بازدید 4857

اعلام آمادگی مصر برای کمک به لبنان

رئیس جمهور مصر بر همبستگی با لبنان و کمک به این کشور بویژه در زمینه صادرات گاز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 10 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رسانه‌های مصر، «عبدالفتاح السیسی» امروز (دوشنبه) در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان که در شرم الشیخ برگزار شد، همبستگی کشورش با بیروت به ویژه در روز‌های سختی را که مردم لبنان پشت سر می‌گذارند اعلام کرد و افزود: مصر آمادگی دارد به سهم خود در انتقال گاز به لبنان مطابق با معاهدات امضا شده کمک کند.

شبکه روسیه الیوم نیز گزارش داد که رئیس جمهوری مصر دستوراتی برای تسهیل موضوع (انتقال گاز از مصر به لبنان) و تسریع در اجرای این پروژه داد.

بر اساس این گزارش، السیسی خطاب به «نجیب میقاتی» گفت: لبنان شخصاً در قلب من و در ضمیر و وجدان مصر قرار دارد.

میقاتی نخست وزیر لبنان در این دیدار که در حاشیه برگزاری مجمع جهانی جوانان در شرم الشیخ برگزار شد با تقدیر از رئیس جمهور مصر بر نقش این کشور و اهمیت آن در حمایت از لبنان و روند بازنگری رویکرد عمومی اعراب تاکید کرد.

مجمع جهانی جوانان یک رویداد جهانی سالانه است که در شرم الشیخ در جنوب سینا و تحت نظارت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برگزار می‌شود.

این مجمع پیش از این در سال‌های ۲۰۱۷.۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی برگزار شده است که در سه دوره گذشته آن بیش از۱۵ هزار دختر و پسر از ۱۶۰ کشور جهان شرکت داشتند.

وزیران انرژی و نفت کشور‌های اردن، مصر، سوریه و لبنان ۱۷ شهریور امسال در نشستی چهار جانبه که در امان پایتخت اردن برگزار شد با انتقال گاز مصر از طریق اردن و سوریه (خط عربی) به لبنان موافقت کردند.

خط حمل و نقل عربی که در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و در سال ۲۰۰۳ اولین مقدار گاز از طریق آن صادر شد از شهر «العریش» مصر شروع می‌شود و سپس با عبور از شهر «العقبه» اردن در دریای سرخ و سرزمین‌های سوریه تا «طرابلس» لبنان ادامه می‌یابد.

این خط انتقال گاز در سال ۲۰۱۱ توسط افراد ناشناس در مصر منفجر و باعث آتش سوزی‌های گسترده شد و فعالیت آن در سال ۲۰۱۲ هنگامی که در معرض چندین انفجار دیگر قرار گرفت، توقف شد.

لبنان به دلیل سقوط قیمت لیره و کمبود ارز مورد نیاز برای واردات و کمبود سوخت مورد نیاز جهت تولید برق از کمبود شدید این انرژی رنج می‌برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار