بازدید 26687
با مذاکرات هسته‌ای

دیدار انریکه مورا با مذاکره کننده ارشد ایران/ دیدار وزیران خارجه چین و عربستان با موضوع مذاکرات هسته ای/ خشم نفتالی بنت از مذاکرت وین

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد، در این چند روز در سطوح مختلف در جریان بود و طی روز‌های شنبه و یکشنبه نیز نشست‌هایی با حضور باقری و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 10 January 2022

دیدار علی باقری با هیات روسیه در وین/ امیرعبداللهیان: ایران برای دستیابی به توافق خوب جدیت دارد

بین الملل تابناک: ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد، در این چند روز در سطوح مختلف در جریان بود و طی روز‌های شنبه و یکشنبه نیز نشست‌هایی با حضور باقری و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شد.

چین: نقش ایران در مذاکرات وین بسیار سازنده است
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۲۳:۳۹

مذاکره کننده ارشد چین پس از دیداری نسبتا طولانی با علی باقری رئیس هیات ایرانی در چارچوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با ارائه ایده‌های تازه و جامع نقش بسیار سازنده‌ای را در گفت‌وگوها ایفا می‌کند.

 وانگ کوان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: چین و ایران گفت‌وگوهای دائمی را در جریان مذاکرات دارند و دو طرف درباره تمام مسائل مذاکراتی تبادل نظر می‌کنند.

وی تصریح کرد: چین قاطعانه از مطالبات منطقی ایران در زمینه فعالیت‌های اتمی، مادامی که خطر اشاعه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشد حمایت می‌کند. دیپلمات چین خاطر نشان کرد که این کشور به حمایت از ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ادامه می دهد.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوها پیرامون رفع تحریم‌ها گفت که در جلسه امشب به طور مفصل در این زمینه صحبت شد. کوان همچنین در پاسخ به سووال دیگر ایرنا در خصوص دورنمای دست یابی به توافق نهایی هم گفت که مذاکرات در این زمینه جریان دارد.

دیدار وزیران خارجه چین و عربستان با موضوع مذاکرات هسته ای
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۲۱:۵۲

فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب با "وانگ ایی" همتای چینی خود درخصوص برنامه هسته‌ای و مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش رسانه‌های سعودی، از دیگر موضوعات مورد بررسی میان دو طرف که در شهر "ووشی" در جنوب چین انجام شد، موضوع تضمین امنیت در افغانستان بود.

دوطرف در این دیدار همچنین توسعه روابط راهبردی میان چین و عربستان و دیگر موضوعات مشترک مورد اهتمام دو کشور را بررسی کردند.

دیدار انریکه مورا با مذاکره کننده ارشد ایران
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۹:۱۲

انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام روز دوشنبه در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کرد.

این دیدار در هتل کوبورگ وین برگزار شد که این روزها میزبان جلسات دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ و ایران است. باقری که ساعاتی پیش وارد هتل شد، با میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه نیز دیدار کرد.

جزئیاتی درباره محتوای دیدارها در دست نیست اما رفت و آمد هیات‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته و گفته می‌شود که گفت‌وگوها در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود.

خشم نفتالی بنت از مذاکرت وین
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۱۷:۴۳

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) خشم خود از مذاکرات وین و احتمال حصول توافقی در جریان آن را ابراز داشت و گفت که هرگونه توافقی با ایران برای این رژیم الزام آور نخواهد بود.

او در اشاره ضمنی به منزوی بودن رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و مغایرت رویکرد این رژیم با جامعه بین المللی گفت: "تل آویو بخشی از هرگونه توافقی با ایران نخواهد بود".

بنت بدون توجه به اذعان کارشناسان رژیم صهیونیستی به ناتوانی و ضعف این رژیم در داخل و خارج از فلسطین اشغالی و توان بالای محور مقاومت در منطقه مدعی شد که "تل آویو آزادی عمل را برای خود محفوظ خواهد داشت".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال به طور ضمنی به درماندگی این رژیم در قبال ایران و محور مقاومت اذعان کرد و ایران و اعضای محور مقاومت را "بارزترین چالش" برای این رژیم توصیف کرد.

در همین حال، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به نقل از بنت گفت که این رژیم در رفتارش مقابل ایران از مفهوم "دفاع مستمر" به "حمله مستمر" گذر کرده است.

در ادامه رایزنی‌های هیأت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با اعضای گروه ۱+۴ در دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها، عصر امروز (دوشنبه) دیداری با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با هیأت روسیه به ریاست میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره کننده ارشد این کشور در هتل کوبورگ در حال برگزاری است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا در وین هستیم و در پاسخ به فارس تصریح کرد ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم.

تأکید امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای رسیدن به توافق خوب در وین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) به منظور انجام سفری یک روزه و رایزنی با مقامات عمانی در مسقط حضور دارد، با «فهد بن محمود آل سعید» معاون سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف‌های این گفت‌وگو در عمل تأکید کرد و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد اشاره قرار داد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم آذر آغاز شده در مسیر رو به جلو، ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف خارج شده از توافق سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد، زمان دستیابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
لطفا حقوق و مزایای آقای اولیانوف رو افزایش بدید ایشون دارند در سطح وزیر امور خارجه کار میکنند
چرا التماس به رعیتها! خوب برید با کدخداشون مذاکره کنید. اینکه قشنگ تره
هیات اتوبوسی ایران مجموعا به اندازه نصف جواد ظریف تجربه ندارند
همه چیز با نظارت و کنترل روس ها داره پیش میره
روسها نشان دادند ظریف حرف بی ربط نزده بود
زندگی حاصل همین تجربه هاست الان آقای امیرعبداللهیان فهمید زبان انگلیسی چقدر مهمه مخصوصا وقتی وزیر امور حارجه شدی
برادران روس سخت در تلاشند .
خدا قوت
توافق بد بهتر از هر نوع بن بست یا شکست در مذاکره است

ایران در وضعیتی نیست که به زیاده خواهی های روسیه و چین اهمیت دهد
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
مرگ بر چین


پاینده باد ایران
بهتر است در مذاکرات عمان شرط آمریکا که همان بستن قراردادهای کلان با شرکت های آمریکایی است را بپذیریم تا هیچ دولتی در آمریکا به واسطه سود کلان این شرکت ها نتواند از برجام خارج شود
نقش این کشورها دقیقا چیست ؟
همه منتظرند تا آمریکا حرف آخر را بزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا به قدرت آمریکا باید اذعان کرد
هیچکدام از این کشورها بدون اجازه آمریکا حرف نمیزنن
هر وقت میخواین توافق کنین میگین اسراییل ناراحت و منزوی و محالف توافق و از این جور خرفها پوپولیستی میزنین.
بیچاره بورس
به ریاست اولیانوف...
اینهمه هیات و آدم و دیپلمات و سفیر و ....... همه برای جلب رضایت آمریکا !!!!!!!!!!!

قبلا می گفتیم کاسبان تحریم

اما حالا با جرات می گوییم کاسبان دشمنی ایران با آمریکا .
این که یعنی مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته. مسخره کردین ملت رو؟
جنگ وکشتار انسانها شوخی نیست تمام جنگهای دنیا به مذاکره میرسد ۴ روزدیگه فلسطینیها هم صلح میکنن ما میمونیم خسارتهای جانی ومالی
کاشکی حداقل در این بیست سال بمب ساخته بودیم...
بیست سال عمر ما رفت برای هیچی...
قبلا میگفتیم توافق موقت را قبول نداریم، اما حالا گندش در آمد چون معلوم شد باقری و هیئت همراه، مشغول نهایی کردن توافق ۲ ساله با آمریکا هستند.
:)))))))))))
باسلام
اگر ین مذاکرات مختصر با اقای ترامپ صورت گرفته بود کشور انقدر در مخمصه قرار نگرفته بود و حال باید همه را دید تا تحریم پول ها ازاد شود فکر که نباشد جان به عذاب است
مگر ما مذاکره کننده ارشد ایرانی داریم حتما با اولیانوف مذاکره کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر