بازدید 72953
خروجی رزمایش موشکی ویژه با یک پیام کاملا مستقیم

قدرت ایران برای ایجاد باران موشکی در صحرای نگو!/ قلب هسته‌ای اسرائیل در تیررس موشک‌های ایرانی + فیلم

سپاه پاسداران در این رزمایش، موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار را به سمت مواضع حساس شبیه سازی شده دشمن شلیک کرد و با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داد؛ اتفاقی که بازتاب زیادی در رسانه‌های دنیا و محافل بین المللی به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 27 December 2021

قدرت ایران برای ایجاد باران موشکی در صحرای نگو!/ قلب هسته‌ای اسرائیل در تیررس موشک‌های ایرانی

امروز صحرای نگو و دیمونا با همه تلاشی که صهیونیست‌ها در مخفی نگه‌ داشتن راز آن داشته و دارند با موشک‌های ایران هدفی در دسترس است که در صورت هر گونه تنش و یا ارتکاب اشتباه محاسباتی توسط صهیونیست ها، نیروهای نظامی ایران می‌توانند قلب هسته‌ای اسرائیل را فقط با چند موشک از کار بیندازند.

به گزارش «تابناک»، شلیک شانزده فروند موشک بالستیک، همزمان در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفت و حتی واکنش برخی کشورها از جمله انگلستان را به دنبال داشت.

پاسخ موشکی ایران به بلوف‌های وزیر دفاع اسرائیل

سپاه پاسداران در این رزمایش، موشک‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار را به سمت مواضع حساس شبیه سازی شده دشمن شلیک کرد و با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داد. اتفاقی که بازتاب زیادی در رسانه های دنیا و محافل بین المللی به دنبال داشت.

رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در حالی برگزار شده بود که همزمان با ازسرگیری مذاکرات ایران با ۱+۴ در وین، تهدیدات صهیونیست‌ها برای حمله نظامی به ایران شکل جدی‌تری به خود گرفته و دیدار‌ها و سفر‌هایی در منطقه از سوی مقامات اسرائیلی برای جلب نظر کشور‌های عربی و منطقه‌ای نیز در جریان بود.

«بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته بود، به ارتش دستور داده گزینه نظامی در برابر ایران را به گزینه عملی تبدیل کنند. به نوشته برخی رسانه‌های بین‌المللی، گانتز مدعی شده بود که "اسرائیل اگر لازم باشد، به تنهایی و حتی بدون همکاری با آمریکا دست به حمله خواهد زد". این رسانه‌ها در عین حال از اختلاف‌نظرهای جدی بین مقامات صهیونیستی درباره توانایی حمله به ایران گزارش دادند.

هدف از رزمایش پیامبر اعظم (ص) چه بود؟

سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره هدف اصلی از برگزاری این رزمایش (پیامبر اعظم ۱۷) گفت: این رزمایش از قبل طراحی شده بود، اما تهدیدهای فراوان ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد، این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدالله جزو موفق ترین رزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران هم تاکید کرده بود: این رزمایش به خصوص مرحله نهایی آن، یک پیام بسیار آشکار داشت و آن هم یک هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطاهای خود باشند. اگر دست از پا خطا کنند، دست‌هایشان را قطع خواهیم کرد.

شلیک به جزیره نگو!

رزمایش سپاه پاسداران و استفاده از موشک‌های دوربرد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت، یک پیام بسیار واضح و آشکار داشت و آن باران موشکی صحرای نگو در جنوب شرقی شهر دیمونا ـ که یکی از مهمترین مراکز هسته‌ای اسرائیل است ـ بود.

صحرای نگو و دیمونا کجاست؟

«مرکز تحقیقات هسته ای نگو»، یکی از مهمترین پایگاه های هسته ای رژیم صهیونیستی به شمار می رود که در صحرای نگو، واقع در سیزده کیلومتری جنوب شرقی شهر "دیمونا" واقع شده است؛ این نیروگاه به دلیل نزدیکی به این شهر با نام دیمونا شناخته می شود.

هرچند سیستم اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به دلیل مراقبت های بی اندازه و عدم مجوز به جامعه جهانی برای بازرسی از این مرکز هسته ای، دیمونا را به مرکزی رازآمیز و ناشناخته برای افکار عمومی تبدیل کرده، اما باور عمومی بر آن است که این مرکز یکی از اصلی ترین پایگاه های رژیم صهیونیستی برای تولید سلاح هسته‌ای است.

مرکز نگهداری ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای اسرائیلی در تیررس!

خودداری رژیم صهیونیستی از ارائه اطلاعات درباره جزئیات و اهداف ساخت چنین نیروگاهی به جامعه جهانی به حدی است که می توان گفت، مقامات و نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی تاکنون تنها به وجود این نیروگاه اعتراف کرده و هیچ گونه اطلاعات دیگری از آن نزد افکار عمومی ارائه نکرده اند.

تعداد بازدید : 11041
فیلم حمله موشکی ایران به مرکز هسته ای شبیه سازی شده دیمونا

 

به عبارت دیگر، اطلاعات مرتبط با نیروگاه هسته‌ای دیمونا، برای مقامات رژیم صهیونیستی کاملا طبقه بندی شده و محرمانه به شمار می‌رود؛ اما بر اساس "برآورد‌های موجود"، با نگاهی به قدرت این رآکتور (دست کم ۱۵۰ MW) می‌توان دریافت که پایگاه هسته‌ای دیمونا، "حداقل" پلوتونیوم کافی برای تولید ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای را تا سال ۲۰۰۰ داشته است!

قلب هسته‌ای اسرائیل در تیررس موشک‌های ایرانی

امروز صحرای نگو و دیمونا با همه تلاشی که صهیونیست‌ها در مخفی نگه‌ داشتن راز آن داشته و دارند با موشک‌های ایران هدف در دسترس است که در صورت هرگونه تنشی نیروهای نظامی ایران می‌توانند قلب هسته‌ای اسرائیل را فقط با چند موشک از کار بیندازند.

همه چیز درباره «نگو» و مرکز سری هسته‌ای صهیونیست‌ها

چیزی که صحرای نگو را به منطقه‌ای مرموز تبدیل می‌کند، اقدامات نظامی و هسته‌ای اسرائیل است که از چشم جهانیان مخفی مانده است. نام یک مرکز هسته‌ای برای تولید بمب و تسلیحات اسرائیل، قطعا به گوش همه آشناست و در مقطعی بسیار جنجال آفرین شده بود؛ دیمونا.

تاسیسات هسته‌ای دیمونا که اخیرا به شیمون پرز تغییر نام داد، مرحله ساخت آن در سال ۱۹۵۸ آغاز شد و راکتور آب سنگین آن بین سال‌های ۶۴-۱۹۶۲ فعال شد. هیچ هواپیمایی اجازه عبور از فراز این سایت هسته‌ای اسرائیل را ندارد و اطراف آن نیز به شدت محافظت شده و محصور است. محافظت از این منطقه به قدری سفت و سخت است که موشک اسرائیلی در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به جنگنده خودی که بر فراز دیمونا پرواز می‌کرد هم مهلت نداد و آن را منهدم کرد.

بادیه نشینان مثلث مرموز نِگِو در فلسطین اشغالی

اولین تصویر هوایی ماهواره کرونا از تاسیسات هسته‌ای دیمونا

اسرائیل مدعی است که راکتور هسته‌ای به منظور انجام تحقیقات در حوزه دانش اتمی است؛ اما گفته می‌شود که این تاسیسات برای ساخت تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده در کتاب "تلاش اسرائیل برای کیک زرد، راز ارتباط بین اسرائیل و آرژانتین" نوشته «ویلیام بر»، رژیم صهیونیستی یک دهه پس از آغاز مرحله ساخت دیمونا به اولین سلاح هسته‌ای خود دست یافته و تخمین زده می‌شود که بین ۸۰ تا ۴۰۰ سلاح هسته‌ای دارد.

این رژیم همواره از سیاست ابهام در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود در این منطقه استفاده کرده و از امضای معاهده منع اشاعه هسته‌ای (ان. پی. تی) سر باز زده است. در همان سال‌های اولیه که آمریکا به کمک بازرسان هسته‌ای سعی داشت از فعالیت‌های اسرائیل سر در بیاورد نیز صهیونیست‌ها با فریب کاری، مانع دستیابی بازرسان به برخی اماکن مخفی در دیمونا شدند. 

علیرغم همه مخفی کاری های رژیم صهیونیستی در خصوص این سایت اتمی اش، چندی پیش، موشک هایی به نزدیکی این مرکز سری اصابت کرد. حالا جمهوری اسلامی ایران در یک حمله شبیه سازی شده از طریق شلیک همزمان شانزده موشک نقطه زن و با بهره گیری از پهپادهای انتحاری این مرکز اتمی مخفی را مورد حمله قرار داد و پیام صریحی برای رژیم صهیونیستی در رابطه با تحرکات اخیرش ارسال کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر