بازدید 42594

تصادف زنجیره‌ای و مرگبار ده‌ها خودرو در محور بهبهان-رامهرمز/ شمار جان باختگان به ۵ تن افزایش یافت

در پی این تصادف چهار خودرو گرفتار حریق شدند و سوختند. این حادثه به علت مه آلودگی هوا رخ داد و خبر‌ها حاکی از جان باختن چند تن و مصدوم شدن شمار زیادی از هموطنان مان دارد. عملیات امدادرسانی توسط اورژانس بهبهان در حال انجام است و نیرو‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در حال آماده‌باش هستند.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 10 January 2022
تابناک اجتماعی
در پی وقوع دو تصادف زنجیره‌ای سهمیگن در محور بهبهان –رامهرمز، بالغ بر ۴۰ تن مصدوم شدند و تا کنون ۴ تن جان باخته‌اند. فاجعه‌ای که احتمالا ابعاد آن وسیع‌تر هم خواهد شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تشریح این رویداد مرگبار گفت: صبح امروز (۲۰ دی‌ماه) در تماس با سامانه ۱۱۵ خبر تصادف زنجیره‌ای بیش از ۵۰ خودرو در محور بهبهان –رامهرمز در محدوده روبروی روستای دودانگه (بهبهان) اطلاع‌رسانی شد که در پی آن خودروهای اورژانس راهی محل شدند.
 
 
وی با تاکید بر این که در پی این تصادف چهار خودرو گرفتار حریق شدند و سوختند، افزود: این حادثه به علت مه آلودگی هوا رخ داد و خبرها حاکی از جان باختن چند تن و مصدوم شدن شمار زیادی از هموطنان مان دارد. عملیات امدادرسانی توسط اورژانس بهبهان در حال انجام است و نیرو‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در حال آماده‌باش هستند.

علت تصادف در دست بررسی است


سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان هم در خصوص جزئیات این حادثه گفت: امروز حوالی ساعت هفت و چهل دقیقه‌ی صبح، تصادفی در کیلومتر ده محور بهبهان به اهواز اعلام شد که ما بلافاصله در صحنه‌ی تصادف که مه آلودگی شدید داشت، حاضر شدیم. متاسفانه این تصادف که دو تصادف مجزا محسوب می‌شود، در دو لاین مخالف اتفاق افتاده است. در یکی از این دو لاین، حدود ۹ دستگاه خودرو با هم تصادف کرده اند. اما این تصادف خسارتی بوده و مشکل خاصی نداشته است.

وی افزود: در لاین مخالف که حدود دویست متر با تصادف اولیه فاصله داشت، حدود ۵۰ دستگاه خودرو متاسفانه با هم برخورد کردند. در این حادثه سه دستگاه خودرو دچار حریق شده‌اند و متاسفانه در یکی از این خودرو‌ها یک خانواده‌ی سه نفره سر صحنه فوت کردند. یک نفر دیگر هم در یک خودروی سمند فوت کرده است. بر اساس چیزی که تا الان ما بررسی کرده ایم سر صحنه‌ی تصادف متاسفانه چهار فوتی داشته ایم.
 
تعداد بازدید : 5155
 
دولتشاهی درباره‌ی تعداد مصدومان این تصادف ها گفت: به دلیل اینکه آمبولانس‌های اورژانس، هلال احمر و عزیزانی که از واحد‌های امدادرسان حضور پیدا کردند، بلافاصله مصدومان را منتقل کردند، آمار دقیقی از مصدومان در دست نیست، اما خوشبختانه بر اساس گزارشی که گرفته‌ایم تا الان حال مصدومان مناسب است.

وی درباره‌ی علت بروز این حادثه گفت: متاسفانه در این محور و عموم محور‌های خوزستان مه آلودگی شدید را شاهد هستیم. در روز‌های گذشته هم ما چندین حادثه‌ی دیگر را به همین شکل داشته‌ایم. در این محور هم ما صبح مه آلودگی شدیدی داشتیم و خودرو‌ها به دلیل بی توجهی به جلو و عدم رعایت فاصله‌ی طولی با هم برخورد داشتند و این حادثه روی داده است. ولی علت اصلی این حادثه و اینکه کدام خودرو با کدام وضعیت دچار حادثه شده در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.
 

حال دو تن از مصدومان وخیم است

 
سخنگوی اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار مصدومان این تصادف ها گفت: در پی این حادثه سیزده دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و تمامی مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند. این حادثه چهل مصدوم داشته که حال دو تن از ایشان وخیم است و در آی سی یو تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
 
 

فوت یکی دیگر از مصدومان حادثه

 
بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، یکی دیگر از مصدومان این حادثه نیز جان باخت تا شمار جان باختگان این تصادف زنجیره ای به پنج تن افزایش پیدا کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
تابناک! دیدی داری تو بزرگراه مثل بشر متمدن رانندگی می کنی و سرعتت با تابلوی حداکثر سرعت هماهنگ هست یک وحشی میاد از پشت گاریش رو می چسبونه به تو و هی چراغ می زنه که برو کنار می خوام برم؟ این ها همون هایی هستند که مسبب تصادفات این چنینی هستند. این ادم ها باید اعدام بشن تا جامعه ارتقاء کیفی پیدا کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
کی اعدام کنه؟ اعدامی های الان را که دارن میفرستن پیمانکاری لایروبی. فکر کردن مملکت با سلام و صلوات اداره میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
به خصوص ماشینهای سنگین. البته گزارش کنید و فیلم بگیرید، پلیس جریمه میکند
یا خدا
متاسفانه چندین سال است که به جای افزایش تابلوهای راهنمایی و کیفیت اسفالت و روشنایی محورهای خطرناک فقط دوربین نصب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
اصلا مه آلود بودن مهم نیس، همه این شرایط خوب
باشه با سرعت بالا توی مه رانندگی کنید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
آفرین به نکته خوبی اشاره کردید تابلوها که تقریبا دیگه داره تعطیل میشه وروشنایی هم قربونشون برم دربزرگراهها به طور کامل خاموش کردندویا چند درمیون روشنه
عجله بی دقتی بی خیالی روشن نکردن چراغ و مه شکن عقب و جلو همه دست به دست هم میده و این اتفاقات رقم میخوره!!!
یاد بازی Carmageddon افتادم

همه فقط گاز میدن
به فکر فاصله طولی نیستن
هوای مه آلود را جزو شرایط نا ایمن حساب نمیکنن

فقط بلدن بگن: الهی به امید تو
پراید هارو :)) :))
تصادف های منسوخ شده در جاده های منسوخ شده با خودروهای منسوخ شده
کم کاری روحانی هر روز یک جا میزنه بیرون حذف تیمها تصادف کرونا گرانی مسکن خودرو
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
وقتی فرهنگ رانندگی نیست به روحانی چه ربطی دارد. اول ملت فرهنگ رانندگی را درست کنند بعد طلب کار بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
الان جیغ بنفش ها بلند میشه روت خخخ
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
والله با این نوناشون
هفته ی گذشته در منوجان جنوب کرمان تصادفی زنجیره ای که مسبب آن خودرو پراید حامل سوخت قاچاق بود بسیار اسفناک بود و متاسفانه 10 نفر در آتش سوختند و کاری از کسی بر نیومد. خدا به خانواده هاشون صبر عنایت کنه
لعنت ابدی... این دو تا فرغون ساز و حامیانشان رو که بیشتر کشته های تصادفات بخاطر آتش سوزی لگنهای این دو تا فرغون ساز - البته فرغون شرف داره به تولیدات اینها- هست!
در شرایط مه بویژه در جاده های اهواز آبادان واهوازوبندر امام وهمین جاده بهبهان ویا حتی اندیمشک ودزفول گاهی وقتها مه چنان غلیظ می شود که تا یک متری هم قابل تشخیص نیست وراننده کاملا در جاده گم می شود وحتی توقف می کند.واین شرایط خطرناکی را از لحاظ برخورد از پشت‌سر فراهم می کند.دو راه حل وجود دارد
اول نصب چراغهای مه شکن در سراسر جاده های خوزستان
ودوم بستن جاده ها در مواقع مه.
به نظرم‌راه حل دوم به مزاق مدیران استان خوشتر است.
عاقبت تماشای برنامه ها و سریال های مبتذل ماهواره‌ای که مروج اصلی هرج مرج در جامعه است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
خدا شفات دهد که هذیان نگی
با توجه به شدت ضربه های وارده به خودروها کاملا مشخص هست که سرعت بالای ۸۰کیلومتر داشتن ماشین بیکیفیت درست جاده ها خراب درست اما اون راننده ایی که به خودش و خانواده خود و دیگران رحم نداره و در هوای نا مساعد با سرعت بالا رانندگی میکنه مقصر ۱۰۰درصد است همه ما در شرایط مه رانندگی کردیم و میدانیم بعضا حتی بیشتر از ۲۰کیلومتر هم نمیشه رانندگی کرد یه زمانی هم باید بزنی کنار تا مه کم بشه باز هم میگم اکثرا با توجه به ضربه وارده به خودرو میتونید بفهمید سرعت خیلی بالا داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
عزیزم اینها خیلی هاشون مقصر نیسند. یکی دو نفر ابن بلا را سر بقیه میارند
هر روز ماشین تازه میده بیرون ولی یک متر جاده ویا خیابان برای پارک نمی سازند خدا رحم کندپ
متاسفانه برخی از رانندگان ماشینهای سنگین برای ترساندن راننده های سواری و کنار کشیدن آنها از عقب به سپر خودروها میچسبانند که کار بسیار خطرناکیست و در صورت یک اشتباه کوچک یا مواجه شدن با شرایط بد آب و هوایی یا لغزنده بودن مسیر، منجر به فاجعه میشود. شخصا و بارها این مساله را تجربه کرده ام و البته به پلیس راه هم با فیلم گزارش کردم که پلیس راه هم بلافاصله اعمال قانون کرد اما مجازات چنین کار خطرناکی باید بسیار تشدید شود و حالت کیفری و سلب رانندگی هم پیدا کند. از تصاویر مشخص است که سرعت خودروهای سنگین و عدم رعایت فاصله آنها عامل تشدید این خسارت فاجعه بار بوده.
بنده از اهالی بهبهان هستم، طبق گفته شاهدین در آن لحظه، در جاده مه بوده است ولی مه شدید نبوده و سرعت ها هم عادی بوده ولی یک مرتبه توده ای از مه غلیظ به سمت جاده میاد که دیگه هیچی دیده نمی‌شده و کاری از کسی ساخته نبوده
مواقع مه گرفتگی تردد ماشین های سنگین و نیمه سنگین و مسافربری را ممنوع کنند تلفات کم می شود
همیشها این جماعت عجله دارن تو سف تو پیاده و سوار شدن مترو تو خیرات دادن که زودتر برسن بخورن ،تو رفتن به اونور خیابون انگار کرکره طلا فروشیش بالا مونده عجله داره ،و بیکار ترین ادمها همینا هستن
خودرو ملی افتخار ملی!!!!
علت حوادث و اتفاقات عجیب و غریب و وحشتناک این روزهای کشور, بایستی جامع بررسی شود. شاید...
مشکل اینه که در اینجور وضعیتهای جاده که مه شدید دارد از پلیس هیچ خبری نیست تا کنترل داشته باشد این حوادث پیش نیاید انگار که در کره ماه هستی اگر در ابتدای این مه گرفتگی یک ماشین پلیس بود وهشدار میداد هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد
ماشینهاوجاده هاخرابندولی خداوکیلی رانندگی بعضیها درایران دیوانه واره!آخه شما ماشینهاراببین روی هم سوارشدن!که این نشان ازسرعت زیاددرمه غلیظ ورعایت نکردن فاصله باماشین جلویی ، روشن نکردن چراغهاوهواس پرتی بعضیهاموقع رانندگی دراین جورمواقع که بایدفقط هواسش به رانندگی باشه و…خدابه بازماندگان صبرومجروحین راشفابدهد.
خودرو های بی کیفیت، جاده های معیوب، راننده های آموزش ندیده، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده و پلیس هایی که فقط جریمه می کنند از عوامل مهم تصادفات و کشته شدن هم میهنانمان هستند. هیچ کس هم مسئولیت این حوادث را به عهده نمی گیرد!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر