بازدید 5255
در عربستان

رزمایش امنیت داخلی کشور‌های حاشیه خلیج فارس

سومین رزمایش تاکتیکی مشترک دستگاه‌های امنیتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در عربستان سعودی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ 16 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه روزنامه «القدس العربی» در این رزمایش که از امروز (یکشنبه) آغاز شده است، نیرو‌های امنیتی ۶ کشور عضو شورای همکاری کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش توسعه پیوند‌های همکاری بین اعضای شورای همکاری کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در زمینه امنیتی و بالابردن سطح هماهنگی و ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با همه تهدید‌ها و خطراتی که این کشور‌ها را تهدید می‌کند بیان شده است.

سپهبد «سعید بن عبدالله القحطانی» معاون وزیر کشور عربستان در امور عملیات اظهار داشت که این رزمایش مشترک به تاکید سران کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس بر اساس تصمیم وزرای کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام است.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با شرکت در این رزمایش میزان آمادگی و صلاحیت کادر‌های خود در داخل و خارج را به نمایش گذاشته‌اند و به ارائه آموزش‌ها، تمرین‌ها و فرضیه‌های مشترک ادامه می‌دهند.

معاون وزیر کشور عربستان در امور عملیات با بیان اینکه سرنوشت کشور‌های حاشیه خلیج فارس مشترک و امنیت آن‌ها یکی است، افزود: رزمایش نیرو‌های مرزبانی و گارد ساحلی به این دور از رزمایش اضافه شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش تمام سرویس‌های امنیتی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس را گرد هم آورده است، افزود: در این رزمایش فعالیت‌ها و رویداد‌هایی که تمام فرضیات و خطرات امنیتی که ممکن است هر یک از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با آن مواجه شوند، شبیه‌سازی می‌شود.

سرلشکر «شایع بن سالم الودعانی» فرمانده سومین رزمایش امنیتی کشور‌های خلیج عربی با بیان اینکه مرحله اول این رزمایش شامل آماده‌سازی و برنامه ریزی بر اساس جدول زمانی است، گفت: مرحله دوم که با شروع تمرین آغاز شده است رزمایش را به اهداف خود در ارتقای سطح هماهنگی و همکاری بین بخش‌های داخلی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در مقابله با تهدیدات احتمالی که کشور‌های خلیج‌فارس ممکن است با آن مواجه شوند، می‌رساند.

این مسئول امنیتی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با بیان اینکه «خلیج ما یکی و امنیت ما یکی است» پیام این رزمایش است، افزود: این پیام روشنی است که باید به همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به امنیت کشور‌های حاشیه خلیج فارس هستند، برسد.

قطر نیز که پیش از این در دومین دوره این رزمایش حضور نداشت، در سومین رزمایش تاکتیکی مشترک دستگاه‌های امنیتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی شرکت کرده است.

وزارت کشور قطر در بیانیه‌ای که در صفحه خود در توییتر منتشر کرد، مشارکت دوحه در این رزمایش را تایید کرد.

قطر در دومین دوره رزمایش «امنیت خلیج فارس» که در سال ۲۰۲۰ به میزبانی امارات برگزار شد، به دلیل بحران خلیج فارس و تحریم این کشور از سوی کشور‌های عربستان، امارت، بحرین و مصر که از نیمه ۲۰۱۷ آغاز شد، غایب بود.

روابط کشور‌های یاد شده با دوحه از زمان اجلاس العلا و با اعلام کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به محاصره قطر بهبود یافته است.

چهار کشور بحرین، عربستان، امارات و مصر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط خود را با قطر قطع کردند تا اینکه چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در دی سال ۱۳۹۹ در شهر «العُلا» عربستان با هدف آشتی بین قطر و چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر برگزار شد و پس از آن، کشور‌های یاد شده با صدور اعلامیه‌ای اختلاف با دوحه را پایان یافته دانستند و روابط خود با قطر را از سر گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل