بازدید 4594

بایدن: گروگانگیری در تگزاس اقدام تروریستی بود

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از گروگانگیری در ایالت تگزاس اعلام کرد که این گروگانگیری اقدام تروریستی بود.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۱ 17 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در فیلادلفیا در جمع خبرنگاران درباره گروگانگیری در شهر کالی ویل در ایالت تگزاس در کنیسه یهودیان گفت: این یک اقدام تروریستی بود.

بایدن با اشاره به این امر که مظنون این حادثه که در درگیری با پلیس کشته شد، سلاح خود را از خیابان تهیه کرده بود و با تاکید براینکه قوانین سلاح در آمریکا باید اصلاح شوند، اظهار داشت ایده بررسی سوابق بسیار مهم و حیاتی است، اما زمانی که فردی چیزی را از فردی دیگر در خیابان تهیه می‌کند، شما نمی‌توانید جلوی چنین حادثه‌ای را بگیرید.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما همه حقایق را در اختیار نداریم، اما گفته می‌شود او سلاح‌های خود را از خیابان بدست آورده است.

بایدن ادامه داد او آن‌ها را هنگام ورود به آمریکا خریداری کرده است. ما از وجود یک بمب خبر نداریم. ظاهراً این فرد شب اول را در پناهگاه بی خانمان‌ها سپری کرده است. من هنوز همه جزئیات را ندارم، بنابراین نمی‌خواهم به جزئیات بیشتر بپردازم.

اف بی آی: گروگانگیر تگزاس شهروند انگلیس بود

رسانه‌های آمریکایی عصر شنبه به وقت محلی از وقوع یک گروگان گیری در کنیسه‌ای در کالی ویل ایالت تگزاس خبر دادند و اعلام کردند نیروی ویژه و همچنین اف بی آی در محل حاضر شده اند.

بر اساس گزارش ها، پلیس آمریکا با مردی که افرادی را در یک مراسم مذهبی در کنیسه‌ای که به صورت آنلاین پخش می‌شد، گروگان گرفته بود، مذاکره کرد.

اف بی‌ای هویت مظنون گروگان گیری را "مالک فیصل اکرام" یک شهروند انگلیسی ۴۴ ساله معرفی کرده است.

تیم ضربت اف بی‌ای روز گذشته با حمله به این کنیسه، این گروگانگیری ده ساعته را به پایان رساند و اعلام کرد که به گروگان‌ها هیچ آسیبی نرسیده است.

به گزارش رسانه ها، "مالک فیصل اکرام" شهروند انگلیسی ۴۴ ساله و گروگانگیر در تماس تلفنی خود با مذاکره کنندگان اف بی‌ای خواهان صحبت با یک زن شده بود که در زندان فدرال زندانی بود.

در تصاویر منتشر شده از این فرد در رسانه‌های اجتماعی، فیصل اکرام خواهان صحبت با عافیه صدیقی یک متخصص مغز و اعصاب پاکستانی شده و مدعی شده این زن خواهر او است.

عافیه صدیقی به گذارندن ۸۶ سال زندان در آمریکا محکوم شده است. وی به دلیل تیراندازی به سوی سربازان آمریکایی و نیرو‌های اف بی‌ای در سال ۲۰۱۰ بازداشت و به ۸۶ سال زندان محکوم شد.

فیصل اکرام از اف بی‌ای خواسته بود عافیه صدیقی را آزاد کنند. وی همچنین مکرر اعلام می‌کرد قصد ندارد به کسی آسیب برساند.

ماروا البیالی، وکیل عافیه صدیقی، روز شنبه به هیل گفت که موکلش گروگانگیری را محکوم کرده است و او به طور مشخص اعلام کرده نمی‌خواهد به نامش خشونت انجام شود.

البیلی همچنین ادعای فیصل اکرام را مبنی بر اینکه صدیقی خواهر او است، رد کرد.

بر اساس گزارش ها، گلبار برادر فیصل اکرام در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرده که این مظنون اهل شهرک صنعتی بلکبرن در شمال انگلیس بیماری روانی داشته است.

وی همچنین توضیح داد که خانواده فیصل اکرام تمام شب را در ایستگاه پلیس بلکبرن "با فیصل، مذاکره کنندگان، اف بی آی و غیره" در ارتباط بوده اند.

گلبار گفت: ما هرکاری انجام دادیم و هر حرفی به او زدیم نتوانستیم فیصل را راضی کنیم تا تسلیم شود.

بر اساس گزارش ها، پس از حادثه روز شنبه در تگزاس، تمهیدات امنیتی در کنیسه‌های نیویورک و سایر مناطق آمریکا افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی