بازدید 21292

جانبداری لبنان از عربستان درخصوص جنگ یمن

دولت لبنان در راستای حمایت از عربستان در جنگ یمن اعلام کرد که لبنان در کنار عربستان علیه کسانی قرار دارد که به امنیت و ثبات این کشور "آسیب می‌زنند".
کد خبر: ۱۰۹۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵ 28 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای حمله به استان «صامطه» در منطقه جیزان (جازان) واقع در جنوب عربستان را «تروریستی» خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش النشره، در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: دولت و ملت لبنان در کنار عربستان سعودی و علیه کسانی قرار دارد که "به امنیت و ثبات این کشور و سلامت شهروندان سعودی آسیب می‌زنند".

خبرگزاری دولتی عربستان «واس» دیروز ادعا کرد که با شلیک یک پرتابه نظامی به استان صامطه، یک غیرنظامی کشته و چند غیرنظامی دیگر از جمله اتباع خارجی مقیم در عربستان زخمی شدند.

این موضع‌گیری دولت لبنان در حالی است که تنش‌های بوجود آمده بین بیروت و ریاض پس از استعفای جورج قرداحی وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان، کاهش پیدا کرده است.

قرداحی یک ماه پیش از سمتش استعفا کرد و گفت: نمی‌خواهم موجب آزار و اذیت لبنان و برادران لبنانی‌ام در کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) باشم. لبنان از من مهم‌تر است و من تصمیم گرفتم پستم را ترک کنم.

وی درباره جنگ یمن گفت: این جنگ تا ابد ادامه نخواهد داشت و یک روز طرف‌های آن بر سر میز مذاکره می‌نشینند.

دولت عربستان ۲۹ اکتبر با بروز بحرانی دیپلماتیک با بیروت در ارتباط با اظهارات قرداحی درباره جنگ علیه یمن که آن را بیهوده دانسته و گفته بود باید متوقف شود، سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و به سفیر لبنان نیز ۴۸ ساعت برای ترک خاکش مهلت داد.

قرداحی گفته بود که نیرو‌های وابسته به جنبش انصارالله در حال دفاع از خود در برابر یک حمله خارجی هستند و عربستان و امارات به خاک یمن تجاوز کردند و کاری که در طول دو یا سه سال نتوانستند انجام دهند در طول هشت سال نیز هرگز نمی‌توانند انجام دهند.

امارات، بحرین و کویت نیز پس از عربستان، اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، این تنش دیپلماتیک خطر وخامت بحران اقتصادی در لبنان را به همراه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل