بازدید 9593

استعفای فرمانده نیروی دریایی آلمان

وزارت دفاع آلمان علنا از اظهارات فرمانده نیروی دریایی خود انتقاد کرد و گفت این اظهارات موضع کشورش را منعکس نمی‌کند. فرمانده نیروی دریایی آلمان به دلیل انتقاد فراوان از سخنانش در باره "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه استعفا داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 23 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، این فرمانده نیروی دریایی آلمان "پوتین" را "شایسته احترام" خوانده بود و گفته بود که "کیف" (پایتخت اوکراین) هرگز قادر به بازگرداندن "کریمه" به خاکش نخواهد شد.

این فرمانده روز شنبه استعفا داد.

"کی آخیم شونباخ" فرمانده نیروی دریایی ارتش آلمان در بیانیه ای گفت: "از "کریستین لامبرشت" وزیر دفاع خواستم که سریعا مرا از وظایفم برکنار کند. وزیر درخواست من را پذیرفت".

شوئنباخ در روز جمعه با بحث در یک اندیشکده هندی اظهاراتی در باره پوتین بیان کرد و ویدئوی او به سرعت در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت.

حساسیت روی این اظهارات به دلیل چینش ده ها هزار نیروی روس در مرز اوکراین بسیار زیاد شده است.

تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش در مناطق مرزی اوکراین ادامه دارد. روسیه برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند.

شونباخ که در دهلی نو و به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد گفت که پوتین به دنبال آن است که با او مانند غرب برابر رفتار شود.

شونباخ افزود: "آنچه پوتین می‌خواهد قابل احترام است".

او روسیه را کشوری قدیمی و مهم خواند، گفت: "احترام گذاشتن هزینه کمی دارد و حتی هزینه ندارد. به راحتی می توان به او احترامی داد که واقعا می‌خواهد و احتمالا شایسته آن است".

شونباخ پذیرفت که اقدامات روسیه در اکراین نیاز به رسیدگی و بررسی دارد.

او افزود: شبه جزیره کریمه رفته است و دیگر به اوکراین باز نمی‌گردد. این یک واقعیت است. این موضوع با موضع مشترک غرب که نمی‌تواند الحاق کریمه در سال 2014 به روسیه را بپذیرد، در تضاد است.

قبل از استعفای شونباخ وزارت دفاع آلمان علنا از اظهارات او انتقاد کرد و اعلام کرد که این اظهارات نه در محتوا و نه در چارچوب بیان موضع آلمان را مشخص نمی‌کند.

شونباخ به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد. او گفت: "اظهارات عجولانه من در هند به شدت بر من فشار وارد کرد و من (استعفا) را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به نیروی دریایی آلمان، نیروهای آلمان و جمهوری فدرال آلمان ضروری می‌دانم".

وزارت خارجه اوکراین از آلمان خواسته تا به صورت عمومی اظهارات فرمانده نیروی دریایی خود را رد کند.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود اعلام کرده که اظهارات شونباخ می‌تواند تلاش غرب برای کاهش تنش را مختل کند.

وزیر خارجه اوکراین در توییتی جداگانه نوشت: اوکراین از آلمان به خاطر حمایتی که در سال 2014 ارائه کرده و همچنین تلاش های دیپلماتیک برای حل مناقشه مسلحانه روسیه و اوکراین سپاسگذار است اما اظهارات کنونی فرمانده نیروی دریایی آلمان ناامید کننده تلقی شده و در تضاد با این حمایت و تلاش هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل