بازدید 5075

شرط ائتلاف فتح برای موافقت با کابینه آتی عراق

یک عضو ائتلاف فتح عراق امروز (سه‌شنبه) مهمترین شرط چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت آتی در این کشور را بیرون کردن نیرو‌های آمریکایی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹ 19 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مختار الموسوی، عضو ائتلاف فتح عراق در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق با تاکید بر اینکه مهمترین شرط چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت آتی بیرون کردن نیرو‌های آمریکایی است، اظهار کرد: پایگاه‌های آمریکا همانند قبل باقی می‌مانند و حتی سلاح‌ها و تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

این عضو ائتلاف فتح عراق گفت: چارچوب هماهنگی هرگز مصالحه بر سر حاکمیت عراق را نخواهد پذیرفت و شرط حمایت از هرگونه دولت آتی را تعهد به خروج این نیرو‌ها تعیین خواهد کرد.

او افزود: کابینه فعلی درباره حضور آمریکایی‌ها در عراق فریبکاری کرد و شفافیت نداشت و همزمان آمریکا نیز از اینکه گروه‌های سیاسی عراق درگیر موضوع تشکیل کابینه هستند، برای تعلل در وعده‌های خود و اجرا نکردن آن‌ها سوءاستفاده کرد.

الموسوی در ادامه گفت: هیچ‌گونه عقب‌نشینی واقعی از عراق انجام نشد و حتی بر عکس آن بر تعداد و سلاح‌های این نیرو‌ها افزوده شد.

این عضو ائتلاف فتح عراق ادامه داد: استفاده این نیرو‌ها از سامانه‌های پدافند هوایی نیز مدرک غیرقابل انکاری دال بر عقب‌نشینی نکردن نیرو‌های آمریکایی از عراق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی