بازدید 5215

آلودگی هوای تهران برای پنجمین روز پیاپی

کد خبر: ۱۰۹۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 11 January 2022

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز(۲۱ دی‌ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد که ناشی از شرایط پایدار و آرام جواست. عدم وزش باد مؤثر در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۱ دی‌ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، اگرچه با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و کیفیت در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

تداوم ناپایداری جوی تا صبح روز چهارشنبه (۲۲ دی‌ماه) سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بااین‌حال با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

طی روز بر تندی باد افزوده می‌شود و بهبود نسبی کیفیت هوا دوراز انتظار نیست. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۴۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۳۷ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار