بازدید 5195

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کرونا مبتلا شد

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همزمان با روند صعودی آمار مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا در این کشور، به رغم دریافت دز سوم واکسن کرونا، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶ 18 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منابع آمریکایی اعلام کردند جواب آزمایش مارک ملیلی روز گذشته مثبت شده و او دارای علایم خفیف است، اما به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به طور کامل واکسینه شده و نوبت سوم واکسن کرونای خود را نیز دریافت کرده است.

مارک میلی حدود پنج روز پیش با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده است و اکنون در قرنطینه قرار دارد و قرار است دور کاری کند.

دو هفته پیش نیز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به کرونا مبتلا شد.

در پی رکوردشکنی پی در پی شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا، جراح کل ایالات متحده با اشاره به گسترش سریع سویه اومیکرون در این کشور و ثبت رکورد‌های تازه مبتلایان، هشدار داد که ایالات متحده هفته‌های سختی پیش رو دارد.

به گزارش تارنمای روزنامه نیویورک پست، «ژنرال ویوک مورتی» جراح کل ایالات متحده (رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکا که سخنگوی ارشد مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال است) هشدار داد که چند هفته آینده روز‌های سختی برای آمریکا خواهد بود، زیرا شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به دلیل گسترش سویه اومیکرون همچنان در حال افزایش هستند.

مورتی افزود: کشور هر روز بیش از گذشته با شمار بیشتری از مبتلایان روبرو است و در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در روز به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اگرچه برخی مناطق مانند نیویورک در حال پشت سر گذاردن روز‌های اوج ابتلا هستند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه کل کشور با سرعت یکسانی شاهد ابتلا به کووید-۱۹ نیست، گفت: موج اومیکرون در برخی نقاط کشور دیرتر شروع شد و لذا چند هفته آینده روز‌های سختی در پیش خواهیم داشت.

براساس آخرین آمار منتشر شده، آمریکا با دارا بودن بیش از ۶۶ میلیون و ۹۹۵ هزار مبتلا و بالغ بر ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ جان باخته همچنان در صدر جدول تاثیرپذیری از ویروس کرونا قرار دارد. ضمن آنکه تاکنون ۶۲.۹ درصد جمعیت آمریکا هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر