بازدید 6213

انفجار مهیب، پایتخت عراق را لرزاند

چند ساعت پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، منابع خبری از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در منطقه دیگری از بغداد، پایتخت عراق خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 14 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ساعاتی پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، انفجاری در ساعات اولیه روز جمعه در شمال بغداد گزارش شده است.

بنا به گزارش العربیه، صدای انفجار در «منطقه ادهمیه» واقع در ۴ مایلی شمال منطقه سبز بغداد شنیده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌های اورژانس به سرعت به محل حادثه رفته‌اند، هرچند تا ساعات ابتدایی بامداد، جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

برخی منابع نیز گفته‌اند که هدف از انفجار در منطقه ادهمیه، دفتر «حزب سیاسی تقدم»، وابسته به «محمد الحلبوسی»، رئیس جدید پارلمان عراق بوده است. یک روز قبل از این نیز، یک نارنجک دستی به سمت ساختمان این حزب پرتاب شده بود.

چند ساعت پیش از اینکه صدای انفجار در منطقه ادهمیه شنیده شود، کانال تلگرامی صابرین نیوز از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در منطقه سبز بغداد خبر داده بود. همچنین پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که سفارت آمریکا در بغداد با ۲ راکت هدف حمله نیروهای ناشناس قرار گرفته و در پی این انفجارها تمامی ورودی‌های سفارتخانه آمریکا مسدود شده است.

همچنین ویدئوهای منتشر شده از این حمله نشان می‌دهد که سامانه‌های دفاعی سیرام ارتش آمریکا به طور دائم با راکت‌های شلیک شده در حال مقابله است. علاوه بر این گزارش شده که این حمله مشخصاً علیه پایگاه سوم التوحیده در سفارت مذکور انجام شده است.

گفتنی است که هنوز هیچ گروه مقاومتی عراقی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. همچنین سطح خسارات انسانی و محیطی وارد شده به سفارت آمریکا نیز هنوز مشخص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار