بازدید 23999
خوانده می‌شوید

با حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا موافقید؟

پایان هفته گذشته با خبر احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. آنچنان که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 25 December 2021

با حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا موافقید؟

پایان هفته گذشته با خبر احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. آنچنان که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید این کنفدراسیون قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف خواهند شد. این خبر در شرایطی تبدیل به تیتر یک ورزشی این روز‌ها در ایران شده که پیش‌تر عنوان شده بود، مشکل دو باشگاه حل شده و سدی برای صدور مجوز حرفه‌ای برای آن‌ها نیست. با‌ وجود‌ این، نامه‌ای که از کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه ارسال شده، نشان می‌دهد، در ۴۸ ساعت آینده (تا روز دوشنبه) تهدید حذف عملی می‌شود و این دو باشگاه از گردونه لیگ قهرمانان آسیا در سال آتی کنار می‌روند. پیش‌از‌این کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون فوتبال هم عنوان کرده بود دو تیم پرسپولیس و استقلال جواز لازم را به دست نخواهند آورد، ولی با ورود نهاد‌های بالاتر، آن مجوز صادر و البته اعلام شد موقتی است و فقط سه ماه اعتبار دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با چه چیزی مشکل دارد؟

آنها ساختار این دو باشگاه را حرفه‌ای نمی‌دانند. ساختار غیر حرفه ای که منجر به سه ایراد اصلی از سوی این کنفدراسیون شده است؛ نخست میزان بدهی داخلی و خارجی است. ادعا شده که دو باشگاه مطرح ایرانی نزدیک به ۲۰۰ شکایت داخلی و خارجی داشته‌اند که همین مورد، حساسیت‌های AFC را برانگیخته است. مورد دوم بدهی مالیاتی باشگاه‌های ایرانی است که انباشته شده و رقمی بسیار درشت را تشکیل داده است. مشکل سوم هم مربوط به مالکیت این دو باشگاه است که دولتی است و رئیس هیات‌مدیره هر دو هم وزیر ورزش است.

در این میان گروهی معتقدند که فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید به چنین جریمه و مجازات سنگینی منجر شود و حق شرکت را از تیم‌های ایرانی بگیرد. گروهی هم بر این باورند تنها با این فشارهاست که فوتبال ایران مجبور به اصلاح ساختاری می‌شود.

به هر حال حذف پرسپولیس و استقلال از یک سو می‌تواند منجر به تغییر ساختاری شود و از سوی دیگر این دو تیم را از سطح اول فوتبال آسیا حداقل برای یک سال کنار بزند.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را درباره این ماجرا بدانیم.
* آیا شما با حذف پرسپولیس و استقلال موافقید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۷۴
مخالفم
این یک ترفند عبری عربی آمریکایی انگلیسی برای حذف ایران از همه عرصه‌های بین‌المللی است
مرگ بر دلارهای نفتی که منجر به این اتفاق شده است
پاسخ ها
بچه رئیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
همین الان از کره زمین حذف شدیم! کجای تعاملات بین المللی وجود داریم؟ فوتبال هم روش. بذار حذف بشیم، بهتره تا همش حرص بخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
باید به تلافی این اقدام، لیگ قهرمانان آسیای ملی راه اندازی کنیم تا این محورهای شرارت نتوانند از آن سو استفاده کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
متوهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
با توجه به این ادعاهای مطرح شده
بله
با حذف هر تیمی که فقط بخواد از جیب ملت بخوره کاملا موافقیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
هدف از ورزش سلامت جسم هست نه اینکه بیت المال رو نابود کنی و اعصاب مردم هم روش، فوتبال رو تعطیل کنین، هرکی دوست داشت تو محله اش گل کوچیک بازی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
بجای لگدکوب کردن اون چمنها اونجا پرورش بز انجام بدن چرا باید چمن هایی که اینهمه براشون آب داده میشه وقت صرف میشه لگد کوب بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
دنربس جان، تعداد امتیازهای منفی رو ببین و خجالت بکش
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
جز حروم کردن بیت المال چه خواصیتی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
کاملا موافقم
از جیب ملت خرج میکنن بعد با عملکرد صعیفشون آبرویی برای کشور نمیذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اصلا مردم چکارههستند ؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
من یک پرسپولیسی دواتشه هستم و مسابقه های تیم محبوبمو هرساعتی که باشه از کانادا تماشا میکنم هرچند ازشنیدن این خبر ناراحت شدم ولی برام عجیب نبود و فکرمیکنم بخاطر سو مدیریت این اتفاقات طبیعی و یه جورایی حق ماست !!! اصولا همه چیزم‌ن مثل هم هست ورزش حرفه ای مون مثل بهداشتمونه بهداشتمون مثل اقتصادمونه اقتصادمون مثل کشاورزیمونه ‌روزبه روزه بدتر میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
داداش درستش اینه
عبری عربی آمریکائی انگلیسی مریخی
شما ها خوبین
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
تارگرین عزیز، وسط عبری عربی یه نفس هم بکش یکی هم بین آمریکایی اسراییلی. قولنج نکنی فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
هزینه نگهداری این 2 تا تیم از جیب کسانی پرداخت میشود که حتی نان شب برای خوردن ندارند و تنها چیزی که برایشان مهم نیست بود و نبود این 2 تیم در مملکت هست بهتر هست که تمام تیم هایی که از جیب ملت ارتزاق می کنند کلا حذف شوند.
بله موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اون کسی که با این موضوع موافق است در حقیقت موافق حذف ایران از اسیا است که جای تامل و تعمق و تاسف دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
قطعا موافقیم.در کشوری که نصف مردم زیر خط فقر هستن ورزش فقط ابزاری برای نمایش شرایط عادی در مملکت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
صدرصد موافقم
خواستار انحلال دو تیم بودجه خوار
استقلال وپرسپولیس
هستم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
باسلام مدیریت ورزش ما نمادی از مدیریت کل ما میباشد که بلکه با حذف این دوباشگاه سیاست مداران ما به فکر بقیه کارها بیفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
با حضور پرسپولیس که با مهندسی سهمیه گرفت موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
این دو باشگاه دولتی جز ضررهای سرسام آور چیزی برای ایران ندارند و کلا باید منحل شوند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
من هم موافقم چون هرسال هزینه گزافی بابت حضوراین تیم ها درمسابقات آسیایی میشه هیچ نتیجه ای هم نمی گیرند .
خوبه
احتمال زیاد فوتبال هم اسفند تعلیق می شه
دولت باید پاشو بکشه کنار
دوست نداریم حذف شوند. دوست هم نداریم این وضعیت ازین سوء مدیریت و ستون به اون ستون فرجه ادامه پیدا کنه.
بهترین حالت اینه که یه ضرب الاجل کوتاه مدت بدهند تا هر چه سریعتر این وضعیت نابسامان تمام شود. بالاخره باید تکلیف این دو باشگاه بصورت حرفه ای روشن شود. تا کی کلاه کلاه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
فوتبال ما مثل خودرو سازی ما هست هر دو باید پاکسازی شوند و پاکسازی بجز با تخریب و نوسازی امکان پذیر نیست .
ناراحتم اما موافقم.
چقدر ضعف چقدر نقص آخه....
موافقم تا حضرات به خود بیایند و بدانند ورزش در بین الملل یک حرفه است و باید با حرفه ای با آن رفتار شود نه سیاسی کاری و زد و بند و بخششهای از جیب خلیفه.
کار، کاره دشمنه. مسئولین ما کارشون رو به درستی انجام دادن. اگر سوء مدیریتی هم بوده، نفوذی های دشمن انجام دادن. مرگبر بر شرق و غرب و شمال و جنوب

درود بر خودمون، ما اون بالا بالاها
موافقم
به نوعی شوک تلقی میشه که امیدواریم در ساماندهی ورزش در همه حوزه ها از جمله فوتبال که بیشترین چالش دارد، موثر باشه.
با حذف همه چی موافقیم
با حذف ورزش ، فوتبال ، جودو و .....................
با حذف موسیقی ، شادی و ...................
موافق نباشیم مثلا چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
دوست نداری برو
البته اگه بتونی
خیلی دوست دازند
حدود 35 درصد 85 میلیون
به عبارتی 30 میلیون نفر همین الان اگر کشوری آنها را پذیرش کند می روند.
خوشحالم
با سلام.وقتی توی انتخاب مدیران ارشد شایسته سالاری نباشد و پارتی سالاری و نفوذ سالاری حاکم بر کل مناصب شود همین اتفاقات عادی میشود.بله باید حذف شوند تا حل شود برای همیشه .
خداکند حذف بشیم مرگ یکبار شیون هم یکبار
موافقم. سالیانه اینهمه پول بی زبون خرج این دو تا بی مصرف میشه که فقط جیب آقایون رو پر میکنه
اینا باشگاه فوتبال نیستند

فقط محل تجمع یه مشت اختلاسی و کلاهبردار کلان اقتصادی! که هر چیزی رو به لجن میکشن و خودشون رو پشت هوادارن باشگاهشون قایم میکنن. هر وقت هم جیبشون خالی میشه رو میندازن به فدراسیون که اونم کارش ماله کشی و ماست مالیه

زیادی هم که کار به جای باریک میکشه رو میندازن به وزیر ورزش که معمولا وزیر ورزش ما بقی وزرا فقط یه تدارکاتچی برای یه عده خاص

بهتر که کلا فوتبالمون تخته بشه
بله موافقم
بله موافقیم
باید مسئولین فوتبال حذف شوند نه تیم ها
بله موافقیم
شاید خارجی ها بتوانند جلوی این همه دزدی و فساد را بگیرند
با حذف استقلال بله موافقم ..!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
استقلال و پرسپولیس نداره. هر دو باید حذف بشن. هر کشور و تیمی که به قوانین بین الملی تن نده باید حذف بشه.
موافقم ، فقط خنده بازار فينال كسب ستاره ، را از دست مي دهيم !
موافقم چون ما باید بپذیریم که هرکاری اصولی دارد و بدون رعایت انها مشکلات فراوانی بروز می کند که نمونه های انرا در بسیاری از امورات کشور مشاهده می کنیم.
صد در صد موافقم از حیف بیت مالیات جلوگیری میشه
کاملا موافقم.
حرف از مسلمانی و خدا پیغمبر میزنیم ولی همه کارمان را با دوز و کلک جلو میبریم.
تا کی؟!!
بله موافقیم حذف شوند، با مسئولین شون باهم انشاءالله... هر چند ناراحتیم.
کلا هر جا دولت هست کار خرابه
کاش هر دوی این تیم ها منحل می شدن تا این غده های سرطانی به پایان عمرشون برسن. خسته شدم از مشکلات این دو تیم بی مقدار و بی خاصیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
عزیز خسته ، من نمی دانم شما چند سال دارید ولی به احتمال زیاد عمر این تیم ها از عمر شما بیشتر است . پس آرزوی انحلال تیم های استخوان داری که نسل ها با آنها زندگی کرده اند را نخور ، بلکه آرزوی اضمحلال مدیران بی لیاقت و بی کفایت ورزش کشور را بکن .
باید هر دو حذف
و طرفداران به خیابان بیایند
وقتی مسئولین نابلد از جمله سید مجید صدری مدیر عامل نابلد مخابرات از طریق رانت وارد باشگاه پرسپولیس شده اند، و امثال هدایتی در چینش مدیران باشگاه ها نقش موثر داشته اند، می توان انتظار داشت که در به روی چنین افرادی در هر دو باشگاه باز است. استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال و هیجان این ورزش در کشور هستند و هر دو تیم در دل مردم و جوانان کشور جای دارند افسوس که جای
بله موافقم و اینکه نهادهای بین المللی مثل این مورد در مواردی که خلاف جریان راه اصولی دنیا شنا میکنیم وارد شده و گوشمان را بگیرد و حال در هر حوزه ای میخواد باشه
بله.
حروم خوری یه یقه می گیره.
بله کاملا موافقم
بله موافقم
ما با هر طوری که شما حذف بشید موافقیم
از این بابت که مدیران کم لیاقت و کم تجربه و سطحی نگر ورزش ما تنبیه شوند کاملا موافقم ولی از این بابت که میلیونها هوادار رنج کشیده این دو تیم در سراسر کشور تنها دلخوشی و تعلق خاظرشان این دو تیم و بازی ها و نتایج آنها است کاملا مخالفم .
پرسپولیس و استقلال را بی خیال
فدراسیون فوتبال، رسما و علنا به وصله پینه کردن روندهای بروکراتیک اقدام می کند و هیچکس به آن واکنشی نشان نمی دهد!!!
اصول رفتار سازمانی و رعایت قوانین اصلا در رفتار اینها جایی ندارد.
#مشت_نمونه_خروار
موافقم

فدراسیون فوتبال هم باید کلا تعطیل بشه
سلام
استقلال و پرسپولیس تو آسیا نباشند، فوتبال آسیا هیچ جذابیتی نداره. باید این اتفاق بیفته تا خودشون بیان التماس کنن و ضمن اینکه مسولین باید مدارکشون همیشه کامل و بی نقص باشه تا بهانه دست کنفدراسیون ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
فکر کنم دچار دو بیماری هستی:
خود برتر بینی
لوچی که منجر به دیدن تا نوک بینی میشود.
با ناراحتی زیاد بله موافقم. تا بفهمیم که داخل کشور هر قدر می خواهیم بابت ناکارآمدی به هیچ جا پاسخگو نباشیم اما اون ور مرزها از این خبرها نیست و اشکمون رو در میارن.
ما در طول تاریخ از این ناکارآمدی ها زیاد ضربه دیده ایم بزارین این مورد هم به صدها مورد قبلی اضافه بشه.
چرا موافق نباشیم این دو باشگاه چه گلی به سر مردم ایران زده‌ اند باشگاه استقلال پنجاه سال قبل قهرمان آسیا شده باشگاه پرسپولیس هم شاید یک‌ بار تونسته به این مقام دست پیدا بکند این از افتخارات درزمینه هزینه‌ ها و درآمدها هم که کاملاً غیرشفاف عمل می‌ کنند از علم روز فوتبال هم که به‌ دور هستند این دو باشگاه را به دو مربی ایرانی داده اند که خودشون هم میدونن علم روز فوتبال رو ندارند مدیریت هر دو باشگاه هم که در اختیار دولت است باید تفاوتی باشه بین کشورهایی که به‌ درستی کار می‌ کنند و زحمت می‌ کشند و به قوانین بین‌ المللی احترام می گذارند با کشورهایی که خودسرانه عمل می‌کنند
استقلال که حذف شدنش مهم نیست.
استقلال که حذف شدنش مهم نیست. به هر حال اول مسابقات حذف میشه دیگه.
ملت فعلا غم نان دارن ،اینگونه مسائل براشون علی السویه است.
بله موافقم، با اینکه علاقه مند به فوتبال هستم با انحلال این دو باشگاه هم موافق هستم(هرچند بین این دو مثلا باشگاه طرفدار پرسپولیس هستم).
بله مواق هستم، تا کی یک بام دو هوا تا کی پول بیت المال باید خرج یکسری فوتبالیست شود تا آنها با این پول ماشین و خانه آنچنانی بخرند و به ملت پز بدهند، تا کی با پول بیت المال مدیران نالایق پول ها ار هدر دهند،از آخرین باری که این دو تیم در آسیا قهرمان شدند بیش از 30 سال می گذرد، پس از لیک قهرمانان حذف شوند تا با مالکیت خصوصی و جیب خودشان بروند مسابقات، اگر بردند که نوش جان و اگر باختند که لاعقل بیمت المال را نفله نکرده اند
تا زمانیکه تکلیف مدیریت این باشگاه ها مشخص نشود و دولتی باشند همین اوضاع برقراره ، تا آن زمان حذف از مسابقات باشگاه های آسیا درست است
بله - چرا که نه .
موافقممممممممممممممممممممممممممم
با توجه به اینکه در هیچ تعامل بین المللی جایی نداریم و با توجه به دولتی بودن و فساد گسترده در فوتبال با حذف آنان موافقم .
گر چه طرفدار پرسپولیس هستم .
با سلام. بله موافقم این دو تیم از آسیا حذف بشوند. چونکه اصلا نمی توانند مقابل تیمهای خوب آسیا قد علم کنن بدتر آبروی ایران را میبرن. این دو تیم خیلی بی کیفیت شدند. متأسفانه تیمهای ایرانی فقط باید در داخل کشور در لیگهای کشور بازی کنن. اصلا دیگه نمی توانند با تیمهای خارجی بازی کنند.
این همه پول بیت‌المال را خرج این فوتبال دولتی و بی‌کیفیت می‌کنیم که چه نتیجه‌ای حاصل بشه؟ فوتبال داخلی مثل یک افلیجی است که باید همیشه دستش در دست دولت باشد و تا دولت از منابع عمومی و بیت‌المال پول به آن تزریق نکند، توان ادامه حرکت و بقا را ندارد. یا باید فوتبال داخلی خصوصی‌سازی شود یا اینکه کلاً این فوتبال دولتی و فاسد تعطیل شود.
موافق صد درصد
در وضعیتی که مردم نان شب ندارند این دو باشگاه شدند محل پولشویی و اختلاس و فساد اقتصادی
باید دولت کاملا پایش را از باشگاه داری اونم نه پرسپولیس و استقلال بلکه همه باشگاهها بکشد بیرون
بعد بنشینیم ببینیم کدام تیم با کدام امکانات نای ماندن در فوتبال را دارد
موافقم کاملاشاید فوتبال ایران سرو سامان بگیرد دو تیم رانتخوار
قطعا موافقم
موافقت با حذف به معنی مخالفت با پرسپولیس و استقلال نیست. بلکه یک نه گفتن هست به دروغ و ریا و جعل مدرک در سطح ملی.
بله موافقم
البته با حذف استقلال
چون همون مرحله گروهی حذف میشه
اما پرسپولیس اعتبار آسیا است و باید حفظ بشه
پاسخ ها
شانسپولیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
با اینکه از گروه هند و تاجیکستان با نذر ونیاز امدین بالا بعدشم الهلال شما رو چلوصافی کرد حالا دم از اعتبار هم می زنید خخخخخخخخخخخخخ
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اعتبارش رو با اون ستاره قلابی بدست آورده یا اون سه تا گلی که از الهلال خورد یک حمله هم نتونست بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
امیر خان توهم زدی. همین چند مته پیش یادت رفت که استقلال نه تنها پرسپولیس را یرد بلکه حذفش هم کرد... هنوز شش ماه نشده. چقدر شما پرسپولیسیها توهمی هستید ....
بنده با حذف خایینین به کشور وفوتبال موافقم .افرادی از قبیل تاج.ساکت.عزیزی خادم.وامثالهم
خیر چرا حذف بشن دو تیم پرسپولیس واستقلال حذف شدنی نیستند
بله موافقم.
کسانی که سالهاست با انجام اصلاحات در ساختار فوتبال مخالفت میکنن بالاخره باید یک زور پرزور اونها رو مجبور به تمکین کنه.
نباید از نقش صدا و سیما بعنوان یک طرف پرقدرت که حق پخش به کلیه باشگاههای فوتبالی و عیر فوتبالی نمیده و باعث بدهکاری اونها شده ، بعنوان یکی از موانع اصلی خصوصی سازی ، غافل شد
ما دیگه عادت کرده ایم که همیشه کار به جای باریک بکشد بعد با عجله ویالا یالا انواع واقسام جامهای زهر را بنوشیم آنهم فقط به ضرر مردم در بدر . جنگ هشت ساله که می تونست بعد از فتح خرمشهر به راحتی وبهترین حالت به نفع ما تمام شود ولی چند سال بعد با کلی ضرر جانی ومالی و... اما خم به ابروی حکومتیان نیامد . برجام که حاصل ابراز وجودهای احمدی نژاد بود که چه پدری از مردم در آمده وهنوز گرفتار آن هستیم . این هم از سرگرمی ودلخوشی ملت در این روزهای سخت که به این وضع افتاده . نمی دونم چه گناهی کرده ایم که باید اینقدر استرس وفشار مالی وفکری داشته باشیم.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
آزادی خرمشهر به معنی ازادی مناطق اشغالی ایران نبود. حداقل نقشه ی جنگ رو بردار یه نگاه بنداز. این شبهه هیچ وقت در زمان جنگ طرح نشد الان از حافظه ی ماهی گلی امثال شما و نا آگاهی شما استفاده کردند وشما هم نادانسته شروع کردید به تحریف تاریخ.
سوال من از شما که احتمالا نه سنت به جنگ میخورد نه خانواده ات در جنگ بودند این است
آزادی خرمشهر به معنی آزادی کل مناطق اشغالی ایران بود؟ لازم است بدانی بعد از ازادی خرمشهر ده ها عملیات برای ازادی سایر مناطق از کردستان تا همان خوزستان انجام شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
عزیزم راجع به مساله ای که علم و اطلاعات نداری حرف نزن اظهار نظر هم نکن خرمشهر یکی از شهرهای اشغال شده ایران بود اگر بعد از فتح و بازپس گیری خرمشهر جنگ باتمام می رسید هزاران کیلومتر از سرزمین در اشغال باقی می ماند و با این وضعیت سازمانهای بین المللی خدا میداند کی میشد سرزمین را پس گرفت شما بدان که صدام حتی پس از قبول قطعنامه هم آرزو داشت برای حفظ آبروی خودش قطعه ای از خاک ایران را در اختیار داشته باشد که با گسیل منافقان اجیر شده قصد حمله و اشغال مجدد مناطقی را داشت که با هوشیاری رزمندگان اسلام این نقشه هم بر آب شد ، آره عزیزم شما عادت نکردی آگاه نشدی !
مریلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اتفاقا این شما هستین که باید اطلاعاتت رو درست کنین. چندتا مصاحبه توی سایت های فارس و قدس خوندی بدون بررسی قبول کردی. همیشه ابتدا آتش بس می کنن، بعد صلح بان های سازمان ملل بین دو جبهه نیرو ها مستقر می شوند بعد مذاکره برای عقب نشینی و تعیین متجاوز انجام میشه. نقشه سال 66 جبهه ها رو برو ببین. حتی با قبول آتش بس هنوز قسمت هایی از خاک کشور دست عراقی ها بود. (درسته کمتر از زمان فتح خرمشهر بود ولی بالاخره دست شون بود) در نزدیک به دو سالی که ولایتی مذاکره می کرد برای عقب نشینی، تعیین متجاوز و صلح و قرارداد الجزایر برای لایروبی اروند رود نیروهای صلح بان سازمان ملل بین نیروهای ما و عراقی ها مستقر شده بودند. فقط چندبار سر محل مذاکره (ژنو یا نیویورک) و چیدمان میز مذاکره (مثلثی یا چهارگوش)بحث کرده بود. حتی اولیت ولایتی تعیین متجاوز بود نه گرفتن غرامت. دقیقاً آدم یاد مذاکرات جلیلی می افته!
برو بخون سران کشورهای عرب چه پیشنهاداتی برای غرامت داده بودند حتی سوریه و فلسطین. رئیس کنفرانس اسلامی چی گفته بود. رقم ده میلیون، 30 میلیون تا 50 میلیون دلار اون زمان. حتی غربیها به صدام فشار می آوردن که آتش بس یه طرفه قبول کنه.
در عملیات ها ی بعد از فتح خرمشهر هیچ وقت آزادی کل خاک ایران انجام نشد. از جنوب تا نزدیکی بصره رفتیم از شمال غرب اونا اومدن. جزیره فاو رو گرفتیم به سه ماه با شیمیایی زدن پس گرفتن.
آخر سر هم که صلح شد چی شد؟ برای امام که جام زهر بود. عراق متجاوز هم شناخته شد ولی غرامتش چی شد؟ خرابی ها هم که هنوز هست.
Ali
| United States of America |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
والا ما زنده بودیم و یادمونه، مدت کوتاهی بعد از پس گرفتن خرمشهر، عراق به مرزهای بین المللی عقب نشینی کرد، اولین عملیات بزرگ ایران هم بعد از فتح خرمشهر، عملیات رمضان بود که ایران به داخل خاک عراق در محدوده بصره حمله کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
مجيد جان دلبندم چند سالته در مورد جنگ نظر ميدي بعد از آزادي خرمشهر خيلي از مناطق سرزميني ما دست عراق بود حتي با قبول قطع نامه 598 به منافقين كمك كرد تا بخيالشون تا تهران بيان
نه موافق نیستم
بسم الله ارحمن الرحیم
بله
اي كاش بخشهاي مختلف ديگه رو هم ميتونستيم بسپاريم دست اونها ، تا بلكه اينجوري يه فرجي حاصل بشه
خدایااااااااااااااااااااااااا شکررررررررررر
بله، تمام تیم های دولتی باید منحل بشند. فوتبال باید خودش از پس هزینه هاش بر بیاد.
موافق
کاملا موافق حذف دو تیم هستم.
من نماینده 180.نفر وتنشجکی پزشکی همدان هستم
همگی ممواق حذف فونبال از ورزش کشویم
کاملا موافقم حتی با انحلال این دو باشگاه نیز موافقم به دلایل زیر
با توجه به مشکلات معیشتی مردم و بودجه های ناپایدار کشور ایا صرف هزینه میلیاردی برای این دو باشگاه توجیه منطقی و اقتصادی دارد
ایا در مقابل این همه تحصیل کرده دانشگاهی بیکار یا شاغل با حقوق وزارت کار صرف میلیاردها تومان دستمزد برای بازیکن فوتبال منطقی است
ایا این همه دکتر و ارشد از بهترین دانشگاه ها نمی توانند الگوی جوانان شوند که چند ورزشکار که بیشتر انها مشکل اخلاقی دارند الگوی جوانان باشند
در کل به طرفداران این تیمها می گویم دل خوش سیری چند
بله
باید دو باشگاه حذف شوند تا تکلیف معلوم شود تا کی حمایت بی دلیل دولتها از این دوباشگاه و بخور بخور بذار حذف شوند تا درست بشه
بنده موافق حذف هستم شاید اینطوری دولت پایش رااز ورزش بکشه بیرون وبراساس شایسته سالاری اداره وپرداخت داشته باشه وخودش درامد کسب کنه نه ازجیب مردم ازطرف جلوی همه رانت ها هم گرفته خواهدشد
اولاً این توهم که AFC با فوتبال ایران دشمنی میکند یا عربها هستند که چوب لای چرخ فوتبال ایران میگذارند باید از مخیله مدیران ایرانی بیرون برود که بی خود با احساسات مردم بازی نکنند زیرا تیم های عربستانی النصر و الاتحاد هم توسط AFC با همه پشتیبانهای گردن کلفتی که داشتند نیز کنار گذاشته شده اند یک شوک برای ما لازم است تا بفهمیم باید کارها را اصولی انجام داد و با من بمیرم تو بمیری کارها را جلو نبریم ! وقتی چهل سال است نتوانستیم مالکیت دو تا تیم را روشن کنیم معلومه یک جای کار عیب داره با بدنه معلول هم ادامه را خطرناک است !
مملکتی که مردمش به نون شب محتاجند فوتبال به کارش نمیاد همون حذف بشه بهتره
با انحلال هر دو تیم موافقم. ملتی را سرکار گذاشتن و هزینه های هنگفتی را رو دست مردم بیچاره ای که محتاج نون شبشان هستند گذاشتند.
بدون استقلال و پرسپولیس جام آسیا هیچ اعتباری نداره!
دقیقا مثل جام خلیج فارس و یا جام عرب !!
سلام.
علی رغم میل باطنی موافقم. به دلایل زیر:
اول اینکه این حذف به نفع فوتبال ایران و تیم های پرسپولیس و استقلال است چراکه تجربه ثابت کرده تا در این کشور کارد به استخوان نرسد تغییر اساسی ایجاد نمیشود.
دوم اینکه این حذف باعث مدیران فرمایشی و مقصرین کاملا از صنلی عاج بیرون آمده و پاسخگوی عملکرشان شوند.
سوم اینکه ثابت شود با دروغ و مدرک سازی کار اگرچه پیش میرود ولی در نهایت رسوا شود کسی که در کارش غش باشد.
فشار افکار عمومی باعث حذف مدیران نالایق میشود.
طبیعتا موافق نیستم ولی باید اینگونه مسایل قابل لمس و حساس پیش بیاد تا اونهایی که معتقدند میشه و باید اداره مملکت رو به سیاست خارجی گره نزد قدری احساس مسئولیت کنند!!!!
این مسائل از ترکش های تحریم های بین المللی است. البته مدیران لایق! هم کم بی تقصیر نیستند.
بلههههه. چند لات نرند چی میشه
همه موافقن
جزوتنهاچیزهایی هستندکه ازقبل ازانقلاب مانده سالهاتلاش کردیدکه با تغییراسامی وغیره این دوتیم راازبین ببریدحالاهم خودتان بامسئولیت خودترتیبشان رابدهیدگردن مردم چرامیاندازید!؟
به نظرم اگه حذف بشند، بعد از مدتی می فهمیم که آب از آب تکون نمی خوره و هیچ اتفاق مهمی نمی افته
اون وقت میشه به حذف اون دو تا خودرو ساز بی خاصیت هم فکر کرد و بعدش اینکه اگه حذف بشند، باز هم آب از آب تکون نمیخوره
رای ممتنع
خانه از پای بست ویران است....
خدای انصاف داشته باشید الکی گردن عرب و یهود نندازید . دلایل کنفدراسیون واقعا بحقه . دو تا تیمی که اینهمه پرونده تو فیفا دارند نماد شارلاتانی و کلاهبرداریند چرا باید تو لیگ آسیا باشند . کدوم بازیکن و مربی خارجی به این دو تا تیم اومدند و رفتند و کارشون به شکایت نکشیده باشه ؟ رسما کلاهبرداری میکنند . من بعنوان یک پرسپولیسی سوال دارم چرا شخصی مانند انصاریفرد که مدیرعامل بود بخاطر چی کالدرون را که تیم داشت خوب نتیجه میگرفت رو بیرون کرد پولش رو نداد ناچار شدند 7 برابرش رو الان بدند؟ چرا با استوکس با اون روزمه قرارداد بست ؟اون قضیه کت و شلوار معروف که از بیت المال خرید و هزاران تخلف دیگر . اینهم از مدیرعامل ارزشی شما .
بله. کاملا موافقم
هرکس ، در هرجای کره زمین خلاف کرده و از قوانینی که خودش آن را پذیرفته خارج شده و اقدام به زیر پا گذاشتن واقعیت نماید باید مجازات شود ، حضور مقامات و مسئولین کشور در حمایت و واژگونه نمایاندن موضوع برای دفاع از قانون شکنی ، خود نوعی جرم تلقی شده و اعتبار و عزت یک ملت را زیر سئوال برده و هویت و ارزش های سرزمینی را از بین برده و از حیّض انتفاع ساقط می کند .
خاطی و متخلف باید مجازات شود تا از تکرار چنین اعمالی در آینده پیشگیری شودت و حرمت و عزت مردم این سرزمین محفوظ بماند .
موافقم.....تیم های ایرانی در مقابل تیم های عربستانی ضعیف تر بازی میکنند و باعث ابروریزی میشند...مانند باخت پرگل پرسپولیس مقایل الهلال عربستان
جلوی ضرر را هر وقت بگیرد سود کرده اید . حذف این دوتیم موجب صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از حیف و میل مالیات دهندگان ایرانی است . ببین خدا چقدر دوستمون داره که وسیله اش فراهم شد
حذف شوند بهتر است زيرا مجبور ميشويم مشكل را به درستي و ريشه اي حل كنيم. در درازمدت به نفع خود اين دو باشگاه و به نفع طرفداران آنها خواهد بود.
جالب این است که قریب به اتفاق با حذف این دو موافق بودند برادر تابناک
نه تنها با حذف این دو تیم بیخاصیت بودجه هدر کن موافقم بلکه با تعلیق کل فوتبال ایران موافق هستم.
انشالا كل فوتبال ايران حذف بشه
طبیعی است فوتبال دوستان ایرانی اصلا دوست ندارند تیم های ایرانی مثل استقلال و پرسپولیس یا سایر تیم های ایرانی حذف بشن اما یه واقعیت رو هم باید پذیرفت اگر به همین شکلی که این دو تیم در سال‌های قبل در جام باشگاه‌های آسیا بازی کردند بخوان ادامه بدن قطعا حذف میشن و اعتبار خودشون رو تو آسیا از دست میدن.
من فکر کنم استقلال و afc تبانی کردند که لنگیا را از آسیا حذف کنند .
موافقم چون از بیت المال هزینه می کنند بدون صرفه جویی
از تین دو تیم دهه شصتی متنفرم مثل هر چیز دیگه ای که مرا به یاد آن دهه سیاه بیاندازد
یک قانونی سال گذشته و آن هم از ترس آقای رئیسی و سازمان بازرسی کل کشور تصویب کردید که هیچ بازیکن و مربی خارجی جذب باشگاهها نشود. همین حذف اخیر هم عاملش مربی بی خاصیت خارجی بود. چرا این قانون را امسال برداشتید؟ این فوتبال و باشگاهها چه افتخار بین المللی کسب کرده که بازیکن از گابن بیاد؟ واقعا مسئولین با این حد از بی عرضگیشان در مدیریت، از مردم انتظار تحمل شرایط را هم دارند؟
شما یه آدم سالم در این دو باشگاه پیدا میکنید؟ از سلطان تا گروهبان از مدیر ارزشی تا بازیکن
آقایان همین امروز و یا فردا استقلال و پرسپولیس که ادعا می کنید هر کدام سی میلون هوادار دارد بیست میلیون پیشکش شما هر کدام اگر ده میلیون هوادار داشته باشد که دارد کل این دو تیم را در قالب ده میلیون سهم یک میلیون تومانی در بورس به فروش بگذارید ولی برای ان سقف خرید تا هزار سهم برای هرشخص حقیقی و یا حقوقی بگذارید در عرض یک هفته حدود ده هزار میلیارد تومان برای هر تیم سرمایه تامین می گردد و برای هواداران کم بضاعت وام دو ساله به مبلغ یک میلیون تومان با سود چهار درصد برای خرید سهام بدهید که سط آن که د ماهی حدود 45 هزار تومان می شود که می توان از محل یارانه اشخاص باز پرداخت گردد با این روش ساده هم میشود تامین مالی صورت پذید و پس از واگذاری سهام طی یک انتخابات مدیر و هییت مدیره و غیره انتخاب گردد و سهامداران هم در آینده از سود نقل و انتقال بازیکنان و تبلیغات بهر مند گردند اگر واقعا اقایان دنبال ورزش هستند وگرنه اگر دنبال چپاول و رانتخواری مثل هدایتی پیروزی و خلیل زاده استقلال و .....دیگران هستید که داستان فرق می کند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
ر تنها برای حذب سرمایه استفاده نشود بلکه مطابق اصوصل هوادران و سهامداران توانایی تعیین هیئت مدیره را داشته و امکان بررسی صورتهای مالی باشگاه را داشته باشندداران هست به شرطی که از هوادایه از هوامطمئن باشید که حتی نیاز به اختصاص وام به هواردان هست. اگ دستهایی در کار نباشد این تیمها و بسیاری از تیم های مطرح در کشور توان حذب سرما
بله موافقم. مرگ یکبار و شیون یکبار
الهلال عربستان قهرمان آسیا میشود، بعد اینها عرضه ندارند دو باشگاه خود را وارد رقابت کنند
فوتبال دولتی و بی مدیریت بهتر زودتر خذف شود
وقتی همه ‌چیز دولتی باشه نتیجه همین‌میشه!
شما اقیانوس را هم‌بدین دست دولت سر سال خشک‌ شده اش را تحویل میده!!!
فوتبال حرفه ایی دولتی یعنی آش شله قلمکار.
من فقط نمیدونم که ما با دنیا مشکل داریم یا دنیا با ما، تورو خدا یکی منو حالی کنه
بالاخره یکبار برای همیشه باید این داستان ریشه ای حل شود موافق حذف این دو تیم به عنوان یک ایرانی اصلا نیستم ولی به شرطی که ضمانت سفت و سخت ازشون گرفته شود دیگه مشکلی برای ایران درست نکنند
معلومه. چرا که نه. برن که چیکار کنن؟
من میگم به جای برخورد با مدیران فاسد فوتبال ، اونها را پیمانکار تعویض چمن ورزشگاهها کنیم. بی لیاقتها
این دو تیم که مثل زالو ملیاردها تومن از پول بیت المال را می بلعند حقشان است که حذف شوند
از این همه بازخورد تعجب کردم. دیگه مردم از بی مسئولیت افراد حتی در حد تیم فوتبال محبوبشون هم خسته شدن. آخر نا امیدی هستش
صددرصد موافقم
موافق موافق
اری. شادی یک بار شیون هم یک بار. تا بروند بصورت درست و ریشه ای این درد را درمان کنند. نه هی مشکل را پشت گوش بیندازند و این سال و ان سال کنند
بله موافقم گرچه خودم طرفدار سرسخت فوتبالم ولی باید کل فوتبال رو تعطیل کرد تا ببینیم این از ما بهترون صداوشن در میاد یا نه
چفدر خسارت تا به حال این دو تیم به بیت المال وارد کردند، چه گلی به سر این مملکت زدند؟، با این شیوه تیم داری بهتره همه باشگاههایی که از بیت المال ارتزاق میکنند جمع شوند
یک عده به عنوان بازیکن و ... دقایقی توپو دنبال میکنن و بعد بدون در نظر گرفتن شکست یا پیروزی جیبشون پر پول بادآورده میشه و انواع جلف بازیا رو در میارن و به ریش مردم بدبخت که در این اوضاع به نان شب محتاجن میخندن بهتره اینا وارد کار در معادن و کارخانجات تولیدی بشن و چرخ اقتصادو بچرخونن من که حلال نمی کنم ریالی از حق من شهروند از گلوی اینا پایین بره . هر چی ورزشه که درش پول به ورزشکار میدن باید تعطیل بشه به نظر من .آیا از مردم پرسیدین که از اینکه از بیت المال به اینا حقوق داده بشه راضی هستن یا نه ؟
مديريت مملكت مثل مديريت همين دو تيم است
با سلام. نظرمن و امثال من چه تاثیری داره وقتی مسئولین بی تفاوت هستن.
منم با حذف فوتبال کثیف از ایران موافقم هم پرسپولیس و استقلام و هم تیم ملی حداقل این فدراسیون تعطیل بشه اینهمه غم بیت المال هم نخوریم
از ترس اینکه پرپولیس قهرمان آسیا نشود و تیم بارسا یا پاریس سرژمن یا رئال به توپ نبنده این طرح برنامه ریزی کردند
بله
چون تیمهای دیگر به حقشان میرسند
چرا فقط این دو تیم. اگه ی عاقل پیدا میشد کل فوتبال را با این هزینه و دستمزدهای عجیب غریب جمع می کرد. یارو بازی می کنه -دقت کنید بازی می کنه- درآمد یک هفته ایش از کل عمر یک کارگر بالاتره.
صدرصد . از حذف کلی موافقتریم جز حروم کردن بیت المال چه خواصیتی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موافقم. تا کی باید فکر کنیم می توانیم سر دیگران شیره بمالیم. دو تیم پرسپولیس و استقلال مانند بسیاری از تیم های لیگ برتر فاقد چهار چوبهای باشگاههای حرفه ای هستند و چندین سال هست که با اسناد جعلی و دروغ تیم های مختلف را به دیگران تحمیل کردییم.
مديريت ناتوان اين مشكل را ايجاد كرد
مثل:
چرا برنامه و قانون همسازي حقوق بازنشستگان كارمندان برابر قانون اساسي جهت ويران نمودن حقوق هاي پرداختي از سوي مسئولين جهت رضايت مندي ورفع نگراني بازنشستگان و كارمندان انجام نمي شود.لطفا جهت پاسخگويي از مسئولين پيگيري نماييد
بله موافقم. تا ثابت شود مدیریت دولتی ما چقدر بی کفایت است.
موافقم چون ساختار فوتبال ما مثل باقی ساختارها بحران زا غیر شفاف و ناکارامد است.
باید فکری اساسی شود این داستان هر ساله این دو تیم است.
بودجه این تیم ها باید از دولت جدا گردد. صداسیما باید از استبداد پایین بیاید و حق پخش ها رو نخورد و..........
موافقم. باید چند سال مارو راه ندهند تا بشنیم از نو درست و حسابی طراحی کنیم ببینیم چمونه اینهمه مشکلات به سرمون میاد
باحذف این دو تیم از لیگ برتر ایران هم موافقم
زیرا این دو باشگاه تبدیل به حیاط خلوت یه عده شده اند که سواستفاده مالی انجام می دهند و برای مردم ایران بار مالی دارند
بله. اگر واقعا اشکال از تیم‌های ماست و قوانین را رعایت نکرده‌اند، نیازی به هیچ خراجی نیست، کنار بکشند و باج ندهند. با این وضعیت بد اقتصادی ملت والبته مدیریت‌های بی‌اسلوب و باری‌به‌هرجهت، همان بهتر که فعلا از آسیا حذف شوند.
پاسخ ها
آدل
| United States of America |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
من هم فکرمیکنم اشگال ازتیم ماست
صد در صد موافقم . موافقم حیف پول و دلار برای لیگ اسیائی
نه تنها فوتبال بلکه باید از تمام عرصه ها حدف شیم شاید بتونیم مثل بقیه کشورها بشیم
موافقم
بله پول نفت و مالیات ما هست
با حذف ايران از همه مسابقات موافقيم
ملت گرسنه ايران به نان احتياج دارند تا ورزش
اكثر بچه ها دچار سوء تغذيه شده اند
همه خانواده كارگرها دچار افسردگي و ناميدي شده اند
هم از لیگ حذف بشوند و هم از ادامه فعالیت منع شوند.
هم از لیگ حذف بشوند و هم از ادامه فعالیت منع شوند.
موافقم
موافق.شاید به فکر اصلاح ساختار این دوباشگاه بعد از چندسال بیفتند.
باید به ساختار فوتبال ایران تلنگری وارد بشود چاه ویل پرسپولیس و استقلال سالیان سال است از درآمد و هزینه مردم استفاده می کند استفاده از مربیان و بازیکنان بنجل خارجی و داخلی و محکوم شدن در دادگاه های بین المللی و فیفا و پرداخت غرامت ها به انان و کسر امتیاز و دیگر موارد باعث شده است نتیچه نفوذ مربیان ضعیف و حضور لابی گیری و مافیا که اجازه نمی دهد هیچ وقت این باشگاه ها به بخش حصوصی واگذار شوند و باید این دو تیم حذف شوند تا به خودمان بیایم
باید به ساختار فوتبال ایران تلنگری وارد بشود چاه ویل پرسپولیس و استقلال سالیان سال است از درآمد و هزینه مردم استفاده می کند استفاده از مربیان و بازیکنان بنجل خارجی و داخلی و محکوم شدن در دادگاه های بین المللی و فیفا و پرداخت غرامت ها به انان و کسر امتیاز و دیگر موارد باعث شده است نتیچه نفوذ مربیان ضعیف و حضور لابی گیری و مافیا که اجازه نمی دهد هیچ وقت این باشگاه ها به بخش حصوصی واگذار شوند و باید این دو تیم حذف شوند تا به خودمان بیایم
نمی دانم چه موقع مسئولین کشور ما یاد خواهند گرفت باید قواعد و قوانین را رعایت کنند؟ سازمان ها و فداسیونهای خارجی مثل بعضی از مقامات کشور ما نیستند که ماست مالی کنند و قصور خود را گردن این و آن بیدازن کارها و اقدامات باید سر موقع انجام پذیرد نشد طرف باید عواقبش را بپذیرد حالا اگر مسواین مربوطه وظایف خود را به وقتش انجام نداده اند باید تاوانش را پس دهند اگر خسارات مادی و معنوی متوجه ایران و تیمها شده بدون هیچ اغماضی جبران کنند.
با حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا موافقید؟ :
بله، بخصوص اگر حتی یک دلار هم برای ملت هزینه داشته باشند. خودشان (AFC) پشیمان میشوند. هر شخصی تصمیم بگیرد که یک دلار از جیب ملت به دهان اینها بریزد، خائن به ملت است. اگر ایران در جنگ نابرابر اقتصادی است این پروژه جزو جنگ است. میگویند "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. برای تیمها هم بهتر میشود، مدتی بیشتری تمرین کنند شاید تلافی سالها بی خاصیتی را جبران کنند. از دهان ملت گرسنه گرفتن و به دولت فشار آوردن برای پرداختها بخودی هم خیانت به ملت است و هزینه ها غیر ضرری دولت را بدون فایده و سودی بالا میبرد. حتی هزینه سفر آقای داریوش مصطفوی و وزیر ورزش به مالزی را هم باید خودشان از جیب بپردازند. بگذارید همه بفهمدن جنگ نابرابر اقتصادی یعنی چه؟ برای بازیکنان باید افتخار باشد که حاضر نمیشوند در وضعیت بد معیشتی مردم به بیت المال فشار اقتصادی مضاعف وارد شد.
از حذف همه‌چیز ایران حتی وجودش موافقم زیرا مانند ققنوس از‌خاکستر خود بر میخیزد ،مانند اشغال ایران توسط اسکندر ؟‌مانند‌اشغال و،یرانی ایران توسط اعراب ،‌مانند اشغال و،ویرانی ایران توسط مغولها و‌بدتر از همه‌ ویرانی و‌اشغال ایران توسط تیمور گورکانی ،و‌اتفاقات پانصد سال اخیر ؟،، که ایران از همهٔ‌ این حوادث سربلند بیرون‌آمد .‌با اینکه‌خاین .و مزدور‌،و بیوطنان در خدمت اجنبی و بیگانه‌بودند فقط برای منافع شخصی و‌گروهی خودشاند،.
بله. موافقم. هر دو تیم از بودجه دولتی هزینه های سنگینی انجام می دهند. متاسفانه مدیران این دو باشگاه چند دهه است که با ریخت و پاش و مدیریت نادرست همیشه بحران مالی درست می کنند‌. بهتر است حذف شوند تا درسی برای مدیران این باشگاه و وزارت ورزش باشد‌
نه تنها با حذف این دو تیم از آسیا بلکه حذف آن از فوتبال کشور موافقم چرا چون این دو تیم نه تنها سودی برای کشور وفوتبال ندارند بلکه با این هزینه هنگفتی که برای اقتصاد کشور تحمیل کرده سهم بزرگی در حیف میل بیتالمال دارند وعوامل منفعت طلب مفت خور در پشت این دو تیم انها را باری سنگین برای ورزش ومردم تبدیل کردهاند
این دوتیم بجز هزینه برای مردم وکشور به هیچ دردی نمی خورند
فقط بخور بخور دارند
دقیقا این دو باشگاه کلا به حیاط خلوت مدیران اختلاس گر و شیاد تبدیل شده.یک مربی درست حسابی اومد استقلال او را فراری دادند زیرا اینها دنبال فوتبال نیستند فقط دنبال فریب هواداران هستند و کلاهبرداری
موافقم بهتره حذف بشن این دو تیم پول بیت المال را هدر میدن
میگن پرسپولیس واستقلال یاد ایران خودرو وسایپا می افتیم.
کاملا موافقم
به نظر من ليگ برترم کنسلش کنين مدیریت دولتی جز فساد هيچی ديگه نيست
به جای اینکه این پولا را خرج ورزش قهرمانی کنید که بعد پناهنده کشورهای بیگانه بشن یا برن پرچم اسرائیل را بپوشن یا با ماشینهای آنچنانی فخر فروشی کنند
تقسیم کنید بین دهک های مستضعف جامعه
هم ثوابش بیشتره هم در اینده فرزندان این افراد انشالله در اینده هم فوتبالیست میشن هم نخبه هم تو کشور میمونن هم به پرچم کشورشون افتخار میکنن
و هم مایه افتخار مردم ایران میشن

بدون هیچ تعصبی این پیشنهاد را دادم
صددرصد موافقم. ایکاش سالها زودتر حذف شده بودن. کلا با دوز و کلک و دروغ به کنفدراسیون آسیا تا اینجا اومدن.آخه دروغ تا کی و تا کجا. دوتیم تا بن دندان دولتی مگه میشه خصوصی و حرفه ای باشن؟ اصلا نه توطئه عربی هست و نه استکبار. حتی بعضی تیمهای عربستانی هم حذف شدن. بی خودی جنجال نکنید. اصلا فوتبال ایران یک درصدهم خصوصی و حرفه ای نیست به ویژه این دو تیم، و همه این سالها با این دروغ بزرگ بر سر AFCکلاه گذاشته اند.
استقلالی هستم اما موافقم! شاید مسئولین از خواب بیدار شو
موافقم ، چرا باید این دو باشگاه بودجه عمومی و دولتی بگیرند و قراردادهای میلیاردی بین خودشون رد و بدل بشه ، آن هم زمانی که مملکت به ارز نیاز دارد.
سر و صدا نباشه
بچه خوابه
بروید درب خانه خود توپ بازی کنید
متاسفانه موافقم که حذف شوند
این خیلی درد دارد که یک ایرانی دوست داشته باشد تیم های محبوبش دچار این مشکل شوند
اما وقتی مسئولان دو تیم بجز منافع خود کاری نکرده اند،
هیچکس هم پاسخگو نیست، همان بهتر که از صحنه روزگار حذف شویم
همان طور که در عرصه های بین المللی در هیچ جای کره خاکی قرار نداریم، فوتبال هم باید سرنوشت کل کشور عزیز (از دست رفته) را پیدا کند.
عزت زیاد و سایه شما مستدام
موافقم فقط پول بیت المال نصیب چند نفر بازیکن میشود که طی سال دو تا توپ میخوره به پاش .یه مهندس ا گرسنگی میمیرد یه بیسواد پورش سوار میشه بعدش هم مطگن فوتبالیست زحمت میکشد.من حاصرم هزینه هم بدم تو کشورها و جایی که این بچه ها میرن فقط همراه باشم چه کطفی میکنند بعد بچه مدرسه ای ها کلاس درس ندارن.چه عدالتی
با انحلال هم موافقیم اگر بخواد همینجور دولتی بمانند
موافقم
شایدراهی برای اصلاحات در تمام ساختار مدیریتی ما جهت جهانی سازی ایران پیش پای ما بگذارد
هیچ چیز ما به یک ساختار قانونمند پذیرفته شده در جهان نمیخورد از جمله ورزشمون
موفقیتهایی که به دست میاید بیشتر روی غیرت فردی جوانان ماست تا حرفه ای شدن ساختار
بله. موافقم. از وقتی یادمه این دو تیم وبال گردن بودند. مردم از گرانی غذا و دارو در رنجند بارها و بارها کرور کرور حق مردم رو ریختن توی چاه ویل این دو تیم. وقتی هم مشکلی برای مدارس پیش میاد همه دادشون در میاد. الان اگه این دو تیم نباشند چه اتفاقی پیش میاد؟!
بله
پرسپولیس قبل ازانقلاب جزتیم های قوی بود که بعاز انقلاب بسیار افت کردومتاسفانه هم استقلال وهم پرسپولیس جزتیمهای خوب بحساب نمی ایندباحذف این دوتیم موافقم
صد در صد موافقم تو این چند سال چقدر پول حیف و میل کردند . چقدر بدهی . ماشالا . ۳۰ میلیارد . ۵۰ میلیارو ۵۰ میلیارد و ۳۵ میلیارد و دوباره ..و این راه ادامه دارد دیگه گندشو در آوردند . خجالت داره به خدا. دوباره که باز هم این پنجره مزخرف نقل و انتقال این پرسپولیس پول بیت المال حروم کن وباز کردند باز گندای جدید چند ده میلیاردی و ۱۰۰ میلیاردی بالا بیارند بعد از این سرمایه های مردمی بکشند بخورند و بخندند به حال این مردم . الان هم که چند صد میلیارد بدهی مالیاتی بالا آوردند. خجالت داره به خدا. این پولا از کجا میاد اینقدر مفت مفت نابود می کنند . خجالت داره به خدا این گندایی که رو میشه پشت پرده دیگه خدا داند . این پولا صرف مشکلات جدی مردم بشه ترو خدا مسولین فکری کنید به داد این مردم بینوا برسید
کاملا موافقم
ای کاش کلا فوتبال کثیف این مملکت و لیگ برتر و همشو حذف میکردن در راسش این دوتا تیم که مثل انگل خون و جون و مال این مردمو دارن میمکن و به زور از مردم پول میگیرن که به این تیما بدن ....
کجای دنیا برگزار کننده لیگ خودش مالک دو تا از تیم های لیگ هست؟
دو تا تیم بیت المال خور
حذف بشن بهتره
موافقم
مخالم
مخالم در جواب اونایی که میگن استقلال حذف بشه فقط اتفاقاً باید امسال تیم ها بروند تا ببینیم پرسپولیس در نبود بابا مسعود چه کاری میتونه انجام بده مثل سالهای بدون بابا و مسعود حذف بشه و ما بخندیم
کاملآ موافقم باید یکی به حال این دوتیم رسیدگی کنه تا کی باید اسیارو گول بزنیم
کاملآ موافقم باید یکی به حال این دوتیم رسیدگی کنه تا کی باید اسیارو گول بزنیم
باعث دلتنگى است ، اما موافق حذف دو تيم هستم ، تا بالاخره كسى پيدا شود و فكرى به حال مديريت ضعيف ومايه خجالت فوتبال ما بكند ؟ تا كى پنهان كارى ، تاكى فريب كارى ، تا كى ندانم كارى ، تا كى سوء استفاده ، تا كى تحميل زيانهاى كلان ،تا كى باعث خنده و تمسخر ديگران
واقعا که اینا نظر سنجی میزارن تا شما پیام بدید پول به جیب بزنن تابناک سایت خوبیه ولی یه مدته که کارهاش قابل توجه نیست قبلا ها تولید محتوا جالب تری داشتن تا الان

من فقط به خاطر سابقه خوبش دارم دنبالش میکنم وگرنه اگر اینجوری پیش بره سایت تابناک رو دیگه دنبال نمیکنم و میرم سراغ سایت های تازه تری مانند ایسنا و وتسنیم
واقعا متاسفم که همچین موضوعی رو در داخل سایت تابناک قرار دارید این دو تنها بهترین های ایران هستند
صددرصد
حداقل اینه بیت المالی که به این سوگلیها داده می شه شاید احتمالا یه مقدارش صرف کشور و مردم بشه
ضمنا خارجی ها باید با این کار ما رو مجبور کنند که دست از فساد برداریم
البته امیدوارم
صدرصدموافقم
باکمال تاسف بله کاملا موافقم چون هیچ احساس وانگیزه ای برای بالیدن در رگ وخونم نمانده
حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، بهانه‌ای شده تا برخی فوتبالی‌ها با تکرار کلیدواژه «مردم» و تأکید بر گزاره نادرست ناراحتی و افسردگی هواداران در صورت کنار رفتن این دو تیم، از به خطر افتادن منافع‌شان جلوگیری کنند.
ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بدهی کلان مالیاتی، لیست طولانی از طلبکاران داخلی و خارجی و نداشتن زیرساخت‌های اولیه فوتبال حرفه‌ای سبب شده بار دیگر بازار برخی از اهالی فوتبال که به دنبال سوءاستفاده بیشتر از منابع مالی دولتی به اسم «مردم» هستند، داغ شود. چهره‌هایی که برای پوشاندن تمام تخلفات و سوء‌مدیریت‌هایی که فوتبال باشگاهی را به چنین شرایطی رسانده، پای «مردم» و هواداران را به میان می‌کشند.
اظهارنظر‌های امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر که گفته می‌شود یکی از بالاترین رقم قرارداد‌ها را در بین مربیان دریافت می‌کند، یک نمونه از این اظهارات است. او بدون اشاره به سوءمدیریت‌ها و هزینه‌های چند هزار میلیارد تومانی فوتبال و قرارداد‌های بدون‌ضابطه پای «مردم» را برای توجه بیشتر دولت به فوتبال به میان کشیده است.
صحبت‌هایش را بخوانید:«در یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری با مردمی کویرنشین و مخلص در حال کار کردن هستیم. تیم‌های گل‌گهر، مس کرمان، مس رفسنجان و آرمان‌گهر به کشور خدمت می‌کنند. چرا می‌خواهید جلوی رشد این تیم‌ها را بگیرید، بعضی از مردم سالانه گوشت نمی‌خورند. فقط همین فوتبال را دارند. هر کسی که به ورزش خدمت کند، از ۱۰۰ سفر زیارت حج بهتر است! چند مقوله در جامعه داریم که یکی امنیت، یکی معیشت، دیگری بهداشت و یکی هم ورزش، جزو دغدغه‌های مردم هستند که گروه‌هایی آمدند و برای ورزش کار می‌کنند که همین آلومینیوم اراک با این شرایط بد اقتصادی، در شرایطی که ۱۲ میلیون کارگر زیر خط فقر هستند و در این وضعیت با وجود فوتبال نشاط به جامعه تزریق می‌شود، کار خوبی صورت می‌گیرد یا خیر؟ لطفاً مسئولان با فوتبال این کار را نکنند، فوتبال عشق مردم است. پس این فوتبال را هم از مردم نگیرید. مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند، آرامش ندارند و پر از دغدغه و مشکلات هستند، این ورزش را هم بگیرید مردم بروند چه کار کنند؟»
اینکه چرا برخی از اهالی فوتبال بار‌ها در مصاحبه‌هایشان با کلیدواژه «مردم» سعی دارند ماجرا را وارونه جلوه دهند، دلیل را باید در منفعت‌طلبی این گروه جست‌وجو کرد که با تغییر شرایط منافع‌شان به خطر می‌افتد. منافع مالی کلان و بدون ضابطه‌ای که در فوتبال دولتی کشورمان در دو دهه گذشته برای اهالی فوتبال از بازیکن و مربی گرفته تا مدیر به وجود آمده است.
هر وقت رو پای خودشون بدون بودجه یا مفت دولتی و سهم ورزش مردم ، تیم داشتن هر جایی خواستن برن بازی کنن ...
این دو تیم چه خاصیتی دارند؟ چه دردی از این جامعه را دوا کرده اند جز تحمیل هزینه های گزاف؟ یک بار برای همیشه این تیمها که آویزان بیت المال هستند را منحل کنید. خواهش می کنیم.
بله
سگ در صد
کاملا موافقم تا کی همه چی فریب و حقه بازی
اینجا دیگه مردم بیچاره طرف حساب نیستند که امار دروغ بدید
بله موافقم
براي جلوگيري از اتلاف منابع و ثروت عمومي در راه فساد فوتبال
با حذف اين دو تيم به دلايل زير موافقم :
1-بايد مسئولين ورزش ايران بفهمند كه ورزش دنيا قانون داردو بايد قانونمند باشند
2- دو تيم ورزشي در سطح بين المللي نمي توانند توسط يك مالك اداره شوند
3-تيم ورزشي نبايد دولتي باشد (دخالت دولت در ورزش) . در اين زمينه مي بينيم كه يك ارگان نظامي كليه بازنشسته هاي خود را مدير عامل اين تيم هاي ورزشي دولتي مي گمارد.

و....... هزاران خلاف ديگر
پس مرگ يكبار و شيون هم يكبار .
بله فوتبالی که فساد دارد و هیچ بدرد فرهنگ و اخلاق نخورد بهتر که نباشد فقط یه عده پولدارشن بقیه تو سروکله هم بزنن
ما ليگ حرفه اي نداريم باشگاه ها تا زماني كه از جيب ملت و دولت ميخورن و فوتباليست هاي پولكي پرورش ميدن فقط به اقتصاد مملكت ضرر ميرسونن و يه عده خاصي رو چاق تر تر پروار تر ميكنن با اين وضعيت فوتبال به جاي درآمد زايي سرطاني براي اين مملكت و جامعه است
کنفدراسیون فوتبال آسیا در واقع از حق مردم که توسط دولت به سرخابیها خورانده می شود دفاع کرده است موافق حذف این تیم ها از آسیا هستم
صددرصد موافقم که حذف و دو تیم منحل شود . باید خیلی وقت قبل اینکار میشد و متاسفانه تا حالا اینهمه پول هدر نمیرفت
با حذف دوتیمی که مال مردم خورند موافقیم
با توجه به اینکه اکثرا تیمهای باشگاهی، دولتی هستند، کلا عطیلی لیگ، به اقتصاد کشور می تواند کمک کنند
بله. با حذف هر دو تیم استقلال و پرسپولیس و هر تیم دیگر از هر کشوری که به قوانین احترام نمی گذارند موافقم.
تیم ها و کشورها باید یاد بگیرند به قوانین احترام بگذارند، در غیر این صورت محکوم به حذف خواهند بود.
کاملاً موافقم. مدت هاست دست این دو باشگاه دولتی، در جیب بیت المال است و در این مشکلات معیشتی فراوان مردم، بازیکنان درجه سه و پرادعایی چون وریا غفوری، با قرارداده هفده میلیاردی، برای بازی کردن ناز هم می کنند.
کاملا موافقم.چندتا لات خیابونی در این تیمها هستند. اصلا تیم کلا منحل شود.جایی برای میلیاردها بخور بخور...
با سلام
بله حتما موافقم آخه خدایی شما بازی این تیم ها رو با تیم های مطرح دنیا مقایسه کنید از نطر سرعت بازی انگار فلم اونا رو اسلوموشن کردی از نظر کیفیت هم که لازم به گفتن نیست افتضاح در عوض کلی چول بیت المال برای این تیم ها خرج میشه ببخشید خرج نه حروم میشه
بله موافق هستم دیگه تمومش کنید حذف بشن برن پی کارشون بسه دیگه بودجه مملکت را حروم کردن مردم نون شب ندارن بخورن پول مردم رو میریزن توی گلوی مثلا فوتبالیست ها
با سلام، خارج از مباحث سیاسی و ...، منطقی است که مالکیت دو باشگاه یک شخص نباشد. منطقی است که مالکیت و به تبع آن مدیریت، دولتی یا به عبارتی حکومتی باشد که اثبات شده هم سیاسی است و هم ناکارامد. بنابراین باید این تغییرات انجام شود. متاسفانه تا زور بالاسر ما نباشد، به فکر و جدی نیستیم و بنده موافقم که یکبار این اتفاق بیفتد تا عملیاتی شود.
اانشاا... که حذف میشن مفت خورا
سلام
بله موافقم ، شاید باعث بشود برای 1 بار دست از دورغ گویی و ظاهرسازی برداریم و حرفه ای شویم .
البته یک امید واهی است می دانم.
تا حذف نشند، فدراسیون به خودش نمیاد. لازمه حذف بشند تا یک حرکتی صورت بگیره.
کاملا موافقم
فوتبال در کشور ما رانتی است که جیب عده ای را از پول ملت پر میکند
هر وقت توانست روی پای خود بایستد و از بودجه مملکت نخورد موافق خواهم شد اما در حال حاضر پول ملت را می بلعد
این دو تیم نماد تبعیض دولتی در تخصیص منابع ملت به دو تیم نورچشمیه و این دو تیم باید واگذار شوند تا به مثابه بقیه تیم ها توسط بخش خصوصی اداره شوند
موافقم تا دزدی و اختلاس و خرج از جیب مردم و فوتبال بی کیفیت .مدیر وبازین لات و لختی و به ملت دهن کجی می کنند.
بله خدا کنه حذف بشن تیم هایی با پول بیت المال میرن مسابقه و هیچ .....
صددر صد با حذف هر دو تيم موافق هستم دلايل توسط کاربرهاي محترم اعلام شده است
کاملا موافقیم یک مشت بیسواد درآمد میلیاردی از جیب مردم مستضعف
صددرهزار
به غیر از هزینه چی برای این مملکت اوردند .
پول بیت المال وحق الناس وپرداختهای میلیاردی به بازیکنان ومربیان ظلم به سایر باشگاه ها و....کلا باید حذف بشند نه از اسیا
فوتبال ایران فاسده و این را در داخل و خارج همه می دانند تازمانی که فوتبال دولتی باشه همینه ، باید خصوصی بشه و اونهم خصوصی واقعی نه شبه خصوصی . این فوتبال فاسد نثل یک میوه گندیده سایر کشورها را هم آلوده می کنه بهتره حذف بشه
ولت رئیسی درستش میکنه.جان هیات دولت
صد در صد موافقم. این تیمها به شدت از رانتهای مالی، تبلیغاتی، داوری و ... در کشور استفاده می کنند و رقابت ناسالمی علیه تیمهای واقعی ایجاد کرده اند و هیچ وقت قهرمانی هایشان بر اساس عدالت نبوده است. به علاوه عملکرد این دو تیم باعث نابودی استعدادهای واقعی کشور شده است.
این کار کنفدراسیون فوتبال آسیا بزرگترین خدمت به فوتبال کشور است.
کلا باید این دو تیم منحل شوند تا فوتبال واقعی در کشور رشد کند.
بله موافقم
کلا در فوتبال داخلی رو گل بگیرند
شده جولانگاه دلالان
قطعا با حذف باشگاههای استقلال و پرسپولیس ، حذف رانتخواران موافقم
درب باشگاههای فساد، رانت، غارت،......باید تخته بشه
بله
برای مردم گرسنه اینجور مسائل علی السوسه است . فکر نان کن که خربزه آب است.
موافقم.
بله که موافقم
فوتبال مسخره دولتی فقط هدر دادن پول بیت‌المال و ابزاری برای فریب و تحمیق توده‌هاست.
موافقم با حذفشون با این همه فساد در فوتبال
اگر یکدهم پولی که این ‌چهل ساله حروم‌ این دو‌ باشگاه و سایر باشگاههای دولتی کرده اند را خرج‌ ورزش مدارس کرده بودن‌، الان‌ هر بار در المپیک‌ در تمام‌ رشته های ورزشی کلی مدال درو‌ میکردیم !
باشگاه دولتی اصلا معنی نمیده. با پول ملت یه عده برای خودشون ثروت درست کنن!!!
دوستان 1جوری هزینه های هنگفت این 2 تیم و فشار شدید اقتصادی شدیدی که مردم دارن تحمل میکنن را به هم مربوط میدونن که انگار با حذف این تیما از آسیا و یا حتی انحلال کاملشون، قراره این هزینه ها بیاد سر سفره مردم و قشر آسیب پذیر..... نه عزیزان از این خبرا نیست..... منحل شدن کامل این 2 تیم، فقط تعداد کاخها و خونه های لاکچری آقازاده هارو در اروپا و کانادا افزایش میده!!!
من نه تنها از حذف این دو تیم بیت المال خور از آسیا موافق هستم بلکه کلا خواهان انحلال و حذف آنها در داخل کشور نیز می باشم.
با حذف تمام مدیران ناشایست از فوتبال ایران موافقم و امیدوارم روزی با مدیریت درست حسابی به موفقیت های بزرگی در عرصه بین‌المللی برسد
همه جوره اش موافقم. حذف، انحلال، .... فقط بیت المال را از منجلاب فسادی که این فدراسیونهای ورزشی تو کشور اینجاد کردند نجات بدید
من نه تنها کاملا موافق کنار گذاشتن این دو تیم هستم بلکه معتقدم کرکره مملکت را هم باید پایین کشید
کاش کل سیستم مملکت رو می دادن AFC
به نظر شما تو این اوضاعی که مردم ما درگیر نون شب هستن و اوضاع اقتصاد بشدت خرابه میشه بفکر فوتبال بود قشنگتر نیست هزینه این دو تیم که از بیت المال هستش خرج مردم بشه
موافقم.حذف اين دو تيم شايد باعث بشه افراد نالايق و بي تدبير از فوتبال كنار بروند
خدا کنه که این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) برای همیشه از لیگ ایران و همچنین از خاطرات فوتبال ایران حذف شوند .
يك غروب همه جانبه اي كشور رو گرفته
نه چرا میخاهید تیم مارو هسف کنید من مفق نیستم
بله کاملا موافقم
از بیت المال برای این دو تیم خرج نمیکنند بلکه بنام این دو تیم خرج خودشان میکنند.
خیر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار