بازدید 15647
۱
آیا رئیس فعلی، راه را برای حضور گزینه جانشینی اش هموار می‌کند؟

جلسه مهم کیومرث هاشمی با صالحی‌امیری در کمیته المپیک

این نشست قطعا به منظور قرارگرفتن نام رئیس سابق کمیته و معاون اسبق وزیر ورزش در لیست اعضای مجمع با عنوان خبره ورزشی صورت گرفته است اما پاسخ صالحی امیری و جزئیات دیگر این نشست مهم، پنهان مانده
کد خبر: ۱۱۰۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 23 January 2022

در آستانه ثبت نام کاندیداهای ریاست و دبیرکلی کمیته ملی المپیک برای انتخابات پیش‌رو ، کیومرث هاشمی به دیدار صالحی امیری رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، این نشست قطعا به منظور قرارگرفتن نام رئیس سابق کمیته و معاون اسبق وزیر ورزش در لیست اعضای مجمع با عنوان خبره ورزشی صورت گرفته است اما پاسخ صالحی امیری و جزئیات دیگر این نشست مهم، پنهان مانده است و دو طرف اطلاعاتی دراین باره به رسانه‌ها نداده‌اند.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه دو دیدگاه متفاوت نسبت به تدوین و ارسال آیین نامه جدید انتخابات کمیته به IOC وجود دارد و برخی آن را غیر ضروری و عاملی برای تاخیر در برگزاری انتخابات و برخی آن را ضروری می‌دانند، گفت: صبح روز گذشته در کمیته ملی المپیک جلسه‌ای برگزار کردم. پیش‌نویس آیین نامه سال ۹۲ را در اختیار داریم. مقرر شد که از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام بگیریم. اگر همان آیین‌نامه را با اندکی اصلاحات به رسمیت بشناسند بر همان مبنا انتخابات را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت طی یک هفته اصلاحات آیین نامه را انجام و بلافاصله به IOC ارسال می‌کنیم و بعد به تصویب مجمع می‌رسانیم. در هر دو صورت به عنوان کمیته ملی المپیک متعهد هستیم که انتخابات را در موعد مقرر یعنی ۱۷ اسفند برگزار کنیم.

صالحی‌امیری در پاسخ به این پرسش که آیا برای معرفی خبرگان ورزشی فشاری از خارج از مجموعه ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد؟ تاکید کرد: صادقانه می‌گویم و تاکید می‌کنم که هیچ گونه فشاری را خارج از چارچوب قانون تا امروز در کمیته ملی المپیک نداشتیم و این منطقی هم است که فشاری وجود نداشته باشد چون ما نهاد عمومی غیر دولتی و مستقل و تابع منشور المپیک هستیم و طبیعی است که هیچ مداخله‌ای از سوی دولت در کمیته ملی المپیک وجود نداشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه گفته می‌شود کیومرث هاشمی برای قرار گرفتن در لیست خبرگان ورزشی دیداری را با وی داشته است، گفت: تا امروز آنچه برای من و همکارانم در هیات اجرایی اهمیت دارد، برگزاری قانونمند و شفاف انتخابات در ۱۷ اسفند است.‌ به طور طبیعی در دفتر کارم با تعداد زیادی از عزیزان دیدار می‌کنم. این ملاقات‌ها دلیلی بر هیچ‌گونه مذاکره غیر رسمی نیست.‌ مطمئن باشید که هیچ‌گاه خارج از چارچوب قانون، اخلاق و شفافیت عمل نمی‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تمایل زیاد روسای فدراسیون‌ها و اهالی ورزش برای حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک، آیا در انتخابات شرکت‌می‌کند؟ گفت: هر وقت به جمع بندی برسم ابتدا به اصحاب رسانه اعلام می‌کنم‌.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اینم همه رو سرکار گذاشته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان