بازدید 5451

امارات خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد

امارات متحده عربی در پی پاسخ یمن به مداخله ها و تجاوزگری این کشور، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 19 January 2022

به گزارش «تابناک»، امارات متحده عربی روز سه‌شنبه به وقت محلی در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت و محکوم کردن پاسخ قاطعانه یمن شد.

امارات در نامه خود به کشور نروژ که اکنون ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، پاسخ یمن به مداخله و تجاوزگری خود را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و از این شورا خواست که قاطعانه و صریح، این حمله انصار الله یمن را محکوم کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای پاسخ یمن به مداخله ها و تجاوزگری امارات را حمله تروریستی خواند و محکوم کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت ما به امنیت و توانایی امارات برای دفاع از خود متعهد هستیم و با شرکای اماراتی در دفاع از سرزمین آنها در برابر همه تهدیدات متحد هستیم.

به نوشته رسانه های یمن، امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته این رسانه ها، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

پیش از ظهر دوشنبه در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد: در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی به یاری خداوند تعالی عملیات نظامی ویژه و موفقی (عملیات طوفان یمن) را انجام دادیم.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن امروز به هشدارهای خود به کشورهای متجاوز در خصوص انجام ضربات دردناک و سخت در صورت ادامه تجاوزات، عمل کرد و اعلام می کنیم در صورت ادامه حملات به یمن، امارات متحده کشوری ناامن خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل