بازدید 3815

قربانیان کرونا در آمریکا به ۸۰۰ هزار نفر رسید

آمار جدید رویترز در روز یکشنبه نشان داد که همزمان به آغاز فصل تعطیلات و سرما و همچنین گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، آمار قربانیان بیماری همه گیر کرونا در این کشور به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰ 13 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "رویترز"، این آمار به این معنی است که تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از جمعیت ایالت داکوتای شمالی نیز فراتر رفته است.
با وجود دسترسی آزاد و گسترده واکسن در کشور، آمار فوتی‌های این ویروس در سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. دلیل این امر شیوع گسترده سویه دلتا در آمریکا و همچنین مخالفت مردم با دریافت واکسن کرونا است.
از زمان آغاز سال میلادی جاری، بیش از ۴۵۰ هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این آمار ۵۷ درصد از کل قربانیان کرونا در آمریکا از آغاز بحران همه گیری کرونا در این کشور است.
کارشناسان سلامتی می‌گویند موارد مرگ و میر کرونا در سال جاری اکثرا در میان کسانی بوده است که در مقابل کرونا واکسینه نشده‌اند.
در ۱۱۱ روز گذشته موارد مرگ و میر کرونا در آمریکا از ۶۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. اما تنها در ۷۳ روز بیش از ۱۰۰ هزار فوتی جدید ناشی از کرونا در این کشور ثبت شده است.
با توجه به تحلیل رویترز، سایر کشور‌ها در مقایسه با آمریکا، در یازده ماه گذشته نسبت به جمعیت خود مورد مرگ و میر بسیار کمتری را ثبت کرده‌اند.
این تحلیل اعلام می‌کند که در میان کشور‌های ثروتمند گروه ۷ آمریکا از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در رتبه اول قرار دارد.
نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا سه برابر بیشتر از کانادا و یازده برابر بیش از ژاپن بوده است.
بر اساس آمار رویترز، آمریکا بالاترین تعداد مرگ و میر ثبت شده ناشی از ویروس کرونا در جهان دارد و پس از آن برزیل و هند به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. آمریکا اگرچه ۴ درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارد، اما حدود ۱۴ درصد از کل موارد فوتی ثبت شده ناشی از ویروس کووید در جهان و ۱۹ درصد از کل موارد ابتلا به این بیماری در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. بر اساس روند گسترش کرونا در آمریکا، آمار ابتلا به این بیماری به زودی از مرز ۵۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت.
آمریکا به طور متوسط روزانه ۱۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. در میان ایالت‌های این کشور، میشیگان بیشترین موارد روزانه ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است. به گفته انجمن بهداشت و بیمارستان‌های میشیگان، موارد بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این ایالت به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و از هر چهار بیمار کرونایی بستری در بیمارستانها، سه نفر واکسینه نشده‌اند.
بر اساس آمار دولتی نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت آمریکا در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل