بازدید 17922
فوتو نیوز

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: مسأله بازداشت معلمان را پیگیری می‌کنم / حرکت انتقادی سید مهدی شجاعی علیه سانسور و توقیف کتابش

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با تجمعات روز گذشته معلمان، گفت: از اینکه چه تعداد بازداشت شدند اطلاع ندارم؛ اما حتماً مسأله بازداشت تعدادی از معلمان را پیگیری می‌کنم.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 14 December 2021
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۱
مذاکرات همینجوری پیش بره هیات ۴۰ نفره ایران کریسمس را همانجا جشن می گیرند

نصف هتل توسط ایران پر شده .
فرافکنی دولت رییسی شروع شد

الان وقت پاسخگویی دولتهای قبل نیست .
اگر نمی تونید مشکلات را حل کنید استعفای دسته جمعی را امضا کنید و اجازه بدید شایسته ترها بیان کار کنند.
وضع اقتصاد اصلا خوب نیست

جسد اقتصاد داره بوی تعفن می گیره

هر چه سریعتر فکری به حال مردم و کشور کنید
آدرس غلط ندید .

بانیان و حامیان وضع اسفبار فعلی همان مسئولان و دولتمردان محمود احمدی نژاد هستند که دوباره در پوشش دولت رییسی بر مسند قدرت و ثروت جلوس کرده اند

رییسی هیچ برنامه ای نداشت و ندارد

این محمودی ها هستند که کشور را به این روز انداختن و خودشونو زیر لباس دیگران مخفی کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
احسنت. دربست مخلص جنابعالی
یک کشور و یک ملت هشتاد میلیونی را معطل مذاکره بی خاصیتی کرده اید که تصمیم گیرنده اصلی در جمع مذاکره کنندگان وجود نداره ؟؟!؟؟

اینا همه کشکه
آمریکا باید حرف اول و آخر رو بزنه
در تاریخ خواهند نوشت :
هیات مذاکره کننده ایرانی میل بازگشت به ایران را نداشت و دوست داشت این مذاکرات تا چند سال ادامه داشته باشه .
نماز باران خوانده شد .
سیل داره اصفهان رو می بره
باقری کنی= جلیلی= شکست مذاکرات و بی نتیجه بودن آن= از دست رفتن دارایی مردم
دلایل ضعف بودجه 1401:
1- همسان سازی حقوق کارمندان وبازنشستگانبی اعتنایی نشد
2-بودجه به طرف گروه معترض رفت.
3-از محرومیت نجومی بگیران شاغل و بازنشسته واجرای عدالت حقوق کارمندان وبازنشستگان قانونمند ومستحق توجه ندارد
وبه گروه معترض فقط در هر سال حقوق هایشان اضافه می شود. بعضی ها استحقاق قانونی با بررسی ساعت اشتغال را دارند ولی همه نه؟ و گروه کارمندان وبازنشستگان غیر معترض ا ز حق
قانونی خود متاسفانه امسال هم محروم شدند و گویا نمایندگان محترم یادشان هست که سالها بحث عدالت وهمسان سازی مطرح هست ولی اجرا نشد وافراد مستحقق قانونمند وغیر معترض امسال هم شاهد همسان سازی حقوق نشدند.
4- قیمت زیر نظر سرمایه دار تثبت شد در صورتی که قیمت ها غیر قانونی بود چندین بار افزایش داده بودند وزیر سوال قرار نگرفتند وباعث تورم شدند
5- چرا قیمت خودرو افزایش یافت میانگین 25-40 میلیون تومان. آیا این به نع مردم است؟
6-چرا سرمایه دار باید از مالیات معاف شود و کارمند ومردم نه؟
عدالت نیست
معلمان مظلوم سریع آزاد کنین خجالت بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
صد در صد موافقم
مرسی آقای داریوش پیرنیاکان
آنوقت بخاطر سودجویی و سوراخ های قانون و افراد بیسواد در صدر کار جنگلها و منابع طبیعی ما ویلا و جاده و کشتزارهای ما ساختمان میشوند و کسی جلوگیر آن نیست :یک و نیم میلیارد درخت در برابر تغییرات اقلیمی قد علم می‌کنند
درختکاری در مساحت وسیع حجم گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد


Pexel

مشاورین دولت هشدار داده‌اند که اگر بریتانیا بخواهد به تعهد خود مبنی بر به صفر رساندن گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ عمل کند، باید یک و نیم میلیارد درخت بکارد و این کار باید «خیلی سریع انجام شود».

«کمیته تغییرات اقلیمی» پیشنهاد داده است که سالانه سی هزار هکتار درخت کاشته شود. این کمیته با این حال تاکید می‌کند در صورتی که سایر اقداماتِ لازم جهت پایین آوردن میزان تولید کربن عملی نشود، این میزان باید به پنجاه هزار هکتار افزایش یابد.

بریتانیا سال گذشته فقط ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین جنگل‌کاری کرده است که بیشتر این زمین‌ها در اسکاتلند بودند. این کمیته می‌گوید جنگل‌کاری باید از ۱۳ به ۱۷ درصد افزایش پیدا کند که برابر است با کاشت یک و نیم میلیارد درخت.

اِوا کمیتوویچ، رهبر تیم ترابری و کشاورزی «کمیته تغییرات اقلیمی» به بی‌بی‌سی گفته است: «دولت باید روش‌هایی اتخاذ کند تا بتواند به هدف جنگل‌کاری ۳۰ هزار هکتار زمین دست یابد و این اقدام باید هرچه سریع‌تر انجام شود. زمان می‌برد تا این درخت‌ها رشد کرده و کربن را جذب کنند».

این کمیته هنوز در مورد افزایش این میزان به ۵۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی نکرده است.

اَبی بانکر، مدیر حفاظت و امور خارجی «وودلند تراست» می‌گوید: «این‌که برای به صفر رساندن میزان کربن چه کارهایی باید انجام بگیرد، کاملا مشخص است. برای رسیدن به این هدف باید اقدامات فعلی را سه برابر کنیم. بیایید رودربایستی را کنار بگذاریم. این اقدامات چالش‌برانگیز وهزینه‌بر خواهد بود. ما باید تصمیمات سختی بگیریم، اما در حال حاضر در شرایطی هستیم که بشر باید در خصوص آینده محیط زیست تصمیم بگیرد».

او می‌افزاید: «اگر می‌خواهیم جلوی نابودی محیط زیست را بگیریم، باید دست به کار شویم. این یک حقیقت است، تصمیمات سخت و چالش‌های بزرگی در پیش است، اما همه با هم می‌توانیم با آن مواجه شویم».

زمین‌داران مناطق روستایی می‌توانند برای جنگل‌کاری هر یک هکتار، ۶ هزار ۸۰۰ پوند بودجه از دولت دریافت کنند. همچنین برای کاشت ۱۳ هزار درخت در مناطق شهری نیز یک بودجه جدید ۱۰ میلیون پوندی اختصاص داده شده است.

خانم بانکر می‌گوید که رسیدن به هدف افزایش کاشت درخت به ۱۷ درصد امکان‌پذیر است.

او توضیح می‌دهد: «ما باید همگی با هم به بحران‌های اقلیمی و محیط زیست رسیدگی کنیم. ما باید بپذیریم که این دو به هم مرتبطند و دو چالش جدا از هم نیستند. این بدان معناست که جنگل‌های بومی و زیستگاه‌های طبیعی هر دو نقش مهمی در کاهش کربن و همچنین تنوع زیستی بازی می‌کنند».

درختان علاوه بر کاهش میزان کربن، باعث ثبات خاک شده و کیفیت آن را بهبود می‌بخشند، اثرات مخرب سیل را کاهش می‌دهند و زیستگاه مناسبی برای حیات وحش ایجاد می‌کنند.

سخنگوی «سازمان محیط زیست، غذا و امور مناطق دور افتاده» می‌گوید: «از سال ۲۰۱۰، دولت بیش از ۱۵ میلیون درخت کاشته است. طبق طرح ۲۵ ساله "برنامه محیط زیست" ما متعهدیم تا پوشش جنگلی را افزایش دهیم. ما جنگل‌کاری در مناطق شمالی را آغاز کرده‌ایم و ۱۰ میلیون پوند بودجه به کاشت درخت در مناطق شهری اختصاص داده‌ایم. همچنین این هفته ما بار دیگر فردی را مسئول برنامه «قهرمان درخت» کردیم، برنامه‌ای که هدفش افزایش نرخ درخت‌کاری است».

این سخنگو ادامه داده است: «با این‌حال ما می‌دانیم که باید بیش از این‌ها کار کنیم. به همین منظور امسال بررسی طرح جدید «استراتژی درخت انگلیسی» را با هدف افزایش جنگل‌کاری در دست داریم و همچنین می‌خواهیم مصوبه مهم محیط زیست را که هدفش رسیدگی به مهم‌ترین اولویت‌های زیست‌محیطی دوره ما است، ارائه کنیم».

اوایل ماه جاری، تحقیقاتِ انجام شده توسط آزمایشگاه «کراوتر» در زوریخ نشان داد که کاشت درخت در مکانی به وسعت آمریکا می‌تواند «موثرترین راه حل ممکن برای تغییرات اقلیمی باشد».

طبق مطالعات انجام شده که در نشریه «سایِنس» منتشر شده است، درخت‌ها می‌توانند ۲۰۵ میلیارد تن کربن را جذب کنند. این میزان برابر است با دو سوم کربن اضافی‌ای که از زمان انقلاب صنعتی به دلیل فعالیت‌های انسانی در جو منتشر شده است.

دانشمندان می‌گویند این تحقیق نشان‌ می‌دهد که «درختکاری در سطح جهانی موثرترین راه حل برای مقابله با تغییرات اقلیمی است».
این معلمها واقعا واقعا باید خجالت بکشند
چقدر اعتراض
چقدر تحصن
چقدر اعتصاب
چقدر ....
بابا بسه دیگه
این کرونا ثابت کرد ، اصلا معلم و ... نیاز نیست

وقتی حقوق یک کارگر زحمتکش ( کارگر معدن،کوره، ذوب فلزات و... در سرما و گرما ) - بعضا بدون بیمه ، سنوات، بازنشستگی و ... با هفته ای ۴۸ تا ۶۰ ساعت کار
ماهی ۲/۵- تا ۳ میلیون تومان است
در مقابل هفته ای ۲۴ ساعت کار معلمها با حفوق پایه ۸/۵ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق یک معلم ....
واقعا شرم کنند
بروند و سر در گریبان بکنند
شرم کنید
بخدا
آخه چرا معلمان باید اعتراض کنند حقوق معلمان الان که حتی رتبه بندی را آغاز نکرده اند دو برابر بعضی از ادارات دولتی مثل سازمان بهزیستی که با وجود تحمل سختی حتی بدتر از پرستاران می باشد الان حقوق کارکنان بهزیستی با اینهمه مشقت کاری با بیمار روانی و معلولین ذهنی حتی کهنسالان و افراد آسیب دیده اجتماعی بطور متوسط 5 میلیون تومانه ولی شرایط مملکت را درک کرده و حرفی نمی زنند اگه دولت محترم قراره در پرداختها عدالت حاکم بشه یه نیم نگاهی هم به کارمندان بهزیستی فرماید الان معلمان بعد از بانکها و دادگستری و وزارت بهداشت در میزان دریافتی چهارمین ارگان هستند که بیشترین دریافتی دارند و بهزیستی هم در رده آخر قرار دارد
جناب سخنگوی دولت! ان هنگام‌ که خیلی ها خودشان را به خواب زده بودند کارشناسان هشدار دادند که اشتباهات دولت احمدی نژاد در ۸۰ سال هم قابل جبران نیست. حتی در همین ستون نظرات تابناک بارها و بارها این سخن گفته شد. ظاهراً ان موقع شما و خیلی های دیگر فرصت گوش کردن به هشدار ها را نداشتید.
به رئیس کمیسیون بفرمایید شما باید پیگیری می کردید نه اینکه تازه بعد از پرسش از شما بگید پیگیری می کنید
این یعنی هیچ کاری قرار نیست اتفاق بیفته
جناب آقای پیرنیاکان از جهتی کاملا صحیح فرموده اند. ولی از جهت مقایسه، خیلی نیازهای دیگر هم وجود دارد که نیاز واقعی مردم هست ولی با ارز 4200 وارد نمیشود. اگر در تنگنای ارزی نبودیم حرف ایشان کاملا صحیح بود ولی در این شرایط خوبست ایشان هم تندروی نکنند.
کارگرها و بقیه اعتراض کنند غیر قانونی هست باید به شدت برخورد شود ولی زیاده خواهی معلم ها قانونی هست و هر چی اعتراض کنند کسی حق ندارد برخورد کند آخر این رفتار دوگانه را چه جوری توجیه می کنید آخر معلم ها را به زور بردید سر کار و لطف می کنند سرکار می روند باید هر چه درخواست کردند فوراً پذیرفته شود و بقیه کارمندان و کارگران چون علاقه مند بودند و با نذر و نذورات استخدام شدند حق هیچ اعتراضی ندارند و اعتراض کردند به شدیدترین وجه برخورد می شود آخر این رفتار (تبعیض) دوگانه را چه جوری توجیه می کنند بیشتر از نصف سال را تعطیل هستند و حقوق بالا می گیرند و کیف می کنند همیشه هم طلبکار هستند
آقای منادی
شما فرموده بودید رتبه‌بندی شامل حال بازنشستگان ۱۴۰۰هم می‌شود آیا درست است آیا شامل حال این بازنشستگان می‌گردد ما که بازنشسته کردیم روی حرف شما حساب کرده‌ بودیم منتظر پاسخ کامل شما هستیم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار