بازدید 4034

استقبال آلمان از گفتگوهای امنیتی آمریکا و روسیه

آلمان در دیدار با نخست وزیر هلند از دیدار و گفتگوهای اخیر مقامات روسی و آمریکایی استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 14 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، تماس‌های روسیه با ناتو و آمریکا را در زمینه مسائل امنیتی مهم و ضروری خواند.

او روز پنجشنبه در برلین پس از دیدار با «مارک روته»، نخست وزیر هلند، گفت: «بسیار مهم است که ما از راه‌های مختلف دیپلماتیک استفاده می‌کنیم.»

اولاف شولز گفتگوها را «تلاشی برای در پیش گرفتن یک مسیر سازنده» نامید که حتی اگر همه چیز درست نشود، اما ارزشمند است. صدراعظم آلمان افزود: «مشکلاتی است و همه این مشکلات را می‌بینند، اما چنین تماس‌هایی نیز ضروری است.»

همزمان «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که کاخ سفید هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد تا بتواند زمان برگزاری دیدار بعدی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود را پیش بینی کند.

ساکی در این ارتباط گفت: من چیزی برای پیش بینی دیدار بعدی دو رئیس جمهور ندارم. همانطور که جیک سالیوان اشاره کرد، ما تازه در حال پایان دادن به دور سوم مذاکرات هستیم و از نظر مراحل بعدی، باید ببینیم که روزهای آینده چگونه خواهند بود.

پیشتر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در واکنش به نشست‌های برگزار شده میان نمایندگان کشورش با هیأت هایی از آمریکا و ناتو در بروکسل و ژنو در روزهای گذشته اعلام کرده بود که ادامه مذاکرات با آمریکا منوط به چگونگی درک واشنگتن و بروکسل از پیشنهادات ما مخصوصاً درباره عدم گسترش ناتو است.

کی یف و شرکای غربی آن ادعا می‌کنند که مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است! مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که با توجه به افزایش فعالیت نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، اقداماتش کاملاً دفاعی بوده و تاکید کرده که این حق را دارد تا نیروهای نظامی خود را در قلمرو این کشور و در راستای منافع امنیت ملی خود جابجا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان