مراجع نظارتی نمی دونن؟ اصلاً مگه اجرای قانون براشون مهمه!، باید بیای تو خط فکری و بیزنسی شون وگرنه حذف میشی جانم ...
حالا هی بیا بگو: قانون، مردم، قانون، مردم، قانون، مردم :)


البته با عرض معذرت از قانونِ قانونگذاران و مردم عزیز کشورمون
خلق راتقلیدشان بربادداد ای دوصدلعنت براین تقلیدباد
واقعاًچه سودی داردنسخه نویسی الکترونیکی این کاربرای کشورهائی مفیداست که اولاًهمه مردم بیمه دارندوپرداخت بیمه ها به پزشکان وداوخانه هابسیارزیاداست مثلاًنرخ ویزیت متخصص درآمریکا۳۰۰ دلارودراروپاکمی کمتراست ولی اکثراً
بیمه دارندوپول‌ بسیارناچیزی ازجیبشان میدهندوافرادمسن که در
آمدی ندارندرایگان ویزیت میشوندوتقریباًتمام اعمال جراحی وغیره برایشان رایگان است ولی خوشمزه آن بدمزه هم دارد بعنی بیماربراحتی نمیتواندبهرپزشکی مراجعه کندباید فقط به پزشک خودش مراجعه کندکه معمولاً وقتهای طولانی میدهند وخلاصه پدربیماردرمیآیدتاپزشک عمومی اورابه متخصص ارجاع دهد دراین شرائط نسخه نویسی الکترونیکی برای
تعقیب درمان بیماراست وهرگزبیمارحق نداردجواب ازمایش خودرا ازارمایشگاه بگیرد درکشورما سیستم درمانی برای بیماران بسیارراحت تراست هرکه بخواهدبهرپزشکی مراجعه کند باپرداخت مبلغ واقعاًمعقولی معاینه ودرمان میشودشاهدیم که بسیاری ازایرانیان مقیم کشورهای دیگرباوجودیکه بیمه آنجارادارندجهت درمان بکشورمامیآیندبخاطربقول خودشان دنگ وفنگ درمان درآنجاحالت مامیخواهیم تقلیدازآنهابکنیم ولی هزینه های درمان بیماران را بیمه ها نمیتوانند کامل بدهند هم
برای بیماردردسرسازاست وهم برای پزشک اگرمنظورصرفه جوئی درکاغذاست بهانه بیموردی است چون بیمه میتواندپول آنراازبیماربگیردپزشکان هم که پول نسخه راخودشان میدهند درهرحال‌تقلیدغلط مثال ضرب المثل امدراه رفتن کبک رایادبگیرد
راه رفتن خودش رافراموش کردچقدخوب بودکارهابدست افراد با
تجربه سپرده میشد ونه عزیزانی که باتقلیدناقص ضررهای زیادی میزنندالبته کوگوش شنواخراب هم که شدکسی پاسخگو
نیست
خدا رو شکر که تا حالا پرونده الکترونیک برای ما ایرانیها درست نشده چون اگه درست بشه ، برنامه کامپیوتری اونو میدن به یکی از شرکتهای بی سواد آقازاده ها بنویسه، اون هم ده برابر پول میگیره و امنیت اون برنامه را تضمین میکنه ولی چهار روز که گذشت میبینیم یه بچه سیزده ساله اون برنامه را هک کرده و تمام اطلاعات پزشکی کل کشور تو اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته.
سلام
با توجه به موارد مطرح شده در مصاحبه اخیر مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت، توجه به موارد ذیل حیاتی می باشد :
1) هنوز اقدامات قانون لازم جهت اخذ «گواهی ارزیابی امنیتی افتا» روی سامانه های نسخه الکترونیک بیمه های سلامت و تامین اجتماعی انجام نشده و مرکز راهبردی افتا صراحتا سامانه های مذکور را فاقد امنیت سایبری لازم اعلام نموده است.
2) موضوع مهم «امضای الکترونیک نسخ» که مورد مطالبه ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه می باشد، هنوز عملیاتی نشده و در عمل تبدیل به کاربری و کلمه عبور برای ورود پزشکان به سامانه های بیمه شده است. طبق قانون بودجه سال جاری، پرداخت نسخه الکترونیک از سوی سازمان‌های بیمه گر، منوط به تحقق امضای الکترونیک است که این مورد تاکنون محقق نشده است.
3) ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند اجرایی نشده و اجرایی نمودن بارگذاری کدینگ خدمات سلامت توسط وزارت بهداشت در سامانه های فعلی تاکنون به‌صورت دقیق و کاملی صورت نگرفته است. بنابراین عملا امکان تبادل اطلاعات پزشک معالج و مراکز درمانی با پرونده الکترونیک سلامت و بالطبع سامانه های بیمه های تکمیلی وجود ندارد.
4) یکسان سازی کدینگ کدهای چندگانه دارو و تطابق دستی کدها انجام نپذیرفته است. این مشکل در خصوص کدهای سایر خدمات تشخیصی درمانی مانند رادیولوژی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی وجود دارد.
5) با توجه به مشکلات زیرساختی موجود کشور در زمینه فضای مجازی مانند پهنای باند و سرعت اینترنت حتی در صورت تحقق صد در صدی برنامه نسخه الکترونیک ، لازم است که بیمه های پایه و تکمیلی با در نظر گرفتن مواردی نظیر قطعی برق و اینترنت، حملات سایبری، اختلالات فنی که موجب قطع موقت خدمات می‌شود، تدابیر لازم را اندیشده باشند.
6) هنوز اپراتور مشترک جهت ارائه سرویس به شرکت های بیمه ای ارائه کننده درمان تکمیلی تعیین نشده است.
7) امکان دسترسی شرکت های بیمه ای ارائه کننده درمان تکمیلی به بانک اطلاعاتی نظام پزشکی کشور جهت اعتبار سنجی پزشک بر اساس کد نظام پزشکی فراهم نشده است.
با تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان