بازدید 5376
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

افزایش هزینه های حوزه بار سوء تفاهم نیست

افزایش هزینه‌های حوزه بار، سوء تفاهم نیست و این اتفاق افتاده و این اتفاق، یک تقارن و همزمانی میان تصمیمات حوزه مالیات و مشخصاً مالیات بر ارزش افزوده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 04 January 2022
به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر حسین سلاح ورزی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: افزایش هزینه‌های حوزه بار، سوء تفاهم نیست و این اتفاق افتاده و این اتفاق، یک تقارن و همزمانی میان تصمیمات حوزه مالیات و مشخصاً مالیات بر ارزش افزوده است.

او ادامه داد: ابتدای امسال وزارت راه و شهرسازی طی درخواستی، خواستار افزایش هزینه بار در جابجایی‌ها از ۴ درصد به ۵ درصد شد متعاقب آن در مهر ماه امسال، در شورای اقتصاد، این درخواست افزایش مطرح و دوباره در مجمع سازمان حمل و نقل و راهداری این افزایش به ۹ درصد رسید البته بهتر بود که این افزایش‌ها تدریجی صورت می‌گرفت، اما با این حال، در حقیقت با افزایش ۹ درصد هزینه بار از حمل و نقل ها، عوارض جابجایی کالا حدود ۱۲۵ درصد افزایش را تجربه کرد.

سلاح ورزی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: بخشی از این قانون، بحث افزایش اعتماد و رابطه میان مؤدیان و سازمان امور مالیاتی است و متأسفانه اجرانشدن موضوعاتی مانند پایانه‌های فروش و یا صندوق‌های فروشگاهی و یا سامانه مؤدیان مالیاتی سبب می‌شود تا اعتمادی شکل نگیرد به عبارتی برخی از بخش‌های زنجیره مالیاتی در اقتصاد مغفول می‌ماند و در عوض فشار مالیاتی بیشتری بر بخش‌های رسمی و خوش حساب به خصوص واحد‌های تولیدی بیاید از این رو تا زمانی که زنجیره مالیاتی به طور کامل اجرا نشود نقص‌ها هم برقرار خواهد بود. در حال حاضر و با شرایط موجود فقط ۵۰ درصد از قانون مالیات بر ارزش افزوده قابل اجراست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار