بازدید 36466
تحلیل نتیجه نظرسنجی تابناک در گفت‌وگو با دو کارشناس حوزه سیاست خارجی

چرا مخاطبان همچنان معتقد به حفظ برجام هستند؟/ چرا تقاضا برای ساخت «بمب اتم» شدت گرفته است؟

در این نظرسنجی مخاطبان تابناک در پاسخ به سوال مطرح، با سه گزینه فوق روبه رو بودند. بیش از ۲۱ هزار تن در این نظرسنجی شرکت کردند که ۴۶.۳۸ درصد مخاطبان گزینه ۱ (ماندن در برجام و تلاش برای احیای آن با ادامه مذاکرات)، ۱۴.۲۶درصد گزینه ۲ (خروج از برجام و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی) و ۳۹.۳۶درصد گزینه ۳ (خروج از برجام، خروج از NPT و آغاز فعالیت‌های نظامی هسته‌ای برای ساخت بمب) را انتخاب کردند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 28 December 2021

 

چرا مخاطبان همچنان معتقد به حفظ برجام هستند؟/ چرا تقاضا برای ساخت «بمب اتم» شدت گرفته است؟
بین الملل تابناک: مصطفی نجفی ـ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ از هفته‌های گذشته بعد از یک وقفه چند ماهه از سر گرفته شد که همچنان نیز ادامه دارد؛ مذاکراتی حول پرونده هسته‌ای ایران که حدود ۱۸ سال ادامه دارد و چشم انداز روشنی در رابطه با آن وجود ندارد.

هم اکنون که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۴+۱ در شهر وین اتریش در جریان است، تحلیل‌ها و نظریات مختلفی پیرامون آینده این مذاکرات مطرح شده است. برخی ناظران و کارشناسان معتقدند می‌توان به آینده مذاکرات امیدوار بود؛ به این جهت که طرفین راهی جز مذاکره و توافق ندارند. در مقابل عده‌ای برآنند که اختلافات میان طرفین آنچنان زیاد است که احتمالا باید منتظر شکست مذاکرات بود.

بنابراین، تابناک با طرح یک سوال و انتشار یک نظرسنجی از مخاطبان خود، پیرامون آینده مساله هسته‌ای نظرخواهی کرده است. در این نظرسنجی که از دوشنبه هفته گذشته از سوی تابناک مطرح شد، مخاطبان به این پرسش پاسخ دادند که «در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران و ۴+۱ در وین، ایران باید چه سیاستی در پیش بگیرد؟»

۱ـ ماندن در برجام و تلاش برای احیای آن با ادامه مذاکرات

۲ ـ خروج از برجام و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی

۳ ـ خروج از برجام، خروج از NPT و آغاز فعالیت‌های نظامی هسته‌ای برای ساخت بمب

در این نظرسنجی مخاطبان تابناک در پاسخ به سوال مطرح، با سه گزینه فوق روبه رو بودند. بیش از ۲۱ هزار تن در این نظرسنجی شرکت کردند که ۴۶.۳۸ درصد مخاطبان گزینه ۱ (ماندن در برجام و تلاش برای احیای آن با ادامه مذاکرات)، ۱۴.۲۶درصد گزینه ۲ (خروج از برجام و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی) و ۳۹.۳۶درصد گزینه ۳ (خروج از برجام، خروج از NPT و آغاز فعالیت‌های نظامی هسته‌ای برای ساخت بمب) را انتخاب کردند.

- اینکه مردم به گزینه ۱ که همان ماندن در برجام و ادامه مذاکرات رای داده اند، به معنای آن است که آن‌ها همچنان به احیای این توافق و مزایای احتمالی آن امیدوارند. در واقع مخاطبانی که این گزینه را انتخاب کرده اند، مزایای ماندن در برجام را بیشتر از مضرات آن می‌دانند.

- گزینه دوم حد وسط و بینابین گزینه‌های ۱ و ۳ است که ۱۴ درصد از آرای مخاطبان را به خود اختصاص داده است. براساس آن، هرچند ایران باید از برجام خارج شود، نباید اهداف نظامی را در برنامه هسته‌ای خود دنبال کند.

- اینکه چرا ۴۰ درصد از مخاطبان گزینه ۳ را انتخاب کرده اند نیز قابل تامل و توجه است. آن‌ها نه تنها معتقد به خروج از برجام، بلکه بر این باورند ایران باید با خروج از NPT، فعالیت‌های نظامی هسته‌ای خود را از سر گیرد و سلاح هسته‌ای بسازد.

در راستای بررسی تحلیلی و کارشناسی رای مردم به این سه گزینه، با دکتر رحمان قهرمان پور و دکتر حمید رضا عزیزی، دو تن از کارشناسان و صاحب نظران حوزه سیاست خارجی و مساله هسته ای، گفت‌وگو کردیم.

رحمان قهرمان پور در رابطه با نتایج این نظرسنجی عنوان کرد: دلیل انتخاب گزینه اول می‌تواند دو مساله عمده باشد: نخست اینکه بسیاری از مردم بین برجام و بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش تورم و گرانی‌ها یک نسبت مستقیمی احساس می‌کنند و بر این باورند اگر برجام احیا، تحریم‌های خارجی لغو شود و فروش نفت تسهیل شود و پول حاصل از فروش آن به کشور برگردد، طبیعتا دولت این پول را در جامعه به ویژه در بخش تولید و خدمات تزریق می‌کند و قدری اوضاع اقتصادی بهتر می‌شود؛ بنابراین، همچنان خواهان این هستند که برجام احیا بشود.

اگر دلیل اول را ایجابی بدانیم، دلیل دوم سلبی است که براساس آن مردم فکر می‌کنند با تقابل سیاسی، نظامی و جنگ، مساله‌ای حل نخواهد شد. مخصوصا تجارب زیادی که در منطقه در ده سال گذشته داشتیم روی افکار عمومی ایران تأثیرگذار بوده است و افکار عمومی بر این باور هستند که خروج از برجام نمی‌تواند مساله‌ای را حل کند و از طرف دیگر خروج از NPT می‌تواند منجر به یک تقابل نظامی بشود که نگرانی‌ها را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل، خواهان این هستند که برجام به عنوان یک گزینه همچنان در دستور کار باشد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در ادامه در رابطه با رای مخاطبان به گزینه سوم گفت: در مورد گزینه سوم باید ببینیم ترکیب افراد چگونه است. بخشی از افرادی که می‌گویند باید به سمت خروج از NPT و ساخت بمب برویم، بر این باورند اگر آمریکا و اروپا ببینند که ایران در این مسیر گام بردارد، به خواسته‌های ایران تن می‌دهند. این افراد الزاما طرفدار ساخت بمب نیستند، بلکه می‌گویند از این به عنوان یک حربه و ابزار چانه زنی استفاده کنیم که غرب امتیازات مورد نیاز را به ما بدهد و وقتی این امتیازات را به ما داد، دوباره به تعهدات قبلی در چارچوب برجام یا هر قالب جدیدی برگردیم.

بخشی از این افرادی که طرفدار ساخت بمب اتم هستند، می‌گویند که ما خود بمب را نسازیم چراکه فشار روی ایران بیشتر می‌شود، بلکه به آستانه ساخت بمب برسیم. یعنی اگر غربی‌ها ببینند ایران توانایی ساخت بمب را دارد، باز هم در برابر ایران کوتاه می‌آیند؛ مثل وضعیتی مثل ژاپن. خب تعدادی از این‌ها هم واقعا بر این باورند که ساختن بمب برای ایران بازدارندگی نامتعارف هسته‌ای ایجاد می‌کند و اصولاً هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را تهدید کند و غرب مجبور است به یک ایران هسته‌ای کنار بیاید؛ بنابراین، می‌خواهم بگویم ترکیب کسانی که خواهان خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند، الزاما ترکیب یکسانی ندارند.

حمید رضا عزیزی، پژوهشگر مهمان در «بنیاد علم و سیاست آلمان» نیز در رابطه با نظرسنجی به تابناک گفت: به نظر من این نظرسنجی دو جنبه دارد: یکی درباره خود نظرسنجی است و یکی هم درباره نتایج آن. درباره خود نظرسنجی باید گفت هیچ نظرسنجی در ایران فارغ از اینکه چه میزان شرکت کننده داشته باشد، نمی‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس تمامی دیدگاه در ایران باشد. به همین جهت با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از کاربران در این نظرسنجی شرکت کردند، نمی‌توان با قاطعیت گفت نظر مردم ایران با همین درصد و آرا در نظرسنجی است.

بنابراین اگر در نظر بگیریم که نتایج این نظرسنجی بازتاب دیدگاه‌های یک طیف فعال از جامعه باشد، نشان دهنده این است که هنوز اکثریت با خروج از برجام مخالف هستند. از سوی دیگر، من فکر می‌کنم گزینه اول و دوم را باید در کنار هم قرار دهیم. به خاطر اینکه آن ۱۴ درصدی هم که موافق خروج از برجام، اما توسعه فعالیت‌های غیرنظامی هسته‌ای هستند، به طور ضمنی به یک نوع توافق هسته‌ای اشاره دارد، چون فعالیت غیرنظامی هسته‌ای نهایتا کارکردش این است که ایران ابزار مذاکراتی خودش را تقویت کند؛ لذا برداشت من این است که ۶۰ درصد شرکت کنندگان با وجود همه مسائلی که وجود داشته، هنوز هم خواهان نوعی توافق ـ چه برجام چه غیر از برجام ـ هستند و خواهان نظامی شدن فعالیت هسته‌ای ایران نیستند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: اما ۴۰ درصد دیگر هم مهم است. به نظر من انتخاب گزینه سوم را باید انتخاب براساس استیصال دانست که می‌تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد. اینکه در داخل کشور به واسطه فشار‌های اقتصادی که طی سال‌های اخیرـ به ویژه از زمان ترامپ ـ تشدید شده، به نظر می‌رسد که این دیدگاه را در بین یکسری از قشرها تقویت کرده و شکل داده است. آن‌ها معتقدند به لحاظ تحت فشار قرار گرفتن در حال پرداخت هزینه‌ای هستیم که مثل این است که اکنون فعالیت نظامی داریم. پس وقتی در حال پرداخت هزینه‌های گزاف هستیم و فشار را متحمل می‌شویم، چرا بمب نسازیم؟! به این دلیل می‌گویم این دیدگاه از سر استیصال است که پشتوانه قوی تحلیلی در بین بسیاری از این افراد وجود ندارد. به خاطر اینکه آن فشاری که ایران در صورت نظامی شدن فعالیت هسته اش متحمل خواهد شد ـ به لحاظ تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک ـ بسیار از فشار‌های فعلی بیشتر خواهد بود.

وی در نهایت اظهار داشت: به صورت کلی این نظرسنجی نشان می‌دهد، یک نوع دیدگاه قطبی در جامعه بر سر این مساله در حال شکل گرفتن است. هرچند هنوز بخش عمده‌ای از جامعه از یک نوعی از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند، این دیدگاه نیز در حال تقویت است که این تلاش‌ها بی فایده است و باید به سمت ساخت سلاح هسته‌ای رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷۳
90 درصد از مخاطبان شما کسانی هستند که منتقد این دولت و از هواداران اصلاح طلبان هستند
در انتخابات هم رای نداده اند و یا به رییسی رای ندادند...
از آن 24 ملیون که به رییسی رای داده اند نیز باید پرسید
بنابر این نظر سنجی شما نمایانگر نظر ملت نمی باشد

به عبارت ذیگر به خاطر عدم درج نظرات اصولگرایان آنان از تابناک بیشتر فراری شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
آیا آن 24 میلیون بدنبال جنگ هستند؟
وعده های پوچ ریاست جمهوری دردی از این ملت مظلوم دوا کرده؟
آیا فاجعه تبدیل دلار 7 تومانی به 32000هزار تومانی خواسته مردم است؟
آیا تورم افسار گسیخته و تحریم میلیونها ایرانی را وادار به ترک سرزمین مادری نکرده؟
آیا امیدی به ایجاد ثروت 100 میلیارد دلاری با دستورهای جهادی هست؟
آیا بالا رفتن از سفارت این و آن که بانی شروع جنگ و هزاران میلیارد دلار خسارت به مردم شد ، راه آن 24 میلیون است؟
اینها را گفتم که بدانید مردم با هر نظری بدنبال ایرانی قدرتمند و زندگی مناسب اند نه رئیسی و دیگران که جز شعار دادن برای مردم کاری نمیکنند.
کره شمالی نمونه راه حل بمب اتمی است و مردم آنها هنوز همانند مردم در سالهای 1910 زندگی میکنند. این خواسته شماست؟
اشتباه نکن، کسی نمیگوید ایران به این قدرت نرسد، سیاست استراتژیک ما در تقابل با دنیا برای رسیدن به منافع نیاز به تغییرات اساسی دارد و کشور چین با همین رویه اقتصاد دنیا و ما را فلج کرد. حداقل همانند چینیها باشید و با قدرت اقتصادی دنیا را تسخیر کنید نه با عربده کشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دقیقا و اولین سایتی که می‌آمدم اینجا بود و الان کمتر می ایم
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
من بمب اتم نمیخام
من زن میخام
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگرمنظورتان نتیجه نظرسنجی هست که بطورواضح اکثریت گفتند درصورت شکست مذاکرات باید ازبرجام خارج بشیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
۲۴ میلیون رو از کجات درآوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
من بمب اتم نمیخام
من زن میخام

داداش حواست نیست این خطرناکتره
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مجموعا ۵۳٫۵ درصد گفتند درصورت شکست مذاکرات باید از برجام خارج بشیم حالا بعدش باید بمب بسازیم یانه بحث دیگری است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تمام قدرتهابی دنیا جمع شدن برای رفع تحریمهای ایران!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
با این که گفتم کمتر می آیم اینجا ولی الان یک کمی بهتر شده نسبت به وقتی که دولت قبلی سرکار بود خصوصا دو سال آخرش که خیلی رو اعصاب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس17:36 آفرین کاملا موافقم..
ناشناس13:34شما از اون جمله افرادی هستی که فکر میکنند مردم همانهایی هستند که صدا وسیما نشان میدهد.خیر برادرمن مردم آنهایی هستند که در کوچه و خیابان میبینی و همانهایی که نخواستند پای صندوق رای حاضر شوند. همانهایی که صدا وسیما هرگز نشان نمیدهد!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
هجده میلیون به رییسی رای دادن چرا الکی زیادش میکنی دوست عزیز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
آفرین گل گفتی
بمب میخوان چون میبینن 20 ساله کشور تحریمه و از نظر اقتصادی دائم رو به عقب میره و نتیجه میگیرن که 20 سال همه به فنا رفتیم لاقل یه خروجی داشته باشه نه اینکه 20 سال تحریم بشیم که سوخت نیروگاه اتمی بوشهر رو خودمون تولید کنیم . من نمیدونم چجوری این هند و پاکستان و اینها سریع بمبشون رو ساختن تحریم هم نیستن؟

خب بالاخره یا اقتصاد یا بمب ! هیچکدوم که نمیشه یا بمب بسازید یا کلا تمام این بساط رو جمع کنید بره
بمب اتم ساخته بشه برای استفاده نکردن مثل سایر کشورها که صرفا برای بازدارندگی استفاده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگر واقعاً نمیدونی اونا چرا تحریم نیستن بهتره که تو کار سیاست دخالت نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
هند و پاکستان مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ندارن واقعا هیچی از سیاست نمیدونیا
اون 39 % آمهای پخمه ای هستند که تصور میکنند با ساخت بمب اتم آمریکا میاد و مقابل ایران زانو میزنه و التماس میکنه که تو رو خدا بیایید دوباره برجام رو امضا کنیم...و یا شاید عامل هستند که میخواهند ایران را تحریک کرده و به گرداب هلاکت و بکشانند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شیر مادرت حلالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
کشوری مثل اسرائیل که دیگران رو اواره کرده برای امنیتش نیاز به بمب اتم داره ما ایرانیم.هیچکس هم شک نداره
طبق فتوای مقام معظم رهبری ساخت بمب اتمی حرام است.چرا ساخت بمب رو توی نظر سنجی لحاظ می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
همشون خواهان بمب هستند منتها جرات بیان آشکارش را ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
طبق فتوا ساخت سلاح کشتار جمعی حرام است، نه بمب اتم. برخی تسلیحات هسته ای هستن که سلاح کشتار جمعی نیستن و اتفاقا بارها هم توسط کشورهای مختلف استفاده میشن و هیچ کس هم هیچ چیزی نمیگه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
فتوا شرایط داره
ببخشید، اما نظر سنجی شما بعضی از گزینه های مهم را نداشت فقط ۳ گزینه مورد علاقه
قشنگ معلومه خودتون و دو نفری که ازشون نظر گرفتین نظرشون گزینه یک بوده و دنبال تحقیر و کم انگاری طرفدارای گزینه سه هستین
به نظرم اصلا فکر نمیکردین که اینقدر از مردم ظرفدارش باشن
تازه این نظر سنجی تو سایت تابناک انجام شده
اگه توی فارس انجام میشد قطعا نتیجه چیز دیگه ای میشد

مخلص کلام
آمریکا تا ابد از روی میل و علاقه امتیازی نخواهد داد
باید به زور مجبورش کرد
چطور میشود به زور مجبورش کرد؟
با تهدید منافع خودش و اسرائیل
باساخت بمب اتمی با قدرت تخریب بالا و دادن آن به حماس و حزب الله و سوریه هرچه بگوییم انجام خواهند داد
شک نکنید

این هم که میگوئید اگر بمب بسازیم فشار را بیشتر میکنند هم مثل این که سر کسی را ببرید و بعد بگویید
دفعه بعد دستت را قطع میکنم

آمریکا و غرب هرچه بلد بوده اند کرده اند و دیگر توان انجام هیچ کاری راندارند
برای همین برای مذاکره تشنه اند و عجله دارند و میخواهند با ترساندن ما هم تحریم ها بر ندارند و هم همه چیز ما را به تدریج بگیرند
هنوز در حافظه تاریخی ما عکس استالین و چرچیل و روزولت در تهران پس از اشغال و تقسیم ایران بین خودشان به وضوح موجود است
این ها تا به آنجا نرسند کوتاه نمی آیند
پس تنها راه حل ساختن بمب و پخش کردن آن بین همپیمانان ایران در منطقه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
باشه مجبورش کن. فعلا که این ماییم که وضعمون خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اقای باهوش یه نگاه به وضع کره شمالی بنداز جوابتو میگیری
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
همین نظرات کارشناسی امثال شما در این چهل سال کار رو به اینجا رسونده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
قرص هات خوردی؟
تابناک میدونی چرا نزدیک 40 درصد خواستار ساخت بمب اتمی شدن؟ چون جامعه آماری شما تغییر کرده، چون مخاطبان قدیمی شما که هم از اصلاح طلبان ناامید شدن و هم از اصولگرایان حاکم نا امید شدن دیگر خواننده شما نیستن و الان درصد قشری که به اصولگرایان حاکم نزدیک هستن بیشتر مخاطب شما هستن و برای همین این درصد آماری شکل گرفته.
راستی دلار در 1401 چند میشه؟ 35 - 40 - 50 ؟؟؟ مالیات 9 درصدی بر اقلام وارداتی مورد نیاز مردم از جمله برنج و روغن چی؟ بنزین چطور؟ میوه و مرغ و تخم مرغ و مسکن و غیره چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تا آنجا که ما می‌دانیم یکی دو سال بیشتر شده جولان افراد اصلاح طلب و دشمن دوست
من با کل سلاح اتمی مخالفم ولی رای دادم که بهتره بسازید یک مثل داریم میگه مرگ یک بار شیون یک بار20 سال از عمر مردم از بین رفت تمامش کنید سر جدتون
از اشخاص محترمیکه از ساخت بمب اتمی دفاع میکنند:
1-آیا میدانید وقتی بمب اتم داشته باشیم خود در خطر بمباران اتمی هستیم
2- با بمب اتمی میخواهیم چکار کنبم اسراییل را بزنیم؟ او که خود طبق گفته های خود ما 200 فروند کلاهک اتمی دارد فرض کنیم دروغ است و ما بمب اتم ساختیم وبه اسراییل زدیم واسراییل هم می نشیند و نابود شدن خودرا تماشا میکند

3- اگر آنها 200 نه دو تا بمب اتم داشته با شند وتهران ویکی دیگر از شهرها رابزنند باز هم اجازه میف
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خوشتیپ کشورها بمب اتم میسازند که مورد حمله اتمی قرار نگیرند اخه کدوم احمقی میاد به یک کشور اتمی حمله اتمی کنه؟ بمب اتم یکی از استفاده هاش همینه یعنی ساخته میشه که استفاده نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اینا فکر می کنند ما میزنیم و اونا تماشا می کنن. بالاخره ای کیو پایین هم باید داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
همان بهتر که بر سر خودمان منفجر شود. وضع مملکت از اینبدتر که نمیشود. همانطور که عزیزی بالا گفت. مرگ یکبار شیون یکبار.
میدانی از مرگ سخت تر چیست؟
اینکه ذره ذره همه چیزت جلو چشمت اب شود و از دست تو کاری ساخته نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ناشناس پرچم انگلیسی دار، لااقل وقتی میای به نفع هواداران بمب بی خاصیت رای میدی بدون فیلتر شکن بیا. بمب اتمهای شوروی زمان متلاشی شدن اون کشور حدود شش هزار تا بود و واقعی و با امکان پرتاب به سمت بقیه ولی نتیجه شد آنچه دیدید. ما بمب داشته باشیم روز اول اعلام بمباران میشویم میدونی چرا؟ چون هنوز پاکستان و هند هم به تکنولوژی کنترل و پرتاب بمب با موشک بالستیک دست پیدا نکرده و نمیکنند وگرنه خود آمریکا و روسیه کمکشون نمیکردند بسازند. در ضمن با کدوم هواپیما میخوای بمب ببری سمت بقیه کشورها! با بی-2 یا بی 52؟ ته ته این بازی ونزوئلا شدن یا کره شمالی شدن خواهد بود که رو میاری به علف خوردن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شوروی وقتی با آمریکا مذاکره کرد نابود شد، بمب بزنند به ما؟!!! ونزوئلا هم که اتفاقا دلیل دارد و آن هم وقتی دنبال فروش نفت هستید تا به بودجه بزنید
هم پیاز خوردیم هم کتک خوردیم هم پول دادیم
بهترین راه داشتن سلاح هسته ای
یا سپید و ارتباط با همه دنیا یا سیاه یعنی کل دنیا در آتش و انفجار
من خودم ده بار رای الکی دادم
ان هایی که گزینه ۳ را انتخاب کرده اند دو‌ بخش هستند کاسبان تحریم که وضعشان معلوم است بخش دوم کسانی هستند که می خواهند کار یک سره شود.
اقا من خودم سوال رو اولین بار درست نخوندم و گزینه حفظ برجام رو زدم ولی بعد از خوندن درست سوال هرچی کردم ساخت بمب رو بزنم نشد احتمالا شبیه من زیاد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
آره. گذاشتن برات.
توجه داشته باشید که اکثریت مخاطبان با رای دادن قهر کرده‌اند در غیر این صورت نتیجه این رای‌گیری با تفاوت بسیار زیادتری گزینه احیای برجام بود.
نااگاه هستید که فکر می کنید با برجام و سعد اباد و برجام مجدد و منعدد خواب راحت خواهید رفت و اتفاقا ننگ آیندگان هم خواهید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
جواب اسرائیل رو بدین فعلا ضمن ایکه از مردم باید پرسید ننگ حال و آینده رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اسرائیل هر وقت حمله نظامی کرد جواب می بیند هرچند مخفی حملات کرد و مخفی هم جواب گرفت
الان با یک ویروس میلی میکرونی کل جهان را به هم میرزنند . احتیاج به بمب اتم نیست که هزینه نگهداریش هم دردسر زاست
من هم یکی از آنها هستم که به ساخت بمب اتم رای دادم. دلیل خاصی نداشت. نظرم هم این نیست. صرفا خواستم آمار را خراب کنم. آخه با آمار درست که به جایی نرسیدیم، گفتم شاید با آمار خراب و کتره ای برسیم. جان شما.
اگر گزینه 3 رو انتخاب کردم بابت این بوده که بدونم دیگه همه چی یه سره میشه. یا رومیه روم یا زنگیه زنگ!
میسازیم یا کوتاه میان یا پودر میشیم!
اين نظر سنجي شما دچار مشكل اساسي است. چراكه من به شخصه سه مرتبه در آن وارد شدم و هر سري هم يكي از گزينه ها را انتخاب كردم.
بايستي آيتمي در اين گونه نظر سنجي ها قرار دهيد كه هر شخص پس از شركت در آن ديگر امكان مشاهده نظر سنجي و يا شركت در آن را نداشته باشند.
شما جدی نگیر، سه گزینه گذاشتی ملت هم شما را سرگرم کردند با نظر سنجی ژورنالی که کسی تصمیم گیری نمی کنه !!!!!!!!!!!!
در مورد پیامکهای بی دلیل و هدفمند ایرانسل هم خبررسانی کنید
چرا اگر گوشی موبایل چند روز هم در یک اتاق ساکت باشد، فقط یک پیامک ایرانسل برای آن ارسال می شود ولی هر موقع دست به گوشی می زنیم و حتی اگر صدای کمی در اطراف گوشی ایجاد کنیم، پیامکهای بعدی ایرانسل دریافت می شوند. پیامکهایی که بیشتر از اطلاع رسانی ظاهرا با اهداف دیگری ارسال می شوند و اصلا نمی شود آنها را در لیست سیاه هم اضافه نمود.
طرح شنود مکالمات به کجا رسید. این نیز بگذرد.
به زندگی مردم و کارگران و کشاورزان و بازنشستگان حداقلی بگیر تامین اجتماعی و بیکاران رسیدگی کنید

و بمب اتم برای مردم نان و اب و رفاه و شغل و مسکن و ازدواج و فرزند اوری نمیشود
دسته سوم هیچ شوق و اشتیاقی برای زندگی ندارن و به این ترتیب میخوان انتقامشونو از دنیا بگیرن
اون 40 درصد هم رباتها و سربازهای اتش به اختیار هستند که با اکانتهای جعلی رای به بمب دادند
رفع تحریم مانند این است که موتور سیکلت را بفروشیم و بتوانیم 3 چرخ بخریم فقط در حد همین کارایی دارد و کشور هم 20 سال به خاطر این بازیچه قرار دادین ولی اگر در این 20 سال ساختار معیوب اقتصادی را اصلاح می کردین الان می توانستید با دادن موتور سیکلت بنز بخرید
احیای برجام با هیچ دردی نمی خورد
عربستان دارد با کمک چین سلاح اتمی تولید میکند ان وقت ایران با برجام زیر نظر آژانس انرژی اتمی فعالیتهایش محدود میشود!!!!!
برجام ۲۰۱۵ هم توسط خود اوبامایی ها مثلا یکسال در دادن مجوز به شرکتهای هوایی تعلل کردند و هم در داخل توسط دلواپسان به گند کشانده شد.
در ثانی ۳ سال از برجام مانده و انتخابات کنگره امریکا و به احتمال ۹۰ درصد جمهوری خواهان به دلیل عملکرد بایدن سر کار میرایند و ادامه کارهای ترامپ را انها انجام خواهند داد و تحول خاصی با احیای برجام جز اجرای یکطرفه تعهدات زیر نظر آژانس برای ایران و قراره در ۲ سال مفید باقی مانده برجام چه شود خدا میداند؟
ایران باید دنبال یک توافق نامه جدید با شرایط جدید باشد
اینکه محدود کنند فروش نفت را و تمامی شرکتهای خصوصی غربی از ترس خزانه داری امریکا به سمت ایران نیایند فایده ای ندارد
۳ سال از خروج امریکا از برجام گذشته و کلی ضرر اقتصادی
ترامپ روی دلار ۳۴۰۰ تومانی یعنی یکسال قبل از خروج از برجام گفت بیایید مذاکرات مثل مذاکرات الان وین منتهی دولت قبل اشتباه کرد و مذاکره نکرد و الان داریم روی دلار ۳۰۰۰۰ تومانی مذاکره میکنیم.
باید بمب اتم بسازیم
الان کره شمالی بمب اتم داره مردمش واقعا خوشبخت ترین مردم دنیا هستند
در کمال ارامش و با بیشترین رفاه و ازادی
ولی مردم کره جنوبی و ژاپن که بمب ندارند همه با بدبختی و قحطی سرو کار دارند و کشورشان هیچ پیشرفتی ندارد
تازه ازادی هم ندارند و بخصوص ژاپن دیکتاتوری مطلقه است
در این دنیایی که بدون دین و اخلاق به جنگل بیشتر شباهت دارد بدون سلاح دفاعی مثل بره وسط گله گرگها هستیم چرا دشمنان ما سلاح قوی داشته باشند ولی ما برای دفاع از خودمون نه؟ این زیاده خواهی غربیهاست که میخوان همه مثل گوسفند بدون چون و چرا ازشون اطاعت کنند
بمب اتم نداشته بلشیم میسم مثلژاپن و کرهجنوبی عقب افتاده
ولی اگر بمب اتمداسته باشیم میسم کشوری پیشرفته مثل کرع شمالی و ماکستان و قزاقستان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خيلى خوش خطى
املا ٧
کارشناس محترم بفرمایند اینکه آمریکا بخواهد فشار بیش از این بیاورد به چه شکل است؟ مگر خود ایشان نمی‌گویند فشار حداکثری؟ آیا از حداکثر هم بیشتر داریم؟!!!
بعدش هم مرگ یک بار شیون یک بار. به جای اینکه چندین دهه و چندین نسل را فرسوده کنید کار را یکسره کنید.
NPT برای ما سودی ندارد و می‌توانیم خروج از آن را حداقل آزمایش کنیم.
وقتی آنها با زبان نظامی صحبت میکنند، آیا ما حق نداریم با زبان نظامی پاسخ بدهیم؟
چون گزینه ی دیگه نذاشتی که مناسب باشه
انگار فضاسازی کردن را کم کم از غربی ها یاد گرفتید....
واقعیت اینه اصلا به غرب و امریکا نمیشه اعتماد کرد حتی اگر اون ها به برجام برگردند یا برجام جدیدی امضا شود مدت این توافق به یک سال هم نمی کشد و توافق کوتاهی خواهد بود که سود خیلی کمی برای ایران خواهد داشت. در این مذاکرات خواسته های غرب و امریکا بسیار زیاد هست و برعکس امتیازاتی که به ایران داده می شود بسیار کم هست. تحریم هایی که الان برای ایران انجام می شود دقیقا مثل تحریم های کره شمالی هست یعنی اش نخورده و دهن سوخته این در حالی هست که کره شمالی بمب اتم دارد و هیچ کشوری جرات حمله یا تهدید کره شمالی را ندارد اما ایران چون بمب اتم ندارد هر روز توسط اسراییل و امریکا و غرب تهدید شدید می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
البته چون کره شمالی بر اثر قحطی هیچ غلطی در دنیا نمی تواند بکند و منطقه استراتژیکی هم نیست.
محسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
در جواب ناشناس:
اتفاقا کره شمالی موقعیت مهم جغرافیایی داره. کشوری هم مرز روسیه و چین و کره جنوبی و یسیار نزدیک به ژاپن و بسیار خطرناک برای امریکا چون برد موشک های بالستیک فراصوت کره شمالی به گوام و هاوایی و حتی کالیفرنیا هم میرسه.
تحليل كارشناس در مورد 40 درصد موافق ساخت بمب اتمي كامل نيست، بخش عمده آنان مخالفان هستند و مي خواهند با ساخت بمب اتمي، ايران در انزواي بيشتر و در نهايت بسوي جنگ .. سوق دهند.
این نظر سنجی یه
گزینه کم داشت و اونم جمع کردن کل برنامه هسته ای و خلاص شدن از شرش بود.
نظر سنجی یا نظر سازی !؟ از حدود ده هزار نظر که من نگاه کردم، نسبت و درصد آرا تغییر نکرد!
تابناک ما گفتیم تو سایت همراه عدالت و آزادی هستی این آمار دروغ چیه منتشر می‌کنی مردم نان ندارن آب ندارن اونوقت میان میگن بمب اتم
فقط يه جامعه مريض دنبال بمب حتي دشمن چون دولت ها دنبال جنگند نه مردم عادي فكري به حال جامعه شناسي كنيم كاش ميپرستي ايا از تخريب بمب با خبرند و يا براي كدام كشور بمب درست بشه اگ جواب اسراييل مطميين باشند مردم بي دفاع فلسطين از اين هديه جان سالم بدر نميبرند
کسانی که نظر به ساخت سلاح هسته ای داده اند به دنبال خودکشی ایران هستند.
....باید گزینه 4 را هم اضافه کنی ....موندن در برجام و ساختن بمب اتم اونم به تعداد کافی ......اونطوری برجام هم زنده میشه و برای همیشه تضمین میشه و نیازی به تصویب کنکره نداره.......
نظر سنجی های شما درست نیست مانند نظرسنجی های صدا و سیما فقط گزینه های دلخواه شما است در نظرسنجی جدید شما هم فقط سه گزینه یکسان وجود دارد اول باید در رابطه با حذف یا ماندن دلار 4200 تومانی نظر سنجی انجام می شد
وقتی تعاملات با دنیا زیاد بشه پیشرفتهایی حاصل میشه که بمب اتمی در برابرش کم .... شما ژاپن را در نظر بگیرید و ببینید چه کنید بهتر
به نظرم باید مثل بقیه بود
با سلام
ظاهرا تحلیلگرتون هنوز معنی خروج از برجام را نمی فهمد یا خود را به آن راه زده گزینه 2 و 3 هر دو موافق خروج ز برجام هستند پس جمعش میشه 54 چطوری گزینه 1و 2 را باهم جمع کرده که یکی مخالف خروج و یکی موافق خروج هستند
از کج دار و مریز خسته شدیم
فقط تموم بشه به طور کامل
باید با دنیا تعامل کنیم حتی اگر عقاید و تفکراتشان را قبول نداشته باشیم وگرنه وضعیت بدتر و بدتر می شود راه حل دیگری نداریم
تابناک جان : بنده به گزینه 3 رای دادم تنها دلیلم هم این بود که تغییر سیاست ایران در منطقه و جهان فقط با جنگ و نابود شدن فعالیتهای هسته ای ... امکان پذیر است تا ایران هم مانند سایر کشورها کشوری آرام باشد و تنها گزینه ای که احتمال جنگ را بالا می برد گزینه سوم است ...پس این آقایان گارشناس بهتر است سوادشان را بهتر کنند
به هرحال چه با توافق چه بی توافق اگر بر زندگی و معیشت مردم تاثیر مثبتی نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره.مهم اینه که مردم از این فشاری که هستند خارج بشن.
این قائله در نهایت با جنگ ختم خواهد شد و فقط جنگ تکلیف برنده مناقشات را مشخص می کند پس بهتر است تا اآن زمان ایران بمب اتم را ساخته باشد وگرنه آسیب خواهد دید
شما هم با این تحلیلتون!
بیشتر مخاطبین که رای به خروج از برجام دادن(مجموع گزینه های ۲ و ۳)
تابناک جان شما که نظر ما رو منتشر نمیکنی ولی خوب ما مینویسیم.
بر عکس نظر تحلیلگران شما بنظر من گزینه دوم و سوم کاملا با هم قابل جمع شدن هستند.
یعنی کسانی که خواسنار خروج صلح آمیز هستند و کسانی که خواستار خروج قهر آمیز هستند هردو براین باورند که ماندن در برجام اشتباه است و باید خارج شد .
یعنی 54 درصد رای دهندگان نظر بر خروج دارند.
اگر نظر سنجی شما فقط دو گزینه ماندن در برجام و خروج از برجام را داشت نظر متفاوتی را میدیدید.
نشستن به پای میز مذاکره مقابل بمب اتم داران که بتن ریخته شود آن هم به خاطر فروش نفت خودمان خجالت آور است
وقتی تحریم ما چهار برابر کره شمالی و تنها کشوری که اجازه داد انقد نظارت بشه ما بودیم روسیه چین فرانسه هند پاکستان امریکا انگلیس کدوم اجازه انقد بازرسی میدن ما هرکاری کردیم غرب بدتر کرد
برای تابناک بسیار متاسفم که عملا به زبان و قلم اقلیت انحصارطلب تبدیل شده و اذهان عمومی را با ترفندهای مختلف، برای پذیرش افکار و سباست های مخرب و جاه طلبانه آنان فراهم می آورد.
چند درصد مردم ایران طرفدار تداوم فعالیت هسته ای و ساختن بمب اتم هستند که تابناک با شیطنت تمام اینگونه القا میکند که مردم اقصی نقاط ایران خواهان چنین هدفی هستند؟ از طرفی مگر همین اصولگرا ها قبلا برجام را مضر و مخالف منافع ملی نمی دانستند؟ چرا تابناک مذبوحانه سعی میکند تا با چنین تحلیل هایی برای آنها آبرو بخرد تا مردم چرخش حضرات بطرف حمابت از مذاکرت وین را به سخره نگیرند؟
آنچه که تابناک از آن‌ غافل است این حقبقت است که مردم ما بسیار هوشمند و فهیم هستند و این حرکات رسانه ای را بخوبی تشخیص داده و تقبیح می کنند، بنابراین بهتر است تا تابناک تلاش نماید تا انعکاس دهنده عقاید و دیدگاههای اکثریت جامعه باشد، نه عده ای قلیل معلوم الحال.
امیدوارم که تابناک تا این اندازه به شرافت کاری خود ایمان داشته باشد که کامنت بنده را از دم تیغ سانسور نگذراند و اجازه بدهد تا کاربران دیگر نیز نظرات این حقیر را نقد نمایند
من باورم نمی شه اینهمه یعنی 39 درصد از هموطنان در پی نابودی انسان ها و طبیعت باشند! کسانی که چنین رایی دادند یا از شدت تخریب بمب های اتمی بی خبرند و یا...!اگر این قدر دمکرات هستید یک رفراندم در سطح ملی در این باره برگزار کنید!البته بدون دستکاری آماری که استخراج می شه!
مردم ماندن در برجام رو انتخاب نکردند. اکثریت مخاطبان، خروج از برجام رو انتخاب کردند و فقط در نحوه کار در بعد از خروج از برجام اختلاف نظر دارند
تا آنجایی که ما به یاد داریم قرار بود.بعد از خارج شدن ترامپ از برجام ما آن را آتش بزنیم ولی حالا چه شده که بعد از چهار سال که ترامپ از برجام خارج شده ما داریم مذاکره میکنیم تا آن را حفظ کنیم!؟ظاهرا به کارهای ما فقط خدا آگاه هست و حتی خودمان نیز آگاه نیستیم!!!!
کارشناسان محترمتان سهواً یا عمداً تلاش دارند اکثریت موافق با خروج از برجام را (گزینه 2 و 3) اقلیت بیان نمایند. آمار شفاف است لطفاً با تحلیل های القایی نظر مردم را اشتباه تفسیر نکنید. کجای مفاد گزینه 2 با گزینه 1 قرابت دارد؟
ملتی ، فقیر ، شد

تا ، اورانیوم، غنی شد !
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
مگر چیزی تو دنیا هست که بها نداشته باشه هر کاری بخوای بکنه تاوانش را هم باید بپذیری
به این رفتار شما، مهندسی آراء گفته میشود. موافقان گزینه 2 و 3 به طور واضح مخالف گزینه 1 هستند. پس عملا اکثریت مخالف ماندن در برجام هستند.
هر چه سریعتر باید از ان پی دی خارج و ساخت بمب اتم رو شروع کنیم وگرنه نه امنیت داریم نه هم به ما امتیازی میدن ما چه چیزی کمتر از پاکستان و هند و......داریمِ
خوبه درباره همه معضلات و تضمیمات اجتماعی همین رویه تکرار گردد.
حرف تو دهن مردم ایران نزار بابا کاری که ۴۰ ساله میکنید
تنها خواسته مردم ایران یک کشور نرمال مثل تمام کشورهاست ، تمام
تمامممممممممم
اونهای که به ماندن در برجام رای داده اند بگن وقتی مذاکرات شکست بخورد ( که موضوع این سوال است) و 20 سال مذاکراه باز هم مذاکره؟؟؟ به چی امیدوارید شماها؟
طبق این آمار 55 درصد از مردم تمایلی به ماندن در برجام یا توافق با غرب ندارند و معتقدند کشور باید راه خودش را برود و بیش از این به غربی ها رو ندهد.
اکثریت به خروج از برجام رای دادند.
مرگ یک بار شیون یک بار - خسته شدم از این بلاتکلیفی - بذار بمب اتم ساخته بشه یا اینوری می شیم یا اون وری دیگه تو این برزخ لعنتی نیستم
این نظر سنجی غلط و غیر علمی و با شیطنت همراه بود و بسیاری چون من شرکت نکردیم چون گزینه مورد نظر ما در پاسخ ها نبود. بطور قطع اگر گزینه تعطیلی داوطلبانه کلیه فعالیت های هسته ای و تنش زدایی با غرب و آمریکا گزینه چهارم بود همین گزینه با درصد بسیار بالا انتخاب مردم بود. این نظر سنجی های جهت دار و مدیریت شده هیچ ارزشی ندارد.
به حال عوام که هر سه گزینه نتیجه یکسانی دارد.
کسانی که گزینه های 1 یا 2 و3 را انتخاب کردند حتما منفعتی دارند.
وقتی ایران همین الان هزینه های بیشتر از کره شمالی میدهد و خودشان می‌گویند شدید ترین تحریم های تاریخ ، فقط آدم گول یک طرفه برجام اجرا میکند.
وقتی هزینه میدهید منطق این است که لااقل برای این هزینه چیزی در خور بدست بیاورید.
اتمی شدن ایران و خروج از آن پی تی معنیش همین است.
با ایران اتمی در نهایت تحریم هم از بین میرود.
ما کشور بزرگی هستیم در منطقه ای که تمام کشورهای اطرافمون با ما تفاوت های مهم نژادی و مذهبی دارن که همیشه چشم به خاک ما داشتن.
ایران برای حفظ امنیتش یکبار برای همیشه باید بمب بسازه.
در یک اندیشکده مهم انگلیس چند وقت پیش صحبتی بود درباره ی تنها دلیلی که ایران تا حالا نتونسته به بمب برسه و دلیلش رو کارشکنی های روسیه میدونن که تحمل یک ایران قوی رو در کنار خودش نداره.
متاسفانه در ایران اینگونه به مردم القا کردن که بمب هسته ای مساوی با کره شمالی شدنه درحالی که در خارج همه میدونن که اینطور نیست و ایران با بمب هسته ای به سرعت با توجه به تامین ابدی امنیتش و اعتبار بخشیدن به تهدیدهاش در صورت تحریم،به سرعت تبدیل به یک قدرت جهانی میشه.
در اینجا،غرب،ایران رو مثل پاکستان یا کره شمالی نمی بینن و روسیه اولین کشوریه که از این موضوع آگاهه و به همین دلیل مانع دستیابی ایران به بمبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تامین ابدی امنیتش ؟؟؟؟؟
آره حتما. بشین تا تامین بشه
داشتن بمب اتمی با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه ایران به لحاظ ذخایر مختلف طبیعی، می تونه ایران رو از ظلم کشورهای بزرگ تا حدود زیادی حفظ کنه
میدونم پخش نمیکنید ، ولی به گزینه بمب اتم رای دادم چون میدونم مذاکره کننده ها چیزی بلد نیستن و میخوام مرگ یکبار شیون یکبار بشود و خلاص
چون مخاطبان شما از قشر شست و شوی رسانه های دشمن هستند و مدینه فاضله غرب را آمال و ارزو
ایران یک کشور 80 میلیونی هست نه 20 هزار نفری. سوال پرسیدن از 20 هزار نفر چیزی را تو این جامعه عظیم اثبات نمی کنه.
چرا شما هنوز معتقد به ساخت سلاح هسته ای هستید؟!
مردم خسته شدن از این وضعیت گرانی و اینکه یه روز تحریم میشیم یه روز از تحریم میاییم بیرون.
مردم میگن چرا ایران نمیتواند مثل سایر کشور های خلیج فارس بدون حاشیه باشد
خیلی خیلی دروغ میگین
خوب‌ شد‌ به دولت‌ آقای رئیسی‌ و اعضاء‌ بعضا‌ تند رو‌ و دلواپسش‌ که قبلا‌ در مجلس‌ بر علیه‌ برجام‌ راه می پیمودند‌ ثابت‌ شد‌ که بدون‌ رابطه‌ با دنیا‌ و پذیرش‌ قوانین‌ بین الملل‌ نمیشه‌ کشورداری‌ کرد‌ و حرکت خوب‌ برجام‌ توسط‌ دولت‌ و وزیر قبلی‌ تنها معبر‌ برقراری این‌ رابطه‌ است !
این که نتیجه گرفتید که اکثر مردم خواهان ماندن در برجام هستند طبق نتایج فوق اشتباه است بلکه اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی به صراحت موافق خروج از برجام هستند که اینها دو دسته اند و بخش بزرگترشان موافق تولید بمب اتم هستند... دقت کنید که هر یک آدم عصبانی و خشن که طرفدار تولید بمب اتم است در عرصه های اجتماعی (غیر از انتخابات که هر نفر یک رای دارد) گاهی میتواند به اندازه ده نفر تاثیر گذار باشد... آدمهای محافظه کار در عرصه های اجتماعی هم خیلی روی حرف و دیدگاهشان مقاومت نمیکنند و برایش نمیجنگند...
تابی جان جای یک گزینه دیگه خالی بود این گزینه

کل هسته ای تعطیل و بازگشت به جامعه جهانی
با سلام
زمانی که کشورهای دیگر شروع به شکستن سدها نمودند ما جهادسد سازی را در سی سال پیش اغاز کریدم و حالا به کشور ورشکسته در حوزه آب تبدیل شدیم. الان که همه کشورها ی پیشرفته بدینبال انرژی های نوین هستند و دانمارک 73 سال پیش نیروگاه اتمی خود را تعطیل و تبدیل به بزرگترین مرکز تولید و تحقیقاتی توربین های بادی و انرژی های نو می کند ما شروه کریم به احداق نیروگاه هسته ای و بمب اتم. بمب اتم با فتوای مقام معظم رهبری باطل است. لطفا با حب و بغض نظر ندهیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما بدنبال ان نیستیم . پس بیایید بدنبال سلاحی که الودگی صرف هزینه های گزاف و ... نباشیم حتی در نظر دادن . بدنبال انرژی های پاک باشیم و حداقل پروسه سی سال گذشته سذ سازی را هم دوباره تجربه نکنیم. افراط و تفریط هیچ گاه پاسخ میاله نیست.
یه گزینه هم بزارین بگین کلا هسته ای تعطیل بشه. ۹۹ درصد رای میاره
آخه بعد از ۳۰ سال تلاش در صنعت هسته‌ای خروجی چی داریم ... نه انرژی تولید کردیم ازش نه بمب نه دارو نه هیچی
از کی معیار تصمیم گیری بر اساس نظر حداکثر هزار نفر است که فکر می کنید تقاضا برای ساخت بمب افزایش یافته؟اگر نظر سنجی واقعی می خواهید باید یک نظرسنجی کلی بین حداقل شصت ملیون بزرگسال انجام شود .
اکثریت بالا ی پنجاه درصد به خروج رای داده اند. کارشناسانتون را از کجا پیدا می کنید جسارتا؟
یک دفعه وایستی ۵۰ سال بگذره بعد نظر خواهی کنید
اگر برای شما نظر مردم ایران مهم بود همون اول می پرسیدید نه بعد از بیست سال
خوب سر کار گذاشتید.
خندم میگیره طرف نوشته بمب اتم بسازیم مارو با بمب اتم میزنند؟
اصولا کشور ها بمب اتم میسازند که از اسیب هسته ایی در امان باشند اخه کدوم احمقی میره به یک کشور اتمی حمله اتمی کنه ؟ الان اسرائیل میتونه مارو با بمب اتم بزنه یا پاکستان رو؟ جواب سادست مارو میتونه بزنه ولی به پاکستان جرات چپ نگاه کردن هم نداره
ایا بمب اتمی جلوگیری میکنه از حمله به کشور : جواب هم بله است و هم خیر بله از این بابت که ما رو از حمله نا متعارف که همون هسته ایی باشه در امان میداره و خیر از این بابت که سطح درگیری ها به درگیری تاکتیکی و متعارف کاهش پیدا میکنه یعنی همون توپ و تانک و صد البته همین درگیری متعارف هم فقط میتونه از سمت کشورهای هسته ایی باشه نه امثال عربستان و امارات کشورهایی که هسته ایی نیستند اصولا جرات نمی کنند با یک کشور هسته ایی وارد مناقشه نظامی شوند حتی در سطح تاکتیکی نمونه بارزش ما واسرائیل اگر اسرائیل بمب اتم نداشت ما تا حالا 10 بار اونجا رژه رفته بودیم ولی تا زمانی که هسته ایی نشیم نمی تونیم بهش چپ نگاه کنیم چون جوابی برای حمله اتمیش نداریم
دو سال از روی کارآمدن یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و نمایندگان این مجلس به جای این‌که به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بپردازند خودشان را سرگرم طرح‌هایی مانند «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» کرده‌اند و علیرغم این که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای ایردات اساسی به طرح صیانت (بستن فضای مجازی) گرفته است، با تغییر نام این طرح باز هم می‌خواهد آن را بررسی کنند. معتقدم از نمایندگان مجلس باید پرسید چرا در زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جدی شده است و حتی درصدی از مردم ایران در فقر به سر می‌برند، سراغ طرح‌هایی می‌روند که موجب بسته شدن روزنه‌های مردم برای برای گفت‌وگو و کمی احساس آزادی می‌شود. اگر امروز ما متوجه مشکلات معیشتی و یا پیگیری‌های مجلس در زمینه‌های دیگر علیرغم قول‌هایی که داده بودند می‌شویم به دلیل وجود چنین فضایی (فضای مجازی) است؛ ما درک می‌کنیم بستن فضای مجازی از طرف این افراد با چه هدفی دنبال می‎‌شود، چرا که می‌خواهند اطلاعات کمتر منتقل شود، زیرا هرچه مردم از اخبار کمتر مطلع شوند، برای آن‌ها بهتر است. امروز کارکرد و عملکرد ۲ ساله نمایندگان و مجلس را به واسطه فضای مجازی می‌توان متوجه شد اما اگر این فضا بسته شد، چگونه می‌توانیم بفهمیم چه اتفاقی رخ داده است؟ اگر مشکلات مردم را حل کنند، نیازی به بستن فضای مجازی ندارند، اخبار خوب منتقل می‌شود و مردم زندگی عادی‌شان را مثل بقیه مردم دنیا خواهند داشت اما متاسفانه آن‌ها همیشه یک نعل وارونه می‌زنند.
برخی از این آقایان گویا با طالبان کورس گذاشته باشند و هر روز یک فرمان جدید می‌دهند؛ به کسانی که عضو کمیسیون بهداشت هستند می‌گوییم ما زنان امیدی به خیر این مجلس نداریم، شر نر‌سانید. بسیار شرم‌آور است در زمانی که عکس‌هایی منتشر می‌شود که زنان، پیرزنان و کودکان سر در سطل زباله می‌کنند، آقایان در فکر این هستند که چگونه می‌توانند زنان را از حداقل امکاناتی که دارند، محروم کنند. چگونه نمایندگان مجلس می‌توانند در شرایطی که مردم با کوهی از مشکلات دست به گریبان هستند، حرف‌هایی بزنند که دود از سر آدم بلند می‌شود.این تئورسین‌ها چه کسانی هستند که نظریه‌پردازی می‌کنند؟ امروز قرار است دست در جیب مردم برود و از دارایی نه از درآمدشان مالیات بگیرند! یعنی امروز آن کارگر ، کارمند و استادی که یک خانه دارد باید مالیات بدهد. توجه داشته باشید یک زمانی مردم دست‌‎شان به جیب‌شان می‌رسد اما در حال حاضر نمی‌توانند از عهده خرج و مخارج‌ روزانه‌شان بربیایند؛ این گونه که نمی‌شود برای درآمد از جیب‌شان مالیات بگیریم! اما هر آدم منصفی هم تا یک حدی می‌تواند سکوت کند و بگوید مهلت دهیم و چیزی نگوییم و اجازه دهیم دولت کار خودش را انجام دهد. مردم امروز باید نان و دارو را گران بخرند، سوال این است اگر بنا باشد مردم نان را گران بخرند، چه چیزی در سبد خانواده می‌ماند؟ نان از سفره خانواده ایرانی حذف شود، چه می‌شود؟ امروز طبقات فرودست ما در جامعه نماینده‌ای ندارند که صدای‌شان را به آنها برسانند. تهیه دارو مشکل همه ماست، اگر بخواهیم آن را حذف کنیم، دیگر حتی از حداقل‌های یک زندگی ساده هم برخودار نیستیم. طوری فضا را مدیریت می‌کنند که گویی مردمی وجود ندارند و تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد هستند که فقط دغدغه‌های آن‌ها باید مورد نظر قرار گیرد. عملاً نهادهای تصمیم‌گیر بسیار آشکار می‌گویند رأی و نظر مردم اهمیتی ندارد و مردم هم می‌دانند نظرشان چندان در تصمیم‌سازی‌ها لحاظ نمی‌شود. همین مجلس که امروز روی کار است برآیند مشارکت چند درصد مردم ایران است؟ مجلس آتی هم همین خواهد بود و شاید به مراتب مشارکت کمتر هم شود. اما برای نهادهایی که در حال حاضر قدرت را در دست دارند و تعیین‌کننده هستند مشارکت مردم مفهوم چندانی ندارد و مردم هم دیگر تاب و توانی ندارند که بخواهند این رفتارها را جدی را بگیرند.
ساختن بمب تنها گزینه رهایی است. آمریکا یا اسرائیل ما را بمباران اتمی می کند و همه راحت می شویم و به دیار باقی می رویم.
چرا یک گزینه که توقف فعالیت های هسته ای هست رو نذاشتید.؟ من به دفتر تابناک زنگ هم زدیم و گفتم این نظرسنجی بدون گزینه توقف فعالیت هسته ای درست نیست اما ترتیب اثر ندادید
فقط بمب
بخدا اگه رییسی هم بخواد دنبال راه روحانی بره همتون یه مشت دروغ گو خواهید بود که ادای انقلابی در میارین ولی از ترس امریکا جریت ندارین پخ کنین.
کلا چرا نباید با دنیا در صلح باشیم؟ به والله این هضم شدن در معده اسکتبار جهانی نیست . این عقل است این همه سال هی مستضعفین مظلومان عالم کردید چی شد؟ خودمون از همه بدبخت تر شدیم. چی عایدمان شد؟ باور کنید مردم کره جنوبی . ژاپن . مجارستان .... کمتر از ما عقلشان نمیرسد کمتر از ما وطن دوست نیستند هیچ کس نیست. فقط دنبال شر نیستند دنبال اثبات چیزی به کسی نیستند دنبال زندگی و آسایش مردم خودشان هستند همه چیزشان حول محور منافع ملی میچرخد نه ارزشها و آرمانها . بداد مردم برسید قبل از خیلی دیرتر بشود
تابناک جان نداشتیما !!!
پیام منو سانسور کردی ؟!!!؟؟؟!!!
حذفش کردی ؟!!!
ولی به امید خدا جنگ اتمی در راهه .....
دیر و زود داره ، سوخت و سوز نداره ، عزیز دل برادر !!!!

ممنونم
در هر سه حالت فوق ایران وایرانی دارد به فنا میرود
مگر حرام نبود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خخخ
ایران اول باید اقتصادش را درست کند و گرنه اگر یک دفعه بمب بسازد تحریم میشود و همچنین گرانی بیشتر اول باید اوراقش را افزایش دهد با اینکه دولت بدهکار است اما دولت باید مردمی بودنش را ثابت کند و واقعیت را بگوید که در خزانه هیچی نیست و مجبور است اوراق قرضه بسازد این طوریه
طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ساخت بمب اتم و هر آنچه باعث آسیب جامعه بشری شود حرام است ولی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق مسلم تمام کشورها است.
نباید در چنین شرایط حساسی که مذاکره کنندگان در وین هستند بهانه به آمریکا و غرب داد بلکه باید با درآیت کامل از موضع قدرت با آنها برخورد کرد تا نه جلوی پیشرفت کشور گرفته شود و نه این که بخواهند تصمیم سخت تری بگیرند و پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع دهند و تحریم ها را تشدید کنند.
موضع قدرت در دیپلماسی حرف منطق است یعنی آنچه مذاکره کنندگان می گویند؛
اولا)تحریم های برجامی و غیر برجامی را بردارند.
ثانیا)تضمین دهند که دیگر یکجانبه از برجام خارج نشوند.
ثالثا)برای تمام کشورها ارزش قایل باشند و کاری به پیشرفت علمی، دفاعی، صلح آمیز هسته ای و ... نداشته باشند.
چرا باید آنها پیشرفت کنند و سایر کشورها مخصوصا کشورهای خاورمیانه که در مرکز نفت دنیا قرار دارند، خام فروش نگه داشته شوند، آیا این کار آمریکا و غرب اجحاف به پیشرفت علمی این کشورها نیست؟
با توجه به سرعت پیشرفت جوامع بشری اگر امروز پیشرفت نکردیم فردا دیر است، فردا اگر نفت و ذخایر زیرزمینی تمام شد و آنها از انرژی خورشیدی و صلح آمیز هسته ای هزار و یک صنعت راه انداختند ما چه جوابی برای آیندگانمان خواهیم داشت، پس پیشرفت در تمام زمینه ها چه علمی، چه دفاعی، چه صلح آمیز هسته ای و ... نه تنها حق مسلم ایران بلکه حق مسلم تمام کشورها است و به دلایل واهی جلوی علم و پیشرفت کشورها را گرفتن نه تنها اجحاف به دانش بشری بلکه کاری ضد حقوق بشری است.
آنهایی که گزینه سوم را انتخاب کردند دوست دارند مشکلات کشور زیاد شود و کشور به سمت نابودی برود
سفسطه میکنی تاناک جوووووون
54 درصد مخالغ مذاکره اند .. . 54 درصد موافق توسعه نظامی هستند که از اینها یشترشان معتقد به بمب اتم هستند
حد اقل مخاطب را حساب کن عزیزم
اخه بمب بسازيد كه اون وقت بيشتر تحريم ميشيد جرات استفاده از بمب اتم هم كه نداريد چون يكي بزنيد هزارتا ميخوريد پس جز فشار و فقر چه فايده اي داره
شجاعت را معنا کنید اگر شانزده سال پیش بمب اتم می ساختیم وحرف افراد ترسو را گوش نمی‌کردیم الان آمریکا جلوی پای ما زانو میزد واحترام می گذاشت.اما حرف افراد ترسو را گوش کردیم ودلار رفت بالای سی هزار تومان.احمدی نژاد درست گفته بود ولی عده ای آنقدر به رهبری گزارشات غلط ارایه دادند که رهبر ناچار شد نرمش قهرمانانه را بپذیرد.این نرمش موجب شهادت سردار سلیمانی شد چرا چون دشمن به این نتیجه رسید تنها فرد مقتدر سردار سلیمانی است و اگر او را بزنند ما در وضع ضعف قرار خواهیم گرفت.بله ازدست دادن سردار سلیمانی بسیار برای ما گران تمام شد.وپر کردن جای او بسیار مشکل است.اما دست خاین ها هم رو شد.در جنگ رو در سردار سلیمانی را از دست ندادیم اما درصلح ومیهمانی بله او را ازدست دادیم واین نشانه ی خیانت است.اگر شما به میهمانی بروید وبعد در سر سفره به شما تعدی بشود آیا این توطیه وخیانت نیست؟! بمب اتم اگرچه کارایی ندارد ولی می تواند توازن در منطقه ایجاد کند وچشم ها را به سوی ایران خیره کند بعلاوه حتما لزومی ندارد ما بمب اتم بسازیم کافی است کل کشور های ضعیف را صاحب توانمندی هسته‌ای کنیم در این صورت دیگر آمریکا ابر قدرت نخواهد بود.دانش فنی تولید انرژی صلح آمیز هسته‌ای را به رایگان در اختیار کشور های جهان سوم قرار دهید دراین صورت کمر دلار آمریکا میشکند وپول ملی ما تقویت می شود.البته دلیل اصلی گرانی ورود پول پر قدرت خارجی به طور مستقیم وغیره مستقیم است.
نظرسنجیتون هم مثل انتخاباتتون هست!!!!!!
عجب
نمی دانستم اینقدر مردم دنبال خروج از برجام هیتند حالا کجا هستند که آنهارا نمی بینیم خدا می اند واقعا از این نظریازبها دنبال چه هستید کدام ایرانی مسول دنبال تخریب کشور و عقب ماندگی ان است
مرگ یکبار شیون هم یکبار که ماکه چهل ساله بدبختی کشیدیم حاضریم چهل سال دیگه هم بدبختی بکشیم ولی تکلیف رویکسره کنیم بمب بسازیم تا اسرائیل غلط اضافه نکنه
مرگ یکبار شیون هم یکبار که ماکه چهل ساله بدبختی کشیدیم حاضریم چهل سال دیگه هم بدبختی بکشیم ولی تکلیف رویکسره کنیم بمب بسازیم تا اسرائیل غلط اضافه نکنه
با سلام
مسئله بسیار واضح است . دو سه سال پیش سوال خوبی رهبری مطرح کردن که امریکایی ها دقیقا بگن چی از ما میخوان ما بهشون بدیم . موضوع دقیقا همینه . ببینید در هر معامله ای دوطرف برای بدست اوردن امتیازاتی ، هزینه هایی پرداخت می کنند و بهای معامله رو لحظه به لحظه تغییر نمی دهند. متاسفانه معامله با امریکایی ها هیچگاه قطعی نیست و ساده انگاری است اگر کسی غیر این تئوری را دنبال کند . طرف غربی یا بهتر بگیم امریکایی ها دائما کفه ترازو را به نفع خود سنگین می گنند . ابتدا کنارگذاشتن صنعت هسته ای را می خواهند . مرحله بعد محدودکردن توان نظامی . از این مرحله به بعد فشارها مضاعف می شود زیرا طرف ایرانی خیلی راحت تر می تواند امتیاز دهد . حالا ساختار باید عوض شود. اما این هم کافی نیست . من بعد ایران همیشه یک دشمن بالقوه است . باید و باید ساختار جغرافیایی تغییر کند . چند کشور کوچکتر برای غرب بسیار مفید تر است . . محمد رضا شاه پهلوی دقیقا همین موقعیت را داشت ولی دول غربی امریکایی اراده کردند بحرین باید جدا شود . شاهنشاهر هم بنا بر قولی شوهرش داد !!!! ظاهرا گفتهد بود حالا که مردم بحرین می خواهند جدا شوند ما هم موافقیم . چرا که خوب میدانست اگر مخالفت کند به سرنوشت پدرش رضا شاه دچار خواهد شد.
بدون تعصب این سخن رهبری هم در اینجا عرضه می کنم که گفت : مقاومت هزینه دارد اما هزینه اش از تسلیم کمتر است .
اما شبهه ای که در مورد بمب هسته ای بعنوان مسئله شرعی مطرح است . طبق شریعت اسلام هرگونه سلاح کشتار جمعی حرام است . بسیار خوب . سوال اینجاست اگر سلاح هسته ای با قدرت تخریب معین و محدود برای نابودی تاسیسات نظامی و اقتصادی دشمن ساخته و استفاده شود باز هم حرام است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو این جنگلی که بنام دنیا داریم زندگی می کنیم چرا باید خودمان را با بی درایتی و ساده انگاری هر لحظه در مقابل مشتی گرگ و پلنگ و کفتار گرفتار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
معلومه این کارشناستون ضد بمب هست. زد گزینه سه رو تارومار کرد.
نهایتش اینه که ما 2 سال به طور کامل به برجام با حسن نیت پایبند بودیم ولی طرف مقابل نه تنها تحریمها رو برنداشت بلکه تحریمهای بیشتری علیه مردم ایران قرار داد.
بعد از دوسال اونها از برجام خارج شدن و تحریم کردن رو هم چندین برابر افزایش دادن.

تنها تنیجه اینه که برجام برای ایران هیچ نفعی نخواهد داشت. پس با همین رویه ای که تابحال اتخاذ شده باید پیش رفت. یعنی ما از برجام خارج نمیشویم ولی غنی سازی رو از 3.67 درصد به 60 درصد رسوندیم و همچنان از ان پی تی هم خارج نمیشیم ولی بمب اتم هم میسازیم.

به نظر بنده اگه برجام جدیدی هم امضا میشه باید بندهای جدیدی داشته باشه با این عنوان که مثلا به ازای هر تحریم علیه ایران ما باید غنی سازی رو 10 درصد افزایش بدیم و بعد از رسیدن به 90 درصد با هر تحریم 10 عدد موشک غاره پیما با کلاهک هسته ای اضافه کنیم.
تا حالا شرنج بازی کردید؟ بمب اتم مثل وزیر می ماند وقتی طرف مقابل هم دارد ولی اگر اقتصاد ضعیف داشته باشید طرف مقابل اقتصاد بهتری داشته باشد مثل اینکه مهره های کمتری داشته باشید. در ادامه ماجرا همه چیز به فنا خواهند رفت.
فکر کردید بمب بسازید بقیه می ایند التماس می کنند؟ نخیر. اینکار به معنای پایان ان پی تی خواهد بود. از فردا هر کشوری بدنبال سلاح هسته ای خواهد بود.
کامنت ها عجیبه!
اولین ترکش ساخت سلاح اتمی مسابقه تسلیحاتی در منطقه و بوجود امدن خطر اردوغان و بن سلمان اتمی هست.
بعد اینکه تو ماجرای کره شمالی الان مردم کره جنوبی بازنده شدند یا مردم کره شمالی؟
پاکستان هم سلاح اتمی داره ولی تو عمرش حتی یک جنگ هم نبرده و هیچ قدرت اقتصادی هم نداره.
الان با وجود غیر اتمی بودن ترکیه و عربستان و امارات ایران نسبت به این سه کشور برتری نظامی دارد ولی برتری اقتصادی ندارد.
چرا ایران باید کاری کنه که حتی برتری نظامی اش را هم از دست بدهد؟
اگر وضع به همین صورت بخواد ادامه پیدا کنه و همیشه حرف از تحریم و اذیت کردن باشه داشتن بمب اتم و خریدش حتی از بازار ازاد بهترین گزینه برای ادامه وضع موجوده اما داشتن بمب هم مسئولیت عدم استفاده و پایبندی به اصول بازی رو داره ،داشتن ایران قوی و پرثبات ارزوی همه ماست اما طبق اصول و قانونمن
اصلا مسئله غرب هسته ای شدن ایران نیست بلکه بهانه ای است برای تحریم و فشار بر ایران . پس با مذاکره و امتیاز دادن شرایط فرق نمی کند .
من به گزینه 3 رای دادم اما اصلا طرفدار بمب و جنگ نیستم و معتقدم از اول نباید به سمت فعالیت هسته ای می رفتیم ما باید بر فعالیتهای متعارف مانند موشک ماهواره و مهمتر ازهمه بر اقتصاد و افزایش نفوذ اقتصادی در منطقه و جهان متمرکز می شدیم اما اتحمقانه ترین چیز این مسیری است که الان رفتیم یعنی فعالیت هسته ای داشته باش با این همه هزینه که چه بشود بعد بمب هم نسازیم پس برای چه باید این قدر هزینه ی تحریم و بدبختی را متمرکز شویم صرفا به خاطر داشتن یک نیروگاه اتمی و اینکه بتوانیم سوختش را هم خودمان تولید کنیم خوب اگه این هست که ما میتوانستیم با فقط در نظر گرفتن هزینه های مالی این طرح چندین نیروگاه گازی پیشرفته بسازیم و یا چندین نیروگاه خورشیدی و بادی و استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر را توسعه دهیم
من خودم به ساخت بمب اتم رای دادم چون مقامات ثابت کردند در این سالها تنها راه خلاصی از وضع موجود نه اصلاحات و انتخاباته بلکه جنگی مشابه حمله امریکا به عراقه
با ارباب عربا که اسرائیل باشه رابطه رو خوب کنیم. امریکا هم با ما خوب میشه

من از بچگی با فلسطین ها بزرگ شدم باور کنم یه فلسطینی ندیدم که از ما ایرانیها ی شیعه خوشش بیاد
کل ملت رو بدبخت کردین برای چی این یه سیاست غلطه بابا
مگه بمب اتم حرام نیست؟؟؟؟ چطور یک مورد حرام در‌گزینه های شما وجود داره؛ و از اون بدتر ‌چطور مردم ما خواهان بک چیز حرام هستن!!!
گزینه ای که مهم بود و نگذاشتید توقف کامل هسته ای و خلاص شدن از این شوم
مسخره نیست ما بیشترین تحریم دنیا رومون هست و در ضمن بیشترین نظارت بر فعالیت های هسته ای. بعد پاکستان عملا بمب اتم داره ولی هم تحریماش کمتره هم نظارت بر فعالیت های هسته ایش کمتره . یه جای کار نمی لنگه ؟
یه آدم نمیتونه همزمان که از یک بنا یا ساختمان ، متنفر و بیزاره ؛
از اجزای تشکیل دهنده و به کار رفته تو اون بنا، خوشش بیاد .
یعنی تا الان نساختین ؟!!!
باید از یک مردم شناس یا رونشناس وجامعه شناس می پرسیدید اونوقت میگفت که اونایی که میگن باید بمب اتمی ساخت درحقیقت مسخره میکنند این دولت و سیاستش و .....
این همه هزینه برای انرژی هسته ای عقلانی نیست. حتما برای بمب است لااقل بسازید.
تنها و بهترین گزینه جهت عمل برای مقابله با زیاده خواهی اروپا و امریکا خارج شدن از برجام و NPT و ساخت سلاحهای هسته ای است .
دولت و مجلسی که پشوانه مردمی نداشته باشه همیشه خواسته هایش با خواست مردم در تعارض است و نتیجه این نظر سنجی همین موضوع را اثبات میکند
در نظرسنجی شما یک گزینه بسیار مهم وجود نداشت :" انرژی هسته ای به شیوه ای که جمهوری اسلامی دنبال آن است ، نمی خواهیم"
40 درصد میگن بمب اتم میخوایم
آخه فازتون چیه؟ کره شمالی این همه بمب اتم داره که مستقیم میتونه آمریکا رو بزنه ولی نمیبینید مردمش با چه بدبختی دارن زندگی میکنن؟
فقط بمب اتم می تونه آمریکا و انگلیس و فرانسه رو سر جاشون بشونه
چرا تقاضا برای ساخت «بمب اتم» شدت گرفته است؟ :
این سوال خیلی ساده است و پاسخ آسانی دارد، ملت ایران که خیری از برجام 2015 ندیده اند شاید ساخت بمب اتمی گره ای از مشکلات معیشتی ملت بگشاید. آمین
ما نیازی به بمب اتم نداریم همین موشک هامون ،پهبادهامون هر کدومش خودش یه بمب اتمه....
لطفا مسئولین به داد جوانان برسن نه کار دارن نه زندگی نه زن، روز به روز فساد داره بین جونامون زیاد میشه اقتصاد مردم رو درست کنید معیشت مردم رو درست کنید جونامون چه دختر و چه پسر دارن نابود میشن دارن به ناکجا آباد کشیده میشن براشون کار ایجاد کنید شرایط رو برای ازدواجشان فراهم کنید بخدا اینها از نماز شب هم واجب تره دست مفسدین رو از جیب مردم و بیت المال قطع کنید ما برا این انقلاب کردیم که عدالت حاکم بشه تو جامعه حق مردم ادعا چرا مسوبین وضع کنونی که آقایون روحانی و جهانگیری و ظریف هستن محاکمه نمیکید باز خواست نمیشن تمام بلا ها و اوضاع بد اقتصادی الان گردن اینها آقایون دولت قبل هستش که اقتصاد و معیشت مردم رو گره زدن به برام باید در دادگاه انقلابی محاکمه بشن وگرنه قیامت باید پاسخگوی خدا و پیامبر و85 میلیون آدم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
برای بخش آخر پیامت بگم که خیلی از مرحله پرتی ....
مامدت بیست سال است به دنیا میگوییم دنبال بمب اتم نیستیم دنیا اینرا نمی فهمداما تواوان بمب اتم را میدهیم بییید به زبانی حرف بزنید که دنیا میفهد وفقط دوتا بمب اتم درست کنید تا زبان شما را بفهمند
هر وقت کل مردم رو ورفاه جمعیت کشور رو در نظر گرفتید تصمیم عاقلانه بگیرید به فرض اینکه بمب هسته ای هم ساختیم ایا کشتن وقتل انسان ذوق وافتخار دارد حتی اگر حق هم داشته باشیم بدترین کار ریختن خون وگرفتن جان یک انسان است ودر جنگ وجنگیدن هیچ کدام پیروز میدان نیستند زیرا در قبال ثابت کردن قدرت خون ها ریخته شده تا انجا که من میدانم گرفتن جان کسی حتی دشمن انسان را به یک ادم سرد وبی روح وقلبی سیاه تبدیل میکند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار