بازدید 6733
۱

هشدارصدراعظم آلمان به روسیه درصورت حمله به اوکراین

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز دوشنبه به روسیه هشدار داد که هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین پیامدهای سیاسی و اقتصادی جدی در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 18 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز" وی در کنار همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت که آلمان خواهان "گام‌های صریح در جهت کاهش تنش از سوی روسیه" است.

این اظهارات صدراعضم آلمان درحالی منتشر می‌شوند که اوایل روز دوشنبه، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد خط لوله نورد استریم ۲ می‌تواند بخشی از پاسخ آلمان به حمله احتمالی روسیه به اوکراین باشد.

شولتس توضیح داد: «ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا پاسخ لازم را آماده کنیم، زیرا این سناریو (حمله ادعایی روسیه به اوکراین) فقط باعث رنج و سختی همه خواهد شد.

شولتس افزود که آلمان و فرانسه در تلاش هستند تا قالب نرماندی را برای مذاکرات صلح فعال کنند و او از همه روش‌های دیپلماتیک دیگر حمایت می‌کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، ضمن تکرار مواضع صدراعظم آلمان اعلام کرد که روسیه باهد فشارها علیه اوکراین را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند. روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند، چندی پیش تکمیل شد، اما ممکن است به دلیل عقب نشینی آلمان تحت فشارهای آمریکا، تا اواسط سال جاری مورد تصویب قرار نگیرد.

ائتلاف حاکم آلمان در مورد نورد استریم ۲ دو پاره است، به طوری که سوسیال دموکرات‌ها از آن حمایت می‌کنند، زیرا پس از تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال سنگ در آلمان، این کشور به دنبال گاز طبیعی است، اما سبزها که یکی از شرکای این ائتلاف هستند، با این خط لوله مخالفند.

این پروژه شامل دو خط لوله گاز با مجموع ظرفیت ۵۵ میلیارد مترمکعب در سال است که از سواحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان امتداد می‌یابد.

روسیه سالانه تا ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای اروپایی صادر می‌کند که بخش قابل توجهی از آن از طریق خطوط لوله گاز اوکراین ترانزیت می‌شود و بقیه گاز از طریق خط لوله گاز جریان ترکیه و خط لوله جریان شمالی و نیز خطوط لوله گاز بلاروس به مقصد کشورهای اروپایی صادر می‌شود. مقام‌های روسیه خواستار آغاز صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۲ هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
خخخخخخ متاسفانه مسئولان نظام ما روسیه را ابرقدرت میدانند وقتی روسیه نمیتواند درمورد اوکراین اقدامی کند والمان به وی هشدار میدهد باید فاتحه روسیه وایران را یکجا بخوانیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار