بازدید 6185

رکود جدید بایدن در کاهش محبوبیت

بر اساس گزارش موسسه افکار سنجی «گالوپ»، میانگین محبوبیت بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش ۴۸.۹ درصد بود که فقط از دونالد ترامپ، سلف وی بالاتر بود.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 19 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، گالوپ میزان محبوبیت بایدن را در ۱۳ مورد جداگانه در طول اولین سال ریاست‌جمهوری او مورد نظرسنجی قرار داد که به طور متوسط ​​۴۸.۹ درصد از پاسخ‌دهندگان نظر مثبتی به او داشتند.

طبق گزارش گالوپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ با محبوبیت ۵۷ درصد وارد قدرت شد. بین ژانویه تا اوایل اوت، میزان رضایت از عملکرد او بین ۵۷ تا ۴۹ درصد بود، زمانی که با واکسینه شدن بیشتر آمریکایی‌ها موارد کرونا رو به کاهش بود.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، با این حال، در پایان ماه اوت، میزان محبوبیت بایدن به ویژه حول و حوش زمان خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان که با حمله در فرودگاه کابل و کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی همراه شد، کاهش یافت. چهل و سه درصد از شرکت‌کنندگان حاضر در نظرسنجی به بایدن نمره مثبت دادند.

طبق این گزارش، محبوبیت بایدن بین اکتبر و دسامبر ثابت ماند و حدود ۴۲ تا ۴۳ درصد بود. افزایش موارد کرونا و تنگناهای زنجیره تامین که باعث افزایش قیمت‌ها و تورم در سراسر آمریکا شد احتمالاً مانع از افزایش محبوبیت او شده بود.

در ژانویه ۲۰۲۲، تنها ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که با عملکرد رئیس‌جمهورشان موافق هستند که پایین‌ترین نرخ ثبت شده توسط گالوپ در دوران ریاست‌جمهوری او بود.

بر اساس گزارش گالوپ، تنها یک رئیس‌جمهور پیشین، ترامپ، در سال اول محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشت و ۳۸.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تایید کردند. رضایت از کلینتون رئیس‌جمهور پیشین با ۴۹.۳ درصد محبوبیت در سال اول خود به میزان رضایت از بایدن نزدیک بود. بعد از این دو، ریگان قرار دارد که در اولین سال ریاست‌جمهوری خود ۵۷.۱ درصد محبوبیت داشت.

طبق نتایج اعلام شده از سوی گالوپ، کاهش محبوبیت بایدن در طول اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش عمدتاً به مستقل‌ها نسبت داده می‌شود. فقط ۳۳ درصد از مستقل‌ها در حال حاضر به بایدن نمره مثبت دادند، در حالی که در شش ماه اول کارش بیش از ۵۰ درصد عملکرد او را تایید کرده بودند.

طبق اعلام گالوپ، حمایت از بایدن در میان دموکرات‌ها نیز رو به کاهش است و از ۹۰ درصد یا بالاتر قبل از دسامبر به حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است. محبوبیت او در میان جمهوری‌خواهان در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش پایین و بین ۴ تا ۱۱ درصد بوده است.

اخیراً نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس» و موسسه «یو گو» نشان داد که در مجموع، تنها چهار درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع «بسیار خوب» پیش می‌رود.

بر اساس این نظرسنجی، آمریکایی‌ها تقریباً در مورد اینکه بایدن در مدیریت بیماری کرونا به خوبی کار می‌کند یا خیر، اختلاف نظر دارند. ۵۱ درصد مدیریت را تایید نمی‌کنند، در حالیکه ۴۹ درصد شیوه مدیریت او را تایید می‌کنند.

سایر نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که بایدن در تلاش برای جلب رضایت اکثر رأی‌دهندگان است. نظرسنجی موسسه «کوئینیپیاک» نشان داد که محبوبیت بایدن تنها ۳۳ درصد است که کمتر از میزان محبوبیت ترامپ در همان مقطع ریاست‌جمهوری او بود.

بر اساس یک نظرسنجی جدید دیگر، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی در ایالات متحده در خطر از بین رفتن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر